Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur är spelet på 100+10 hos svs, funderat på o kasta in nån hundring o testa där ?:)

 

Man ska inte bli förvånad om man blir synad vid en AI av A5o eller K10o. Själv älskar jag SvS pga av detta. Som Blattan skrev, många har noll koll på ICM och andra standardkunskaper för varför man spelar vissa händer och inte andra.

 

Tyvärr verkar trafiken över 100+10 vara ganska klen.

 

Tycker den blivit lite sämre dessutom senste tiden.

 

 

ussa nu gott så tar du nya tag imorgon :)

 

Tyvärr blev det ju inte riktigt så skön natt. Vid ett tiden så fylldes rummet av ett ljussken och en varelse sa - Kom nu ska du få träffa din mor (å hon gick bort för 9 år sen :shock: ). Vakna med ett ryck och en sjuhelvetes smärta i bröstet.

Peta i mig ett par piller (fn känner sig som en pillerknarkare) och försökte slappna av. Efter en stund så försvann det onda men det va omöjligt att somna om. Sista gången man kolla klockan va den 05.17, sen somna jag tror jag.

 

Vakna för en timme sen och fick frukost på sängen :-D . Schysst service här. Skulle bara vilja att servitrisen va lite mer lättklädd :twisted: . Ska träffa elD om en stund, måste nog fråga om det är ok att få så djvla ont.

 

Om man har ork så blir det nog lite SnG i em/kväll. Funderar på att lira lite CG oxå, va ett tag sen nu. Plussa ju rätt bra sista perioden där, så det kanske inte är så dumt att varva SnG-borden med ett eller annat CG-bord.

 

Tills vi hörs igen - Det ska va gött å leva, annars kan det kvetta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry: :cry: :cry::shock::twisted::evil::shock::evil::twisted::evil::shock::twisted::evil::shock::twisted::evil: :evil: :twisted:

 

Va ända in i glödheta förbannadeskitihelvetesjävla sumpråtta!!!!!!!!

 

Kan inte nån vara snäll och slå in i huvet på min ofantligt, otroligt, sanslöst konstiga make, att man ska väcka sin fru när man får så ont i bröstet. Jag ska ta mig fn strypa det lilla ryggradslösa krypet. Iaf när han blir frisk.

 

-Ville inte väcka dig, du sov så sött!!!:shock: :shock: :shock:

 

Har sagt det förr och säger det igen, - i NÖD och lust, säger man.

 

Snälla PF-medlemmar skriv och tala om för den dumme fn att han faktiskt ska be om hjälp när han har ont.

 

Om jag får bestämma så kommer han inte hem från sjukhuset idag utan de ska ha kvar honom för observation hoppas jag.

 

-Måste nog fråga doktorn om man ska ha så ont????? Vadå nog. Det e klart man inte ska ha.

 

Ängelfrun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Ängelfrun att det bör kollas upp. Kan inte hon göra ett eget konto så blir det lättare att hålla reda på er?

 

Blir det bättre så här?

 

Kunde inte använda vår e-mailadress då den redan fanns loggad hos er. Fick använda makens jobbmail. Är inte så bra. GÅr det att ändra så vi kan ha samma mailadress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heter det inte motvalskärring?:-)

Skulle aldrig väcka någon för lite ont. Om man tror att man är på väg att dö eller liknande farligt håller på att hända kan man ju peta lite på den som sover bredvid. Lite smärta eller mycket, är väl knappast värt att hojta om. Det är ju inte så att man får mindre ont för att någon annan stressar upp sig...:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finemang, fixa en DIF-logga :shock: som visningsbild också ;-)

Moderatorer kan inte fixa mailadressen. Ska se om någon administratör kan fixa det sen (om jag kommer ihåg det).

 

Man ska inte svära.:-D

 

Heter det inte motvalskärring?:-)

Skulle aldrig väcka någon för lite ont. Om man tror att man är på väg att dö eller liknande farligt håller på att hända kan man ju peta lite på den som sover bredvid. Lite smärta eller mycket, är väl knappast värt att hojta om. Det är ju inte så att man får mindre ont för att någon annan stressar upp sig...:-)

 

Jo om man är en sån men det är inte jag.

 

Å du din...... Å dig har jag tyckt om :evil:. Du ska inte hålla med gubben.

 

Jo, sen blev det som jag ville. Han fick inte komma hem. Han ringde nyss och sa att de lagt in honom igen. De ville visst undersöka honom lite grann. Kommer att besöka honom lite senare idag så får vi höra vad doktorn säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo motvals är nog det vanligaste.

 

Har man varit inne för en större operation så tycker jag man ska väcka partnern, man kan ju behöva åka till akuten. Det är skillnad mot att man har ont för att man käkade för mycket.

 

Tack för att du håller med.

 

Joho, om jag tycker att han har rätt. Jag höll med dig alldeles nyss i Silverkyssens DB.

 

 

Det brukar bli som qvinnorna vill..:roll: :roll:

 

Sorry, trodde du mena att han gjorde rätt. Och det stämmer(Det brukar bli som qvinnorna vill), har precis ätit en 12-bitars Sushi. Satt fint. Har varit på sjukhuset hela em och ska tillbaka för att jobba nu vid 23.00. Har nattpasset.

 

Gubben kommer INTE hem idag utan tidigast i morgon. De vill ha honom för observation under natten. De har tittat på lite bilder och de visade inget allvarligt utan doktorn tror det var kärlkramp. Han sa att det är inte helt vanligt men kan förekomma efter operatinen. Så troligvis är gubben tillbaka här på pf i morgon.

 

Ska försöka lira någon SnG som avkoppling innan jag drar till jobbet. Ha det bra så hörs vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, lite svårt att koncentrera sig faktiskt.

 

På PS åkte jag ut tidigt på en AI med AK mot 55. Skiten åkte in preflopp när han miniraisade från utg+1 och jag satt i mitten pos och höjde 4x och Fi pusha och jag tror inte jag tänkte utan bara tröck call. Några åsikter om det va rätt eller fel? Är lite osäker. Blindsen va 15/30.

 

Lira en 100+10 på SvS osså. Där fick jag AK oxå vid blinds 15/30 och UTG miniraisade jag (UTG+1) höjde honom till 240 och fick blixtsyn av UTG+2. Blev ju klart misstänksam då. Well fopp kom AJx regnbåge. Blev lite feg och tänkte CR men Fi checka med. Turn kom 10, jag beta 240 Fi syna, river kom x jag beta 200 Fi höjde till 400. Då undra jag va fn det va frågan om. Set JJ,1010 eller AA, tvåpar AJ eller A10. Men lite disträ så syna jag( kommentarer på den synene, rätt eller fel?). Fi hade KQs. Stege :cry: . Jaja, man fick ju kvar 70 marker och en marker och en stol är allt som behövs. När SnG var över för min del så kunde jag casha ut andraplatsen :lol:8-).

Det är vad jag kallar upphämtning.

 

Summa sumarum ikväll

PS 1 0-0-0 lysande :cry:

SvS 1 0-1-0 klart bättre :lol: med tanke på den starten.

 

Nu ska jag göra mig i ordning för jobbet och vi hörs väl i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gääääääääsp.

 

Jobbig natt, hann dock med att titta till gubben vid fem i morse. Han va vaken men mådde bra. Prata med doktorn oxå innan jag gick hem och han sa att gubben kommer att få åka hem i em.

 

Nä nu blir det ett kärleksmöte med kudden som jag ska krama läääääääänge idag. Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, ont krut förgås inte så lätt. Lite kärlkramp är väl inget att hetsa upp sig för. Sa ju det från början till gumman, men hon e lite pipplig när det kommer till kritan. Från och men nu ska denna dagbok inte innehålla några fler sjukhustrapporter etc. Jag ska inte dit igen! Iaf inte på annat än på läkarkontroll. End of that story.

 

Ska faktiskt gå och lägga mig och slagga ett tag. Har nog inte sovit mer än 2-3 timmar i natt så lite "John Blund" i ögona är det.

 

Ikväll ska jag nog lira Simbapokers SMkval och nån freerulle de har. Sen blir det nog ett litet besök i SnGträsket oxå. Tills vi hörs ikväll. Natti, natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp på er.

 

Nu har man sovit lite till och från under em. Ska nu försöka mig på två freerullar på Simba. En för SM och en 2000USD.

 

Paralellt ska det bli lite slask i SnG-träsket och dessutom ska jag nog ta upp det där med CG som legat i dvala ett tag. Funderar på att sätta upp lite mål för mars. Nått i stil med:

CG +5000

SnG + 5000

Turn + 2000

Borde täcka sjuklöneavdraget med lite överskott. Har ingen pejl på vad det "kostar" att va sjuk. Va länge sen man va det. En få va om sig och kring sig om en ska klara av att leva :lol:.

 

Javisst ja, det va ju turnering i Motala ikväll. Fick inte åka dit för frugan:cry:. Antar att Royal Event drivs av Karin Lundgren som e därifrån.

 

Frugan har problem med att logga in på SvS, typ 1767 före i kön, ujppsattad tid 7 minuter :shock: . Har de krashat servern igen? Förtroendet på SvS gick nog inte upp direkt idag. Svärsonen ringde och va tvärilsk. Han låg visst trea med 15 kvar i en turnering när det SvS bara slockna. Kul å vänta i 7 min medans blindsen äter upp dig :lol:.

 

Nä nu e det dags. Ska försöka posta lite händer här under kvällen. Och rapportera om det finns nått att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simba Poker,

 

Jo,jo. De har allt lite att fila på innan man kommer att kasta in några riktiga slantar där.

 

-Ljudet funkar för vissa spelare men inte för andra.

- Vid ett tillfälle syna jag BB och vann potten utan att han folda. Tackar :lol:

- Betstorleken står inte vid markerna.

etc, etc.

 

Gillar inte deras knappar för att höja bl.a. Men, men, man vänjer sig vid det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då behöver man inte va orolig för att behöva åka till Tallin. :cry: .

 

Självklart fick man KK i UTG raisa till ca 3x BB (2400) fick två syner.

Flopp kom 4,6,9 med färgdrag. Så det blev en AI och det va klart att Fi hade 66 och satt settet. Typiskt men kanske inte så klokt spelat men va fn.

 

E däremot kvar i den andra freerullen (USD 2000).

 

En sak e klar. Om man tycker den typiske SnG spelaren är lös och vid i sitt spel, så är han tajt jämfört med det spelet som förekommer i dessa freerullar. Det e klart som korvspa.

 

I träsket för SnGspel så har det varit ett rent helvete :evil: inte en normal starthand under fem spelade. Och blivit utsynad så fort man försökt med AI. Och det med händer som K10o, A5o etc.:cry: ITM 0, OOTM 5

 

Men i CG går det bra. + 76 USD hittils ikväll :lol:. Här en kul hand,

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Tspade.gif, Tclub.gif.

3 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

 

Flop: (6 SB) Tdiamond.gif, 5spade.gif, 3club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB caps, Hero calls.

 

Turn: (7 BB) Jspade.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: (11 BB) 4diamond.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Final Pot: 15 BB

 

Results in white below:

SB has 5d 3s (two pair, fives and threes).

Hero has Ts Tc (three of a kind, tens).

Outcome: Hero wins 15 BB.

 

Vet inte varför stackarna och det inte kommer med. Men en gör väl nått fel i den tekniska cybervärlden ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså va man ute ur den andra freerullen. Inget att säga om. Börja bli shortstackad (ca4M) fick 55 ställde pre (BB400). Syn av Ax och så va det slut. :cry:

 

SnG har jag inte lirat fler då jag kände att det va svårt att focusera efter alla nersyningar innan.

 

CG va glädjeämnet idag. + 81 USD (hur får man fram tecknet för USD?).

 

Så kvällen gick väl lite plus iaf. :-) .

 

BTW så använder jag frugans nick (suuuck) på PS just nu, då jag casha ut allt från mitt tillfälliga nick under projektet när det va klart och sedan avslutat det kontot. Håller på att starta upp mitt gamla som är Engeln17 (:shock: suprise :lol: ), det va Blattan som undra. Men tills vidare så får ni raila på suuuck och undra om det är jag eller frugan som lirar.

 

Btw hon jobbar i kväll/natt så det e rätt lugnt och skönt här hemma. Ingen som tjatar om att jag ska vila och ta det lugnt, utan jag gör vad jag vill. Så är det här hos oss - Jag bestämmer, när hon e på jobbet ;-), men på jobbet e jag chef 8-) .

 

Jobbet ja, har nästan glömt var det är. Ringde idag och prata lite skit med dem för att höra hur det gick. Å det e klart. Minussiffror i februari, ATT man ska behöva göra allt själv ;-). Ska fixa ett antal annonser till bra pris åt oss i First Poker under morgondagen. Hmm, undrar om man får full lön i morgon då?

Då har man ju nått att göra en stund när frugan sover, hon e en riktig sjusovare :lol: .

 

Nä nu ska man somna in, så vi hörs i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...