Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Igår bad jag för första gången sen jag var liten...

 

Jag bad till änglarna att vaka över en skön snubbe som jag hade kollat in på ett forum...

 

Shit! Jag fick kontakt med en lysande varelse och gav detta väsen detaljerna... Det lysnade skenet log mot mig och sa åt mig att vila....

 

Efter ett par timmar fylldes rummet av ett ljussken och ängeln som jag på något sätt lyckats få kontakt med (trots att jag e nästan ateist) satte sig på min sängkant...

Jag frågade om ängeln vakat över min bekant som var gjord av 1: or och 0: or?

 

Ängeln svarade:

 

Jag skulle gärna gjort det, men vi änglar har en policy, vi vakar inte över andra änglar, då detta inte behövs...

 

Jag tackade ocjh somnade om och drömde om att jag blev brutalt utdragen ur en 5$ sng...

 

 

Kram på er bägge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Igår bad jag för första gången sen jag var liten...

 

Jag bad till änglarna att vaka över en skön snubbe som jag hade kollat in på ett forum...

 

Shit! Jag fick kontakt med en lysande varelse och gav detta väsen detaljerna... Det lysnade skenet log mot mig och sa åt mig att vila....

 

Efter ett par timmar fylldes rummet av ett ljussken och ängeln som jag på något sätt lyckats få kontakt med (trots att jag e nästan ateist) satte sig på min sängkant...

Jag frågade om ängeln vakat över min bekant som var gjord av 1: or och 0: or?

 

Ängeln svarade:

 

Jag skulle gärna gjort det, men vi änglar har en policy, vi vakar inte över andra änglar, då detta inte behövs...

 

Jag tackade ocjh somnade om och drömde om att jag blev brutalt utdragen ur en 5$ sng...

 

 

Kram på er bägge

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morning sunshine, the earth says hallo ...... så börjar en av det bästa låterna i filmen Hair (har jag för mig :roll: ). En ny dag gryr och nya utmaningar stundar.

 

Har jobbat sen 00.00 i morse/natt och har nu kommit hem (ska sova) och kan då passa på att tala om att gubben mår så djvla bra att det inte är sant (har fördelen att jag jobbar på sjukhuset där han ligger). Prata med läkaren i morse (of the record) och han sa att han aldrig sett nån tillfriskna så fort efter en så lång operation.

 

- Han verkar ha en livslust som driver honom något enormt, sa doktorn.

- Han vill hem å spela poker, sa jag.

 

Har bakjour ikväll så då kan man lira lite poker i lugn och ro. Ska oxå titta till honom i em så han inte lirar av de andra alla deras pengar. Han va gla som en liten barnunge (som han är) när han fick korten och markerna i morse.

 

Nä nu måste jag faktiskt sova några timmar har varit en hektiskt natt med flera akutfall. Natti natt :shock: , klockan 10 på förmiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande hopp om memkomst i morgon. Allt flyter på bra.

 

Spelade lita SnG i gårkväll. Efter 9 spelade hade jag 1-0-0-7 + en åttondeplats tror jag det va. Måste nog slipa lite på mitt bubbelspel när inte gubben e här och kan guida mig :lol: .

 

Då tröttnade jag och såg på melodifestivalen tillsammans med Macallan, orginalet alltså.

 

Blir nog lite SnG i dag och nån MTT senare när jag varit och hälsat på gubben igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår bad jag för första gången sen jag var liten...

 

Jag bad till änglarna att vaka över en skön snubbe som jag hade kollat in på ett forum...

 

Shit! Jag fick kontakt med en lysande varelse och gav detta väsen detaljerna... Det lysnade skenet log mot mig och sa åt mig att vila....

 

Efter ett par timmar fylldes rummet av ett ljussken och ängeln som jag på något sätt lyckats få kontakt med (trots att jag e nästan ateist) satte sig på min sängkant...

Jag frågade om ängeln vakat över min bekant som var gjord av 1: or och 0: or?

 

Ängeln svarade:

 

Jag skulle gärna gjort det, men vi änglar har en policy, vi vakar inte över andra änglar, då detta inte behövs...

 

Jag tackade ocjh somnade om och drömde om att jag blev brutalt utdragen ur en 5$ sng...

 

 

Kram på er bägge

 

Fint skrivet. Det värmer och veta att det finns människor bryr sig om andra människor:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland blir man som ett barn på julafton. Och idag är en sån dag.

 

JAG SKA FÅ HEM MIN ÄNGEL IDAG :heart: :heart: :heart:. Vad jag längtar. Ska pyssla om honom som aldrig förr. Ska åka upp till hospitalet nu vid 9-tiden.

 

Lira några SnG igår med betydligt bättre resultat än i förrgår. Lira 7 med resultatet 3-1-1 och 2 OTM.

 

Prova dessuton Freerullen på nya Simba. Blev "lite" irriterad över att losa 80% av stacken på ett feltryck :oops:. Hade QQ beta/höjde med pott pre och fick en syn. Flopp K,10,x. Syna bet. På turn x, Fi gick allin och jag visste att han hade K men när jag skulle folda så tröck jag på call :oops: :oops: . Inte så smart. Fi hade K10 off och hade synat preflopp med det, men det va ju en freerulle. Sen åkte jag lite senare när jag hade typ 7-800 marketr kvar och ställde med Q7s. Ja,ja, shit happens.

Var dock inte allt för imponerad av layouten utan tyckte det var en del saker som inte passade mig. Det fanns även saker som var bra, men tveksamt om jag kommer fortsätta lira där.

 

Jahaja, dags att åka och i em/kväll kanske Ärkeängeln kan skriva själv och därmed får han ta över dagboken igen.

 

TACK för mig och tack alla som brytt sig om hur gubben har mått och tack för alla råd hur jag ska spela vissa händer (handanalyser) och allt annant med. Puss på er :heart: :heart:.

 

Ängelfrun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så ni vet. I´m back.

 

Känns skönt att få komma hem även om personalen är kanon på plåsterhuset.

 

Hitta några andra gubbs på avdelningen som kunde tänka sig att lira lite poker. Vi körde både 7-korts stöt och Texas. Inte mycke pengar att snacka om, mest för att fördriva tiden mellan läkarkontroller och maten. Men några kronor plus blev det som jag donera till personalens fikakassa.

 

Måste berätta om en "upplevelse" jag hade under operationen eller på intensiven/uppvaket:

I vilket fall som helst så har jag nu gjort något som många (tror jag) skulle vilja göra. Jag har lirat Holdem med/mot The one and only, Stu U. Det ni. Jag svär på att det är sant. Vi var 5 st + han. Precis när jag skulle syna på rivern i sista given reste sig Stu och de andra och sa: - Vi går nu, du ska inte va här. Vänta skrek jag, men de bara gick. Har inte en susning om jag hade vunnit handen eller inte men det spelar liksom ingen roll.

 

elDoctore har sagt att jag får inte stressa, hetsa upp mig (frugan får ha ylletrosor på sig :lol:), eller på andra sätt utsätta mig för påfrestningar. Iaf inte närmaste veckorna. Däremot va det ok att lira poker om ovannämda inte infann sig.

 

Vill oxå på det starkaste dementera frugans inlägg om gura och kärleksballader, me macho, mucho macho 8-). LÄNGE LEVE ROCKEN!!

 

Nu ska jag vila lite och sedan kanske prova på lite nätpoker.

 

Ja just det. Mår KANON, oförtjänt bra faktiskt. Det kommer inte att bli någon träfack för mig än på bra många år.

 

Känns lite som om man bara skriver för sitt eget nöjes skull. Vill därför att ni röstar/betygsätter dagboken så får vi se om det blir någon fortsättning eller inte.

 

Tills vi hörs igen: Må pokergudarna vara med er men syna inte fan under kjolen:twisted: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det Max.

 

Direkt fråga till SouthEast: Hur mår din mor då? Hoppas allt gick bra med henne som med mig.

 

Då har man vilat lite. Fn va fort en blir trött bara för att de skurit lite i en.

 

Tänkte lira några SnG på PS medans frugan hade tänkt lira nån sattelit till Cissi me knuff eller vad det va på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte e det lätt å möta norrmän som spelar som idioter. Har spelat 8 och har 0-2-0 och de andra har kantats av dessa norska utdragningar på syner som bara finns i de norska fjordarna. Ibland undrar man om det bara är idioter som spelar på PS 10-20 inköpen. Alla har synat AI med HD KQs- och det redan på blindsnivån 15/30. 3 ggr har AA fallit, två ggr KK, en ggr QQ och en ggr AKs(den va nog en tveksam AI från mig).

 

Tror jag ska tajta till spelet på de låga blindsen och börja folda allt under pocket 14 :lol:, dvs allt. Eller så börjar man bara lira HD 89-. Kanske vore nått.

 

Här följer en av dessa utdragningar så för står ni vad jag menar:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t1095)

UTG+1 (t3540)

Hero (t1510)

MP2 (t1470)

CO (t1070)

Button (t1455)

SB (t1960)

BB (t1400)

 

Preflop: Hero is MP1 with Aheart.gif, Aclub.gif.

2 folds, Hero raises to t150, MP2 raises to t390, 4 folds, Hero raises to t1510, MP2 calls t1080 (All-In).

 

Flop: (t3025) Kclub.gif, Jclub.gif, Qheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (t3025) 9spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t3025) 4heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t3025

 

Results in white below:

Hero has Ah Ac (one pair, aces).

MP2 has Ks Qs (two pair, kings and queens).

Outcome: MP2 wins t2985. Hero wins t40.

 

Ja,ja. Får nog sluta nu, fick ju inte hetsa upp mig för elD. Å det gör man nog snart om man fortsätter att bli utdragen så här.

 

Vi hörs i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det Max.

 

Direkt fråga till SouthEast: Hur mår din mor då? Hoppas allt gick bra med henne som med mig.

 

Då har man vilat lite. Fn va fort en blir trött bara för att de skurit lite i en.

 

Tänkte lira några SnG på PS medans frugan hade tänkt lira nån sattelit till Cissi me knuff eller vad det va på SvS.

 

Välkommen tillbaka in i matchen. :-D

Frugan har gjort ett bra jobb, även om hon "ljög" om dina mjuka sidor ;-)

 

Direkt svar på frågan: Moderns operation gick bra och ingen spridning i övrigt stod att finna. Väntar lite andra provsvar inom kort. Var och hälsade på henne lite snabbt i söndags med sonen (Agaton 2år). Vi stod utanför dörren och kramade henne lite snabbt. Sen var vi ute och åkte pulka med farfar istället.

 

Fortsätt ert strålande jobb med dagboken (precis ERT.. du får inte exkludera frugan från tangentbordet bara för att bossen e hemma).

 

Norska fiskar som har tur är jobbiga. Bara låta bli att stressa upp sig eftersom det enda man kan göra är att undvika dem in i det längsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaka in i matchen. :-D

Frugan har gjort ett bra jobb, även om hon "ljög" om dina mjuka sidor ;-) .

 

Tack, och har aldrig din sagt att de ljuger aldrig, bara tänjer på sanningen så den passar dem.

 

Direkt svar på frågan: Moderns operation gick bra och ingen spridning i övrigt stod att finna. Väntar lite andra provsvar inom kort. Var och hälsade på henne lite snabbt i söndags med sonen (Agaton 2år). Vi stod utanför dörren och kramade henne lite snabbt. .

 

Det va skönt å höra. Håller tummarna för ett om inte snabbt så iaf ett HELT tillfrisknande.

 

Sen var vi ute och åkte pulka med farfar istället..

 

Fafa eller mofa, spelar ingen roll. VI E BÄST 8-) .

 

Fortsätt ert strålande jobb med dagboken (precis ERT.. du får inte exkludera frugan från tangentbordet bara för att bossen e hemma)..

 

Har du försökt exkludera din från nått nån gång? Här hemma bestämmer jag!!!!! ...........när hon e på jobbet :rolleyes: .

 

Norska fiskar som har tur är jobbiga. Bara låta bli att stressa upp sig eftersom det enda man kan göra är att undvika dem in i det längsta.

 

Men jag ÄLSKAR norsk fjordlax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja, har hunnit med att lira några SnG och gårkvällens downswing har hävts. 7 spelade 2-2-1 och två OTM. Blir bra ROI när man orkar räkna på den.7-8 st är vad man orkar i ett svep känner jag. Sen måste man vila.

 

Och vid 12 ska man träffa elD och hans stab av lärljungar (läkarstuderande). Undrar ibland om man ska undersökas för min skull, eller för att de ska se och lära. Känner sig som en djvla provdocka ibland. Va samma sak när man låg inne.

 

Ibland kunde både två och tre av dem ta puls och blodtryck och gud vet vad. Fast det va en liten gullig tjej som gärna kunde få provtrycka lite mer om hon vill, sa jag :twisted: , men det tyckte inte frugan. Hon (tjejen) blev rödare än en tomat och fnittrade som en liten skolflicka, vilket hon ju egentligen är.

 

Nä ska vila en halvtimme så jag orkar träffa Jesus och lärjungarna sen. Vi hörs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst 12 sidor dagbok. Så jäkla gott att läsa en dagbok med intressanta och ÖDMJUKA tankar..

 

Jag antar att graden av mogenhet inte alltid följer ålder men här verkar den ha infunnit sig i alla fall..

 

Sedan en liten tanke:

 

Jag är sjukgymnast och har således gjort praktik på diverse sjukhus etc. Min sambo studerar till läkare och gör således praktik på diverse sjukhus etc. Vi tycker inte alltid jättekul att undersöka personer där man känner att man "utnyttjar" dem men du/ni skall veta att det gör en jäkla skillnad för ens utveckling inför eget ansvar etc.. Se det som ni gör dem en tjänst.

 

Utöver rutinåtgärder så dubbelkollas undersökningar etc allt som oftast av handledare/överläkare/ord. personal, plus det faktum att man vill väldigt ogärna fucka up något som student vilket gör att man undersöker noggrant..

 

---

 

Lycka till med spelet och dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång fick jag en skida i pannan-->blodsprut. In till sjukan med stort bandage runt skallen och innan jag knappt sagt hej kommer en brutta och frågar om hon får titta när de syr eftersom hon är studerande. Verkade som de bestämt för att sy i rent undervisningssyfte. Jag erbjöd henne att sy men hon vågade inte.

 

Den andra gången var värre, skulle ta ryggbedövning inför knäoperation. Ihopkrupen i fosterställning i en operationssal är man inte så kaxig när narkossköterskestuderande inte hittar rätt med jättekanylen i ryggen. Efter 7-8 försök får hon ge upp och ordinarie narkosläkare styr upp det hela.

 

Kommer det en studerande en gång, be my guest men vete fan om jag skulle vilja lämna över något av mina barn i händerna någon studerande som ska öva ryggmärgsbedövningar..:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst 12 sidor dagbok. Så jäkla gott att läsa en dagbok med intressanta och ÖDMJUKA tankar...

 

Kom inlägget i rätt dagbok???? :shock: :shock: :lol: :lol:

 

 

Jag är sjukgymnast och har således gjort praktik på diverse sjukhus etc. Min sambo studerar till läkare och gör således praktik på diverse sjukhus etc. Vi tycker inte alltid jättekul att undersöka personer där man känner att man "utnyttjar" dem men du/ni skall veta att det gör en jäkla skillnad för ens utveckling inför eget ansvar etc.. Se det som ni gör dem en tjänst..

 

Den lilla gulliga kan jag göra mer för, jag lovar :twisted: :twisted:. Ajfn, nu fick man sig en hörvel av frugan igen. Inget medlidande där inte.

 

Men alvarligt så kan jag inte mer än LOVSJUNGA läkarna, sköterskorna och alla andra som jobbar inom vården. Man har tur som har en sådan sjukvård och nästan gratis :shock:. Jag kommer med glädje att betala 30% skatt på alla mina pokervinster (de är inte så mycket :roll: ) för att få behålla vår sjukvård. Att de små lärjungarna måste få utbilda sig och "prova på" är ju helt rätt. Och om man inte låter dem prova så lär de sig aldrig och vad händer då i framtiden? Självklart får de klämma hur mkt de vill. Tyckte bara att det blev lite mkt när man låg där men du hade självklart rätt när man tänkte efter.

 

Utöver rutinåtgärder så dubbelkollas undersökningar etc allt som oftast av handledare/överläkare/ord. personal, plus det faktum att man vill väldigt ogärna fucka up något som student vilket gör att man undersöker noggrant..

 

Lycka till med spelet och dagboken.

 

DET är man ju glad för. När jag har praktikanter hos mig så får själklart den övriga personalen övervaka och kontrollera att allt blir rätt. Så det vore konstigt om man inte gjorde så på ett sjukhus.

 

BTW. Kommer väl att få gå hos dig eller nån gelik när man ska börja röra på sig igen, så sa iaf elD nyss när jag träffa honom. De ger sig inte. Först ska de skära i en, och överlever man det så ska de jaga ihjäl en på löpbanden och allt va fn han nu prata om. Kan man inte bara få ligga på sofflocket med compjuttern på magen och musen (inte frugans :oops: ) i handen och pilla på diverse knappar med texten "fold" eller "call" på. Då mår man ju som en kung, eller ...?????

 

Ska försöka lira några SnGs i em innan det blir mat. Bra det här hotellet och restaurangen e helt ok med. Bra passopp har de med, aj nu slog hon igen :cry:.

 

Såg att de skulle lira nån freerulle på Harrys i Motala på torsdag. Undrar om man kan få tillstånd att åka dit för elD. Det e ju inte så långt. Å det finns ju plåsterhus där med i värsta fall.

 

Vi hörs ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då e det dags att sumera.

 

Jag lirat två 100+10 på SvS ITM 1-0-0 Bra ROI där.

Frugan 3 på PS 5+0,5 ITM 0-1-1 hyffsad ROI där.

 

Fn va trött man blir fort alltså. Ni får ursäkta ett kort inlägg ikväll. Nu ska jag och mina piller ta och förflytta oss till sängen. Vi hörs i morgon igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då e det dags att sumera.

 

Jag lirat två 100+10 på SvS ITM 1-0-0 Bra ROI där.

Frugan 3 på PS 5+0,5 ITM 0-1-1 hyffsad ROI där.

 

Fn va trött man blir fort alltså. Ni får ursäkta ett kort inlägg ikväll. Nu ska jag och mina piller ta och förflytta oss till sängen. Vi hörs i morgon igen.

 

Hur är spelet på 100+10 hos svs, funderat på o kasta in nån hundring o testa där ?

 

Sussa nu gott så tar du nya tag imorgon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...