Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man måste alltid ha med en disclaimer när det bara är lite lösa funderingar :D

 

Rätt jobbigt med folk som hävdar saker stenhårt när de bara suttit och skrivit lite ord som låter bra ihop. Själv är jag öppen med det.

 

Fake edit: Sitter och funderar på om det egentligen var ett lite subtilt sätt att undanbe sig mina lösa funderingar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såna här som gör det värt att bli utdragen ibland på SvS. Älskar dessa fiskar när variansen är med mig som det verkar nu.

 

250.00/500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 mars 2007 23:19:53

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 2: Ängeln17 (2635.00)

Plats 9: m_porrborg (4380.00)

Plats 10: Zapduden (2985.00)

m_porrborg lägg LM 250.00

Zapduden lägg SM 500.00

** Giv **

Ängeln17 [:Tc::Ah: ]

m_porrborg [N/A, N/A]

Zapduden [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 All-in 2635.00

m_porrborg Syna 2635.00

Zapduden Lägg

*** Flop(Board): *** : [:9s::9d::8c: ]

*** Turn(Board): *** : [:9s::9d::8c::4c:]

*** River(Board): *** : [:9s::9d::8c::4c::Jd:]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 5770.00

Ängeln17 [:Tc::Ah: ] Par i nior Vinst :5770.00

m_porrborg [:Ac::5c: ] Högsta kort ess Vinst :0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller när samma fisk helt plötsligt bjuder upp till dans utan att man behöver betala för det.

 

250.00/500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 mars 2007 23:20:56

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 2: Ängeln17 (5020.00)

Plats 9: m_porrborg (2495.00)

Plats 10: Zapduden (2485.00)

Zapduden lägg LM 250.00

Ängeln17 lägg SM 500.00

** Giv **

Ängeln17 [:7c::9c: ]

m_porrborg [N/A, N/A]

Zapduden [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

m_porrborg Lägg

Zapduden Syna 500.00

Ängeln17 Passa

*** Flop(Board): *** : [:2d::2c::9h:]

*** Bet Runda 2 ***

Zapduden Passa

Ängeln17 Satsa 2000.00

Zapduden All-in 1985.00

*** Turn(Board): *** : [:2d::2c::9h::Qs:]

*** River(Board): *** : [:2d::2c::9h::Qs::5h: ]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4970.00

Ängeln17 [:7c::9c: ] Två par, nior och tvåor Vinst :4970.00

Zapduden [:6h::6d: ] Två par, sexor och tvåor Vinst :0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärr så verkar inte nervsignalerna fungera från hjärnan ner till pekfingret tilräckligt snabbt. Eller så är det bara åldern som tar ut sin rätt. I vilket fall så är här en RIKTIGT dåligt spelad hand för att balansera vinsthänderna på SvS.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB (t1105)

UTG (t5520)

Hero (t1220)

SB (t5655)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Aspade.gif.

UTG raises to t800, Hero raises to t1195,och i exakt samma sekund så visste jag att jag var slagen. KK+ eller AK var troliga händer på Fi, det var här signalerna inte nådde fram till pekfingret 2 folds, UTG calls t395.

 

Flop: (t2440) 9club.gif, Aheart.gif, 4spade.gif(2 players)

 

Turn: (t2440) 6spade.gif(2 players)

 

River: (t2440) Tspade.gif(2 players)

 

Final Pot: t2440

 

Results in white below:

UTG has Kd Ac (one pair, aces).

Hero has Qc As (one pair, aces).

Outcome: UTG wins t2440.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags å lägga ner för dagen. Funkat helt ok idag och plussar i SnG igen. Skönt.

Under kvällen har jag lirat följande:

 

SnG SvS

10 ITM 6 3-1-2

Roi 72%

 

SnG PS

3 ITM 1 1-0-0

Roi 35%

 

CG i låglimiträsket

+ 23,50$

+ 106sek

 

I morgon behöver man inte medverka i Draculas storkök, ej heller genomgå psykopatiska tortyrer av någon helgalen fysiolog (fast hon e rätt söt 8-) ).

 

Däremot ska man va världens bästa farfar. Jajamen, ska va hos äldsta bb då han har studiedag och fritis är stängt. Då ska vi titta på DisneyLand på nätet och sen ska vi käka lunch på Donkan. Blir nog glass till efteråt. Sen har jag lovat att vi ska ta en sväng på stan och se om de har någon bra hokeyklubba på rean.

- Farfar, min hockeyklubba börjar bli för kort.

- Vadå, har den krymp i tvätten?

- Nähä, jag har faktiskt växt 12 cm sen du köpte den här.

 

Vad säger man då? Självklart ska grabben ha en ny hockeyklubba. Får ju ses som en investering till pensionen. Han ska ju bliproffs i NHL har han sagt. Funderar på bli manager och agent åt honom 8-).

 

Så i morgon blir det ingen poker förän till kvällen. Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du på både SvS och PS samtidigt?

Blir du inte förvirrad av att spela på olika klienter samtidigt?

För mig blir det megatilt

 

Har inga problem med det. Mer än att jag losar mina SnG den här månaden:lol: .

 

Idag när jag skulle va med bb så hade hans lillasyster hört att farfar skulle komma och hämta storebror. Hon hade då tvärvägrat att gå till dagis 8-). Det ni. Gick inte att få iväg henne ens med sju vilda hästar, sa sonhustrun.

 

Brorsan skulle inte få göra allt det roliga med farfar själv inte.

 

Det e så djvla skönt att mina bb faktiskt GILLAR att vara hos mig å frugan, nått rätt måste man ha gjort här i livet för att förtjäna deras obetvingade och kravlösa kärlek.

 

Din familj klarar sig utan dig, men utan din familj är du ingenting 8-) .

 

Självklart blev det både nättitt och in på resebyrån där vi fick låna en film från DisneyLand. Gissa om förväntningarna skruvades upp. Lillsyrran titta med stora ögon och när den va slut vände hon sig till frugan och sa: - Farmor, om tre år är det min tur att åka dit. De har kol på saker och ting de små liven.

 

Nu har man fixa till sin pensionsförsäkring. Visste inte att de va så djvla dyra. Tur man känner han som driver sportäffären så man fick ett "bra" pris. Dessutom lovade graben att göra minst 3 mål i helgens cup. Bra det, sa jag och tänkte: hoppas att NHLscouterna är där då å draftar dig så man vet att det är välinvesterade pengar man lagt på klubban ;-) .

 

Sen var man ju tvungen att köpa en prinsessklänning till tjejen. - Den är ju sååååå fin farfar, snääääälla, snäääääälla. Jag har ALLTID önskat mig en sån.

- Betala utan att knussla, sa frugan.

Sen va lilltjejen så fantastiskt glad att det spruta glädje ur hennes ögon. Direkt när vi kom hem innanför dörren så åkte alla kläder av och den nya prinsessklänningen på.

 

Lunch på Donkan, tja det gick ju ner och mätt blev man, men nån kullinarisk upplevelse var det inte. Men det tyckte bb för de åt som om de aldrig sett mat förut.

 

Nu blir det middag och sen lite SnG, men det blir inte så sent idag för jag e ganska trött (men lycklig) efter en heldag med de små liven.

 

Postar väl lite händer (och fötter) om nått intressant uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det bra spelat:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB (t2470)

UTG (t1590)

UTG+1 (t1140)

MP1 (t1430)

Hero (t1470)

MP3 (t890)

CO (t1380)

Button (t1470)

SB (t1660)

 

Preflop: Hero is MP2 with 2spade.gif, Tclub.gif.

1 fold, UTG+1 calls t20, MP1 calls t20, 3 folds, Button raises to t80, 1 fold, BB calls t60, UTG+1 calls t60, MP1 folds.

 

Flop: (t270) 6heart.gif, Theart.gif, 2club.gif(3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Button bets t260, BB folds, UTG+1 calls t260.

 

Turn: (t790) 2diamond.gif(2 players)

UTG+1 checks, Button bets t1130 (All-In), UTG+1 calls t800 (All-In).

 

River: (t2720) 5heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: t2720

 

Results in white below:

UTG+1 has Kh Ts (two pair, tens and twos).

Button has Ac As (two pair, aces and twos).

Outcome: Button wins t2720.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frångick mina egna principer i första handen i denna SnG. Man e nog synsk.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t1500)

SB (t1500)

BB (t1500)

Hero (t1500)

UTG+1 (t1500)

MP1 (t1500)

MP2 (t1500)

MP3 (t1500)

CO (t1500)

 

Preflop: Hero is UTG with 4spade.gif, 4heart.gif.

Hero calls t20, 1 fold, MP1 calls t20, 2 folds, CO raises to t60, 1 fold, SB calls t50, 1 fold, Hero calls t40, MP1 calls t40.

 

Flop: (t260) 9spade.gif, Aheart.gif, 4diamond.gif(4 players)

SB checks, Hero bets t40, MP1 calls t40, CO raises to t80, SB raises to t500, Hero raises to t1440, MP1 folds, CO folds, SB calls t940 (All-In).

 

Turn: (t3260) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t3260) 8heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t3260

 

Results in white below:

SB has Qc As (one pair, aces).

Hero has 4s 4h (three of a kind, fours).

Outcome: Hero wins t3260.

 

är inte säker på att det egentligen var bra spelat, men, men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frångick mina egna principer i första handen i denna SnG. Man e nog synsk.

Jag tror att du bara har mitt inlägg om låga PP i bakhuvudet :-P

 

Jag hade ch/raisat den floppen om jag inte hade en read som sa annorlunda. Dumt att donkbetta och därigenom ta initiativet från preflop-raisaren, iaf på en så torr bräda. Särskilt som det ligger ett A där också..

 

Edit: Och om du nu ska betta, varför fjösbettar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara visste att jag ledde när han syna, och mycke riktigt:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP (t2365)

CO (t1475)

Hero (t1305)

SB (t3865)

BB (t2720)

UTG (t1770)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Jheart.gif.

1 fold, MP raises to t300, 1 fold, Hero raises to t1305, 2 folds, MP calls t1005.

 

Flop: (t2760) 8club.gif, 5club.gif, 4heart.gif(2 players)

 

Turn: (t2760) 6heart.gif(2 players)

 

River: (t2760) 2heart.gif(2 players)

 

Final Pot: t2760

 

Results in white below:

MP has Ah Th (flush, ace high).

Hero has Ac Jh (high card, ace).

Outcome: MP wins t2760. [/color]

 

Åsså en satands runner, runner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du bara har mitt inlägg om låga PP i bakhuvudet :-P

 

Jag hade ch/raisat den floppen om jag inte hade en read som sa annorlunda. Dumt att donkbetta och därigenom ta initiativet från preflop-raisaren, iaf på en så torr bräda. Särskilt som det ligger ett A där också..

 

Edit: Och om du nu ska betta, varför fjösbettar du?

 

Möjligt, men en gång ingen gång, två gånger en ovana :lol:.

 

Tanken med "fjösbetet" va ju att få igång preraisare på just den torra brädan. Och han raisade ju mig med ytterligare en meshöjning.

Sedan såg ja fel på SB reraise, tyckte det va på 900 :oops: , och då tyckte jag att det va lika bra trycka in skiten för var rätt säker på att åtminstone SB skulle syna. Därför donkadonk direkt på flopp. Annara hade jag tänkt syna för att c/r på turn, men men, shitt happens som blir bra ibland.

Att man sedan i denna råkade ut för korttorka vätte än en sommar torka i Shara, det är en annan sak. Lyckades iaf ta mig in i pengen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan såg ja fel på SB reraise, tyckte det va på 900 :oops: , och då tyckte jag att det va lika bra trycka in skiten för var rätt säker på att åtminstone SB skulle syna. Därför donkadonk direkt på flopp. Annara hade jag tänkt syna för att c/r på turn, men men, shitt happens som blir bra ibland.

 

Vet inte om det är jag som missförstår dig nu, men med donkbet menar (tjurar var det va?) jag att du bettar ut trots att du inte är preflop-bettaren, dvs att du tar över initiativet.

 

Och det för oss till detta:

 

Tanken med "fjösbetet" va ju att få igång preraisare på just den torra brädan.

 

Öht tror jag att ett donkbet skrämmer bort en fi som inte träffat. Det gör att du mer sällan har en CB att casha in från. Om han nu bestämmer sig för att höja så har han oftast nåt, och då hade du oftast fått en raise även om du hade gjort en större bet.

 

Så det du gör med din bet är att se till att få mindre betalt mer sällan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är jag som missförstår dig nu, men med donkbet menar (tjurar var det va?) jag att du bettar ut trots att du inte är preflop-bettaren, dvs att du tar över initiativet.

 

Och det för oss till detta:

 

 

 

Öht tror jag att ett donkbet skrämmer bort en fi som inte träffat. Det gör att du mer sällan har en CB att casha in från. Om han nu bestämmer sig för att höja så har han oftast nåt, och då hade du oftast fått en raise även om du hade gjort en större bet.

 

Så det du gör med din bet är att se till att få mindre betalt mer sällan..

 

De har mycket att göra nu, tjurarna i småland :lol: .

 

Nä va jag som missförstog dig. Trodde du mena (:roll: ) min allin efter SB rerasie.

 

Om brädan inte innehållit ett A så hade jag checkat, det är standardspel för mig.

Men jag var rätt säker på i det här fallet att någon skulle ha ett A och därför ledde jag ut på floppen. Allt för att få en raise för syn och sen c/r på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om brädan inte innehållit ett A så hade jag checkat, det är standardspel för mig.

Men jag var rätt säker på i det här fallet att någon skulle ha ett A och därför ledde jag ut på floppen. Allt för att få en raise för syn och sen c/r på turn.

Nu börjar jag känna mig jobbig, men jag tycker nog att esset på floppen borde göra dig ännu mer benägen att checka. Detta av samma anledning egentligen, att nån annan troligtvis kommer att ge action, och du vill inte ta ifrån dem initiativet.

 

Det är mest två saker som kan vilja få dig att avstå från ch/raise och betta ut ist: Farlig bräda (inte i detta fall) eller att du inte tror att du kommer att få action om du checkar. Men i detta fall har du en preflopraisare och ett A på floppen, så inte heller det är uppfyllt.

 

Därmed inte sagt att det är fel att betta ut, du kan ju inte alltid ch/raisa dina set, men jag är mer benägen att ch/raisa här än annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu e det slut. Inte en SnG till på PS. 10 spelade och 1 ITM och 7 fjärdeplatser. Och i 4 av dem har man åkt på 1010, JJ, KK och sist denna:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero (t1565)

UTG (t8425)

Button (t2190)

SB (t1320)

 

Preflop: Hero is BB with Qheart.gif, Qclub.gif.

1 fold, Button raises to t600, 1 fold, Hero raises to t1565, Button calls t965.

 

Flop: (t3205) 2club.gif, Kspade.gif, 6diamond.gif(2 players)

 

Turn: (t3205) 8club.gif(2 players)

 

River: (t3205) Kheart.gif(2 players)

 

Final Pot: t3205

 

Results in white below:

Hero has Qh Qc (two pair, kings and queens).

Button has Ah Kc (three of a kind, kings).

Outcome: Button wins t3205.

 

Om man aldrig får vinna med PP på bubblan så va fn ska en vinna med där då?:cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag känna mig jobbig.

 

Därmed inte sagt att det är fel att betta ut, du kan ju inte alltid ch/raisa dina set, men jag är mer benägen att ch/raisa här än annars.

 

Äh, gör inte det. jag gillar dina påpekande och diskuterar gärna hur jag tänkt och varför jag spelat en hand på ett speciellt sett. För jag måste va en usel SnGspelare för jag åker ta mig fn ut på bubblan jämt nu för tiden känns det som.

Jo, som jag skrev så är nog c-syn på flopp och c/r på turn mitt normala spel om det inte, som du skriver, är en farlig bräda. Så jag förstår vad du menar och håller med dig i normala fall.

Men som sagt i första inlägget, jag brukar heller inte spela 44 så här tidigt i SnG och framför allt inte syna raise med 3xBB med dem. Så egentligen är inget av spelet mitt standardspel :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...