Gå till innehåll

Tipsa om bra musik här!


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jamen, Leonard Cohen ffs är ni helt efterblivna eller bah.

 

Att säga att Leonard gör sin egen låt bättre än Jeff är lite som att hävda att Henry Ford borde köra Ford Focus i rally-VM i år. Nja, smärre överdrift kanske.

Det finns ingen Reznor/Cash-diff, men som sångare betraktat är Buckley så otroligt >>> Cohen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd med många bra tips. Oerhört märkligt dock att ingen nämnt Antony & the Johnsons. Detta torde vara den vackraste och samtidigt sorgligaste musik som någonsin gjorts. Uppskattas kanske inte av alla tuffa hårdrockare men man bör ge allt en chans!

 

Två skivor har de släppt:

 

Antony & The Johnsons (Fantastisk)

I am a bird now (Ännu bättre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att säga att Leonard gör sin egen låt bättre än Jeff är lite som att hävda att Henry Ford borde köra Ford Focus i rally-VM i år. Nja, smärre överdrift kanske.

Det finns ingen Reznor/Cash-diff, men som sångare betraktat är Buckley så otroligt >>> Cohen.

Därför det var så efterblivet att han inte ens var nämnd, pysen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller Moneybrother så...

Jag vet inte, det är hemskt mysig musik. Mycket blås, och blås är bra.

Men har han inte fått ganska mycket cred?

 

Men människa, läste han inte vad jag skrev? Killen är ju felpromotad. OK, ta ner bara TVÅ av de låtar jag listade och en av dem måste vara Don't call the police. Lyssna. Bra.

 

Tycker den nya plattan är mysig. Helst duetten med Jerry Williams.

 

Har faktiskt inte köpt den svenska ännu, men det måste man väl göra så att man har "hela" samlingen.

 

I övrigt hänvisar jag till min avatar + loc + signatur för 90-talets mest underskattade album. Rolling stones utnämde det till -96 års sämsta.

 

Alltså, jag svär, utan att söka eller nånting, och utan att ha den - är inte det där nån gammal Weezer-skiva? Props till mig själv om jag har träff på den här alltså! Negs till dig för att du "blev kvar" och inte fattade att Weezer faktiskt bara var kassa, även om jag också lyssnade lite på dem då det begav sig och fick för mig att det var nåt att ha. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag svär, utan att söka eller nånting, och utan att ha den - är inte det där nån gammal Weezer-skiva? Props till mig själv om jag har träff på den här alltså!

 

Rätt.

 

Negs till dig för att du "blev kvar" och inte fattade att Weezer faktiskt bara var kassa, även om jag också lyssnade lite på dem då det begav sig och fick för mig att det var nåt att ha. :D

 

Fel.

 

Eller det beror ju på, deras 2 första var ju underbara, sen en ok, en kass, och nu senast ok igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...