Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, så här kan det gå på CG låglimitträsket. För all del en kul hand med den typiske fisken som inte förstår nått men vinner ändå.

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Adiamond.gif.

2 folds, Button raises, Hero 3-bets, BB caps, Button calls, Hero calls.Här synar fisken först en raise och sen två höjningar till :shock:

 

Flop: (12 SB) 6heart.gif, 3diamond.gif, 9heart.gif(3 players)

Hero bets, BB raises, Button calls, Hero 3-bets, BB caps, Button calls, Hero calls. Här börja man undra vad de andra satt på, floppat set?

 

Turn: (12 BB) Tspade.gif(3 players)

Hero bets, BB raises, Button calls, Hero calls.Efter bet, raise och fisken syna iskallt så börja man inse att man va slagen troligtvis. Någon har väl satt settet.

 

River: (18 BB) 4diamond.gif(3 players)

Hero checks, BB bets, Button calls, Hero calls. Tänkte att jag CS om det behövdes.

 

Final Pot: 21 BB

 

Results in white below:

Hero has Ah Ad (one pair, aces).

BB has Ac As (one pair, aces).:lol: inte undra på att man inte fick ett set:roll:

Button has 9c Th (two pair, tens and nines). :shock: :shock: :shock: Här blev man lite förvånad allt.

Outcome: Button wins 21 BB.

 

I chatten säger sedan fisken: OOuuch, didn´t think y had so good cards. Nehej, man capar en pott pre och på flopp med luft. Det e jätte vanligt. :roll::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då är det återigen konstaterat att CR för spelarna på SvS SnG är BETYDLIGT bredare än vad som är allmänt kännt som "bra spel".

 

Åkte ur 100+10 när jag i slutet med 4 kvar och blindar på 150/300 plocka upp 1010 på utg och självklart ställde jag. Knappen syna självklar med sin kanonhand för syn vid en AI. A10o alla SvSspelares favoritsynhand, ett A oavsett kicker kan man syna ner allt med.

 

Orkar inte ens bli förbannad/irriterad längre. För man förväntar sig att de ska syna och att sedan ett av deras kanonkort ska träffas.

 

Har förresten problem med uppkopplingen som skulle bli så mkt bättre efter idag. Den "laggar", dvs har en fördröjning på säkert 5-10 sek från det att jag trycker på ex callknappen till det verkställs. En gång så markerade jag förval på fold och ändå så fick jag sitout pga att jag inte aggerade i tid :shock: , Undrar hur tidigt man ska fylla i förvalet, kanske man ska skicka in något papper nån dag i förväg ;-) . När jag kopplar upp internettet så tar det säkert 20-30 sek innan sidan visas. Måste nog kontakta suport för bredbandet.

 

Ska försöka lira några fler och lita CG igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, va inte kvar i SnG.

 

Denna gång va det inte fisken fel, utan lite dåligt spel av mig. Borde insett men man e avtrubbad på SvS, tyvärr.

 

I vilket fall som hellst så fick man QQ i utg+1 i tredje handen, eller andra, skit samma. Höjde till 80 (4xBB). Syn av BB. Flopp 10 hög, 2 färg. Fi check, jag betar pott, Fi fishöjer 2x. Då skulle jag nog bara synat. Jag pushar fi synar och visar AA. Tack å adjö. Medflytet fortsätter ;-) på SvS.

 

Om någon vill får ni gärna kommentera den här handens spel, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i CG går det bra. Några händer på slutet:

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Qspade.gif, Qheart.gif.

UTG calls, 2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Flop: (8 SB) Tclub.gif, 8heart.gif, Tdiamond.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG bets, Hero raises, SB folds, BB folds, UTG calls.

 

Turn: (6 BB) 6club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

 

River: (8 BB) Jclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Final Pot: 8 BB

 

Results in white below:

UTG has 9s 9h (two pair, tens and nines).

Hero has Qs Qh (two pair, queens and tens).

Outcome: Hero wins 8 BB.

 

Fyra händer senare:

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Qspade.gif, Qheart.gif.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Hero raises, BB calls, UTG calls, MP calls.

 

Flop: (8 SB) 2spade.gif, 8diamond.gif, Kclub.gif(4 players)

Hero bets, BB calls, UTG calls, MP calls.

 

Turn: (6 BB) Qclub.gif(4 players)

Hero bets, BB calls, UTG folds, MP folds.

 

River: (8 BB) 9spade.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

 

Final Pot: 10 BB

 

Results in white below:

Hero has Qs Qh (three of a kind, queens).

BB has 2d Qd (two pair, queens and twos).

Outcome: Hero wins 10 BB.

 

Ytterligare fyra händer senare:

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Aspade.gif.

UTG calls, MP calls, Hero raises, SB calls, BB calls, UTG calls, MP calls.

 

Flop: (10 SB) 2heart.gif, Kheart.gif, 2club.gif(5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets, SB folds, BB folds, UTG folds, MP folds.

 

Final Pot: 5.50 BB

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins 5.50 BB.

 

CG är ju rena barnleken jämfört med SnG 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä, inte fick man ordning på uppkopplingen ikväll inte. Därav att det inte blivit så mkt lirat då. Hoppas på bättre lycka i morgon.

 

Kollade liet på min stat och det e ju inte direkt lysande denna månad.

 

SnG

ROI -6%

ITM 31%

 

Turneringar

ROI -100%

ITM 0%

 

CG (lyckoruset i låglimitträsket på PS och SvS)

+469$

+616sek

 

Så månaden är ju egentligen +-0 tror jag. Stackars barnbarn :cry: .

 

Nu ere sängdags. Vi hörs i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med internet. Uppkopplingen funkar ibland, och då i kanske 5-10 min innan den lägger av. Kul att lira poker då. Men nu har den faktiskt funkat i 25 minuter så vi får väl se om man ska våga lira något ikväll.

 

Jaha, då har man fått sin första varning då. :oops: . Fast så här i efterhand kan man nog säga att jag var klart - Out of bouce! Måste nog lyda min bortgångna mors ord till mig när jag va liten: - Du MÅSTE tänka först. och prata sen. Inte tvärtom. :rolleyes:. Men gillar inte när man ger sig på min fru. Riddare av runda bordet som man är 8-).

 

Sen har det blivit mycke frågor om mitt nick och kopplingen till avataren. Avataren tror jag inte behövs förklara men har bestämt mig för att berätta varför jag nickar Ängeln17.

 

Vi har fyra barnbarn, men det skulle varit fem om inte något gått fel en gång. Tyvärr hade det barnbarnet ett hjärtfel när det föddes. Bortsett från det var hon den sötaste nyfödda jag någonsin sett. I min opinion så brukar de va rätt fula. Det va iaf mina.

Läkarna gjorde nog vad de kunde men på sjuttonde dagen slutade det lilla livets hjärta att slå. Hon blev en ängel på sjuttonde dagen av sitt korta liv.

Därför för att inte glömma hur bräckligt livet kan vara så har jag sen dess i de sammanhang där jag har nick kallat mig för Ängeln17 till hennes minne. Då vet ni det och då förstår ni att namn kontra avatar inte har någon koppling.

 

Nu till väsentligheterna. Ska prova och lira lite SnG och CG för det verkar som det funkar nu. Händer nått intressant så kommer det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ju så där. Nätet la ner två ggr under spelet. Har därför bara lirat en SnG och lite CG. Hoppsa de fixar till detta i morgon. Skit jobbigt. Bägge gångerna va man CL i SnGn och när man fick kontakt hade man blivit omsprungen bägge gångerna. Men man jobba sig tillbaka och körde över motståndet tack vare alla goda diskusioner här på forumet.

I låglimitträsker på CG kan man säga att det gick strålande, här är då kvällens siffror på egentligen inget spel alls.

 

SnG

ROI 309%

ITM 100%

 

CG

+46,75$

 

Tackar för ikväll och hoppas på bättre nät i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy, fy, fy, fy på dig gubbe. Har jag inte sagt att du ska tänka först och prata sen, inte tvärt om. Det du skrev va låååångt över linjen för vad man säger till nån annan. Kan alltså inte lämna dig utan att du går på som en ångvält eller får i ulvakläder. Skäms, skäms, skäms. När jag kommer hem ska jag ta dig i örat. Rätt åt dig att nätet inte fungerar.

 

Själv mår jag kanon och maten är helt fantastisk. Igår fick vi någon form av röding med grönsakspure. Behandlingarna gör en minst 15 år yngra (du visste vad du gjorde :lol: ). Tyvärr är det bara idag kvar och i morgon måste man åka hem. Fast man får ju träffa barnbarnen så det är ju värt att åka hem för.

 

Ha det och vi hörs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt vad till vem och fått varning av vem varför? Och vem är jag? :)

 

Min gubbe har överreagerat lite på några inlägg och sagt lite dumma saker till en person på forumet. Dvs ett person angrepp. Därför har han fått en varning.

 

Jag = Fru Ängel = Motfallskärringen.

 

Gubbe = Ängeln17 = Make till Motfallskärringen

 

Vad jag förstår har han inget internet därhemma utan det är något fel på det och kan därför inte skriva själv just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen funkar nätet igen. Tack för det.

 

Följande inlägg i dagboken är en offentlig ursäkt till arnona för mitt verbala påhopp.

 

I min bekantskapskrets är jag känd för: att ha kort stubin, hett temprament, och att explodera snabbt. Dessa är mina största brister, jag jobbar på att förbättra dem.

Jag är oxå känd för att vara väldigt ärlig och rak, en som alltid säger vad han tycker. Dessutom är känd för att stå för det jag sagt. Ibland har jag dock en tandens att tala först och tänka sen. Oxå det en brist som jag försöker tygla.

 

Men, jag är inte sämre än att jag kan erkänna mina fel och misstag. Och det verbala på hoppet på dig (arnona) som person var mitt största misstag sen Gustav Vasa dog, och det är länge sedan :rolleyes:.

Att jag inte håller med dig i saker och ting som har med poker att göra ger mig ingen som hellst rätt att använda sådant språk eller be dig göra sådana saker.

 

Därför vill jag med dessa rader be om ursäkt för allt jag sagt i frågan och hopps att du kan förlåta en hetlevrad gammal gubbe som ibland inte tänker efter först utan sist.

 

En idag ångerfull Ängel :oops: :oops:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ju inte påstå att folk som spelar på SvS är direkt bra. Men de har en väldig massa meflyt. Min egen tolkning av randomspelarens, på SvS, HD för syn på en AI blir bara mer och mer konfirmerad i varje MTT och SnG. Ni kan ju kolla den här handen:

 

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 mars 2007 21:42:33

€€€yatzy14€€€ (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Maria56 (940.00)

Plats 2: preachus (3456.00)

Plats 3: Påle (360.00)

Plats 4: Ängeln17 (900.00)

Plats 6: Contango (1947.00)

Plats 7: Glenn75 (1310.00)

Plats 8: StorDäven (4733.00)

Plats 9: Rydan81 (2779.00)

Plats 10: bachelor (6555.00)

Contango lägg LM 50.00

Glenn75 lägg SM 100.00

** Giv **

 

Ängeln17 [9h, 9s]

 

*** Bet Runda 1 ***

StorDäven Syna 100.00

Rydan81 Lägg

bachelor Lägg

Maria56 Lägg

preachus Lägg

Påle Lägg

Ängeln17 All-in 900.00

Contango Lägg

Glenn75 Syna 900.00

StorDäven Lägg

*** Flop(Board): *** : [Ds, Er, Knk]

*** Turn(Board): *** : [Ds, Er, Knk, 4r]

*** River(Board): *** : [Ds, Er, Knk, 4r, 6k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1950.00

Ängeln17 [9h, 9s] Par i nior Vinst :0.00

Glenn75 [9r, Knr] Par i knektar Vinst :1950.00

 

Trodde motflytet tagit slut, men icke än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då va det slut för idag. Orkar inte ens se efter hur dåligt det gick. Vet att jag åkte på bubblan i fem SnG av egentligen sämre händer. Ex i den sista som jag i UTG ställde in som chip2 med AKs och BB som e CL synar med QJo och självklart kommer det en J på brädan.

 

Ja,ja, shit happens. Det vet jag. Men vore kul om man kunde få vinna en enda push nån gång när man e storfavvo. Men det kommer väl, när man e 80.:cry: .

 

Till och med CG gick åt ..... Kalla kort och faktiskt dåligt spel i några händer. Men det är ok. För ibland e det så.

 

I morn kommer damen hem. Ska bli skönt. Har faktiskt saknat henne. Så i morgon blir det nog ingen poker tror jag. Vi ska nog ha lite myspys.

 

Tillls vi hörs, ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, då har man ägnat förmiddagen åt analysera mitt SnGspel de senaste veckorna. Och det e klart att man har haft en del motflyt men det är nog oxå så att jag har fått en lucka i mitt spel på semi- och på bubblan.

 

Kanske har man blivit för aggeresiv och ställer in för mkt där. Kanske ska man bli fegare (tajtare) och vänta på att Fi ska slå ut varandra.

 

Mitt spel bygger annars på tajt de första 3 blindperioderna, sedan gradvis öppna och bli aggresivare och vara som mest aggresiv när vi är 4-5 spelare kvar, allt för att bygga stack inför spelet om priserna. Men om man åker ut som 4-5 så hjälper inte det att ha byggt en stack, man får ju inte spela om pengen ändå :-( .

 

Ska leta upp några händer som jag kan konvertera och lägga ut här senare idag, så får vi se om någon tycker till om mitt spel på dessa.

 

Fråga rakt ut i etern. Jag är iofs van att analysera mitt spel manuellt med hjälp av HH men det finns ju program för sånt och då skulle jag vilja ha tips om vilket man ska välja och var man får tag i det.

 

Nu ska man till elD för kontroll och sedan möta frugan på station. Å nått myspys va ju inte aktuellt sa hon, så man får väl ringa på hos granntanten (hon som e frånskild) lite senare 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då va det dags då. Frugan ska till jobbet och själv ska man förlora lite till ;-) .

 

Va förresten hos elD idag. Han sa att det fortskred framåt på ett utmärkt sätt. Då fråga jag lite försynt

 

- Va bra, då kanske man kan va tillbaka på jobbet om någon/några veckor?

:shock: :shock:, såg elD ut i ansiktet då.

- Du, jag säger till när du får gå tillbaka till jobbet. Tänk inte ens tanken innan dess, sa elD.

- Okey, sa jag. I början av april då?

- Tidigast och det är absolut tidigast i mitten av maj, sa elD då.

:shock: :shock: :shock: :shock: såg ja ut då.

- Men det är ju två månader dit, sa jag.

- Just det, sa elD.

Och sättet han sa det på, talade om för mig att det var slutdiskuterat i ämnet.

 

Men va fn, jag mår ju kanon och har varit hemma hur djvla länge som helst. Ja ja, vi har inte sett slutet på den sagan än, så det så :twisted: .

 

Nu blir det poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul spel det här med poker :roll: .

 

Då har man lirat 6 SnG och är OOTM i alla. Fyra fjärdeplatser, en femte och en sjunde. Man kan nog inte säga att det bara är dåligt spel. Visst motflyt fortsätter. I en av de jag blev fyra så spela jag dåligt. Fick ingen HH från SvS på den med det va ungefär så här:

 

Jag va chippfyra av fyra mörkar 100/200 utg synar jag höjer till 600 med 77 mörkarna foldar och utg pushar. Visste att han kan pusha med bred HD så jag syna. Fi hade A8o och A träffa brädan, 2 ggr tom. Här tycker jag i efterhand att jag skulle pushat men är inte säker på att utg foldat. Men dålig att höja till 3xBB.

 

Sen har man ju haft maxoflyt i två av dem. Och bägge va nästan identiska.

 

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 mars 2007 21:03:03

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 4: poker376 (5525.00)

Plats 5: Ängeln17 (860.00)

Plats 7: NVD (1225.00)

Plats 9: larbro (2390.00)

poker376 lägg LM 100.00

Ängeln17 lägg SM 200.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Kr, Kh]

 

*** Bet Runda 1 ***

NVD Syna 200.00

larbro Lägg

poker376 Lägg

Ängeln17 All-in 860.00

NVD Syna 860.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 3s, 5s]

*** Turn(Board): *** : [7r, 3s, 5s, 8r]

*** River(Board): *** : [7r, 3s, 5s, 8r, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1820.00

Ängeln17 [Kr, Kh] Par i kungar Vinst :0.00

NVD [8h, 8s] Triss i åttor Vinst :1820.00

 

Skillnaden i den andra handen va att Fi hade 66. Så 80%favvo i bägge och ändå torsk. Frågan är om det finns någon mening att spela fler i detta liv?:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar man fundera på att lägga av med poker:

 

***** Hand 261813061 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 mars 2007 21:52:56

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 2: bjorssa (250.00)

Plats 3: Ängeln17 (905.00)

Plats 4: Fastboy (2585.00)

Plats 5: bo-bäver (810.00)

Plats 7: Atom (560.00)

Plats 8: Iam4 (2477.00)

Plats 9: Zycik (779.00)

Plats 10: RockInga (1634.00)

Atom lägg LM 25.00

Iam4 lägg SM 50.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Kh, Ks]

 

*** Bet Runda 1 ***

Zycik Lägg

RockInga Lägg

bjorssa Lägg

Ängeln17 Höj till 200.00

Fastboy Lägg

bo-bäver Lägg

Atom Lägg

Iam4 Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 7k, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Iam4 Passa

Ängeln17 Satsa 200.00

Iam4 Höj till 500.00

Ängeln17 All-in 705.00

Iam4 Syna 705.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 7k, 6h, 10r]

*** River(Board): *** : [Dh, 7k, 6h, 10r, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1835.00

Ängeln17 [Kh, Ks] Par i kungar Vinst :0.00

Iam4 [Dr, Kk] Triss i damer Vinst :1835.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojahaja, dagens resultat är ju som en gråsten i vatten. Under ytan.

 

KK ligger lite risigt till hos mig för tillfället. 4 ggr ikväll har man åkt på dem, tre redan redovisade och den fjärde va man upp emot monstret 22 som självklart satte, inte bara settet utan även fyrtalet. Bara för att jag skulle fatta att KK är en hand som nog ska övervägas att folda, redan preflopp.

 

Vet att jag när jag va ny här för 6-7 veckor sedan hade samma oflyt med KK tre eller fyra gånger i rad. Så de kommer i stim.

 

I morgon ska man åka tufftufftåg för första gången på hur länge som helst. Ska till staden som är hem för vårt kära nationalarena för fotboll. Solna. Ska hälsa på gammelgubben och ta med honom ut på lunch i Solna C. Ska bli trevligt, va ett tag sedan.

 

Redovisning av dagen resultat:

 

SnG

Spelade 15

ITM 1 = 6,5%

ROI = En djvla massa - (orkar inte titta på skiten)

 

Måste ha nått fel på mitt spel för tillfället. Blir till att analyser fler HH i morgon på tåget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag va chippfyra av fyra mörkar 100/200 utg synar jag höjer till 600 med 77 mörkarna foldar och utg pushar. Visste att han kan pusha med bred HD så jag syna. Fi hade A8o och A träffa brädan, 2 ggr tom. Här tycker jag i efterhand att jag skulle pushat men är inte säker på att utg foldat. Men dålig att höja till 3xBB.

 

Beroende på stackstorlekar såklart och hur mkt det skiljer mellan dig och de andra men push känns oftast rätt. Hur det än ser ut så är inte t700 bra, men det vet du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...