Gå till innehåll

Tipsa om bra musik här!


Matteprof

Recommended Posts

Tipsa gärna om mer bra hårdrock i stil med Candlemass!

 

//Hickmott

--------

 

Med få inlägg och ett inte allt för stort intresse för Metal tar jag mig ändå friheten att tipsa om de svenska bandet " The Storyteller " http://www.storyteller.nu/

Kanske faller någon i smaken, inte säker på om de redan är omnämda i denna tråd redan.

 

//P

 

visst för att lalle är skön, eller var skön en gång i tiden iaf, men du vet om att det där är hårdrock va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ni verkar inte fatta. MATT POND PA!!!!

De verkar lite tråkiga tycker jag. ;)

 

Pink Floyd däremot!!!1 Jag säger då det, bättre progressiv rock får man banne mig leta efter. Sen kan jag ju tipsa om Symphony X och Dream Theater för alla som gillar (progressiv) metal.

 

Norah Jones sjunger mysigt småjazzigt, och Jan Lundgren borde alla jazz-älskare kolla in. Lars Gullins gamla plattor likaså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni verkar inte fatta. MATT POND PA!!!!

De verkar lite tråkiga tycker jag. ;)

 

Pink Floyd däremot!!!1 Jag säger då det, bättre progressiv rock får man banne mig leta efter. Sen kan jag ju tipsa om Symphony X och Dream Theater för alla som gillar (progressiv) metal.

 

Du snackar med en kille som har haft alla Pink Floyd skivorna sen barnsben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haloj!

 

Jag gör ganska mycket musik vid datan och gjorde nyligen en chill låt, hade den på när jag blev brutalt utköpt men kände mig inte så tiltad som jag brukar göra. Så varsågoda, här är medicinen mot tilt!

 

http://www.angelfire.com/blog/richardsjoberg

 

Gå in där sen tryck på länken "pokerchill".

 

PS. det blir VÄLDIGT jobbigt när man hört den för många gånger irad DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haloj!

 

Jag gör ganska mycket musik vid datan och gjorde nyligen en chill låt, hade den på när jag blev brutalt utköpt men kände mig inte så tiltad som jag brukar göra. Så varsågoda, här är medicinen mot tilt!

 

http://www.angelfire.com/blog/richardsjoberg

 

Gå in där sen tryck på länken "pokerchill".

 

PS. det blir VÄLDIGT jobbigt när man hört den för många gånger irad DS.

 

Helt ok tycker dock att första paden tar upp allt förmycke av ljudbilden. skär lite i lägre samt höga frekvenserna. och trummorna e lite lama. låter som du har tagit en färdig loop o inte programmerat dem. lägg dom i layer så får du lite mera stuns i dom.

 

Jag lyssna på den andra också "need u". Lite cheesy för min smak men du bör jobba på trummorna mycke mer. De svänger inte. samma där prova o layra hihats och snare (minst 3-4 st) så de smäller lite. . När du e klar me trummorna. Sidechaina trummorna med basen och jobba lite med eqn på dina instrument för the low end e sjukt grötigt. Annars e melodierna och harmonierna riktigt bra. Lite mer kompressor på mastern med en limiter hade nog inte gjort fel heller.

 

mina 2 cent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag upptäckte ett nytt mycket intressant band häromdagen på Malmöfestivalen: Laibach. Fascistoid, mörk, tung industrisynt skulle väl vara en bra beskrivning. Imponerande framträdande och schysst musik (om man kan lyssna på den typen av musik) med provokativa politiska (inkorrekta) budskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kubo, Sufjan... intressant, har nu gjort efterforskningar på två av hans låtar

 

Decatur - kolla länk

 

John Wayne Gacy Jr - kolla länk

 

Helt otrolig är han på att skriva låtar. Alla fakta stämmer, men ändå lyckas han framföra det på ett så underbart vackert o poetiskt sätt.

 

My hat off to you Kubo för att du tipsade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte orkat läsa igenom alla inlägg men nån som nämnt exempelvis; Katatonia, sentenced, evergrey, HIM, nine inch nails, divercia eller ensiferum? (Opeth känner jag mig helt säker på att någon redan måste ha skrivit)

 

Och för dem som gillar annat än olika former av hårdrock måste jag rekomendera Gorillaz senaste platta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...