Gå till innehåll

Tipsa om bra musik här!


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ptja, ska man inte lyssna på Smiths är väl Pixies i princip så bra det kan bli. Vad var det för konsert?

 

Beträffande de tre låtarna är åtminstone två av dem instrumentala, vilket inte riktigt faller mig på läppen. Därmed inte sagt att de inte är bra, tvärtom. De står sig bara slätt i konkurrensen.

 

Angående mitt tweenus är jag rädd att det sen länge är uppbokat tyvärr.

 

Med risk för att låta lite nedknarkad så tror jag att det är taget från flera olika konserter under återföreningsturnén. Lite tråkigt att Francis pipa inte riktigt mäktar med som på åttiotalet, men det är fortfarande lika bra.

"Beria" tycks DVDn heta, om det nu ens rör sig om en kommersiell DVD, det vet jag inte.

 

Ang. instrumentala Smithslåtar så har jag alltid älskat Oscillate Wildly.

 

The Answer ligger på BRs enligt mig bästa platta, Generator. Håller också med till 100% om The Defense som är rejält mycket bättre än allt annat på sista tiden.

 

Jag kan säga att jag ogillade Avenged Sevenfold ganska rejält i början, men alla galet sköna intron och finfina mellanspel i låtarna fick mig att långsamt fatta tycke för dom och nu är den plattan en tillfälling favorit i playlisten. Dessutom är de roliga att spela på Frets On Fire!

 

Jag har visserligen inte lyssnat på Generator på bra länge, men det är ändå skamligt att glömma The Answer - kanonlåt! Jag kan tycka att texten blir lite väl mycket Greg, men den är bra på alla sätt och vis.

 

Gillar man Arcade Fire, vilket alla verkar göra, kan man nog tänkas gilla The National.

 

 

ty ty, det var en trevlig upplevelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera alla Interpols skivor eftersom ingen verkar nämnt dem än. Ian Curtis vrider sig i graven av avund. I samma anda kan jag rekommendera Editors båda skivor (framförallt den första).

 

På ett aningen mer poppigt plan ser jag ingen som tipsat om My Favorite än (två album). Tycker dessutom att CSS har gjort en bra och rolig skiva i år, samt att Pipas och Professor Pez kanske kan vara roligt för någon med en fling för tweeliknande musik när den inte låter som Field Mice eller Another Sunny Day. Som för visso också är bra.

 

Audrey är ett svenskt band jag rekommenderar alla med förkärlek för fina melodier. Om man står ut med hypen har Voxtrot nyligen släppt en bra skiva och ett par ännu bättre EPs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hell yeah!

Har ni sett videon där Greg Graffin lappar till ett uppenbarligen ecstasypåverkat fan på scen? Haha.

 

 

Möjligt att det var i den här tråden jag såg den först, är lite snurrig såhär kl 3.

 

 

Ohbtw, någon som har hittat Japanska versionen av nya plattan? Ska finnas akustisk version av "God Song" (en av mina favisar) och någon till på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att det finns några indieskallar här i alla fall. Började läsa tråden idag och det var bara metal de första sidorna. För tillfället lyssnar jag mest på Prince, Fleetwood Mac, Boat club och finska electropopparna Regina. Allt funkar att spela poker till.

 

Annars heter världens bästa artist Elliott Smith och årets bästa platta hittills är The Shins.

 

Bästa konserten i år? Bonde do role - sjukt galet. Kommer möjligtvis toppas av Zeigeist på Pop Dakar på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni sett videon där Greg Graffin lappar till ett uppenbarligen ecstasypåverkat fan på scen? Haha.

 

 

Möjligt att det var i den här tråden jag såg den först, är lite snurrig såhär kl 3.

 

 

Ohbtw, någon som har hittat Japanska versionen av nya plattan? Ska finnas akustisk version av "God Song" (en av mina favisar) och någon till på den.

 

Jaa den har man sett några ggr :lol: snubben förtjänade det.

 

Japaner är konstiga, fattar inte vitsen med de där bonusspåren, de passar inte alls ni där:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...