Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Phi Phi går det att grinda på iaf men jag skulle kansek inte kalla det jätte stabilt. Jag hade inga problem med att lira på ipoker, men samtiidgt kunde jag inte surfa något alls på internet. För en billig penning på ett hotell som jag inte bodde på fick jag surfa obegränsat på deras område + en närliggande restaurang.

 

Har tyvärr glömt bort vad stället hette, men restaurangen hade en övervåning med kuddar med väldigt fin utsikt iaf.

 

Hittar ni något bra grindställe på Koh Phangan så får ni säga till, då jag gärna vill bo där ett tag iaf det finns. Blir troligtvis att jag drar ner i mars och grindar på Koh Samui istället.

 

Kom på att restaurangen hette Carpie Diem. Killen som sköter hotellet med wifi är finne och heter Jonni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, riktigt så är det väl inte.. Säljer gör de, problemet är att de nästan aldrig har pesos inne. Tydligen skitsvårt att få tag på så kontoren kan va tomma på valutan i månader innan de lyckas få en leverans.

 

Men tanken har ju aldrig varit att växla på mig en kvarts miljon pesos hemma i Sverige innan jag åker. Hela grejen var ju att växla just dollar i Filippinerna till peso för att kursen är bättre där. Orkar man sen bemöda sig med att växla svart med lokalinvånarna i matbutiker o liknande kan man tydligen få ännu bättre kurs.

 

Om är sådan här enorm arbitragemöjlighet verkligen existerade skulle ju folk, som Jimbo skriver, åka ner med tonvis med dollars, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om är sådan här enorm arbitragemöjlighet verkligen existerade skulle ju folk, som Jimbo skriver, åka ner med tonvis med dollars, eller hur?

 

 

Att det existerar en svart marknad för USD på många ställen är ju inte direkt någon nyhet. :roll:

 

Men om du inte visste det så är det olagligt att föra in tonvis med dollar. Travellerchecks i höga valörer var populärt förr i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om är sådan här enorm arbitragemöjlighet verkligen existerade skulle ju folk, som Jimbo skriver, åka ner med tonvis med dollars, eller hur?

 

Jag är inte påläst så jag har ingen aning om varför, vet bara att det är så här. Har jämfört kurser i Sverige med vad man får för dollarn på plats. Sen får du säkert inte föra in hur mycket dollars som helst, och jag vet att max ut ur landet är 10k peso (inte ens 2k kr). Allt över antar jag att de kan beslagta om de hittar det och tullen är inte nådiga när det gäller kontroll på flygplatsen.

 

Polarn kom precis hem från Venezuela. Där var tydligen gatukursen tredubbla gentemot officiella när man växlade dollar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon smaller det ju. Underbara Arsenal mot Den Rode Satan i FA cupen. Avspark strax efter midnatt Thaitid om jag forstar saken ratt. Finns det nagon palitlig sportbar i Bangkok som med 100% sakerhet visar matchen? Garna i narheten av ovrigt intressant nattliv (inte nodvantigtvis snuskiga barer).

 

Mvh

Hakflembayor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
tips på hostel/hotel i bkk? åker om typ 15h å har fan fortf inte en aning om vart jag ska, vad jag ska göra etc...tragiskt att man inte har nån framförhållning

 

Oakwood är nöten här i bangkok..

 

Kanske lite för sent men bättre ställe kan du knappast hitta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oakwood är nöten här i bangkok..

 

Kanske lite för sent men bättre ställe kan du knappast hitta..

 

Nya oaken isf, gamla har väldigt kasst läge, speciellt dagtid, rummen är väl inte dom hetaste direkt, men tycker det är helt okej, men som sagt nya oaken på suk. soi 24 äger gamla flera ggr om..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trivs finfint på gamla Oaken. Hur är linan på nya Oaken nu?

 

Den va nöten i början, sen va det nån period den va ostabil imellanåt, men nu vekar den vara bra igen. Konstiga är att pingen alltid är stabil, och downspeeden är det inget fel på, men ändå så har det vart probs med pokerklienterna ibland. Men nu verkar d vara lungt igen..

 

Man kan inte alltid vara 'lucky' med sina val 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya oaken isf, gamla har väldigt kasst läge, speciellt dagtid, rummen är väl inte dom hetaste direkt, men tycker det är helt okej, men som sagt nya oaken på suk. soi 24 äger gamla flera ggr om..

 

Hört att man kan gula ganska lätt på nya oaken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och? om det var en peak, vilket det uppenbart var, så lägg ner direkt, kan inte säga att man blir på sitt bästa humör när man gular..jag vet var din brevlåda bor.

 

Haha.. Själv så gular jag minst en gång per vecka på gamla oaken,vi kanske ska bilda en klubb?.. "vet var din brevlåda bor" loooool

 

 

 

/Mr Shahtorsken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Själv så gular jag minst en gång per vecka på gamla oaken,vi kanske ska bilda en klubb?.. "vet var din brevlåda bor" loooool

 

 

 

/Mr Shahtorsken

 

Shah? haha, ok, I´ll give ya a pass for this time..:lol:

 

första gulningen ever, på 4 år, suxx for sure, valet står mellan repet och balkongen, svårt val dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den va nöten i början, sen va det nån period den va ostabil imellanåt, men nu vekar den vara bra igen. Konstiga är att pingen alltid är stabil, och downspeeden är det inget fel på, men ändå så har det vart probs med pokerklienterna ibland. Men nu verkar d vara lungt igen..

 

Man kan inte alltid vara 'lucky' med sina val 8-)

 

Aha okej =) Lucky :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...