Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Nu är det nära et nervsammanbrott. Funderar på att kasta ut datorn och spränga internetanslutningen.

 

Fråga: Hur många fullständigt oemotståndligt suuuper dåliga spelare med matjord i fickorna finns det på SvS. Går inte ens att lira SnG på 100+10 utan att det fullständigt kryllar av dom vid borden.

 

Kriterier för randomspelaren att spela en hand i en SnG på SvS verkar vara följande:

 

1. Två i samma färg oavsett höjd eller koppling

2. Två kopplade oavsett höjd

3. Minst ett kort över 10, kicker ointressant

4. Alla PP

 

Kriterier för randomspelaren att syna en All In i en SnG på SvS verkar vara följande:

 

1. Två i samma färg oavsett höjd eller koppling

2. Två kopplade oavsett höjd

3. Minst ett kort över 10, kicker ointressant

4. Alla PP

 

Exempel se nedan bara för att ni ska tro mig.

 

***** Hand 256565853 *****

150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 mars 2007 19:54:45

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 2: Rhino Land (4185.00)

Plats 3: B-girl (2065.00)

Plats 5: mag001 (2210.00)

Plats 8: Ängeln17 (1540.00)

Ängeln17 lägg LM 150.00

Rhino Land lägg SM 300.00

** Giv **

 

Ängeln17 [8k, Er]

 

*** Bet Runda 1 ***

B-girl Lägg

mag001 Lägg

Ängeln17 All-in 1540.00

Rhino Land Syna 1540.00

*** Flop(Board): *** : [3r, 2r, Knh]

*** Turn(Board): *** : [3r, 2r, Knh, 9r]

*** River(Board): *** : [3r, 2r, Knh, 9r, Dk]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3080.00

 

Rhino Land [Ks, 2h] :shock: :shock: :shock: Par i tvåor Vinst :3080.00

Ängeln17 [8k, Er] Högsta kort ess Vinst :0.00

 

Måste söka samtalsterapi för nu sitter chocken så djupt att det inte är sant. Det här var nog en av de absolut sämsta synerna jag varit med om. Trodde botten var nådd, men det verkar inte finnas någon botten för randomspelaren på SvS.

 

 

Men i CG går det kanon + 129$ nu :lol: :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vänta nu! Ängeln17? AIK? Är det inte IFK Göteborg som är Änglarna? ;)

/"Retstickan"

 

ps. Jag har bott sju år i Solna och hade årskort på Norra Stå i fyra år.

 

I lä.

 

Född in i medlemskapet i AIK. Livslångt. 8-)

 

Sålde läsk och korv från 12 till man va 16. Livslång frikort. 8-)

 

IFK Göteborg är det det där korpgänget i västsverige som försöker luar alla att de kan lira boll :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW så använder jag frugans nick (suuuck) på PS just nu, då jag casha ut allt från mitt tillfälliga nick under projektet när det va klart och sedan avslutat det kontot. Håller på att starta upp mitt gamla som är Engeln17 (:shock: suprise :lol: ), det va Blattan som undra. Men tills vidare så får ni raila på suuuck och undra om det är jag eller frugan som lirar.

 

vassego

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju strålande. Ytterligare en MTT som man är OOTM i. Ingen utdragning dock. Spela i en timme och 10 min och fick en disent hand, KK i BB. Då försvann alla som mörtar vid gäddan. Va fn, ser dom mina kort eller?

 

Sedan efter nämnda tid och 950 marker kvar (hade inte fått tillfälle att va föst in innan det, å andra sidan hade jag haft ett HD på 93-, off alltså) så fick man 1010 ställde och fick syn av AKo och flopp kom AAx. Bye bye, ängeln. Det e fn inte meningen att man ska vinna något i SnG eller MTT.

 

Dessutom har ju PS tydliga problemas med sin site. Har ju inte gått att lira där på länge.

 

Men CG i lålimitträsket på SvS 10/20 går utmärkt :lol: :lol: +213sek och sen tidigare på PS +127$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så ni inte tror det har vänt för Änglen. En typisk hand från tomtarnas rike SvS.

 

**** Hand 256821289 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 mars 2007 22:55:42

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 1: PutteZ (2800.00)

Plats 5: paze (4155.00)

Plats 6: Atom (950.00)

Plats 7: -= Mr T =- (1275.00)

Plats 9: Ängeln17 (820.00)

Atom lägg LM 25.00

-= Mr T =- lägg SM 50.00

** Giv **

Ängeln17 [Eh, 8h]

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Syna 50.00

PutteZ Lägg

paze Lägg

Atom Lägg

-= Mr T =- Höj till 200.00

Ängeln17 All-in 820.00

-= Mr T =- Syna 820.00

*** Flop(Board): *** : [3k, Ks, 2s]

*** Turn(Board): *** : [3k, Ks, 2s, 9s]

*** River(Board): *** : [3k, Ks, 2s, 9s, 9r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1665.00

-= Mr T =- [Kk, 10s] Två par, kungar och nior Vinst :1665.00

Ängeln17 [Eh, 8h] Högsta kort ess Vinst :0.00

 

Typmallen av randomlirare på SvS. All In, ja va fn har ju en K och en 10. Det är ju en kanonhand att syna en AI med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl räcka för idag då. Funderar på att lägga ner SnG och MTT ett tag. Kostar bara barnbarnen massa slantar. Hajar inte att det ska va så djvla svår att vinna mot tomtarna en enda gång! De synar ta mig fn med vad som hellst. Se tidigare HD för spel och syn för tomtarna. Men Cg går bra :lol: .

 

Dagens resultat:

 

SnG -880sek och +11$

MTT -330sek

CG +394sek och +127$ I låglimitträsket trivs vi 8-):lol: .

 

Totalt blir det alltså nån hunka plus trots allt. Tänk va barnbarnen skulle va glada om mofa/farfar inte lira Sng och MTT.

 

I morgon ska man till elDoctore för besiktning igen. Fast det känns rätt så bra.

Å sen ska man skicka iväg tanta med en vännina på en fyra dagars sparesa till Selma Lagerlöfs i Värmland. Billigt? Absolut inte, men vadå då. Kommer väl hem en ny fräsch hustru sen. Å sen e hon värd det. Så blir inget lir förrän i morgonkväll tidigast.

 

Tills vi hörs igen - Ge fn i att stoppa fingrarna i syltburken, eller iaf att bli ertappad med dem där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så ni inte tror det har vänt för Änglen. En typisk hand från tomtarnas rike SvS.

 

**** Hand 256821289 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 mars 2007 22:55:42

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 1: PutteZ (2800.00)

Plats 5: paze (4155.00)

Plats 6: Atom (950.00)

Plats 7: -= Mr T =- (1275.00)

Plats 9: Ängeln17 (820.00)

Atom lägg LM 25.00

-= Mr T =- lägg SM 50.00

** Giv **

Ängeln17 [Eh, 8h]

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Syna 50.00

PutteZ Lägg

paze Lägg

Atom Lägg

-= Mr T =- Höj till 200.00

Ängeln17 All-in 820.00

-= Mr T =- Syna 820.00

*** Flop(Board): *** : [3k, Ks, 2s]

*** Turn(Board): *** : [3k, Ks, 2s, 9s]

*** River(Board): *** : [3k, Ks, 2s, 9s, 9r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1665.00

-= Mr T =- [Kk, 10s] Två par, kungar och nior Vinst :1665.00

Ängeln17 [Eh, 8h] Högsta kort ess Vinst :0.00

 

Typmallen av randomlirare på SvS. All In, ja va fn har ju en K och en 10. Det är ju en kanonhand att syna en AI med.

 

Ängeln, sluta whina, den här handen spelade du som en påse nötter, mao, du skulle inte spelat den alls.

Kom igen och fokusera lite nu:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln, sluta whina, den här handen spelade du som en påse nötter, mao, du skulle inte spelat den alls.

Kom igen och fokusera lite nu:-)

 

Jo jag skulle ha spelat den, men på rätt sätt. Jag skulle pushat direkt istället för fissyna. Men det är så när man har sådana downswingar som jag för tillfället. Man tappar confidence och som följd blir man feg och precis som du säger så fokuserar man på fel saker. Ska rätta till det snarast. Got my word.

 

Btw, så va allt ok sa elDoctore. Keep up the good work, Ängeln.

 

Ska se till så tanta kommer iväg till Selmas spa nu. Sen blir det lite relaxing med en bra bok, och därefter försöka få till lite käk, Sushi eller Pizza? Svårt val. Tål att funderas på.

 

Och ikväll återkommer man till pokerborden, otiltad, utvilad och fullständigt focuserad. Då djvlar ska ni få se på SnG-lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag skulle ha spelat den, men på rätt sätt. Jag skulle pushat direkt istället för fissyna.

Nja, håller nog med jetski-ekorren här. Du sitter i första position av 5 och har 16*BB. Ska du spela den handen är det snarare en raise till 150 eller nåt sånt. Då kan du folda för omslag, eller vid syn ta hem potten med en halvpotts-CB på floppen. Om även CB misslyckas så har du fortfarande en ok stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, håller nog med jetski-ekorren här. Du sitter i första position av 5 och har 16*BB. Ska du spela den handen är det snarare en raise till 150 eller nåt sånt. .

 

Ok, tar till mig er kritik. Har funderat och studerat lite HH under dagen och kommit fram till att jag har inte bara haft oflyt/utdragningar utan har oxå lirat dåligt för att inte säga uruselt vid ett antal tillfällen.

Kommit fram till att jag varit ofocuserad/okoncentrerad sen jag kom hem andra gången från plåsterhuset. Man har fått omvärdera lite saker här i livet(som man e glad att man har kvar) och saker som tidigare var kanonviktiga känns inte alls lika viktiga idag.

Därför har jag beslutat mig för att jag kommer INTE att spela poker under dagtid (möjligtvis på helgen) utan bara på kvällstid. Jag kommer ägna dagarna åt mina barnbarn och resten av familjen. Tror att jag på så sätt kan uppnå maximal focusering när jag väl spelar och därigenom hitta tillbaka till mitt spel som förra årete resulterade i en ITM på 68% och ROI på 50%.

 

OK. Nu kör vi. För barnbarn och bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte BARA dåligt spel. Liten motflytstrend är man nog inne i. Av någon outgrundlig anledning får jag inte upp HH på sista handen i MTTn.

 

Hade varit urstark och foldat allt utom pocket som jag synat med några gånger men fått vika på flopp för tre överkort och bet-raise- syn typ före mig. Hade ca 1300 kvar när jag i UTG+2 plockar upp QQ.

UTG foldar UTG+1 höjer 4xBB till 200. Jag höjer till 500 Fi går Allin (täcker mig med några hundra). Funderar en stund men tycker väl att det är ett utmärkt tillfälle att dubbla på. Så jag synar. FI har KK :cry: :cry: . Så va man ute ur den Mttn.

 

Kanske dåligt spel av mig ändå. Skulle kanske ändå ha vikt mig vid omslaget och varit kvar i turneringen. Någon som har någon kommentar om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du inte kan lägga QQ där, Otur.

 

Tack för det. Trodde väl egentligen inte det heller. Men behöver bekräftelse just nu.

 

Här en annan kul hand i en SnG på SvS.

 

***** Hand 257850733 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 mars 2007 22:40:27

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 1: borniche (700.00)

Plats 2: galaxy (1250.00)

Plats 3: Piltor (2545.00)

Plats 4: Bomben (2560.00)

Plats 6: Lymmel (690.00)

Plats 7: LuckyJ (620.00)

Plats 8: Ängeln17 (795.00)

Plats 9: C-man (840.00)

Ängeln17 lägg LM 50.00

C-man lägg SM 100.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Es, 10s]

 

*** Bet Runda 1 ***

borniche Syna 100.00

galaxy Lägg

Piltor Lägg

Bomben Syna 100.00

Lymmel Lägg

LuckyJ Lägg

Ängeln17 All-in 795.00

C-man Lägg

borniche All-in 700.00

Bomben Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kr, 6s, 4s]

*** Turn(Board): *** : [Kr, 6s, 4s, 3h]

*** River(Board): *** : [Kr, 6s, 4s, 3h, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1600.00

borniche [Knh, Ks] Två par, kungar och knektar Vinst :1600.00

Ängeln17 [Es, 10s] Högsta kort ess Vinst :0.00

 

och då har jag ändå foldat varenda hand gram till denna, så man tycker ju att Fi borde sett att jag e tajt. Men nej då. KJo e ju en kanonhand för att syna allin med. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså har man ju meflyt så det räcker :roll:, på PS.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP1 (t1495)

MP2 (t3820)

CO (t1348)

Hero (t3355)

SB (t702)

BB (t765)

UTG (t2015)

 

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 9spade.gif.

1 fold, MP1 raises to t100, 2 folds, Hero calls t100, 2 folds.

 

Flop: (t275) 5diamond.gif, 6club.gif, Kdiamond.gif(2 players)

MP1 checks, Hero checks.

 

Turn: (t275) 6heart.gif(2 players)

MP1 bets t150, Hero calls t150.

 

River: (t575) 9club.gif(2 players)

MP1 bets t350, Hero raises to t700, MP1 raises to t1245, Hero calls t545.

 

Final Pot: t3065

 

Results in white below:

MP1 has Kc Kh (full house, kings full of sixes).

Hero has 9d 9s (full house, nines full of sixes).

Outcome: MP1 wins t3065.

 

Trodde ni va :lol: . Oflytsängeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.

 

Nu är det fan i mig så att jag börjar komma till insikt i att alla siter ÄR riggade.

Jag har svurit och kallat dem som sagt det både det ena och andra. Men jag har nu konverterat till deras tro.8-)

Från och med nu instämmer jag i allt vad som sägs om RIGGADE siter. Ikväll har jag INTE spelat uruselt eller ens dåligt eller inte ens i närheten av det. Jag vill påstå att jag faktiskt spelat riktigt bra poker ikväll.

 

Får man då vinna. Nej,nej. Spelar man marginella kort. NEJ. Men oavsett vad man gör så har spelsiterna bestämt att herr Ängel ska inte få vinna här något mer.

 

Föregående hand följdes av fantastiskt SnGpoker spel av Ängeln och han artbetade sig åter upp. Då kommer detta strålande exempel på PS riggade site:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t2686)

Button (t5273)

Hero (t2283)

BB (t3258)

 

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Qheart.gif.

UTG raises to t450, Button calls t450, Hero raises to t2283, 1 fold, UTG raises to t2686, Button folds.

 

Flop: (t5569) 5spade.gif, 4club.gif, 6spade.gif(2 players)

 

Turn: (t5569) 3heart.gif(2 players)

 

River: (t5569) 6club.gif(2 players)

 

Final Pot: t5569

 

Results in white below:

Hero has Qd Qh (two pair, queens and sixes).

UTG has Kc Kd (two pair, kings and sixes).

Outcome: UTG wins t5569.

 

Så från och med nu kan man lika gärna sätta alla pengar på lotto. Där har man iaf chans att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, tungt nu Ängeln. Det är så skitmörkt att vara nere i en downswing. Fast jag undrar om det verkligen var rätt att pusha meed A10s. Med två limpare varav den ena är chippie.....Sen att det var ännu sämre av FI att syna det må så vara, men jag hade nog vikt där, speciellt om du inte har någon read. Verkar vara ett tight bord med så mycket folk kvar. Bättre att öppna pushHD när du är först in.

Släng upp den i HH så får vi se vad andra tycker, jag kan ha fel och vara påvekad av att sett resultatet.

 

Kom igen nu Ängeln....Lyft i motvid nu!!:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu Ängeln....Lyft i motvid nu!!:h:

 

I motvind ja, men nu e det fn orkan. :cry: :cry: :cry: .

 

Av någon anledning finn inte just den handen i SvS HH, så det blir lite svårt att lägga upp den.

 

Däremot fanns read och det va att nästan varje gång de limpat med i tidig pos och någon slagit om hade limparna vikt sig.

 

Edit: Tog fel på hand. HH finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YYYYIIIIPPPPIIIIEEEE jaja allokalla.

 

Helt sanslöst otroligt så det finns inte bara. Ängeln lyckades komma ITM i en SnG. Och TVÅA till och med.

 

Tänk så lite det behövs för att världen ska se ljusare ut. Nu räcker det för ikväll. Resultatet är inte så lysande men det blir nog bättre. Har ju inte lirat så många då jag känner att jag vill ta det lite lugnt tills downswingen är slut.

 

Har även börjat blanda på SvS så jag lirar inte 200+20 just nu utan bara 100+10 och 50+5. På PS lirar jag fn bara 10+1 och ibland någon 5+5.

 

Det är inte så att BR börja tryta utan enbart för att minimera förlusterna under periodens downswing.

 

Lirar mer i CG i låglimitträsket på SvS 10/20 och på PS 0,5/1 där det flyter på bra och framförallt så undrar man ju hur de tänker på PS. Folk synar med vad som hellst och betalar av om de träffar lägsta paret.

 

Dagens resultat (med mindre lir än vanligt):

 

SnG -165sek och + 5$

Turnering -110sek

CG +58sek och +5,5$ (inte så bra som tidigare dagar men dock +)

 

Btw, jag har inte konverterat till isla... nej jag menar: de troende riggarnas samfund. Där e jag fortfarande mega ateist.

 

I morgon ska de stänga ner bredbandet i huset för underhåll och uppgradering igen. Vi ska visst få fiber med 100mb, säger de. Skulle va nice. Då lär det gå fort som fn. Jaja, vi får se i morgon em/kväll när de släpper på igen om det är så.

 

Tills dess, ha en bra natt och dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul å se att du iaf var glad när du gick å la dig. Du vet att vänder snart så det är bara att stå ut.

 

Här i Wermland på Selmas spa är det KANON. Du e så sjukt gullig som skicka hit mig å Ann-Charlotte. :heart: :heart: :heart:.

 

Det ända som saknas e ju du. Hoppas du mår bra för det gör vi. Idag har vi varit på en entimmes skogspromenad och därefter fått helkroppsmassage. Till lunch fick vi en grönsakssoppa med ett fantastiskt hembakat bröd.

 

I em ska vi få en ansiktsbehandling och sedan ska vi koppla av med en bra bok. Tyvärr har jag inte med mig datorn så det blir ju ingen poker under veckan. Får ta tillbaka det i helgen.

 

Tills vi hörs igen, ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du skickat damen på SPA?

 

Såklart, för att få lite lugn o ro :lol:.

 

Nä, det va så att vi hade ett vad i höstas som bla gick ut på att om jag vann en viss MTT och samtidigt så skulle en annan sak hända så lova jag bjuda henne och vänninan på 5 dagars spa nu i vår. Att jag skulle vinna va ju självklart 8-) men jag trodde inte att det andra skulle ske. Men som i poker - shit happens :-( , så det va bara att betala av. Om detta inte skett hade jag fått tillbringa två semesterveckor i sommar, i himelriket på jorden - Skottlands högland med alla dess destillerier för den gudomliga drycken Whiskey. :cry:

 

De har uppgraderat vårt internet idag ju. De lovade att det skulle gå mkt fortare än tidigare. Men de ljuger. Har suttit här och lirat fickpingis i en kvart nu och det har inte gått än :roll::oops: , så det så.

 

Hade tänkt att lira några SnG på em idag faktiskt. Men så har man ju underbara barn. Riing, riing (telefonen).

 

-Ja.

-Hej pappa.

- Hej gumman.

-Hur mår du?

- Bara bra, själv då?

- Fint. Duuuu?

-Ja.

-Tänkte att nu när mamma inte är hemma så kanske du vill komma hit och äta middag med oss?

-Vore trevlig. Klart jag kommer. Vad blir det.

-Vi tänkte att du kunde stanna till vid shusibaren och köpa med dig en 36-bitars :shock: :shock: .

- VA, skulle inte jag komma till er och äta?

- Jo, kom du, och ta med dig sushin. Puss, pappa. KLICK.:shock: (luren las på i örat).

 

LURAD IGEN! Ja,ja. Bara att ringa ner och beställa och ge sig av. Återkommer när jag kommit hem.

 

Btw; de verkar ha det trevligt i Värmland iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då va man några hunkor fattigare. Men det va djäkligt gott. Å alltid kul att träffa barnbarnen.

 

Få se hur mkt poker det blir. Det verkar som om de missat nått vid uppgraderingen idag. Allt på nätet "laggar" eller har en fördröjning så det e skit jobbigt. Om det går att lira blir det lite SnG och så förståss lite CG i låglimitträsket. Postar roliga/konstiga händer allt eftersom de dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...