Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, nu gäller det å lira SNG så det ryker om det. elD sa nämligen att på onsdag ska man in på plåsterhuset för de ska karva lite i en (ser bra ut det här sa Doctore för några gånger sen, för hans träning eller :shock:).

 

Jaja, man ska inte oroa sig i onödan och absolut inte över sånt som man inte kan påverka. Han vet nog vad han gör den käre Doctore, värst är bara hur jag ska tala om för frugan utan att hon ska bli orolig. Men lär väl behöva klura ut det ikväll.

 

 

Det kommer några löpande referat under kvällen.

 

 

Håller alla tummar för dig (och min kära mor) på onsdag.

De ska nämligen karva i henne också.

 

Är kul med din dagbok, med lite vuxen distans till det hela. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En blir rörd av alla lyckönskningar. Man tackar å bockar, det känns ända in i hjärtat. :heart: :heart: :heart:

 

Bara så ni vet. Jag har bestämt mig för att INTE folda utan se till att stå som segrare på rivern vid showdown 8-) . Idag så tog min vinnarskalle över och det var då jag bestämde mig.

För att stärka den känslan så har jag cashat ut överskotet från mitt projekt (som härmed går i graven ;-) ) då det troligen inte blir något lir på ett tag. Jag har dessutom idag betalt hela resan till DisneyLand Paris i maj, för mig, min fru och vårt äldsta barnbarn.

 

För det är ju så, att om man inte tror på framtiden, så finns ingen anledning att leva i nuet.

 

Jag vet att eury, conspiracy & myssion och några fler tycker det är för få SnG för att mäta och utvärdera något av. Men det skiter jag i (:lol: ) och redovisar här resultatet av mitt "lilla" projekt.

 

Totalt har jag spelat 404 st fördelat på 203 st 5+0,50, och 201 st 30+3.

På 5+0,5 har jag varit riktigt slaskig och i princip spelat allt pre och varit väldigt aggresiv på träffad flopp. På 30+3 har jag å andra sidan varit, som Conspiracy uttryckte det: Übertajt. Så va det då resultaten:

 

203 st 5+0,50 = 99 ITM (20-22-57) satsat kapital 1116,50 avkastning 1260 = +143,5 USD ger ett ROI på 12,8%.

 

201 st 30+3 = 119 ITM (25-27-67) satsat kapital 6633 avkastning 9180 = +2547 USD ger ett ROI på 38,4%.

 

Som ni ser så är de uppsatta målen inte klarade. Det gör mig lite irriterad (vinnaskallen igen). På 5+0,5 nivån va målet 50% och det är ett megamisslyckande. För mig visar det att med superlöst-aggresiv spel måste det vara svårt att vinna mkt pengar på i längden, iaf på den här nivån.

 

Däremot verkar den tajta spelstilen fungera tillfredställande på 30+3 nivån. Där va målet 45% och det är inte så väldigt långt ifrån. Där e jag mer nöjd om inte tillfredstäld. När man som jag går upp nivå/er så verkar det vara rätt spelstil att tajta till spelet.

 

Summa sumarum har jag plussat 2690,50 USD sen den 12 februari i det här projektet. Tycker det är schysst avkastning och det väger väl upp inkomstbortfallet på lönen pga sjukavdrag. Så jag får nog vara nöjd ändå.

 

Ikväll ska jag väl lira nån MTT och några SnG. Kommer det några roliga händer eller incidenter så kommer jag självklart att posta dem här.

 

Annars, tills vi hörs igen, Må pokergudarna stå er bi, och syna inte fan under kjolen :twisted: .

 

PS: Det blev en hel djvla roman :shock: igen, förstår inte att det e så svårt att sluta när man väl börjat :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar en liten MTT på PS och den här handen kom upp rätt nice:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB (t1045)

UTG (t1845)

UTG+1 (t1475)

MP1 (t3070)

MP2 (t1915)

Hero (t1855)

CO (t2930)

Button (t1030)

SB (t580)

 

Preflop: Hero is MP3 with Kclub.gif, Adiamond.gif.

2 folds, MP1 raises to t200, 1 fold, Hero calls t200, 2 folds, SB raises to t580, 1 fold, MP1 raises to t3070, Hero calls t1655 (All-In).

 

Flop: (t5555) Tspade.gif, 2heart.gif, 5club.gif(3 players, 1 all-in)

 

Turn: (t5555) Qclub.gif(3 players, 1 all-in)

 

River: (t5555) 8heart.gif(3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t5555

 

Results in white below:

SB has As 4s (high card, ace).

MP1 has Kh Ah (high card, ace).

Hero has Kc Ad (high card, ace).

Outcome: MP1 wins t4660. Hero wins t895. Här förstår jag inte HC-tool för på PS HH står det rätt. Det blev ju delad pott

 

Sen man undra hur A4s kan motivera en Allin med först en raise 4x BB och sen en syn på det :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad säger man om såna här tomtar?

 

Plats 1: BB (2095.00)

Plats 2: BB (6010.00)

Plats 3: UTG (3475.00)

Plats 4: UTG+1 (1515.00)

Plats 5: Fi1 (1315.00)

Plats 6: FI2 (820.00)

Plats 7: FI3 (1500.00)

Plats 8: CO-1(2110.00)

Plats 9: CO (1100.00)

Plats 10: Knappen (2065.00)

SB lägger 15.00

BB lägger 30.00

** Giv **

 

Hero [:Ac::Ad: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

UTG Syna 30.00

UTG +1 Lägg

FI1 +2 Lägg

Fi3 Syna 30.00

CO-1 Lägg

Hero Höj till 120.00

Knappen Lägg

SB Lägg

BB Lägg

UTG Syna 120.00

Fi3 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [:5d: , :Ts: , :9d: ]

*** Bet Runda 2 ***

UTG Satsa 180.00

Fi3 Syna 180.00

Hero All-in 980.00

UTG Höj till 1900.00

Fi3 Lägg

*** Turn(Board): *** : [:5d: , :Ts: , :9d:, :4d: ]

*** River(Board): *** : [:5d: , :Ts: , :9d:, :4d:, :Ks: ]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2545.00

UTG [:9c: , :Th: ] Två par, tior och nior Vinst :2545.00

Hero [Er, Ek] Par i ess Vinst :0.00

 

Fiskarnas konung har åter fått betalt på SvS i deras MTT. Mao dårskap lönar sig i turneringar på SvS. Jag kan förlora med AA det gör man ibland. Men att syna en raise preflopp på 4xBB med 910o KAN INTE vara rätt spel. Eller nån som e av annan åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...