Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

LOL tog en taxi till en stripklubb trodde jag var nära downtown men hade åkt långt åt andra hållet kostade 25$ enkel resa och det är en bra bit.. Irrade omkring 6 på morgonen och trodde det var gångavstånd hem till Wynn och gav det ett försök att gå hem men gick åt fel håll innan jag insåg att det finns ju taxi i vegas.. Lite roligt att vi först mutade en vakt för att komma först i kön på Pure för att sedan vara tvunga att muta nästa vakt för att komma in kändes som 1500$ ;-) fast kostade bara 100$ + 30$ var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry Eklund, var bara tvungen att lägga upp denna...men att vara full i Vegas..."Theres no shame in that" (välanvänt citat i Vegas från: Talladega night, story of Ricki Bobby)

 

Lungt... att folk alltid ska ha med sig kamera när man är lite salongsberusad :-)

Men det man inte kommer ihåg har ju inte hänt eller? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL tog en taxi till en stripklubb trodde jag var nära downtown men hade åkt långt åt andra hållet kostade 25$ enkel resa och det är en bra bit.. Irrade omkring 6 på morgonen och trodde det var gångavstånd hem till Wynn och gav det ett försök att gå hem men gick åt fel håll innan jag insåg att det finns ju taxi i vegas.. Lite roligt att vi först mutade en vakt för att komma först i kön på Pure för att sedan vara tvunga att muta nästa vakt för att komma in kändes som 1500$ ;-) fast kostade bara 100$ + 30$ var

 

Du får lära dig att muta rätt vakt så kommer du in för halva ; om de spelar någon roll :mrgreen:. Det är läskigt att gå hem ifrån strippklubbar sent på natten man vet aldrig vad som händer 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade upp idag halvsent men tog mig ner till poolen direkt och mötte upp Danne, Nikov och resten av gänget. Efter att ha legat och solat/badat/druckit drinkar där i 2-3h så känner man sig ganska färdig. Alla verkar riktigt taggade för en bra utgång ikväll och jag och Nikov ska iväg och handla lite kläder för ikväll nu innan man tar sig en bit mat.

 

Vart det bär av ikväll vet jag inte riktigt än eftersom LagPappa Danne inte hört av sig med något av de vanliga informations-SMS än. Förhoppningsvis lyckas jag möta upp med bruden danne fångade på bild :)

 

Kommer med en bra utgångsrapport från kvällen imorn, Hej så länge ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillavis just nu.. Ni är i Vegas och har hur kul som helst och nu har Sebbe åkt till Amsterdam.. Vad ska jag göra nu hade ni tänkt?

 

Grymt med bilder.. Blir så "vegassjuk" när jag ser dom.. Vill bara åka dit.. Men det får väl bli nästa år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vecka i vegas nu, känns som det varit mycket kortare. Tiden flyger fram här i staden där det inte finns klockor. Har spelat lite på nätet och lite live cashgame men ingen turnering här. En pot som bara fastnat för mig, för mig är det större badbeat när ett superdrag inte står än när man blir utköpt:shock: .

 

Särskilt som jag var back typ 6 upptag när denna pot kom oxå. 2-3 Handat på svenska spel 50-100. Har typ 20k när potten börjar, raise reraise preflop. Jag slår upp pot omslag bb/sb pot. Jag synar då (tror det var så men spelar inte så stor roll för potten). Iaf jag har :Qh::Th::9s::8s:.

På flop kommer :Jh::8h::5s: smaskens tänker jag. Min motståndare bettar ut slår om pott, han kallsynar bara.... Det ligger nu typ 15k i potten jag har 17k framför mig. På turn kommer :Kd:. 15k bet rakt ut får jag på mig, jaha orka tänker jag är ju typ favorit mot trips så jag stoppar mina 2k till. Då steker killen till tiden går ut och synar sen så fattar att han inte har så bra. river är en blank 4a. Killen visar 6543 utan flushdrag, 2 par står sjukt tiltad man var efter det.

 

På typ 5-6 vegasresor har jag sett 1 show förut, nu har jag sett 2 och ska se en 3e den 8e. Först Monthy Pythons Spamalot, sen Zumanity på newyork new york och sen den 8e la Reve. Alla dom är ganska lika men kul på sina egna sätt. Spelar dag2 den 7e, så lite nonpoker kan vara bra när man ska spela så många dagar i rad sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, här kommer lite mer bilder på de äventyr Gnuf utsätter sig för...

 

 

shoot 002_sw.jpg

 

Vi var som sagt på shooting range i förrgår, här är Gustav (kollega på Gnuf) och Ramzi-Rambo Jelassi. Observera måltavlorna i bakgrunden :shock:

 

shoot 020_sw.jpg

 

Så här ser det ut på väggarna, bara välja och vraka...lite sjukt men kul! Tyvärr är det inte så många roliga bilder på när vi skjuter utan mest filmsekvenser då bilder inte gör sig så kul. Får se om vi kan få upp de lite senare.

 

shoot 017_sw.jpg

 

Tyvärr fick man inte skjuta denna AG-90, men den är till för att penetrera pansarvagnar mm på 1km+. För de som sett "Shooter", "Miami Vice"-filmn mfl så används detta gevär.

 

 

mgm 011_sw.jpg

 

Lite senare samma kväll var vi på Tabu på MGM, inte så bra drag den kvällen av ngn anledning. Här är iaf Molle igång med bra surr på en röd sak.

 

mgm 014_sw.jpg

 

Nikov brukar vara missnöjd när jag lägger upp bilder på han, får se om denna är bättre...

 

 

mgm 017_sw.jpg

 

Axel Arvidsson som är Gnuf-proffs, bredvid sig Rory "Mafews" Mattews som är proffs mest på FTP men även lirat en dyrare turnering på Gnuf. Han är tillsammans med Mikka för de som inte visste det :mrgreen:

 

 

mgm 019_sw.jpg

 

Thuritz kom förbi en sväng med hans tjej och ngr kompisar till de - alltid kul att träffa han när man är i USA då han inte har tillträde till Sverige...än.

 

 

Idag har vi varit på Rio och köpt in Molle, han spelar dag 3 och Raymi dag 4 + jobbat på Ramzi's bränna.

 

Ikväll blir det en stor uppsamling Svenskar och säkert lite Norrmän med Siegel i spetsen som beger sig till Tryst på Wynn. I mina ögon den bästa nattklubben i Vegas. Halva stället är utomhus kring en konstgjord sjö med ett 30m högt vattenfall. Här finns en länk med lite bilder TRYST + vi ska fota lite i vanlig ordning ;-)

 

Over n' out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är spelsugen och redo, om 18 timmar spelar jag dag 1b. Ska iväg på en konsert med min flickvän nu och sen mest ta det lugnt, Lionel Riche spelar på Ceasars. Var svårt få biljetter, lyckades få tag på 2 men trodde vi hade blivit badbeatade på dom men vi fick dom iaf:lol:.

 

Ska bli kul at se vilka svenskar som går långt i år, WSOP måste vara den turneringen i världen med bäst "värde" men det är ju trots allt en turnering.

Jag har aldrig förstått folk som orkar tippa en så här stor turnering, men kan säga att jag tycker det finns 20talet svenska som har så mycket skill att dom inte behöver obeskrivlig tur med kort/showdowns för att ta sig långt.

 

Mitt mål med VM är iaf att vinna, precis som alla turneringar man spelar. Skulle vara kul att komma längre än nån annan svensk gjort tidigare.

Har ju varit och nosat på slutet i WSOP en gång förut, kom 42a för 2 år sen.

Minns besvikelsen precis efter jag åkt ut, och många saker runt omkring då.

I år ska det gå bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...