Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Hon tycker inte att inköpen ska dras av från vinsten :shock: :shock: de ska jag betala :shock: :shock: .
Gå med på det och ta 200 spänn ur hennes plånbok.

 

Vet faktiskt inte varför jag tröck AI där preflopp. Normalt hade jag foldat men tror nån spärr släppte :roll: . Ja, ja, fel beslut kan bli rätt beslut och så tillhör man numera fiskarnas fiskar.
Alldeles för stor prefloppöppning, men jättestandard med stället.

 

AQ spelar man ungefär likadant som AA preflopp med ~30bb i stacken när man öppnar ur SB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gå med på det och ta 200 spänn ur hennes plånbok.

 

AQ spelar man ungefär likadant som AA preflopp med ~30bb i stacken när man öppnar ur SB.

 

1. Bra idé, ska se om det är genomförbart. Men hon menar nog ALLA hennes inköp :cry: .

 

2. Det är inte mycket vi är överens om men jag tar till mig dina synpunkter tacksamt.

 

Jag tycker inte 4x BB är för stor öppning här, men det kan man diskutera.

 

Jag spelar ALDRIG AQo som AA när vi bara nått 3:dje nivån blinds. Ja, jag vet att jag är tajt men det är hela grejen med mitt projekt på PS 30+3. Normalt så lirar jag BARA QQ+ och AK så här tidigt men kan ibland som här om alla foldat höja med AQ-A10 + JJ-88. Men vid reraise så ska jag ha QQ+ eller AK för syn.

Ja, jag vet att jag är tajt, det är mitt andranamn :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då ska man till elD igen. Förhoppningvis sista gången.

 

Blev inte fler spelade än tidigare nämda 10 st med 6 ITM. Har problem med internetuppkopplingen som helt plötsligt lägger av. Inte kul å sitta med 4 bord 4-6 spelare kvar och så kommer - No connection to server - upp på skärmen och allt bara kopplas ner. Nära skärmen ryker igen då :lol: . Tror de gillar mig som stamkund på Siba här i stan ;-) .

 

När man felanmäler skaken till de som har driftsansvaret enligt värden (bredband ingår i hyran) så får man till svar: - Vi hittar inget fel utan det måste vara din dator som felet ligger i :shock: . Både på min stationära OCH min bärbara då, eller :roll: . Sen får man ett meddelande från hyresvärlden om att Bredbandsuppkopplingen kommer att vara nerstängd på måndag mellan 10.00 och 12.00 pga en uppgradering då vissa "mindre" driftsstörningar upptäckts. PFFTT. Mina dator det va fel på, va?

 

Ja, ja ska inte hetsa upp mig, inte bra säger elD. Återkommer i eftermiddag/kväll med förhoppningvis en liten resultatrapport på projektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen kan man ägna sig åt lite väsentligheter så som poker. Har haft två inte så roliga möten med elD idag men ska inte betynga er med dessa här och nu.

 

Tänkte faktiskt spela en MTT på PS nu med 10000 USD garanterat. HAr aldrig provat en sån, men nån gång ska va den första sa flickan.

 

Under tiden ska jag även hinna med upp mot 25 SnG ikväll. Återkommer med halvtidsresultat om jag hinner, annars kommer slutresultatet när kvällen e slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he. Det va visst en rebuy MTT vilket jag hatar för folk lirar som galningar då. Men denna han kom upp som fjärde. LOL säger jag.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP2 (t3000)

MP3 (t3000)

CO (t2990)

Button (t3060)

SB (t1480)

BB (t1360)

UTG (t1340)

UTG+1 (t4790)

Hero (t1480)

 

Preflop: Hero is MP1 with Kheart.gif, Aclub.gif.

2 folds, Hero raises to t100, 2 folds, CO calls t100, 1 fold, SB calls t90, 1 fold.

 

Flop: (t320) Qspade.gif, 8spade.gif, Adiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets t180, CO calls t180, SB calls t180.

 

Turn: (t860) 2diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets t1200 (All-In), CO calls t1200, SB folds.

 

River: (t3260) 5spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t3260

 

Results in white below:

Hero has Kh Ac (one pair, aces).

CO has Jd Th (high card, ace).

Outcome: Hero wins t3260.

 

Kanonsyn av Fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två händer senare mot samma Fi:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t3000)

UTG+1 (t3920)

MP1 (t3220)

MP2 (t3020)

MP3 (t1180)

CO (t1140)

Button (t1990)

SB (t4770)

Hero (t3260)

 

Preflop: Hero is BB with Qheart.gif, Aheart.gif.

2 folds, MP1 calls t20, 5 folds, Hero checks. HMM, missa raise faktiskt, bad, bad

 

Flop: (t50) 9diamond.gif, 8club.gif, Kdiamond.gif(2 players)

Hero checks, MP1 checks.

 

Turn: (t50) Qspade.gif(2 players)

Hero checks, MP1 checks.

 

River: (t50) Kclub.gif(2 players)

Hero bets t40, MP1 raises to t80, Hero calls t40.

 

Final Pot: t210

 

Results in white below:

Hero has Qh Ah (two pair, kings and queens).

MP1 has Jd 9c (two pair, kings and nines).

Outcome: Hero wins t210.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli lite småroligt. Ny hand mot samme Fi.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO (t3145)

Button (t3605)

SB (t3110)

BB (t2735)

UTG (t1080)

UTG+1 (t1695)

MP1 (t1650)

MP2 (t5185)

Hero (t3295)

 

Preflop: Hero is MP3 with Aclub.gif, Qclub.gif.

UTG calls t30, UTG+1 calls t30, 2 folds, Hero raises to t120, 3 folds, BB calls t90, UTG calls t90, UTG+1 calls t90.

 

Flop: (t495) 2diamond.gif, Qheart.gif, Adiamond.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets t270, BB folds, UTG calls t270, UTG+1 folds.

 

Turn: (t1035) 5heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets t870, UTG calls t690 (All-In).

 

River: (t2595) Kclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t2595

 

Results in white below:

UTG has Qd Td (one pair, queens).

Hero has Ac Qc (two pair, aces and queens).

Outcome: Hero wins t2595.

 

och Fi gör två nya rebuys :lol::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HiHiHi.

Ytterligare några händer senare och mot samme Fi :lol:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t5160)

SB (t6005)

BB (t5765)

UTG (t3135)

UTG+1 (t835)

MP1 (t1450)

MP2 (t2470)

MP3 (t2325)

Hero (t4355)

 

Preflop: Hero is CO with 9heart.gif, Aheart.gif.

UTG calls t50, 1 fold, MP1 calls t50, MP2 raises to t100, 1 fold, Hero calls t100, 2 folds, BB calls t50, UTG calls t50, MP1 calls t50.

 

Flop: (t525) 9club.gif, Theart.gif, Jdiamond.gif(5 players)

BB checks, UTG checks, MP1 checks, MP2 bets t50, Hero calls t50, BB raises to t100, UTG folds, MP1 folds, MP2 calls t50, Hero calls t50.

 

Turn: (t825) 7heart.gif(3 players)

BB bets t50, MP2 calls t50, Hero calls t50.

 

River: (t975) 8heart.gif(3 players)

BB bets t2100, MP2 folds, Hero raises to t4105, BB calls t2005.

 

Final Pot: t9185

 

Results in white below:

BB has Ks Qc (straight, king high).

Hero has 9h Ah (flush, ace high).

Outcome: Hero wins t9185.

 

och Fi gör 1 rebuys till :lol: :lol:

 

Tror inte jag e favorit hos honom/henne just nu 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,ja. Man kan inte klaga på flytet i alla fall. Ytterligare några händer senare, dock inte samma Fi.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t5110)

UTG+1 (t5780)

MP1 (t1460)

MP2 (t5280)

MP3 (t685)

CO (t1750)

Button (t5350)

SB (t1400)

Hero (t9185)

 

Preflop: Hero is BB with 7heart.gif, 5spade.gif.

1 fold, UTG+1 calls t100, MP1 calls t100, 1 fold, MP3 calls t100, CO calls t100, Button calls t100, 1 fold, Hero checks.

 

Flop: (t650) 5heart.gif, 5diamond.gif, Qclub.gif(6 players)

Hero checks, UTG+1 bets t100, MP1 folds, MP3 raises to t585, CO folds, Button folds, Hero calls t585, UTG+1 calls t485.

 

Turn: (t2405) 6heart.gif(3 players)

Hero checks, UTG+1 bets t100, Hero calls t100.

 

River: (t2605) 9club.gif(3 players)

Hero checks, UTG+1 checks. Lite fegt kanske men är HU på ett SnG bord samtidigt.

 

Final Pot: t2605

 

Results in white below:

Hero has 7h 5s (three of a kind, fives).

UTG+1 has Qh 8h (two pair, queens and fives).

MP3 has Qs As (two pair, queens and fives).

Outcome: Hero wins t2605.

 

Rebuys, vad ska man med det till :lol:8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter att flyta på i PS MTT.

 

Däremot så måste jag berätta om två händer frugan hade nyss i en MTT på SvS 100+10.

 

1. AQs i mellan poss. Hon raisar till 5x BB (BB= 100) Syn av BB som till slut vinner med A7o och träff på 7. Jojo. Kanonsyn säger hela bordet i chatten.

tre händer senare.

2. AKs i UTG raisar åter till 5xBB får Allin från BB som täcker henne. Hon synar och BB visar upp 63o :shock: :shock: :shock: . Flopp xx6 turn3 river 6 :shock: :shock: :shock: Och i chatten kom wp upp från två muppar.

 

Då frågar hon mig om SvS är en djuraffär?

-Va, säger jag.

- Ja, alla världens fiskar verkar finnas där :lol: .

 

Man förstår ju henne. Blev nästan att att köpa ny bärbar (inte bara jag som har sönder i familjen;-) ), om inte jag fångat den innan den träffa golvet :-D .

 

Tror ni det är försent att föreslå namnändring på SvS. Tänkte höra om det ska heta "FISKDAMMEN" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ny paus i MTT på PS.

Just nu liggar man 522 av 862 kvarvarande (2369 startande). Haft en längre tid med iskalla kort men det ska nog vända snart. Har ingen jättebrådska att spela AI med marginella händer förrän man kanske är tvungen.

 

Ser att några läser här. Feel free att kommentera händer, påstående eller min uttalande om ni vill. Det är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när du spelade och du va sjuk, påverkades inte ditt pokerspelande ?

 

har nämligen hänt mig att jag spelat under feber och då tilta ja som fan :(

 

Är fortfarande sjuk. Men har inte så mkt feber längre utan annat nu. Spelade inte när jag hade typ 40 graders feber utan bara på 38 gradersnivån och då tiltade jag inte mer än normalt :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tred´je breaket i MTT på PS. Jag håller i än. För närvarande 297:a av 402 kvarvarande. ITM med andra ord. Haft väldigt kalla kort (direkt ur frysen tror jag) men räddat mig kvar med ett par AI som jag vunnit.

 

Däremot i SnG går det åt h..... ikväll. Tror jag mött varenda fisk i världshaven. Utdragen mot de mest konstiga synerna J5 off mot mina AA exempelvis. Men, men, så är det vissa kvällar.

 

Återkommer med fler rapporter allt eftersom kvällen skrider fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja så här DÅLIGT kan man oxå spela.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t3000 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t71680)

UTG+1 (t35660)

MP1 (t82403)

Hero (t40650)

MP3 (t51491)

CO (t48562)

Button (t51459)

SB (t33724)

BB (t70806)

 

Preflop: Hero is MP2 with Theart.gif, Tclub.gif.

UTG calls t3000, 2 folds, Hero calls t3000, 4 folds, BB checks.

 

Flop: (t10200) Aspade.gif, Qclub.gif, 5heart.gif(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero checks.

 

Turn: (t10200) Kheart.gif(3 players)

BB checks, UTG bets t12000, Hero folds, BB folds.

 

Final Pot: t22200

 

Results in white below:

No showdown. UTG wins t22200.

 

Blev lite feg där tycker jag. Fy Ängeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, dags att summera kvällens spel då.

 

MTT 1, 1 ITM + ca 31 USD. OK

 

SnG 18 spelade, 4 ITM, orkar inte ens räkna ut ROI. Bara ett stort - är det ju.

Vet att jag varit 4 fem gånger och 9 en gång. 8 gånger mellan femte och åttonde plats är ju inget lysande facit. De fem gångerna som fyra måste jag gå igenom och analysera hur jag spelade för jag tror att två av dem är dåligt spel av mig (okoncentration).

 

Ärlig talat så sa jag förut något om havens alla fiskar. Och de fortsatte samlas vid mina bord. Undrar om man är nån djvla fiskmagnet :shock: .

 

Har ikväll haft:

AA 6 ggr, Vunnit 2, varav en då alla folda till mig i BB

KK 5 ggr, Vunnit 2

QQ 3 ggr, Vunnit 1 då jag pusha med 300 kvar i stacken och BB synade med K10o

JJ 6 ggr Vunnit 4 :shock:

 

Kul med dagbok där man kan gråta ut över sina BB och i morgon vakna(förhoppningsvis) och ha glömt alla dessa :lol: .

 

Jaha, då hörs vi i morgon, eller senare idag. Nu är det dags att zzzzzzzzzzzz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man ibland spela skitdåligt. Allt är inte fiskarnas fel. Har inget att skylla på mer än att jag spela huvudlöst och förtjänade den här.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t2460)

Button (t3720)

Hero (t2090)

BB (t5230)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, 8spade.gif.

2 folds, Hero completes, BB checks. Vad i hela världen pusha jag inte för eller folda ????

 

Flop: (t400) Jspade.gif, Kheart.gif, Qheart.gif(2 players)

Hero bets t1800, BB raises to t3600, Hero calls t90 (All-In).

 

Turn: (t5890) 6club.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t5890) Adiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t5890

 

Results in white below:

Hero has Ks 8s (one pair, kings).

BB has Jc Kc (two pair, kings and jacks).

Outcome: BB wins t5890.

 

Men man ska inte gnälla. Har spelat 7 andra och är ITM i 6 av dem. Dagens ROI verkar kunna hamna på + :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 SNG blir nog inga problem, och barnbarna får sitt med. Den äldste av de två han är 2,5 år ca, har lärt sig säga: - Moffa inna, moffa öpa lass. (Översatt: Morfar vinna, morfar köpa glass). De lär sig fort :-D .

 

Hur har det gått då. Jodå han har fått sin glass.

 

12 st 30+3 Med facit 3-2-3 ITM ger ett ROI på 84%.

 

13 st 5+0,5 MEd facit 4-0-3 ITM ger ett ROI på knappt 64%.

 

Hoppas nu det håller i sig resten av dagen/kvällen så kanske man tar igen det man förlorat under några dagar tillbaka, då kan moffa öpa mer lass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...