Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror också AQ. Men ibland så drar man in önsketänkande och snygga syner/eventuella i ens hjärna bra syner mot drömhänder som dom nödvändigtvis inte behöver ha.

 

Sen har man rätt o ger sig själv en klapp på ryggen (=

 

Jag satte han på AQ fast med en hjärter faktiskt. Därav turnbetet. Men, han betar ju med AK/KQ med en hjärter också, därav semiönsketänkandet fast man intalar sig själv att man har bra read. Tror inte han betar utan hjärter, jag är callingstation, folk ger upp på turn då (=

 

Han hade AQ med hjärter o checka river...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig på Stars nu - skall se hur mkt det kommer kosta att pusha preflop idag. I förrgår fick jag skyffla 5ggr med riktigt bra händer, första handen igår blev också en push pre. Jag är 0/6 på dem.

 

Höjdpunkten hittills är dubbla nötflushdrag och överpar i A på turnen i en fyrvägspott. Två månader på Party och jag har inte pushat preflop någon gång för fullt inköp...största skillnaden mellan siterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 min, första donken identifierad. Stort spel av honom.

 

PokerStars Game #6608564944: Omaha Pot Limit ($2/$4) - 2006/10/12 - 15:11:10 (ET)

Table 'Sadachbia' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: InstinKt ($426.15 in chips)

Seat 2: Tommie ($482.60 in chips)

Seat 3: broadway49 ($475.60 in chips)

Seat 4: 37?! ($380 in chips)

Seat 5: tiltjezz ($367.40 in chips)

Seat 6: kappa124 ($247.95 in chips)

Seat 7: redddog413 ($479 in chips)

Seat 8: proffen ($508.15 in chips)

Seat 9: spacey69boy ($412.35 in chips)

redddog413: posts small blind $2

proffen: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 37?! [Td 2h Ad Qh]

spacey69boy: calls $4

InstinKt: folds

Tommie: folds

broadway49: folds

37?!: raises $14 to $18

tiltjezz: folds

kappa124: folds

redddog413: calls $16

proffen: calls $14

spacey69boy: calls $14

*** FLOP *** [Kd Qs Jc]

redddog413: checks

proffen: checks

spacey69boy: checks

37?!: bets $69

redddog413: folds

proffen: folds

spacey69boy: raises $69 to $138

37?!: calls $69

*** TURN *** [Kd Qs Jc] [As]

spacey69boy: bets $60

37?!: raises $164 to $224 and is all-in

spacey69boy: calls $164

*** RIVER *** [Kd Qs Jc As] [6s]

*** SHOW DOWN ***

spacey69boy: shows [5s Qd Jd 6h] (two pair, Queens and Jacks)

37?!: shows [Td 2h Ad Qh] (a straight, Ten to Ace)

37?! collected $793 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $796 | Rake $3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs finns det en del totala puckon som check-minraisar top set på de där brädorna också. Så man får lita på maggropskänslan.

 

Och jag ser nu att halvpott är i princip större delen av min kvarvarande stack, så det är möjligt att jag ställt där också. Whatever works... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Othello, trodde du var o lekte lite på NL600 idag, var 99% säker fanimig, killen satt o skrek SHIP IT så fort han vann en pott :shock:

 

Men inte lirar väl du NL?

 

Haha, nej det var inte jag. När jag kör NL kör jag 0.5/1. Jag körde lite NL förra månaden dock, med...typ lite framgång. Cassano coachade mig en smula och tightade till mitt spel tills jag började plussa, men jag behöver fler händer innan jag orkar gå upp till motsvarande nivåer som jag spelar PLO på.

 

Jag är dessutom rätt tyst i chatten numer, med undantag för väldigt spridda "

" utrop...Senaste kom dock i söndags morse, när jag efter en lååång session shorthanded PLO mot två fiskar och en bra spelare lyckades göra en comeback från att sitta med 110 vid ett 600-bord . Jag hade 110 handen efter att top set blivit knäckt av en openended av en av fiskarna, och lyckades då fyrdubbla vilket så småningom ledde till följande pott:

 

http://www.pokerhand.org/?547452

 

Där var BOOM HEADSHOT! väldigt befriande...jag hade blivit tiltad om han haft str8flush där (jag stekte ett tag, och beslutade mig till sist pga hans fiskighet för att han inte hade den).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att ni räknat fel - FPP-poäängen är värd $0.16 för en vanlig människa, så den borde vara värd $0.30 för en supernova. Alla andra priser i shopen är baserat på det priset, men det är klart dom kan ju ha ett specialpris på bilen... eller så har dom räknat med priset som den kostar i USA och inte i Sverige.

 

Jag räknade ut att jag skulle klara det på runt 8 år, om jag la allt mitt spel på Stars. Om det vore för ett par år sedan så skulle jag ta det på knappt två år, så att Shahin skulle kunna låsa in sig i ett rum och grinda ihop det på ett år, det borde gå.

 

Kan man inte få grida ihop till en Mazda Miata i stället? Ser ju nästan likadna ut, men betydligt billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gäller för usa-leverans. kommer säkert kosta mkt mer för dem att shippa/lösa ut den i sverige. det får man lösa med pokerstars support.

 

för ngt år sedan var det en harley som ub hade tror jag, skulle krävas flera år för att få den. fast man kunde spela med vip-poängen bl a omaha vilket gjorde att man kunde grinda ihop den hyffsat snabbt. fast ändå bättre att köra real money o köpa sig bilen efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett i vilken valuta det minuset skulle visa sig hos mig skulle det leda till fosterställning och snyftningar.

 

Inte om man vet att man vinner tbx sen i pund nån annan dag (=

 

Dessutom går pengar fram o tbx... Det viktiga här i livet är kääärlek!

Eller så var det tvärtom, kommer aldrig på det där (=

 

Jag lärde mig/påminde mig om en viktig sak när man grindar.

Lyssnar du på glad musik så blir du lite väl glad o pottar lite för mycket. Man ska lyssna på lugna ballader så man lugnar sig o spelar koncentrerat (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...