Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Folk är helt enkelt synstationer. De älskar att "sätta dig på en bluff" (om du hade haft stål hade du ju limpat/miniraisat eller på annat sätt slowspelat, eller hur?:roll:), och då leder ju en hand som K8 ofta. Fiskarna kommer alltid att fabulera ihop "bra" anledningar att syna. :)

 

MM, men, men. Hon vann bägge händerna så det va inget problem, jag blir bara sååå nyfiken på hur fiskarna fungerar :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Ok har hittat den. Men som gammal halvsenil gubbe så fattar jag inte hur jag ska använda den. Försökte men fick ut samma sak jag stoppa in :lol: .

 

Men, men, får väl ta hit en av svärsönerna som är haj på sånt där tekniska itprylar. ;-) .

 

Tackar ändå för hjälpen. Ska nog lösa sig till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte svår.

 

Mata in hela HH.:n i input.

 

Välj om du vill ha resultat så bocka i show results.

 

Sedan hamnar allt i output. Kopiera hela texten i output och klistra in den här så kommer du se. Det enda jobbiga är att resultattexten blir vit mot vit bakrund, men det går att ändra genom att byta colour i efterhand på "results in white below" bara byta html coden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte svår.

 

Mata in hela HH.:n i input.

 

Välj om du vill ha resultat så bocka i show results.

 

Sedan hamnar allt i output. Kopiera hela texten i output och klistra in den här så kommer du se. Det enda jobbiga är att resultattexten blir vit mot vit bakrund, men det går att ändra genom att byta colour i efterhand på "results in white below" bara byta html coden.

 

Provade det men fick inte ut mer än samma som jag stoppa in. Kan det bero på att jag inte kopierade texten från PS HH utan från ett Worlddokument som jag sparat den på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I lobbyn hos pokerstrs välj menyn ->options_>sedan instant handhistory.

Där kan man välja att de skall hamna på hårddisken om det nu inte redan finns där. Välj 9999dagar eller nått

 

Sedan hamnar de i c:\program\pokerstars\handhistory

 

Snacka om att man lär så länge man lever.

 

TACKAR ödmjukast för att du tagit dig tid att lära mig hur man ska göra. Det var ju självklart inte ibockat så inte så konstigt att jag inte hittade det.

 

Återigen, TACK för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100+10

Frugan iofs shortstackad med ca 800 och går AI från UTG (med 99) får två syn :shock: , en med A4s och en med QJo.

 

Egentligen skiter jag i deras spel men det skulle vara kul att veta HUR de tänker, om de gör det. Hur de resonerar sig fram till alla konstiga syner.

 

 

A4s tänker - jag har ett A - syn!

 

QJo tänker jag har två kort över 10 - syn!

 

Inte konstigare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och hå.

Tack för era inlägg här om "Hur tänker de". Har tyvärr inte kunnat spela nått idag då man inte får använda compjuttern på sjukhuset :lol: .

 

Har varit på ytterligare ett läkarbesök, idag för att få svaren på strålningen :shock: jag fick igår som de kallar röntgen. Ser bra ut sa el doctore men ..... VADÅ men??? undrar ju en annan. -Jo vi behöver ta några till säger el doctore. Hur fn vet han då att det är BRA?????

 

Ja,ja nu va det som det va och de säger att jag ska känna mig bättre så då gör jag väl det då. Vill ju inte göra el doctore ledsen. Men fn vad hostar fortfarande, så det så!!

 

Btw, hur kul är det att ligga där och så säger sköterskan till frugan: - Du får lämna rummet nu för strålningen är inte bra att utsättas för ?????:shock: . Jag då, ska jag behöva ligga i skiten kan de inte bara använda en digitalkamera eller nått? Dessutom så går sedan sköterskan ut bakom en djvla blyvägg. DÅ e man inte speciellt katig inte :cry: .

 

Däremot har jag hunnit med en del skriverier här på forummet, både bra och säkert även dåliga men det bjuder jag på.

 

Nu till dagens väsentligheter. Ska försöka hinna med att spela 20-25 SnG under kvällen. Har som mål att hamna ITM i MINST 50% med en ROI på 45%. Enda hindret är väl att ett av barnbarna som ska komma till morfar ett tag i kväll :lol: .

Fast man kanske kan lära honom hur spelet fungerar, han e 2,5 år 8-) , ska börjas i tid va?

 

Återkommer under kvällen med info om hur projektet fortlöper (ja jag vet att 250 inte är nått antal :lol: ). Ska även försöka använda HH och posta några intressanta händer. Om det blir några.

 

Alltså, jag MÅSTE lära mig att skriva mindre text med mer innehåll. Allt jag skriver blir ju som en dvla roman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vi behöver ta några till säger el doctore. Hur fn vet han då att det är BRA?????
För att doktorer hellre tar dyra tester än råkar ut för att de för en .001% av patienteran råkar missa något allvarligt. Det har mycket att göra med att vare sig de eller patienten direkt betalar för kostnaden av testet.

 

Btw, hur kul är det att ligga där och så säger sköterskan till frugan
Posten hade varit så mycket roligare om meningen slutade där.

 

Dessutom så går sedan sköterskan ut bakom en djvla blyvägg. DÅ e man inte speciellt katig inte :cry: .
Angående din fru spelar det inte särskilt stor roll, det är bara ingen nytta med att ha henne där. Ökar väl cancerrisken med någon procent som mest.

 

Angående sjuksköterskan så gör hon antagligen en massa sådana där undersökningar i veckan och skulle få en satans massa strålning genom sig om hon inte stod bakom en blyskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att doktorer hellre tar dyra tester än råkar ut för att de för en .001% av patienteran råkar missa något allvarligt. Det har mycket att göra med att vare sig de eller patienten direkt betalar för kostnaden av testet.

 

Posten hade varit så mycket roligare om meningen slutade där.

 

Angående din fru spelar det inte särskilt stor roll, det är bara ingen nytta med att ha henne där. Ökar väl cancerrisken med någon procent som mest.

 

Angående sjuksköterskan så gör hon antagligen en massa sådana där undersökningar i veckan och skulle få en satans massa strålning genom sig om hon inte stod bakom en blyskärm.

 

Jo du Hjort, eftersom min fru arbetar inom vården så kan jag allt det där men det kunde ju inte du veta.

Men kul att du har tagit dig tid att läsa min dagbok och även tid att skriva ett inlägg.

Undrar bara om du någon gång har varit positiv till något eller om din negativa inställning ligger latent i dig.

Men som sagt kul att du tog dig tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du Hjort, eftersom min fru arbetar inom vården så kan jag allt det där men det kunde ju inte du veta.

Men kul att du har tagit dig tid att läsa min dagbok och även tid att skriva ett inlägg.

Undrar bara om du någon gång har varit positiv till något eller om din negativa inställning ligger latent i dig.

Men som sagt kul att du tog dig tid.

 

Hahahaha! Ängeln vs Hjort 1-0! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33% ROI på $33 nivån eller vad det nu var är ju sjukt bra. Hoppas det håller i sig för dig.

 

vad nickar du på stars?

 

Tackar, vet att man säger det :-D .

 

Normalt engeln17 men just nu så vill jag va anonym under mitt projekt. Har skaffat ett nick enbart för detta projekt nämligen. Hoppas du kan respektera det.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det ja, hur fortlöper kvällen då. Jo faktiskt ganska bra. Har spelat 10 st och varit ITM i 6 så det ser ju fint ut. Har dessutom hunnit med en 200+20 tillsammans med frugan på SvS. Den vann vi (hon) med. Allt närmare sina pjuck kommer hon. Bara ett problem: Hon tycker inte att inköpen ska dras av från vinsten :shock: :shock: de ska jag betala :shock: :shock: . Hmm, den diskussionen tar vi senare inom familjen ( Värsta är att hon brukar få rätt :lol: )

 

En hand som utspelade sig på PS OCH JAG har lärt mig använda HC. YYIIIPIIEE

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP1 (t1155)

MP2 (t1950)

CO (t1385)

Button (t3285)

Hero (t1490)

BB (t1640)

UTG (t2595)

 

Preflop: Hero is SB with Aspade.gif, Qdiamond.gif.

5 folds, Hero raises to t200, BB raises to t550, Hero raises to t1490, BB calls t940.

 

Flop: (t2980) Qheart.gif, 2club.gif, 7heart.gif(2 players)

 

Turn: (t2980) 9heart.gif(2 players)

 

River: (t2980) 6spade.gif(2 players)

 

Final Pot: t2980

 

Results below:

BB has Ac Kd (high card, ace).

Hero has As Qd (one pair, queens).

Outcome: Hero wins t2980. [/color]

 

Vet faktiskt inte varför jag tröck AI där preflopp. Normalt hade jag foldat men tror nån spärr släppte :roll: . Ja, ja, fel beslut kan bli rätt beslut och så tillhör man numera fiskarnas fiskar.

 

Har dessutom postat en annan hand under Handanalyser för kommentarer.

 

Återkommer senare med ytterligare resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...