Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nog för att Jonas tjej såg bra ut, men ni måste sluta avguda henne och säga grattis osv, det är inte så vi jobbar i Gnuf.....Det finns miljontals med söta tjejer där ute som bara väntar på att få träffa en "normal" kille :P

 

Ja börjar bli pinsamt nu, är alla ni oskulder eller aldrig fått åka en snygg brud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade sjukt tidigt för att spela söndagsturrarna, sjukt sliten, så lyckas man busta första nivån i allt typ, normalt?

 

Busta första handen i second chance på stars, QQ mot KJ på AQ9Tr

 

Poolen är lockande som fan just nu, men d är så djävulskt varmt bara...

 

/Ramzi..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molle kom precis hem från Rio, 53k har han efter dag 1. Tydligen så hade han riktigt bra bord, med en massa tighta åsnor på borded som aldrig gjorde nåt motstånd vad det låter på honom.

 

 

Ganska trött nu, Molle säger att han skriver lite om sin dag imorgon när han sovit ut.

 

Laterz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryst 035_sw.jpg

 

Molle var sjukt het igår, detta var bara ett axplock av alla tjejer han pratade med...

 

Jävlar, såg ut som Molles arm är 3 meter lång på denna bilden, inte konstigt att hon ser förvånad ut. :D Upptäckte sen att det inte var Molles arm som syntes, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på hotelrummet efter ett gym-pass med Ramzi. Igår spelade jag min första dag i WSOP Main event. Mitt bord var så bra man kunde önska sig och nästan alla på bordet gjorde exakt 0 motstånd. Detta gjorde såklart att jag raisar ca 1/3 av händerna :)

 

Jag gjorde ett kalt spel i början tyvärr vilket gjorde att jag tappade ner till 13k från 20k startstacken. Detta va innan jag hade bra koll på bordet. Efter det upp från 13k till 26k bara på att plocka poter preflop. Enda gång det blev en flop var när någon av åsnorna limpat och jag limpa/completa bakom. Fick för övrigt 2 omslag mot mig på hela dagen och jag höjde som sagt ca 3 ggr / varv....

 

Tyvärr så förlorade jag varje pot som blev stor. Ett exempel är poten då jag spelar upp med 86spader från knappen mot en kille i BB som är den enda som har visat lite motståndskraft (men han synar med dåliga händer ur position som försvar vilket är jävligt mysigt då vi är väldigt djupa också...). Jag spela 1200 på 200/400.

 

Flop 9s7s3d - han betar ut 1200 jag spelar om till 3800 han syn.

Turn: 4h - Han check, Jag bet 6100, Han syn.

River: Ad - Han check, Jag checkar bakom, Han visar K9o och vinner poten.

 

Riktig tiltpot. Vet att så fort någon skulle floppa något riktigt bra mot mig skulle de garanterat slowspela så jag vågade inte skjuta rivern här eftersom det hade varit för hela min stack och han hade lite mer bakom. Det kändes även som om det inte var helt omöjligt att han hade hittat ett set på floppen där.

 

Resten av dagen va lika dant. Jag snodde upp mig igen, Spelar en pot där jag har ett bra drag som missar eller en setup eller blir utköpt. Efter det börja jobba tillbaka till samma stack för att sedan tappa ner igen.

 

Slutade dagen med 53.5k ganska tiltad då det kändes som man borde haft runt 130k iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MolleB

 

Synd att du inte fick potten med 8s6s där, speciellt när du hade ett monsterdrag + att han spelade handen ganska dåligt/tveksamt imo, vet inte hur denna spelare är men det kändes inte ens som att han hade en read på dig, utan att han istället va en vanlig randomtomte, "jag har toppar jag synar ner han hela vägen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker beten på turn va rätt, i efterhand är det lätt att veta att check kanske borde varit bättre där, men jag antar att du representerade ett överpar genom att först höjja preflopp, slå om fi´s floppbet och sen beta hårt på turn, det bara skriker överpar igentligen och en check på turn hade bara sett ut som svaghet/rädsla efter ha fått syn på ditt flopomslag, synd att du inte fick sätta monsterdraget, det hade ju varit lite gömt ifall fi satte dig på 2 höga me tanke på att han troligtvis (genom att syna din stora bet på turn) trodde att han hade bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du driver med mig så jag ska nog hålla tyst. Lycka till med festandet.

 

Lägg av jag e inte sån. Jag kikade in här en snabbis och såg att du skrev exakt samma sak som jag sa till Molle, dvs jag gillade det.

 

Som det lät på Molle så var det en kille som inte respekterade Molles betar och hade jäkligt svårt för att släppa, och han hade haft rätt en gång tidigare, så när det kommer en blank på turn så tror jag inte att hans hjärna ser någon anledning att folda eftersom han precis syna en raise och inget farligt kom på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg av jag e inte sån. Jag kikade in här en snabbis och såg att du skrev exakt samma sak som jag sa till Molle, dvs jag gillade det.

 

Som det lät på Molle så var det en kille som inte respekterade Molles betar och hade jäkligt svårt för att släppa, och han hade haft rätt en gång tidigare, så när det kommer en blank på turn så tror jag inte att hans hjärna ser någon anledning att folda eftersom han precis syna en raise och inget farligt kom på turn.

 

Oj, ok. :oops:

 

Jag gillar dig. Du tar den nästa år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte läge att checka bakom på turn med 86? Bara frågar, om du nu var säker på att han synar menar jag.

 

Jo, Det var min tanke på flopen faktiskt. Jag slog om för att ta frikort på turn. Men sedan ändrade jag mig mitt i poten då jag tänkte att det skulle va väldigt svårt för honom att syna med bara toppar då han inte vet om hela hans stack åker in på rivern sen. Tydligen tyckte han inte alls det var jobbigt. Å andra sidan orkade jag aldrig bluffa rivern för hela min stack när esset kom... vilket var halvsvagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Det var min tanke på flopen faktiskt. Jag slog om för att ta frikort på turn. Men sedan ändrade jag mig mitt i poten då jag tänkte att det skulle va väldigt svårt för honom att syna med bara toppar då han inte vet om hela hans stack åker in på rivern sen. Tydligen tyckte han inte alls det var jobbigt. Å andra sidan orkade jag aldrig bluffa rivern för hela min stack när esset kom... vilket var halvsvagt.

 

Right on the money. Check turn/ all in river. Borde va nötspel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej har fått äran att skriva lite blogg för gnuf under wsop

 

fick ett bord med bara okända ospelare som verkade vara väldigt löspassiva, folk hade inte alls problem att syna raises från sb med a4o och liknande...

 

en halvtimme in på dag 2a kom första stora potten upp

utg som raisat mkt från tidig poss dom senaste 5 varven säger 3600 med runt 50k i stacken på 100-500/1000...tittar ner på kq :h: i sb (jag har runt 210k). passar ofta här men eftersom han slagit upp mkt kändes det okej att ta en flop. bb passar och flop kommer q :c: - 8:d: - 5:d:. check från mig utg säger 5k, jag synar. turn kommer q:s: och vi går check check, river kommer k :d:

tänker att det blir svårt att få betalt på den här brädan när flushen sitter om han inte flushat själv, säger hur som helst 11k och till min glädje lastar utg med 42k tot. blixtsyn från mig och han visar A :d: A :c:, rätt udda spel...260k i stacken känns rätt fint med avrg på runt 70k.

 

perioden avslutas dock rätt kallt med att bli 3 outad på river med AK mot A8 i 100k+ pott sista handen. en bit in på nästa period slänger jag 3 baljor med 87:c: på 2-2:c: -Q:c:-5-J bräda mot 110k stack

får in ett pottbet på river på ca 70k, har honom på antingen Aq/Kq eller bustat flushdrag och känns som han måste kunna hitta pass med parhänder för 70k på river när blindsen är så pass låga, kör nog samma line med aa/kk där och räknade med att han skulle ge mig cred för det, oturligt nog har han hittat topp2par på river med qjo som visserligen är blockat av den parade brädan...surt också att han ska hitta J på river då han sa att han skulle passat utan den.

 

nere på 80k och duktigt tiltad, blir det lite små potter fram å tillbaka upp till 120 ner till 90 osv...tar hur som helst 2 fina potter strax innan middagspausen å får upp stacken till 223k med avrg på 115k.

 

dom sista 3 timmarna efter middagen händer inte så mkt...fick köpa ut kk med qq i 150k pott men blev själv utköpt med aa mot qq i 100k pott sista kvarten

 

så avslutade dag 2a med 226k avrg runt 165k och 350 pers kvar. känns helt okej

 

hoppas det går fint för Molle och Niko som lirar dag 2b imorgon...tror båda har runt 60k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...