Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

Priset du angett är utan moms så det kommer läggas på 25% när du går till kassan. Jag funderar på att köpa precis den konfigurationen (dock med minimal service/support dvs 1 år), har bara inte bestämt mig ifall den är för stor och tung. Det blir 13200 kr inkl moms.

 

En sak ska du ha i åtanke. När du väljer 9cells batteri kommer det bli en "korv" på baksidan av datorn. Du kan se bild två här: Sweclockers Vostro 1700 tråd

 

Insåg precis att det är sjukt onödigt med 3 års service/support. 2 000 kr flyger av priset o datorn hamnar på strax över 10k exkl. moms. Väldigt prisvärt i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det någon av Dell`s modeller Inspiron ,XPS,Vostro tex som har DVI och/eller hdmi utgång?

Är det nödvändigt att ha dom funktionerna?

 

Nödvändigt om du till kunna koppla den till något med en sådan ingång, t.ex. en rejäl TV och visa film i bra kvalitet eller bara vill ha en digital anslutning till datorskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa en ny bärbar som jag mest skall ha till poker, film/musik och ev. något spel att roa sig med också. Inget med monstergrafik dock.

Skulle vara väldigt tacksam om jag kan få lite hjälp vad ni tycker om den datorn jag plockade ihop.

 

Är Geforce grafikkortet nödvändigt eller hur är standard kortet?

Skall man ta med deras virusskydd tycker ni?

Hur är processorn? Har i stort sett ingen koll på den.

Är deras 1900x1200 skärm nice? :lol:

 

Inspiron 1720

PROCESSOR Intel® Pentium®-processor med dubbla kärnor T2330 (1,60 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache).

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska.

SINNESRO 1 års grundläggande garanti - hämt- och returservice.

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™.

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024].

HÅRDDISK 160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk.

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB DDR2 dedikerat grafikminne.

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara.

PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)

 

OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING Ingen olycksskadesupport?

SÄKERHETSPROGRAM Inget antivirus- och säkerhetsskydd - svenska?

 

/Henke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ja, beställt vostro 1700, 1920-upplösning med 3 gig ram, gick för 10,2k exkl. moms

 

edit, vad är leveranstiden på datorer från dell om man pejar med mastecard/visa? antar att det tar lite längre till när man väljer ihop komponenterna på deras hemsidan än om man tar en färdig produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ja, beställt vostro 1700, 1920-upplösning med 3 gig ram, gick för 10,2k exkl. moms

 

edit, vad är leveranstiden på datorer från dell om man pejar med mastecard/visa? antar att det tar lite längre till när man väljer ihop komponenterna på deras hemsidan än om man tar en färdig produkt.

 

Färdig produkt? Något sånt existerar inte, alla datorer sätts ihop efter du lagt din order. Skulle räkna med 7-10 arbetsdagar, kanske snabbare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite strul med betalningen så jag måste lägga ordern på nytt. Något jag inte förstår är priserna på dessa. Se först

 

http://www.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_1700?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd

 

Här kan man välja 3 "olika" Vostro 1700. Sedan väljer jag "Välj med Windows Vista".

 

Grundegenskaperna hos datorn ställer jag in såhär: 2,2 gig processer, 1 år basgaranti,1920 upplösning, 4gig ram-minne och 256 mb grafik.

 

Datoralternativ 1 : 120 gig hårddisk : Datorpriset blir 12,405 kr (exkl. moms)

 

Datoralternativ 2 : 160 gig hårddisk : Datorpriset blir 11,385 kr (exkl. moms)

 

Datoralternativ 3 : 250 gig hårddisk : Datorpriset blir 11,815 kr (exkl. moms)

 

Varför är det nästan 600 kr billigare med 250 gig än 120 gig?

 

Varför är det 1100 kr billigare med 160 gig än 120 gig?

 

Allt annat verkar vara samma, är det rabatten som är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du med 5% studentrabatt eller?

 

Nää, beställde datorn genom farsan så jag slipper momsen. Ingen studentrabatt iaf.

 

Det är därför du får rabatt va?

 

Vet ej.

 

Är det någon som har erfarenhet av att de brukar leverera datorn långt innan det senaste leveransdatumet de anger i orderbekräftelsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...