Gå till innehåll

Tipsa om bra musik här!


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Arch Enemy - Doomsday Machine, fantastisk dödsmetall med den osannolikt duktiga Angela Gossow på sång/growl.

 

Mycket, mycket bra!

 

//Hickmott

 

Du hade rätt i detta grymt bra platta, men även Anthems of Rebellion var grym ! Bra tips, mer sånt :P

 

Kolla det här:

 

Måste också passa på att tipsa om Roadrunner United. Ett måste för alla fans av Roadrunner Records artister. 40-50 av Roadrunners artister i olika nya konstellationer. En massa riktigt, riktigt bra låtar.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var helt ok Hick tar nog några genomlyssningar dock.

 

Får väl passa på att spika dit favorit Thrasharna ifrån Bay Area.

 

Exodus - Shovel Headed Kill Machine

 

Nytt thrashmästerverk och uppföljare till 2004 års absolut bästa thrash platta. Dock tar denna några fler genomlyssningar än Tempo Of The Damned.

 

Thrash on :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara en kombination av att trådarna för NES-spel och den här ligger bredvis varandra och att jag ÄR vaken just nu, men hur jävla skön är ite låten till banan med han med saxarna i första mega men-spelet?

 

EDIT: ändå ganska lite stafvfel va?!!

 

EDIT 2: Mehh!!!! Cut Man heter ju bossen för faaan!11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara en kombination av att trådarna för NES-spel och den här ligger bredvis varandra och att jag ÄR vaken just nu, men hur jävla skön är ite låten till banan med han med saxarna i första mega men-spelet?

 

EDIT: ändå ganska lite stafvfel va?!!

 

EDIT 2: Mehh!!!! Cut Man heter ju bossen för faaan!11

 

Det här blir ju OT som fan, men hur skadad är man egentligen inte om det första man gör då man kommer hem från efterfest klockan 6 på morgonen är att logga in på pf.nu?

 

EDIT: kan ju hålla det lite on topic och titta i backspegeln lite och tipsa om Isolation Years som jag nyss "upptäckt".

 

Bra första lyssningar är Frosted Minds och I´m Not Myself.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag lyssnar mest på nu är:

 

Cage - Hells Winter (Kanske årets bästa skiva)

Kano - Home sweet home

Sean Price - Monkey Barz

Felt - A tribute to Lisa Bonet

J-Zone - A job aint nothing but work

Thethyrday - The perfection xperiment 2

Atmosphere - You cant imagine how much fun were having

 

mfl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Den aukustiska/live/demoversion (som jag inte hittar) som finns av den här är klart nåt av det bättre som skrivits i genren (gärna med Lou istället för "Ollo" då).

 

Buckley's "Hallelujah" är förstås grym, bara löjligt att skriva annat.

 

Nåt helt otippat som jag kommer på typ 1 gång per år (and now is that time) är hur bra delar av Moneybrothers produktion är. Lätt en av Sveriges mest underskattade artister och skivbolagen som promotat honom har fuckat upp big time IMO (genom att välja fatalt fel låtar) även om han nu har slagit igenom stort med det som pushats för.

 

För de som orkar göra sig en ny uppfattning, lyssna på Don't call the Police, Keep the hurt at bay, Positive vibrations och Feelings get stronger in the dark från första skivan (Blood Panic) samt Nobody's lonely tonight och Whats the use in trying från andra (To die alone).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den aukustiska/live/demoversion (som jag inte hittar) som finns av den här är klart nåt av det bättre som skrivits i genren (gärna med Lou istället för "Ollo" då).

 

Buckley's "Hallelujah" är förstås grym, bara löjligt att skriva annat.

 

Perfect day kan få mig att börja spontanböla. :cry:

 

Ja Buckleys är grym, men jag föredrar det tempot som Cales håller, ska kika på live-videon som postades här i tråden nu. Jävla youtube är slött för mig idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...