Gå till innehåll

Tipsa om bra musik här!


Matteprof

Recommended Posts

R Kellys nya är alldeles för långt under vad man förväntat sig men det finns några guldkorn:

 

trapped in the closet chapter 1-5

kickin´ it with your girlfriend

touchin

reggae bump bump

 

 

sex in the kitchen hade varit med om jag inte redan lyssnat mig less på den och hittat en remix som är mycket bättre. Ungefär som ignition (remix) liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kubo, musiknazist får man inte vara. Det är en sak att hånskratta och himla med ögonen, det är ok. :)

 

Khonnor ska ni lyssna på förresten. Albumet Handwriting är underbart! Han ska visst ha varit seg på Rosken dock...

 

Annars är Devandra Banhardt och Joanna Newsom höjdare, båda spelar visst i malmö ikväll med dert regnar och jag har migrän... kass timing. :/

 

EDIT: Och den nya 'Nu fan kör vi!' partylåten är Deep Dish - Say Hello (Angello & Ingrossos mix).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

röyksopp - what else is there (karin dreijer från the knife sköter sången.. bäst just nu)

feist - mushaboom

kings of convenience - misread

kings of convenience - homesick

kings of convenience - i dont know what i can save you from

frida hyvönen - come another night

rocky dennis - black cab

air - cherry blossom girl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig tråd det här :)

 

För alla er metalheads, har ni inte hört Tiamat och Moonspell så lyssna in dom genast. Vill man ha lite klassiska inslag i metallen så dra på Therion, iaf Theli-skivan.

 

Annars är ju Pink Floyd svårslagna. Suverän musik och mycket tänkvärda texter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä vafan, två taniga sjuttonåringar i hundmask som klickar på en laptop är ju as party as it gets.

 

:lol: WORD!

 

I dagens musiksamhälle har det nästan gått så långt att jag är nöjd bara musiken spelas av musiker och på musikinstrumet. Är så ruggigt less all skit som snorkids sitter och samplar på datorn utan att ens kunna något om musik. Sampla in andras musik och lägga på lite datatrummor så är det klart typ. Gah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på Thirteen Senses, bra mycket bättre än Coldplay.

Och en av få bra hip-hop låtar är "For the haters" med Dirty Diggers. Engelsk hip hop slår den där smörjan från USA.

Till sist: Jag kan inte sluta lyssna på Bloc Party! (Förlåt Kubo)

Tack för tipset med Out Hud, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skulle vilja påstå att Magic Nummers platta är bäst i år hittills ( jag vet korsposting i olika trådar.

 

Ser f.ö jäkligt mycket fram emot Nada Surf som kanske kommer senare i år och tipsar om deras platta från 2002, Let Go. Ni kanske minns dom från mitten av 90-talet då de sög, men Let Go är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipsa gärna om mer bra hårdrock i stil med Candlemass!

 

//Hickmott

--------

 

Med få inlägg och ett inte allt för stort intresse för Metal tar jag mig ändå friheten att tipsa om de svenska bandet " The Storyteller " http://www.storyteller.nu/

Kanske faller någon i smaken, inte säker på om de redan är omnämda i denna tråd redan.

 

//P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...