Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi har haft gäster här hela kvällen, så jag har självklart inte spelat något. Vi kollade på "The Breakup" istället.

 

Loggade på Party nyss. Det ekade där, normalt sett brukar 7-8 fulla PLO-bord gå på 1/2-nivån, nu var det två och ett halvt. Och så fanns det nya microlimits för NLT och FLT. Nu blir det till att tampas med shortstacks på PokerStars och spela shorthanded på Full Tilt.

 

Jag testade för övrigt Full Tilt för några veckor sedan. En 400bb-pott förlorad på en enoutare och en 300bb-pott förlorad mot en tvåoutare. Och jag blev stackad första handen jag spelade. Kort sagt, jag tror jag hade fel gubbe och fel min på honom (jag använde tomten). Vilken avatar är nötavataren på Full Tilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken avatar är nötavataren på Full Tilt?

Beror helt och hållet på spel. Cowboyen är ju nyckeln till TLK:s framgångar på FLT, men den bygger ju också mycket på att man spelar HU. Så du kan inte ta råd hur som helst här. Det här är ju mest NL-spelare, och de har ju ingen förståelse för avataren som krävs för PLO.

 

Jag har ju dataminat Full Tilt en hel del, och datan angående PLO pekar i en riktning: Det är clownen som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helst vill jag jobba in mafiosogubben och något liknande nick i mitt game, men vi får se. Det ser ut som om jag får skapa nytt konto på Full Tilt i alla fall, av orsaker ni säkert själva kan lista ut.

 

Tur mamma har neteller. Med mina pengar på.

 

Lördag morgon brukar vara lika med en 1 1/2 timmas grind för mig då spelet närmast kan beskrivas som "ZOMG FREE MONIES!".

 

Idag ser det ut så här:

 

lordag.jpg

 

Tilt. Så tomt. Så tomt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idol... vem fan hejar vi på?

 

Natalie var ju sjukt söt och sjöng helt ok... Men nu är hon borta ur våra liv.

 

Markus o Danny har väl imponerat mest tror jag..?

 

Jag är fan kär i Danny, han är nöten! love0001.gif

 

Osis att Natalie åkte ut, men Erik har börjat skärpa till sig och kan bli en grym utmanare till Markus/Danny om han fortsätter så här.

 

Idag ser det ut så här:

 

lordag.jpg

 

Tilt. Så tomt. Så tomt...

 

Guld ju! Gå in och sätt dig på det översta bordet, lätta pengar att kamma in $20/pott i 133 H/hr med tanke på att det inte finns några motståndare att slåss om potten med. $2660 i timlön är najs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Play bad, get there! Hejja mig!

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2/$4

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $516.35

UTG+1: $1695.80

MP1: $1179.65

Hero: $460.45

Button: $89

SB: $412.20

BB: $80

 

Pre-flop: (7 players) Hero is CO with :2s::Qd::Kd::Qc:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, Hero calls, Button calls, SB calls, BB raises to $24, UTG+1 calls, Hero calls, Button calls, SB raises to $144, BB calls all-in $56, UTG+1 calls, Hero calls, Button calls all-in $65.

 

Flop: :3d::Ks::Kh: ($601, 3 players + 2 all-in - Main pot: $400, Sidepot 1: $36, Sidepot 2: $165)

SB is all-in $268.2, UTG+1 folds, Hero calls.

 

Turn: :Qs: ($1137.4, 1 player + 3 all-in - Main pot: $400, Sidepot 1: $36, Sidepot 2: $701.4)

 

 

River: :2d: ($1137.4, 1 player + 3 all-in - Main pot: $400, Sidepot 1: $36, Sidepot 2: $701.4)

 

 

Results:

Final pot: $1137.4

 

Killen som ställde ur position på floppen hade AA99r, shortie 1 hade AA72ss och en tredje flexade musklerna med 3c2c6h8h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...