Gå till innehåll

Tipsa om bra musik här!


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saosin

30 seconds to mars

The all american rejects

 

Alla åt samma håll musikmässigt. Saosin det mest fulländade band jag hittat på länge. "Alternative rock" skriver de väl på sin sida. Dra ner deras senaste album och njut.

 

"You're not alone" är en goding. Lite lugnare än de övriga av deras låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här verkar vara en bra tråd att posta mitt första inlägg i. Jag vill tipsa om ett band som heter The Smiths. De gjorde i mitten av 80-talet ca 78 låtar, varav 75 är helt fantastiska. Så, gott folk, nu är det bara att springa och köpa skivorna!

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Satt och kikade på en Pixies-konsert (DVD-rip) men sen så läste jag det här inlägget och måste nog byta till lite Smiths ett tag.

 

Försöker komma på vilka dom 3 som inte är helt fantastiska är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är Avenged Sevenfold - City Of Evil en fin platta om man vill jobba upp aggressiviteten lite. Ett uppspeedat och förbannat Guns N Roses skulle man kanske kunna likna dom med. Lite knepiga att gilla direkt, men efter ett par genomlyssningar sitter skivan som en ilsk smäck!

 

http://youtube.com/watch?v=WiHZZ-OJp5o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Answer känner jag inte igen, vilken skiva?

 

Jag tänkte direkt på The Defense, som är kanske den enda BR-låt från 2000-talet jag tycker är bra. Nåväl, Fuck Armageddon är inne på sitt femte år som top 10 genom alla fucking tider-låt hos mig, så the Answer är säkert inte bättre i mina ögon :)

 

Blev inte jätteförtjust i Avenged Sevenfold, även om jag gillade melodin i refrängen. Det jag blir lite oklok på, dock, är att jag känner igen låten, men kan bara inte komma på varifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill antagligen slicka ditt tweenus.

 

Satt och kikade på en Pixies-konsert (DVD-rip) men sen så läste jag det här inlägget och måste nog byta till lite Smiths ett tag.

 

Försöker komma på vilka dom 3 som inte är helt fantastiska är.

 

 

Ptja, ska man inte lyssna på Smiths är väl Pixies i princip så bra det kan bli. Vad var det för konsert?

 

Beträffande de tre låtarna är åtminstone två av dem instrumentala, vilket inte riktigt faller mig på läppen. Därmed inte sagt att de inte är bra, tvärtom. De står sig bara slätt i konkurrensen.

 

Angående mitt tweenus är jag rädd att det sen länge är uppbokat tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Answer känner jag inte igen, vilken skiva?

 

Jag tänkte direkt på The Defense, som är kanske den enda BR-låt från 2000-talet jag tycker är bra. Nåväl, Fuck Armageddon är inne på sitt femte år som top 10 genom alla fucking tider-låt hos mig, så the Answer är säkert inte bättre i mina ögon :)

 

Blev inte jätteförtjust i Avenged Sevenfold, även om jag gillade melodin i refrängen. Det jag blir lite oklok på, dock, är att jag känner igen låten, men kan bara inte komma på varifrån.

 

The Answer ligger på BRs enligt mig bästa platta, Generator. Håller också med till 100% om The Defense som är rejält mycket bättre än allt annat på sista tiden.

 

Jag kan säga att jag ogillade Avenged Sevenfold ganska rejält i början, men alla galet sköna intron och finfina mellanspel i låtarna fick mig att långsamt fatta tycke för dom och nu är den plattan en tillfälling favorit i playlisten. Dessutom är de roliga att spela på Frets On Fire!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad Religion kommer fortsätta göra bra musik tills dom trillar ihop och dör. Annan trevlig musik att rekommendera är Behemoth, perfekt om man behöver en liten kick, dra hem "The Apostasy" och njut.

Sen har vi Battle of Mice, låter som det antagligen skulle låta om Neurosis bjöd över Björk, jävlades med henne och sen spelade in en skiva.

Black Label Society får vi inte glömma heller, Zakk Wylde rockar.

Och sist men inte minst Tool, antagligen ett av de bästa banden som existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad Religion är något helt unikt och ett av de få punkrockbanden som faktiskt gör riktigt bra låtar utöver att låta högt och snabbt. Den senaste skivan New maps of hell är lika fantastisk som The empire strikes first och de blir inte alls sämre med åren!

 

Brooks Wackerman är fan jordens bästa trummis och Brett Gurewitz är grymo låtskrivare, liksom gamle Greg.

 

The Answer har en grym text men inte nå'n av de bättre låtarna imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad Religion är något helt unikt och ett av de få punkrockbanden som faktiskt gör riktigt bra låtar utöver att låta högt och snabbt. Den senaste skivan New maps of hell är lika fantastisk som The empire strikes first och de blir inte alls sämre med åren!

 

Brooks Wackerman är fan jordens bästa trummis och Brett Gurewitz är grymo låtskrivare, liksom gamle Greg.

 

The Answer har en grym text men inte nå'n av de bättre låtarna imo.

 

...Hetson är världens coolaste flintis och Jay är bara coolast i världen:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...