Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vem är gnuf1 på party?

 

Han vill vara anonym, men det är en vän till Gnuf! Själv har jag lagt beslag på namnet gnuf på Mansion. ;-)

 

Tänkte också passa på att göra lite reklam för min WSOP-blogg. Jag har valt att ha en separat blogg (precis som jag hade förra året) i stället för att skriva här. Jag är ju inte fullvärdig medlem av Team Gnuf, även om jag råkar vara VD för Gnuf. 8-) Jag ska inte spela Main Event i år, men däremot $5,000 NL Hold'em Six Handed som går 28-30 juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker till Thessaloniki imorgon för en vecka....sen blir det vegas efter det, måste boka flyget bara. Åker nog 28de lr nåt.

 

Ska bli skönt att åka ner till Grekland och slappa lite, till skillnad från att slappa hemma dvs ;) Jag tror det kan bli en rolig sommar, hoppas man inte bustar på köpet bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad midsommar från Thessaloniki!!!

 

Har det sjukt kul här nere, riktigt nice väder och nattlivet är igång i princip dygnet runt!

 

Igår var vi på ett nattklubb som heter Lido och jag kan säga att det utan tvekan är den grymmaste nattklubben jag någonsin varit på, det kommer bilder när jag är hemma igen!

 

Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morbo1.. bustade nu, 22a plats... torskade AT vs Q8, KK vs AQ och K3 vs QT samtliga all-in preflop. Så kan det gå...

 

Tiiilt, kan man inte ha tur en gang i livet!

 

Jag aker hem imorrnbitti, det ar sa sjukt varmt har. Vegas den 29de....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man kommit upp till hotelrummet igen efter en riktigt lång dag. Min första dag i vegas så började jag med att lira en 1500dollar turnering på bellagio. Hade ganska kall stack turneringen igenom men lyckades ta mig till top9 där vi slutade för dagen.

 

Team Gnufs bästa vän Danny Ryan är också kvar med en stack i samma storlek som min. Jag slutade på ~35k på blinds 1k/2k A300. Totalt 500k chips i spel så jag är en av de kortaste stackarna.

 

Känns riktigt kul att få göra ett finalbord i första turneringen man spelar i USA även om jag är backad av engelsman och bara har 25% själv. Dessutom var det väldigt kul att träffa en massa amerikanska stars-multi grinders som man spelat riktigt mycket multis med.

 

Skriver mer imorn, måste sova nu är helt slut. Fortfarande Jetlaggad och de 2-3 sista timmarna i turneringen var en riktigt strid mot john blund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man kommit upp till hotelrummet igen efter en riktigt lång dag. Min första dag i vegas så började jag med att lira en 1500dollar turnering på bellagio. Hade ganska kall stack turneringen igenom men lyckades ta mig till top9 där vi slutade för dagen.

 

Team Gnufs bästa vän Danny Ryan är också kvar med en stack i samma storlek som min. Jag slutade på ~35k på blinds 1k/2k A300. Totalt 500k chips i spel så jag är en av de kortaste stackarna.

 

Känns riktigt kul att få göra ett finalbord i första turneringen man spelar i USA även om jag är backad av engelsman och bara har 25% själv. Dessutom var det väldigt kul att träffa en massa amerikanska stars-multi grinders som man spelat riktigt mycket multis med.

 

Skriver mer imorn, måste sova nu är helt slut. Fortfarande Jetlaggad och de 2-3 sista timmarna i turneringen var en riktigt strid mot john blund.

 

 

 

Lag-pappa är mkt stolt, jobba in vinsten nuuuuuuuuuuuuu, serioulsy. Jag kommer på torsdag kväll, då firar vi upp alla dina vinster! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var och railade Molle ikväll på Bellagio. Och han vann Bellagio Cup III Event 15! Förstapriset var på drygt $100K. Stort grattis från oss på Gnuf!

 

Molle spelade stabilt hela vägen plus att han tackade nej till en deal med tre spelare kvar. :-)

 

Resten får han berätta själv efter att ha firat och/eller sovit. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är man tillbaka på hotelrummet efter ennu en lång dag. Det slutade så fint att jag fick vinna turneringen också! Tyvärr va jag lite sämre än Mazak då jag gjorde deal i headsup med en engelsman. Vann dock headsupen (vi spelade om en 25k WPT finalplats och ett bellagio bracelet). Så har fått en riktigt kanonstart i vegas vilket var bra för självförtroendet.

 

När vi började idag så åkte folk ut ganska snabbt. The Dry (Danny) åkte ut tidigt när han gick allin med 44 sen pos med 10x bb och fick syn av QQ i sb. Trots att han är en riktigt bra vän kändes det ganska bra då han hade pos på mig och absolut va starkaste spelaren på bordet.

 

Jag hittade min uppdubbling med AA mot 99 efter ett tag och efter det var jag ganska tight med en del resteals. Alla andra bråkade så mycket så fanns egentligen ingen anledning att va inne och gröta så mycket. Särskilt inte när min stack inte var särskilt stor.

 

Det var mycket preflop spel från min sida eftersom jag aldrig riktigt hade någon bra stack förnst vi blev 3 handat. Då kommre poten då jag slår upp med K9clubs på knappen. Raise på 16k tot på 3k/6kA1k och en ganska bra tysk synar från BB (Tror han kom 3a i dortmund). Vi har ca 130k var innan flopen kommer Qs5h2s. Han checkar jag betar 18k. Han synar. Här är jag säker på att han skulle checkraisat allin med ett färgdrag och förmodligen en Q också. Tror han kan ha ett kallt pp 2or-6or eller en 5a. 22 och 55 är ju set och det kan han självklart ha. Han checkar turn till mig jag betar för 32k (har ca 70k bakom), Han steker och foldar sedan en 5a.

 

Han och engelsmannens deg åker in och tysken blir kvar med ett par tusen men lyckas göra comeback upp till 120k igen vilket kändes läskigt. Tillslut hittade jag AQ på knappen slår upp, tysken stoppar in sina 120k från BB jag synade blixt och han visar 89o. Min hand står.

 

Headsup blir snabbt. Vi bestämmer oss direkt för att splita cashen men spela om braceletet och WPT finalplatsen. Engelsmannen är en helt okey spelare, vet inte namnet men han vann den stora turneringen i london som Thuritz kom 2a i för något år sedan.

 

Tio händer in i headsupen hittar jag KK på bb, när han spelar upp hårt till 22k (fortfarande 3k/6kA1k). Jag synar (vi har ~250k var). Flop 984rainbow. Jag check han bet 30k, Jag check-raise 85k, Han allin, Jag syn. Han visar 95o, Mina KK står och jag har vunnit turneringen!

 

Är precis supertrött nu och ska förmodligen sova. Var sugen på att gå ut men får ta det en annan dag då både jag och alla andra verkade helt slut redan vid middagen efter.

 

Mazak, Gambler mm hade varit ute och firat Mazaks vinnst igår tills kl 7-8 på morgonen så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var och railade Molle ikväll på Bellagio. Och han vann Bellagio Cup III Event 15! Förstapriset var på drygt $100K. Stort grattis från oss på Gnuf!

 

Molle spelade stabilt hela vägen plus att han tackade nej till en deal med tre spelare kvar. :-)

 

Resten får han berätta själv efter att ha firat och/eller sovit. ;-)

 

Vi gjorde deal Headsup så det blev 62k + WPT finalplats, kanonstart på resan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...