Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, då avsluta man sitt pokerspelande med att komma 5:a på SvS MTT

100+10. Skönt med tanke på att igår blev jag 13:de. Knappt 1400 tillbaka på sattsade 110 e ju rätt hyffsat. Ca tre timmar tog den så 400 i timmen e oxå hyffsat betalt, det är ju inte förrän 5-6 plats som det börjar löna sig.

 

Lirade några SnG oxå. Bla en ihop med Blattanfejan. Blev tre i den och han vann. Dessutom välförtjänt genom bra spel. GRATTIS Blattan :!::lol: :lol:.

Spelade en 7 st och va ITM i 5 så det var oxå godkännt. Nu blir det ingen poker på ett tag. Men det ska nog re sig, sa han som gjorde sås.

 

E hungrig som fn. Har inte fått äta nått efter 18.00 ikväll. Bara dricka vatten, inget kaffe som livselexcir annars. Ja,ja kommer nog att va ännu hungrigare när man vaknar i morgon, och tröttare :roll: , ska måste gå upp 06.00 :shock:. Ska va på plåsterhuset klockan 07.00. Undrar om man kan sova i natt? Det e klart att annars finns ju pokern 8-).

 

Till alla som hälsat vill jag bara åter framföra mina :heart: :heart: innerliga hälsningar och tacka för ert deltagande. Under min frånvaro kommer min fru att skriva lite här om hur jag mår och när jag kan tänkas få komma hem igen. elDoctore sa nått om 2-5 dgr beroende på lite saker. I bästa fall e jag hemma till helgen, men det räknar jag inte med. Det gör inte så mkt bara jag får komma hem igen. De har rätt bra krubb på plåsterhuset kommer jag ihåg sen jag låg inne för proppen i hjärnan för ett och halvt år sen. Så det blir nog kanon.

För er som har undrat så är det en följdoperation efter det som vi har beslutat att den bör genomföras trots riskerna. Sitter nått skit precis vid hjärtat i en ven eller artär (jag lär mig aldrig vilket som e vilket) och DET va inte bra om det lossnar och börjar vandra sa elDoctore. Det var tur att man fick lungingramofon för det var på de röntgenplåtarna som de upptäckt det här. Inget ont som inte har nått gott med sig :lol: .

 

Som sagt ha det bra så hörs vi senare och undrar ni nått gåt bra att fråga här då frugan kommer att läsa och vidarebefodra. Dessutom kommer hon att som sagt lämna lite info här då och då.

 

Lycka till med pokern och syna inte fan under kjolen :evil: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min man ville jag skulle skriva följande:

 

De andra änglarna ville INTE ha honom. Så nu ligger han på uppvaket. Hela operationen tog 5,5 timme. Men när det va klart sa doktorn att det hade gått över förväntan. Om inget tillstöter under em/kvällen så trodde han att ängeln kan flyga hem i helgen.

Han hälsa oxå (om än väldigt matt och snurrig av narkosen): De lirar inte Holdem på andra sidan. Bara Omaha. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det inte min dagbok utan makens. Men jag kan inte låta bli att skriva lite för han kommer att bli såååååååååå grön av avund :mrgreen: .

 

Fick för mig att jag skulle prova att lira en turnering på PS igårkväll, har aldrig lirat där tidigare. Började vid 22.00. I andra handen fick jag KK i UTG+1, höjde till 120 (6xBB) och fick 4 :shock: :shock: syner.

 

Well floppen kom KAx och jag tänkte så att jag fiskbetar 40. Pang, Pang, Pang, 3 allin :shock:. Vad gör man ????? Ingen Ängel att fråga och orutinerad är man så jag synade iaf. Följande händer hade de: A10o, AQs, AJo. Jo,jo nog för jag kan spela illa men inte sååååå illa. Men hyfsad start 6000 marker efter en spelad hand.

 

Två händer senare fick jag QQ i SB 6 limpare, raise till 120 2 syn. Flopp xxx beta 240 en syn. Turn Q (:lol: ) beta 240 syn, river A, check Fi betar 600 jag höjer Fi allin han synar och muckar. Påfyllning, tack. I det här skedet var jag CL.

 

Och sedan händer inget på två händer får bara skit tills jag sitter CO-1. AA 5 limpare jag höjer till 120 får 3 syn. Flopp xxx, alla checkar jag betar 240, 2 syn. Turn x, alla checkar, jag betar 480, 1 syn. Turn x, check jag betar 480, syn och muck men i chatten skriver Fi JJ. Påfyllning, tackar och niger 8-) .

Därefter följer en låååång tid med iskalla kort men jag tyckte jag kunde vänta.

 

Spelade några marginella händer träffa nån stege och nått färgdrag som blev färg, träffa tvåparet, träffa TPTK. När klockan sedan var 02.00 så va ca 80 spelare kvar av drygt 2100. Då va jag nöjd att gått så långt och vääääääldigt trött.

 

Då vid 02.15 ca fick man KK. En i mitten pos höjde 4xBB (till 4800) och jag återhöjde till 12600. Fi gick allin och då svettades jag rejält. Å ingen Ängel att fråga. Men jag syna. Flopp xxx, turn x, river x. Fi visade AQo och så va man CL igen.

 

Sedan rullade det på och vid 04.00 i morse så klonka (säger man så) jag min första turneringsseger och jag kan KÖPA MINA SKOR :lol: :lol: . Drygt 830 USD blev det men det är inte det viktiga. Det VIKTIGASTE är att jag är den nya sheriffen i familjen 8-) 8-) , Änglen har aldrig vunnit en turnering på PS.

 

Jaha, som om det skulle ha intresserat någon om mitt spel igår. Nu ska jag åka till min Ängel och reta honom lite. Han ska få en puss oxå, så han kan ta ut pengarna åt mig (jag vet inte hur man gör :oops: ).

 

I em ska jag skriva några rader om hur han mår om nån nu är intresserad.

 

I am the champion, I an the champion, sjöng han va :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, varför har inte jag en fru som vet vad UTG+q och TPTK är för nåt?

Gg wp, grattis.

 

Jag berättade för min sambo. Hon sa "åhhh va du önskar att du också hade en fru som spelade poker" Jag tänkte vad fan ska jag svara nu så att det inte blir fel? Det blev "näää, det spelar inte så stor roll" :roll: Kan tillägga att min sambo alltid frågar när vi spelar mörkpoker om det är stege eller färg som är bäst.... :-D

 

Till Ängelfrun: Jäklar va kul att det går så bra som det gör för dig! Bra spelat!Tycker absolut att du ska börja skriva dagboken ihop med din man eller kanske starta en egen! Det vore superkul!

 

Hälsa maken igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon sa "åhhh va du önskar att du också hade en fru som spelade poker" Jag tänkte vad fan ska jag svara nu så att det inte blir fel?

 

Det är så här:

 

Vi hör vad du säger, men tolkar det som vi vill 8-) . Mao, du kan aldrig vinna så det e lika bra att du foldar preflopp :lol:.

 

 

Förresten så artar sig läkning riktig bra och han hade hämtat sig förvånansvärt bra, tills jag berätta om klonken i natt :lol:. Då börja maskinen att tjuta och systrarna kom inrusande ....., nä jag bara luras.

Men nog blev det liv i gubben. Han börja yra om att ett baskrav på sjukhset borde vara trådlöstinternet för alla intagna.

 

Skulle hälsa till er alla och säga att han snart e tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, då har man lirat sin första Forumturnering då. 22 va nog ok men inte det jag ville. Men man kan inte klonka varje dag, bara varannan :mrgreen: .

 

Börja bli shortstackad och Sansrom (oxå shortstackad) gick allin och jag hade plockat upp AKo så synen var väl inte mkt att säga om. Men den lede Fi hade ju coinflippen på sin sida. A7 och träff på 7 så var den turneringen slut.

 

Fast jag vann en 5+0,5 SnG som uppvärmning så man gick +-0 ungefär på PS.

 

Innan dess så hade jag varit på hospitalet hos gubben och sett efter honom. Han börjar nog bli frisk för han fråga om vi skulle hmhma :oops: , egen sal ju sa han, men se det fick han inte. Ska upp till honom i morgon och se om sköterskorna får va ifred. Då ska barn och barnbarna komma med oxå. Mer info om hans tillfrisknande får ni i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, då har man lirat sin första Forumturnering då. 22 va nog ok men inte det jag ville. Men man kan inte klonka varje dag, bara varannan :mrgreen:

 

Innan dess så hade jag varit på hospitalet hos gubben och sett efter honom. Han börjar nog bli frisk för han fråga om vi skulle hmhma :oops: , egen sal ju sa han, men se det fick han inte. Ska upp till honom i morgon och se om sköterskorna får va ifred. Då ska barn och barnbarna komma med oxå. Mer info om hans tillfrisknande får ni i morgon.

 

 

:lol: :lol: :lol: Jag gillar er båda skarpt:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, då har man lirat sin första Forumturnering då. 22 va nog ok men inte det jag ville. Men man kan inte klonka varje dag, bara varannan :mrgreen: .

 

Börja bli shortstackad och Sansrom (oxå shortstackad) gick allin och jag hade plockat upp AKo så synen var väl inte mkt att säga om. Men den lede Fi hade ju coinflippen på sin sida. A7 och träff på 7 så var den turneringen slut.

 

Fast jag vann en 5+0,5 SnG som uppvärmning så man gick +-0 ungefär på PS.

 

Innan dess så hade jag varit på hospitalet hos gubben och sett efter honom. Han börjar nog bli frisk för han fråga om vi skulle hmhma :oops: , egen sal ju sa han, men se det fick han inte. Ska upp till honom i morgon och se om sköterskorna får va ifred. Då ska barn och barnbarna komma med oxå. Mer info om hans tillfrisknande får ni i morgon.

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni verkar vara ett riktigt skönt par! Må lyckan stå er bi!

 

Ville han alltså lira heads-up i sjukhussalen, nyopererad???:shock: Han är min nya hjälte!!!

 

Weltklasse!

 

Tack för det.

Vi har ju några år ihop så man har väl lärt sig den andres fel och brister (hans alltså, vi kvinnor e ju perfekta) och han har lärt sig kompromissa 8-) .

 

Skämt å sida. Vi träffades faktiskt när han var 17 år och jag va 19, ungdomligt blåögda bägge två. Egentligen tyckte jag inte han va speciellt rolig till att börja med, men han vägrade folda utan fortsatte att beta både på flopp, turn och river så till slut vann han faktiskt mitt :heart:. Å det har jag aldrig ångrat.

 

Visst vi har haft våra duster och "diskussioner" men vi har också haft som regel att vi har ALDRIG gått och lagt oss för att sova när vi varit osams, utan vi har alltid löst våra meningsskiljaktigheter innan vi gått in i sovrummet. För oss har det funkat. Vi firar faktiskt 30 år i juni.

 

Det här som jag ska skriva nu måste stanna mellan er och mig :lol: , han skulle bli galen :shock: .

Bara så ni vet, han e en riktig charmör och romantiker, men han skulle inte erkänna det för någon. Varje fredag när han kommer hem från jobbet har alltid med sig blommor till mig. Han lagar (som gammal kock) ALLTID en underbar middag till oss två på kvällen och sen tar han fram guran och lirar lite kärleksballader (DET skulle han heller aldrig erkänna) varvat med några härliga hårdrockslåtar från 70-80 talet (favvon för mig är DEADRINGER av köttfärslimpan).

 

Klart man blev rädd när han berätta den dummern vad de skulle göra och arg blev man för att han inte sagt nått tidigare och låtit mig dela hans oro och kval han hade inför beslutet om operation eller inte. "- Ville inte oroa dig i onödan, sa han." PFFT vad är man då gifta för, - i NÖD och lust, lovar man.

 

Oj, det va inte så här det skulle bli utan jag tänkte skriva lite om hur han mår och en liten rolig incident på sjukhuset idag men ni får ta det för det va skönt att få skriva om det. Han mår strålande och har beställt en kortlek och marker till i morgon för han har lyckats ragga tag i några andra gubbar där som också vill lira poker :roll: . – Mycket EV+ där sa han.

 

Incidenten:

Som ni kanske läst följde barn och barnbarn med idag och den på 2,5 år ville prompt sitta hos mofa i sängen. Han var mkt fascinerad av alla sladdar som satt på mofa. Bäst som vi höll på att prata så flyger dörren upp och in kommer två sköterskor rusande och tvärstannar innanför dörren och börjar gapskratta. Vi alla tittar som fån och undrar vad som var så roligt. Då berättar de att i övervakningscentralen hade larmet gått om att Ängeln hade fått hjärtstillestånd. – Ingen fara sa han, de vill ju inte ha mig än. När de tittade efter visade det sig att den lille hade lyckats koppla ur en av sladdarna så larmet gick för hjärtslagen upphörde ju i maskinen.

 

Blev lite mycke sa han som koka risgrynsgröt, men iaf så får ni ha det till i morgon och kanske, kanske får han komma hem på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...