Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

Shoppingdag idag (iofs igår med) det är inte bara min flickvän som är shopaholic:shock: . Idag blir det iaf utgång, ska haka på danne och lite mer folk till Tao. Inte slockna efter maten som igår, skyller på jetlaggen!

Hörde att Erik "lirarerik" Friberg kom 3a i 5k shorthanded eventet. Grattis och wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena, Har just kommit hem från bellagio nu. Igår vart det en ganska tung utgång med hela gnufgänget och lite annat folk. Riktidgt kul. Man mådde dock som man förtjänade idag men jag och ramzi överlevde det hela med 5 avsnitt av Hidden Palms. Efter de var klockan 7 och vi tog oss till bellagio för 1k turneringen som börjar 8.

 

Jag bustade efter 5 nivåer och tog mig till cashgame rummet för att grinda lite 10/20NL texas. Blev runtflyttad som fan där och hade inte direkt några speciella händer. Slutade ca -1800usd och tog mig hem för att sova nu.

 

Imorn är det ett 1k rebuy WSOP event som jag tänkte lira. Synd att det börjar kl 12 för det blir inte överdrivet mycket sömn nu om man ska upp 10-11 imorn.

 

Hej så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon som är i Vegas och ser Mikka hojta till och säga att hon skall byta lite lösenord och köra en viruscheck på hennes dator? Jag fick just en fil från henne på MSN som var en trojan, men eftersom jag har hopping madskillz när det gäller datorer så var det lugnt.

 

Skriver det här eftersom hon postat här i dagboken någon gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molle har 32k på 100-200 blinds i 1k rebuyen som håller på just nu, så det är väl ungefär 30% chans att han kommer vinna den...

 

Danne och några andra skulle dra till shooting-rangen och testa lite sköna vapen, jag hade gärna velat haka på för jag kan tänka mig att det är en häftih känsla att testa nån gång, men jag sov såklart alldeles för sött när det var dags att åka.

 

Om ingen har nämnt det innan så får man 5st kuddar i sängen, alla med olika size och mjukhet/storlek, så om man har bra kudd-skillz så sover man som en prinsessa.

 

Hidden Palms är nya nötserien också, den tackar vi Mr Molander för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molle har 32k på 100-200 blinds i 1k rebuyen som håller på just nu, så det är väl ungefär 30% chans att han kommer vinna den...
Heja Heja! :-)

 

Hidden Palms är nya nötserien också, den tackar vi Mr Molander för.

Enbart 8 episoder på S01, sen får man se ifall det blir några fler. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart 8 episoder på S01, sen får man se ifall det blir några fler. :-(

Troligtvis inte då det är en klämserie som dom kör mellan de riktiga säsongerna. Dessutom är The CW (kanalen som har rättigheterna till serien) kända för att ta död på serier för att satsa på annat. Sen så har serien inte heller varit speciellt populär i USA.

 

Så tyvärr är nog chansen för att vi får se mer av Hidden Palms väldigt väldigt liten. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla, här kommer lite bildbevis från diverse äventyr som vi roat oss med i Vegas. Tyvärr (el kanske bra) så blev kameran hemma den kvällen alla var ute på Tryst (Wynns nattklubb som e brutalt bra). Vi ska ju säkert dit fler ggr under dessa 3v så bilder kommer!

 

 

wsop 039_sw.jpg

 

En fin överblick över vårt hotell Wynn, vi bor på 52:a våningen så utsikten är bisarr!

 

 

wsop 001_sw.jpg

 

Denna gång blev "gnuf-mobilen" lite större för att kunna forsla spelare då taxi-krisen är ett faktum kring WSOP + göra lite utflykter. Skönt att slippa taxi-hetsen hela tiden.

 

 

wsop 006_sw.jpg

 

En LÅNG vakt, jag och min vän Ola som är i stan för ngr dagar. Jag är 187cm så får ni gissa deras längd...

 

 

wsop 014_sw.jpg

 

Denna kväll var vi ute med Fredrik "Hallingol" Halling och hade kul den andra kille är hans kompis Alex.

 

 

wsop 027_sw.jpg

 

Det har efterfrågats fler söta tjejer på denna dagbok så denna resa ska vi försöka lägga in en ny växel. Denna tjej var på sin möhippa...fan....

 

 

wsop 045_sw.jpg

 

Idag när jag gick förbi $1K-rebuy han jag få ngr bilder innan vakterna blev sura. Här är Danny, Gnuf-hangaround No1

 

Greg Raymer hungrig i vanlig ordning...

 

 

wsop 050_sw.jpg

 

Doyle & Annie Duke satt bredvid varandra på Omaha-eventet och hade säkert mkt anekdoter att ta tag i :roll:

 

 

wsop 053_sw.jpg

 

I pausen så hittade vi till slut Molle, här med Mikael "Tipex" Thuritz som spelar för Martinspoker. Mkt bra vän till mig sen 3-4år.

 

 

wsop 054_sw.jpg

 

I samma Starbucks Coffe-kö hittade vi Juha Helpi och Mark Teltscher som även han är en stadig Gnuf-hangaround :mrgreen:

 

 

Mer bilder och inblick i Gnuf-crew:ts dagar i WSOP kommer sooner than later...

 

 

/ Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till hotellrummet efter ännu en utdragen WSOP turnering för min del. Började turneringen med en ruggig rush och inte en enda gubbe på första bordet kunde passa en hand. För 1k fick man 2k i chips. Jag började med en rebuy direkt och gjorde 4k->20k på de första 2h och sket i addon då det gav samma antal marker som rebuysen.

 

Hade en hand här där jag hittar AA på knappen spelar upp till 300 på 50/100. BB synar. Flop: AT3 rainbow - BB check, Jag bet 350, BB syn. Turn: 7 - BB check, Jag bet 650, BB syn. River: 3 - BB bet 1000, Jag ställer allin på hans 3k tot, Han synar och visar KTo... Ungefär så kan man beskriva mitt första bord.

 

Efter lite runtflyttningar och mycket höjningar är jag uppe på 38k. Jag spelar upp 1200 med KK tidig pos, Knappen som är en ganska sjuk gubbe synar. Flop 854 rainbow. Jag bet 2200, Knappen slår om till 6600 med ca 18k bakom.

 

Normalt sätt passar jag här men den här gubben kan typ slå om med alla överpar där för att se va han står och förmodligen syna allin med JJ-QQ.. Samma sak med typ par-träff på den dära floppen. Samtidigt som jag är slagen av alla set, 67-stegen och 2paren. 84 och 85 tvåparen är inte borträknade med den här gubben heller så var ett knepigt beslut. Självklart kunde han ha ren luft också.. Jag stoppar in honom (det lämnar mig med ca 15k). Han synar blixt jag tänker fan nu har han set/stege.

 

Han vänder upp 34diamonds med bottenpar, och runner runner drag. Han säger "Woops, I thought I had 54 two-pair" samtidigt som dealern lägger upp springande ruterfärg för min 50k pot på 200/400.. ;)

 

Gino kommer till mitt bord lite senare och vi sitter där och gamar. Gino höjjer ca 50% av händerna och får plocka upp väldigt mycket utan något vidare motstånd. Jag själv kommer upp från 15k -> 25k igen tills denna pot kommer någon timme eller två innan dagens slut.

 

Gubben som synade mig med 34s spellar upp 3250 på 400/800. Han har varit tight och tagit det jättelungt efter att han dubblat mot mig. Jag hittar AA på cutoff väljer att bara syna då båda stackarna i blindsen har bra squeeze-stackar. De passar.

Flop: Ks5h2d - Han check, Jag check.

Turn: Qd - Han check, jag bet 3200, Han syn.

River: Kd - Han bet 8000, Jag steker och synar sedan (12k bakom).

 

Den här poten blev ganska konstig. Jag valde att inte beta turn då när han checkar till mig sådär ur pos när han har aggrat pre känns det som antingen KK eller en hand han bara tänker ge upp. AK skulle det kanske kunna va men ganska otroligt då jag har två ess.

 

När Qd kommer på turn finns det både färg och stegdrag. Jag tror däremot att han skulle stabba ut med Färgdrag eller JT. En kung känns väldigt otrolig att han ska checka till mig 2 ggr. Det kan fortfarande vara KK dock. Min 3200 bet är jävligt liten vilket gör att han absolut skulle kunna syna med händer som AT AJ J9 och absolut en dam.

 

Kd på river och han leder ut för 8k.. Mycket mer orolig för färgen än för att han ska ha triss i kungar (fyrtal i kungar kändes typ mer troligt för mig än triss där). Jag har 12k bakom mot en stark spelare skulle jag nog hellre stoppa in här än att syna (iaf om jag hade lite lite till)... Ja de låter sjukt men då jag får bort färgen så och annars känns det bara som fyrtal jag ska va rädd att bli synad av.

 

Till slut synar jag iaf (borde kanske passat kan fortfarande inte riktigt bestämma mig).. Han visar KJo vilket var jävligt konstigt tyckte jag.. Synd att jag inte betade floppen hade säkert fått in allt där typ..

 

Det är dagar som denna som tar bort pokersuget där man får sitta och grinda i 12h för att sen åka ut nån timme innan dagens slut. Åker hellre efter 2h och gör något annat resten av dagen :) Imorn blir det nog pausdag tror jag, Ramzi och jag går väl förhoppningsvis och tar ett träningspass och sen lägga sig vid poolen ett tag kanske.

 

Hej så länge! //Molle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen har nämnt det innan så får man 5st kuddar i sängen, alla med olika size och mjukhet/storlek, så om man har bra kudd-skillz så sover man som en prinsessa.

QUOTE]

 

Hmm va har ni för nötrum på Wynn hittar bara 4 kuddar i min säng... Är väll snattarBojen som snott en av mina :evil: fast är ändå för mörkt för att se något nu i rummet. Tyckte jag sov dåligt inatt :-P . Klonka på! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni rapportera från shooting rangen eller?!? Bilder? Vad sköt ni? Aaaargh vill också vara i vegas...

 

Det blev ingen shooting-range denna dag så alla är så spelsjuka (som vanligt) och ville game:a istället!

 

Du är mkt bättre på sånt Sebbe, förstår vad som är viktigt här i livet ;-)

 

Vi körde bra middag+fest igår kväll istället...some pic's coming up!

 

wsop 059_sw.jpg

 

Vi åt på Wynns Japanska "Okada", smarrigare än så blir det inte. Eftersom vi var över 8pers fick vi göra "Family order" och köra en form av mini-buffé som de dukade upp på bordet... :-P Från vänster. RAymi + Sarah, Ola, Jag, Niclas "Omaha-SM-champ" Lundqist, Ramzi, Johan Dunder, Erik "Lirarerik" Friberg + hans flickvän Therese.

 

 

wsop 060_sw.jpg

 

Min Mor brukar alltid referera Erik till "den där snyggingen", men hon har ju rätt :mrgreen:

 

 

wsop 068_sw.jpg

 

Mikka kom och gjorde oss sällskap (hoppas du inte blir sur för denna bild ;-) ). Att säga att hon var salongsberusad vore en lögn... :shock:

 

 

wsop 070_sw.jpg

 

Mer bilder på tjejer på beställnig, hon den lättklädda jobbar där, den andra var en Rysk tjej som kunde Svenska, lite ball...killarna är min vän Ola + Nikovs kompis Caesar

 

 

wsop 072_sw.jpg

 

Den här Nikov alltså, grym Gnuf-stammis och mkt bra vän till Molle+resten av teamet.

 

wsop 074_sw.jpg

 

Männsikorna på bilden är oviktiga, men observa taket, det är som skärmar som har massa sköna bildspel, ljusslingor osv. Detta är på JET där vi tillbringade hela kvällen efter middagen...

 

 

Ha det så länge & c u soon!

Over and out...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det raymi som spelade Åke i Bert ?

Nej.

Martin Anderson som Bert

Nick Atkinson som Torleif

David Boati som Lill-Erik

Ing-Marie Carlsson som Berts mamma

Johan Ulveson som Berts pappa

Martin Lindqvist som Klas 'Klimpen' Svensson

Oliver Loftén som Åke

Yvonne Lombard som mormor Svea

Henrik Schyffert som programledaren Harry Oldsberg

Charlott Strandberg som fröken Ek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på att se lite fina bilder ;)

 

Klart när en SM-kung frågar så måste man ju fixa blixt :mrgreen:

 

 

wsop 082_sw.jpg

 

Molle med vår extremt sköna vakt som tillhörde vårt sällskap. Fungerar lite så när man går ut i Vegas ett stort sällskap. Vi fick en egen avdelning, servitris + vakt. Han är sjukt proffsig, välkomnar in tjejer så Ramzi slipper spirnga runt å ragga hejvilt, leder en till toa om det e mkt folk osv...

 

 

wsop 084_sw.jpg

 

Eftersom min vän Ola är så lång (2,02) så vill alla ta bilder med han. Ettrige Mark var med även denna kväll och härjade loss :lol:

 

 

wsop 086_sw_sw.jpg

 

Här är diverse bekanta ansikter, observera Gurres sköna min i bakgrunden

 

 

wsop 088_sw.jpg

 

Var tvungen att ta med denna "turist-bild" på Ola för det är den enda som visar utsikten bra från vårt bord. Pure på Caesars har en sjukt stor balkong där de spelar skön lounge-musik/clubmusik

 

 

wsop 089_sw.jpg

 

Mark Teltscher i högform med fagra damer

 

 

wsop 090_sw.jpg

 

Bojen (Jimmy_Dif på Gnuf) till vänster, kunglig vinnare av WSOP-paket på Gnuf. Han vann en $500-turre där ett wsop-paket var addat till vinnaren. Sen kvällens "vinnare" i alko-toppen SirEklund, Ramzi & Gurre

 

 

wsop 092_sw.jpg

 

LEgatos tjej, Mikee (KenReetard på Gnuf) även han vinnare av WSOP-paket och bra komis till Teamet. Sen Thuritz på besök även denna kväll

 

 

wsop 095_sw.jpg

 

Ngr trevliga tjejer som vår vakt bjöd in

 

 

wsop 098_sw.jpg

 

Sry Eklund, var bara tvungen att lägga upp denna...men att vara full i Vegas..."Theres no shame in that" (välanvänt citat i Vegas från: Talladega night, story of Ricki Bobby)

 

 

wsop 085_sw.jpg

 

Jag och Niclas Lundquist, jag iförd dagen till ära då man firar in 4:e Juli en skjorta med Amerikanska flaggans färgerwsop 103_sw_sw.jpg

 

Molle med en söt tjej! Molle var sjukt het denna kväll, vilket iofs är standard ;-)

 

 

wsop 104_sw.jpg

 

Molle ngr sekunder senare, ett nummerbyte på G? Frågan är bara varför han håller i ett av mina visitkort??? :shock: Förklaring tack Molle....

 

 

wsop 106_sw.jpg

 

Ramzi äter fyllemat på bästa haket "Fatburger", i bakgrunden deras coola jukebox med ALL musik, den laddar ned när man önskar på ngt sätt så man kan hitta sjuka gamla klassiker

 

 

Over N' Out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...