Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

vad tycker ni om denna? grymt pris eller hur? bara att uppgradera minnet eller?

 

Den ska va till för att surfa kolla på film och lyssna på musik MEN undrar vad som krävs för att man ska kunna koppla till skärmen från den stationära datorn och om denna klarar det? Hur är kvaliten på dessa datorer eller rekommenderar ni någon annan för 5000-7000?

 

http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:1819954;c:36159;r:prisjakt

 

Hittade denna med

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=263215

 

Men det ser lite för billigt ut, vad är detta för märke?

 

 

vad som krävs är ett vga eller dvi uttag, något som finns på nästan alla bärbara nu.. finns på båda du länka till iaf.

 

zepto är ett danskt märke, som har väldigt prisvärda datorer och har läst att många är väldigt nöjda med dom.. alltså inget skumt märke.

 

jag skulle välja zepto:n iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Måste lämna in min laptop på lagning som kommer nog vara borta minst 2 månader. Hade tänkt köpa en billigare laptop under tiden.

 

Tror ni denna dator: http://www.blocket.se/vi/14461989.htm?ca=2_s klarar driva en 20" skärm på 1600x1200 och samtidigt spela 8-10 bord på FTP?

 

Vill inte lägga så mycket mer pengar då jag kommer få tillbaka min laptop senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt att köpa en laptop för Dell men har noll koll själv. Skall bara använda den till att spela på och köra hjälpprogram på.

Som jag fattat det så verkar det vara Vostron som gäller men jag satte ihop en Inspirion paket också för att jämföra och det känns som jag får mer för pengarna där. Vilken skall jag köra på? Finns det vikt och kvalitetsskillnader i övrigt?

 

Inspiron (13990kr inkl moms)

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache) r

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska redigera

VAL AV FÄRG Espresso Brown med finish i mikrosiden och kamera med 2 megapixlar

SINNESRO 4 års hårdvarusupport för konsument inkl. kvällar och lördagar

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™

MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]

HÅRDDISK 500 GB (5 400 v/min) dubbla SATA-hårddiskar (2x250 GB) redigera

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikerat grafikminne

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

 

Vostro (12800kr inkl moms)

PROCESSOR Intel® Celeron®-processor 550 (2,00 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

SUPPORTTJÄNSTER 3Yr Basic Warranty - Next Business Day for the price of 2Yr

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™

INTEGRERAD WEBBKAMERA Kolsvart med matt finish och webbkamera med 2,0 megapixlar

MINNE 3 072 MB 667 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (1x1 024 + 1x2 048 MB)

HÅRDDISK 160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk

GRAFIKKORT 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

OPTISK ENHET Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

 

Hade varit väldig tacksam för vägledning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Jag skulle göra såhär:

 

Välj inspiron 1720 med 10 490:- config

 

Byt upp:

*Processor: T8100 -> T8300

*Skärm: 1440x900 -> 1920x1200

 

Behåll:

*320 gb hdd (snabbare än 2x250 och behöver du mer lagring kan du köpa extern hdd)

*3gb ram (det räcker gott och väl och jag antar att du ändå kommer köra på 32-bit OS som ändå inte kan använda 4gb)

 

Använd följande rabattkoder:

1LB382BD3T58VS

$H?TP9R$XFH234

 

Få:

 

T8300

3gb ram

320 gb hdd

1920x1200

 

Pris: 10696,05 kr

 

Hur låter det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle göra såhär:

 

Välj inspiron 1720 med 10 490:- config

 

Byt upp:

*Processor: T8100 -> T8300

*Skärm: 1440x900 -> 1920x1200

 

Behåll:

*320 gb hdd (snabbare än 2x250 och behöver du mer lagring kan du köpa extern hdd)

*3gb ram (det räcker gott och väl och jag antar att du ändå kommer köra på 32-bit OS som ändå inte kan använda 4gb)

 

Använd följande rabattkoder:

1LB382BD3T58VS

$H?TP9R$XFH234

 

Få:

 

T8300

3gb ram

320 gb hdd

1920x1200

 

Pris: 10696,05 kr

 

Hur låter det?

 

Det låter jävligt bra, jag behöver inte en sån stor HD. Är priset med eller utan Service? Hur skall man tänka där?

Ang koderna, den ena såg jag är 10%, vad gör den andra och kan man kombinera dom verkligen.

I vilket fall som helst, tack så hemskt mkt för tipsen, det uppskattas väldigt mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter jävligt bra, jag behöver inte en sån stor HD. Är priset med eller utan Service? Hur skall man tänka där?

Ang koderna, den ena såg jag är 10%, vad gör den andra och kan man kombinera dom verkligen.

I vilket fall som helst, tack så hemskt mkt för tipsen, det uppskattas väldigt mkt.

 

Jag konfigurerade ett paket utan extra service. Jag har ingen koll på vad den innebär faktiskt. Det blir väl ca 1300 kr efter rabatter för 4 år och det kanske är värt om nåt går snett och man inte har så bra koll själv.

 

Japp strax under 12 000:- blev det med 4 års garantisupport.

 

Den ena rabattkoden är 10% som du sa, den andra är på 5% (studentrabatt) och de går att kombinera. Den hamnar där nere under "Ytterligare rabatter och kuponger".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på en sån här...

 

PRIS 10744,00 kr

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache) redigera

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska redigera

SUPPORTTJÄNSTER 4Yr Basic Warranty - Next Business Day for the price of 3Yr redigera

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™ redigera

INTEGRERAD WEBBKAMERA Kolsvart med matt finish och webbkamera med 2,0 megapixlar redigera

MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048] redigera

HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT redigera

OPTISK ENHET Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar) redigera

Tjänst och Programvara

MOBILITET Avböjt CompleteCare redigera

ANTIVIRUS Inget antivirus- och säkerhetsskydd redigera

Tillbehör

BÄRVÄSKOR Ingen bärväska redigera

BLUETOOTH Dell Wireless 350 Bluetooth + Dell Bluetooth 2.0 stereoheadset - EUR redigera

TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g-minikort - Europa redigera

MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 9.0 - svenska redigera

Ingår också i systemet

Gedis Bundle Reference N0417008

Orderinformation Vostro Laptop Order - Sweden

Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk nätsladd och engelskt Adobe

Media för system Resurs-CD - innehåller diagnostik och drivrutiner

Strömförsörjning 90 W nätadapter

Modem 56,6 k V.92-kompatibelt internt modem och adapter - Sverige

Tangentbord Inbyggt tangentbord - svenska/finska (QWERTY)

Standardsupport 1 års grundläggande garanti - nästa arbetsdag

Dells internetorder Dells internetorder

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sebsdt1&kc=N4X17003&l=sv&oc=N0417008&rbc=N0417008&s=bsd

 

Ngn som har ngt att påpeka som skulle vara bra eller bättre att ha?? Typ hårddisken, ska man ha en sån här ist -200 GB (7.200rpm) Serial ATA Hard Drive with Free Fall Sensor för själva storleken e skit samma för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på en sån här...

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sebsdt1&kc=N4X17003&l=sv&oc=N0417008&rbc=N0417008&s=bsd

 

Ngn som har ngt att påpeka som skulle vara bra eller bättre att ha?? Typ hårddisken, ska man ha en sån här ist -200 GB (7.200rpm) Serial ATA Hard Drive with Free Fall Sensor för själva storleken e skit samma för mig.

 

ska du använda den till pokergrinda så blir den säkert bra. men märk väl att denna är släpbar/erstättare för staionär och inte bärbar.

ang snabbare HD så beror det på vad du prioriterar, snabbare HD eller mer plats, tror inte du kommer märka så stor skillnad.

återkom med mer specifika krav/önskemål så kanske någon kan ge lite feedback på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sugen på att köpa en laptop men totalt avskyr vista finns det någon som säljer med XP eller måste man köpa en Mac?

 

Beställde en Dell XPS M1710 i veckan.

 

Var lite skeptisk till 17" bärbar. Känns ju inte direkt portabelt värre men det kompenseras förhoppningsvis av 1960x1200 i upplösning samt Win-XP och office på Engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt att köpa en laptop för både skolarbete och poker syfte. Vad är det viktigaste jag ska leta efter, jag mulitablar inte och spelar oftast max två bord. Jag kanske inte behöver nån speciell typ av dator men bäst att fråga innan, ge gärna länk på nån dator som ni gillat!

 

Mvh Ogre25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt att köpa en laptop för både skolarbete och poker syfte. Vad är det viktigaste jag ska leta efter, jag mulitablar inte och spelar oftast max två bord. Jag kanske inte behöver nån speciell typ av dator men bäst att fråga innan, ge gärna länk på nån dator som ni gillat!

 

Mvh Ogre25

 

Du multitablar inte men spelar två bord? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...