Gå till innehåll

NLT - Riverbeslut på NL600


Alexander_____

Recommended Posts

Anrik är en duktig primalirare som är tight preflop. Hans range här är i vanliga fall antagligen något I stil med AJs, 22-99 gissar jag.

Han lär ha sett mig göra det mest inom vågade bluffar och ruggiga hjältesyner om han är någonlunda uppmärksam...

Jag har precis förlorat en pott och har inte hunnit ladda om, jag kan vara på tilt ur hans perspektiv.

 

Chris-Bg sitting in seat 1 with $1005.84

- drsteinberg sitting in seat 2 with $462.46 [Dealer]

- Mariapigen sitting in seat 3 with $1212.62

- McGambler sitting in seat 4 with $709.15

- Anrik sitting in seat 5 with $978.80

- tompaa26 sitting in seat 6 with $505.50

 

Mariapigen posted the small blind - $3.00

McGambler posted the big blind - $6.00

** Dealing card to drsteinberg: K :club: K :heart:

Anrik called - $6.00

tompaa26 called - $6.00

Chris-Bg folded

drsteinberg raised - $36.00

Mariapigen folded

McGambler folded

Anrik called - $36.00

tompaa26 called - $36.00

 

** Dealing the flop: 2 :heart: , 7 :spade: , 2 :club:

Anrik checked

tompaa26 checked

drsteinberg bet - $66.00

Anrik called - $66.00

tompaa26 folded

 

** Dealing the turn: 9 :spade:

Anrik checked

drsteinberg checked

 

** Dealing the river: 7 :diamond:

Anrik bet - $123.00

drsteinberg ?

 

Fold, syn eller all-in för att få syn av ett ev. värdebetande par?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på hur han spelar mellanparen UTG, raisar han dem normalt?

 

Fold finns ju inte på världskartan, om du frågar mig. Jag trodde vi checkade turn för att visa svaghet mer än pottkontroll? Faktum är att jag inte riktigt förstår varför du checkar turn, särskilt om du kan uppfattas som lite på tilt. Jag menar, din preflop-raise på knappen behöver ju inte betyda så jättemycket, om skulle du inte kunna skjuta tvp en andra tunna oträffat här ibland - avd. vad ska han ha liksom?

 

Visst kan jag vi se AA här ibland antar jag, men jag tycker vi måste raisa, givet vald linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu räknar jag kanske helt galet någonstans, eller på flera ställen. Påpeka gärna.

 

När du checkar på turn så antager vi att du bjuder in till bluff. Kanske har han limpat med pocket. Isåfall bettar han nog inte ut med JJ- där, men kanske kan vi antaga att han bettar ut den lilla beten med QQ+.

 

Isåfall, dessa händer vill jag räkna med som möjliga vid river:

 

Vinner mot AK (8 komb), QQ (6 komb).

 

Splittar mot KK (1 komb).

 

Förlorar mot AA (6 komb), 99 (3 komb), 77 (1 komb), 22 (1 komb).

 

Totalt = 8+6+1+6+3+1+1 = 26 komb.

 

----------------------------------------------------

 

Förlorar också mot de mindre sannolika 7xs (där 7x endast kan vara 87s (2 komb), 76s (2 komb) och A7s (2 komb)) och 2xs (där 2x endast kan vara A2s (2 komb)). Dessa är också antaganden.

 

Totalt = 2+2+2+2 = 8 komb.

 

Vi antager att 22, 87s, 76s, A7s och A2s är mindre benägna att preflopsyna varje gång, och istället halverar den möjligheten. Då blir dessa istället 8 komb -> 4 komb.

 

Totalt = 8/2 = 4 komb.

 

----------------------------------------------------

Alltså 26+4 = 30 möjliga kombinationer

 

Vilka är då likely bluffar, om inte de som saknar större showdownvärde.

 

Dvs: AK

 

Men vi kan inte tro att AK synar floppen varje gång. Vi antar att han synar 50% av gångerna.

 

30-(8/2) = 26 kombinationer mot dig på river, varav AK 4 st.

 

 

Då är bluffchansen 4/26= 15,38%

Chansen för QQ= 6/26= 23,08%

Total vinstchans: 38,45 %

 

Splitchans 1/26= 3,85%

 

Ditt odds: 123+225 mot 123 = 348 mot 123 = 2,89 mot 1

Sannolikheten att du förlorar måste således vara mindre ca 74.3%.

 

Men du förlorar bara 57,7% av gångerna. Splittar 3,85% och vinner 38,45%.

 

Avräknat split så vinner du:

38,45/96,15=40%

 

Avräknat split så förlorar du:

57,7/96,15=60%.

 

Under dessa omständigheter SYN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, han är inte bra, men ÄCKLIGT tight, när han utg limpar sådär betyder det 90% lågt par.

Och när han synar floppen så äre bara att inse att du e slagen, speciellt på river. Nej, jag hade nog antingen algt eller tiltsynat vetandes att jag var slagen.

 

vad har hänt med den här killen? minns att han rev upp 10/20 rejält för typ ett år sen, då va han löjligt jobbig att spela mot då han pottade, slog om å gick allin med allt: drag, stål och luft...men som alla säger verkar han löjligt nöttajt nuförtiden

 

Ryktena säger att Rock är nya LAG, Anrik bevisar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, han är inte bra, men ÄCKLIGT tight, när han utg limpar sådär betyder det 90% lågt par.

Och när han synar floppen så äre bara att inse att du e slagen, speciellt på river. Nej, jag hade nog antingen algt eller tiltsynat vetandes att jag var slagen.

 

vad har hänt med den här killen? minns att han rev upp 10/20 rejält för typ ett år sen, då va han löjligt jobbig att spela mot då han pottade, slog om å gick allin med allt: drag, stål och luft...men som alla säger verkar han löjligt nöttajt nuförtiden

 

Ryktena säger att Rock är nya LAG, Anrik bevisar detta?

 

Han gick väl hyffsat bra även på 25/50 för ett par år sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst kan jag vi se AA här ibland antar jag, men jag tycker vi måste raisa, givet vald linje.

 

 

Men, varför i hela friden då?

 

LOL. Nu verkar det ju som att jag var ganska duktigt fel ute här för att vi är uppe emot århundradets jätterock. Men tanken var väl ungefär att han borde raisat 99 pre och att eventuella fyrtal får man väl lov att betala av. När vi checkar turn och slår om på river, om han vet att vi vet att han är tight, tänkte jag att det kunde se ut som att vi försöker få honom av nån hand som har oss slagen, typ 55/66, och vi har ju inte direkt överreppat vår hand. Varför tycker du det är ett så jättekallt spel? Jag menar, i OP stod det ju att han sett fi göra massa hjältesyner a'la A-high och dylikt, varför skulle han inte kunna värdebetta typ 66 på river? (Om vi nu bortser från den info vi fått senare, om den här snubben extrema tighthet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så han är så äckligt tight att han släpper TT/JJ/QQ på den floppen menar ni? Måste han ha floppat kåken(som blir fyrtal)/fyrtal för att spela vidare, då fattar jag inte varför man sitter vid samma bord som honom.

 

?

 

Det är väl alldeles lysande med sådana spelare vid bordet?

 

Om han synar så är man slagen och i annat fall så lägger han sig hur ska du få ut värde av en sån kille om han ALDRIG går med på sämre hand än vad du har? I denna hand får vi syn på brädan 227 när vi har KK då måste han ha 22 eller 77 för han är så äckligt tight, alla andra PP är otänkbara tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så han är så äckligt tight att han släpper TT/JJ/QQ på den floppen menar ni? Måste han ha floppat kåken(som blir fyrtal)/fyrtal för att spela vidare, då fattar jag inte varför man sitter vid samma bord som honom.

 

?

 

Det är väl alldeles lysande med sådana spelare vid bordet?

 

Om han synar så är man slagen och i annat fall så lägger han sig hur ska du få ut värde av en sån kille om han ALDRIG går med på sämre hand än vad du har? I denna hand får vi syn på brädan 227 när vi har KK då måste han ha 22 eller 77 för han är så äckligt tight, alla andra PP är otänkbara tydligen.

 

Om så är fallet VIKER han ju alla andra händer. Alltså kan vi bluffa en sådan spelare massor. Vilken spelartyp kan vara LÄTTARE att vinna pengar av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om så är fallet VIKER han ju alla andra händer. Alltså kan vi bluffa en sådan spelare massor. Vilken spelartyp kan vara LÄTTARE att vinna pengar av?

 

Skön kille att vinna småpotter mot men enklare att ta stora potter av Fi:s som betalar av med sämre händer.

 

Jovisst men tydligen måste man ju utgå från att denna superman har dig slagen om han synar, han är aldrig på drag eller har sämre hand om man ska tolka tidigare inlägg(90-100% fold om han går med efter floppen).

 

1. Du höjer preflop och han går med, CB på floppen han foldar du vinner en liten pott.

2. Samma scenario som ovan men han synar, du får inse dig slagen och han vinner en större pott.

3. Du CB:ar han höjer, du är slagen och han vinner en större pott.

 

Du får göra en höjning för att försöka bluffa medan stålmannen Anrik bara behöver syna för att skrämma bort någon(lätt överdrift men så låter det i forumet). Då blir ju han vinnande i längden.

 

Om man efter en höjning 6xBB preflopp inte tror KK är bäst efter 227 på floppen så har han ju byggt upp ett groteskt rykte som han även kan använda till sin fördel "shit stålmannen synade han måste ha 22/77/AA". Då kan man ju bara våga vinna pengar när man själv har 22 eller får fyrtalet med 77 på rivern(för då hade väl Anrik fyrtal i 2or på floppen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL. Nu verkar det ju som att jag var ganska duktigt fel ute här för att vi är uppe emot århundradets jätterock. Men tanken var väl ungefär att han borde raisat 99 pre och att eventuella fyrtal får man väl lov att betala av. När vi checkar turn och slår om på river, om han vet att vi vet att han är tight, tänkte jag att det kunde se ut som att vi försöker få honom av nån hand som har oss slagen, typ 55/66, och vi har ju inte direkt överreppat vår hand. Varför tycker du det är ett så jättekallt spel? Jag menar, i OP stod det ju att han sett fi göra massa hjältesyner a'la A-high och dylikt, varför skulle han inte kunna värdebetta typ 66 på river? (Om vi nu bortser från den info vi fått senare, om den här snubben extrema tighthet).

 

Han kan ju mycket väl ha limpat vilket pocket som helst eller?

 

Det där med att vi skulle få han att syna en reraise på river, därför att vi hoppas (?) att han har en valuebettande 55/66 som vi tror att han stenhårt tror har oss slagen är väl lite väl slim och långsökt, eller hur?. Jag tror inte ens att han bettar 55/66 där och om han gör det så lär han inte syna, givet vad som sagts om hans tighta spel, även om han tror att vi tror att han skulle folda (vilket vore den anledningen till den syn från honom som du avsåg), eftersom fold är vad han borde göra hursomhelst vid reraise från OP, som vet att fi är tight och därför inte vill riskera en massa pengar mot alla de händer han slagen mot, dvs. den jättestora majoritet av händer vid syn, eller re-reraise). Men visst, någon gång i denna situation (om den upprepades och fi hade olika händer men vi densamma) lär han ha betta 55/66 och syna reraise, kanske en gång på minst 200, sannolikt mycket färre gånger (de gånger han har superreaden på OP-tilt och bluffsugenhet, och därför överger sin image fullständigt), och tills dess har vi förlorat pengar nog att inse att vi idkar välgörenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...