Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

Det är ju en jävla djungel där ute, inte lätt när man är idiot när det kommer till datorer.

Var jävligt sugen på denna Ferrari e ju fräckt liksom:

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=604604&I_Tab=6&SearchString=ferrari

 

Men va fan vet jag, kollade igenom lite och många tycks köpa Dell, trodde dom sög? Gick ju på drygt 20k när man valde till lite goa grejer till värt att köpa för dom pengarna eller?

Bryr mig inte direkt om vad det kostar ska funka att lira poker på och ha bra batteritid typ orka ladda när man sitter på balkongen och steker!

 

HELP ME PLS! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är Dell ett bättre alternativ då?

 

JA! Dells laptop är mkt bra i fårhållande till deras pris. Ska du ha en grindar laptop bör du även satsa på en med 1920x1200 vilket dell har några mkt fina företagsvarianter!

titta på dells Latitude D830

 

Acer är billigast (brukar vara de iaf) men så brukar många klaga på deras bristande kvalitet (sista märket jag skulle ta iaf).

 

sen vet jag inte hur många gånger jag länkat till denna (typ i denna tråd som du läser men inte tidigare postningar?)

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

lär väl få fortsätta men lycka till me laptop köp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 gig i ram är lite snålt i dagens läge va?

Speciellt om man ska spela poker ala 4 bord pt, mozilla och något annat kanske.

 

Vad har du för laptop?

 

xp lr vista?

jag skulle troligen ta 2GB minst, lätt o uppgradera annars efteråt.

 

jag kör med Macbook, Dell Inspiron 6000 samt en Dell Latitude D810 (1920x1200 på de 2 sista o det är mkt skönt!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ersätta min stationära dator med en laptop.

Skall mest använda den i hemmet även om det kan vara bra att kunna ha med den någon gång på någon resa, men till 95 % hemma.

Funderar på en Dell Inspiron 1720 med 1920*1200 upplösning.

Jag har idag en Samsungskärm 20" TFT med 1600*1200 upplösning.

Någon som vet om hur skillnaden blir?

Kan jag koppla min laptop till 20" skämen och använda den istället för laptopskämen?

Skulle det kunna gå att använda bägge skämarna samtidigt och hur kopplar jag då?

 

Dell XPS 1710 har den skärmen som standard.Någon som har testat den laptopen i jämförelse med Inspiron?

 

Jag måste ha den höga upplösningen då jag jämt spelar 4 bord som jag vill se samtidigt.Är mest intresserad av pokerspelande och lite internetsurfande och nerladdningar.Inget större resurskrävande.

Vet ej om jag skall satsa på en mindre billig 15" laptop och använda min vanliga skärm eller en 17" laptop med hög upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ersätta min stationära dator med en laptop.

Skall mest använda den i hemmet även om det kan vara bra att kunna ha med den någon gång på någon resa, men till 95 % hemma.

Funderar på en Dell Inspiron 1720 med 1920*1200 upplösning.

Jag har idag en Samsungskärm 20" TFT med 1600*1200 upplösning.

Någon som vet om hur skillnaden blir?

Kan jag koppla min laptop till 20" skämen och använda den istället för laptopskämen?

Skulle det kunna gå att använda bägge skämarna samtidigt och hur kopplar jag då?

 

Dell XPS 1710 har den skärmen som standard.Någon som har testat den laptopen i jämförelse med Inspiron?

 

Jag måste ha den höga upplösningen då jag jämt spelar 4 bord som jag vill se samtidigt.Är mest intresserad av pokerspelande och lite internetsurfande och nerladdningar.Inget större resurskrävande.

Vet ej om jag skall satsa på en mindre billig 15" laptop och använda min vanliga skärm eller en 17" laptop med hög upplösning.

 

1920x1200 ser "samma" ut som 1600x1200 bara att den första är widescreen. Jag har en laptop med upplösning 1920x1200 som jag kopplat till en vanlig skärm istället, en 4:3 på 19" (1600x1200), och det funkade mycket bättre för _mig_ att spela med. Största anledningen är att bilden kom upp högre ovanför bordet så man inte blev lika trött i nacken och axlarna men den blev betydligt större och även ljusare också.

 

Svaret på dina frågot är att skillnaden på upplösningarna är liten, det går attt koppla in en annan skärm till datorn och du kan visa olika saker på skärmarna du har inkopplade.

 

Dessutom har jag en dockningsstation till min laptop där att redan sitter inkopplat, utom musen, så när jag vill sitta var som helst lyfter jag bara ur datorn och tar med den.

 

Jag kör mini-wiev med microgaming-klienten och du kan ha tre bord på bredden utan att de överlappar på 1920x1200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att man kan koppa en vanligt CRTskärm till en laptop vilken upplösning den än har.

Men säg att jag har en laptop som max kan ha upplösning 1280*800, kan jag då koppla den till en TFTskärm som har högre upplösning? eller kommer jag bara kunna ha den upplösningen som laptopen kan ha på den externa TFTskärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon hjälpa mig att rekommendera en bärbar dator med följande krav:

 

Pokerdator som INTE LAGGAR när jag har på autoimport på PT osv. 1920 upplösning, helst 17 tum. Är det värt att köpa 4 gig minne eller räcker 2 gig (trött på lagg och seeg dator när många program är på samtidigt). Så lågt pris som möjligt, max 15k. Är det Dell-datorer jag är ute efter då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon hjälpa mig att rekommendera en bärbar dator med följande krav:

 

Pokerdator som INTE LAGGAR när jag har på autoimport på PT osv. 1920 upplösning, helst 17 tum. Är det värt att köpa 4 gig minne eller räcker 2 gig (trött på lagg och seeg dator när många program är på samtidigt). Så lågt pris som möjligt, max 15k. Är det Dell-datorer jag är ute efter då?

 

Du får en Dell Vostro 1700 med 1920x1200, 2,2ghz C2D samt 3gb ram för ca 13000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Lenovo T61P, kan verkligen rekommendera den, men kom ihåg att 1980*1200 blir ganska smått om ni ska köra på lappen. Mer info finns här:

http://alatest.se/lenovo_thinkpad_t61p/barbara_datorer/Produkttester/pe-46706341,30/?partner_id=10000&indextoolsvariables=com.pricerunner.web.service.analytics.impl.IndexToolsVariablesBase@e637dd&nr=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har skrapat ihop detta system:

 

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache) redigera

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Business - svenska redigera

SERVICE OCH SUPPORT 3 års hårdvarusupport för företag - nästa arbetsdag redigera

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™ redigera

MINNE 3 072 MB 667 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (1x1 024 + 1x2 048 MB) redigera

HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT redigera

OPTISK ENHET Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar) redigera

 

Någon som tycker något är speciellt dåligt som jag bör ha bättre av? Priset blev 12,5k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att man kan koppa en vanligt CRTskärm till en laptop vilken upplösning den än har.

Men säg att jag har en laptop som max kan ha upplösning 1280*800, kan jag då koppla den till en TFTskärm som har högre upplösning? eller kommer jag bara kunna ha den upplösningen som laptopen kan ha på den externa TFTskärmen?

 

det beror på grafikkortet som sitter i laptopen, men 1600x1200 bör inte vara några bekymmer på en extern skärm.

sen så ni som vill köra en extern 30 tummare med 2560x1600 i upplösning (gissar jag) så finns (vad jag vet) typ bara macbook pro som klarar det. och ja det går utmärkt att köra windows på apples laptops.

 

prestandamässigt så behöver ni inte något monster om poker är det enda som ni ska använda den till. ska ni däremot spela datorspel på den så sticker nog priset iväg.

 

sen så om det är er första laptop ni ska köpa så rekommenderar jag VERKLIGEN att ni är förbi någon lokal handlar och känner lite på olika storlekar. det är stor skillnad på bärbar a 12 tum under 2kg och 17 tum 4kg+ släpbar modell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har skrapat ihop detta system:

 

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache) redigera

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Business - svenska redigera

SERVICE OCH SUPPORT 3 års hårdvarusupport för företag - nästa arbetsdag redigera

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™ redigera

MINNE 3 072 MB 667 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (1x1 024 + 1x2 048 MB) redigera

HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT redigera

OPTISK ENHET Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar) redigera

 

Någon som tycker något är speciellt dåligt som jag bör ha bättre av? Priset blev 12,5k

 

Priset du angett är utan moms så det kommer läggas på 25% när du går till kassan. Jag funderar på att köpa precis den konfigurationen (dock med minimal service/support dvs 1 år), har bara inte bestämt mig ifall den är för stor och tung. Det blir 13200 kr inkl moms.

 

En sak ska du ha i åtanke. När du väljer 9cells batteri kommer det bli en "korv" på baksidan av datorn. Du kan se bild två här: Sweclockers Vostro 1700 tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ngn som provat http://vaio.sony.se/view/ShowProduct.action?product=VGN-TZ21XN%2FB&site=voe_sv_SE_cons&pageType=Overview&category=VN+TZ+Series?

 

rekommendation på motsvarande laptop?

 

om inte så tar jag nog en dell xps m1330 med grafikkort som klarar 2560x1600. detta kräver dock 6-cellsbatteri, väger det mkt mer än 4cellsbatteriet och kommer det sticka ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...