Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

OK, nu har jag bestamt mig for denna, Dell Vostro 1700, ska alltsa ha den for pokergrind till storsta del. Snalla droppa nan kommentar innan bestallningen aker ivag.

 

BASE Intel® Core™ 2 Duo Processor T5270 (1.4 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz) edit

OPERATING SYSTEM Genuine Windows Vista® Home Basic - English edit

HARDWARE SUPPORT Base Warranty - 1 Year Business Hardware Support edit

LCD 17.0" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1900x1200) TFT Display with TrueLife™ edit

INTEGRATED WEBCAM Matte Jet Black with 2.0 mega pixel camera edit

MEMORY 2048MB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x1024) edit

HARD DRIVE 120GB (5400rpm) SATA Hard Drive edit

GRAPHICS CARD Intel® Integrated Graphics Media Accelerator X3100 edit

OPTICAL DRIVE Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including Software edit

PRIMARY BATTERY Primary 6-cell Lithium-Ion Battery (56 WHr)

 

kommer ga pa 500pund ex tax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är inte 1900x1200 upplösning lite overkill? Med 1680x1050 får man väl in fyra fullstora bord, med ytterst lite överlapp.

 

Kör med 1600x1200 själv på stationär och rymmer 4 fullstors utan överlapp. Är lite sugen på ny laptop oxå.

 

Nån som kan säga något om 1680x1050 eller för den delen 1900x1200 på 15.4" skärm? Hur är bilden? Blir inte texten jätteliten med så hög upplösning på liten skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, beror väl på hur många bord du spelar men om du någon gång i framtiden spelar 6+ bord så skulle jag föredra 1900x1200.

 

Jo, självklart rymms det mer på en sån, men 300 pixlar extra på bredden är ju ändå bara ett halvt bord i fullstorlek så det blir ändå en del överlapp. Så då kör man med två skärmar istället :-)

 

Men hur blir texten med så pass hög upplösning på en 15.4" skärm? Blir det inte ansträngande för ögonen då man surfar osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, självklart rymms det mer på en sån, men 300 pixlar extra på bredden är ju ändå bara ett halvt bord i fullstorlek så det blir ändå en del överlapp. Så då kör man med två skärmar istället :-)

 

Men hur blir texten med så pass hög upplösning på en 15.4" skärm? Blir det inte ansträngande för ögonen då man surfar osv?

 

Jag tycker man vänjer sig. Bokstäverna blir ju inte så små så att man behöver förstoringsglas heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har redan varit där, å optikern tyckte jag hade de finaste ögona hon nånsin sett 8-)

 

Tänkte bara att en del skärmar är faktiskt ansträngande för ögonen pga kass ljusstyrka, kontrast, liten text vad vet jag.

 

Men jättetack för guiden, ser asfin ut!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte kika igenom hela tråden men letar efter en stabil 15 tums laptop. Funderar på en Mac book pro. Några andra förslag?

 

letar efter en bil, den ska ha 4 däck och en ratt (tänker mig en silverfärgad) några andra förslag?

 

tja typ vad man ska ANVÄNDA den för? budget? vikt/prestanda krav? etc...

 

mao sök efter några tänkbara alt på prisjakt (där kan man mktmkt enkelt sätta upp sina sökkrav) så återkom med alternativen för ev +- tankar om dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ha den på resor för poker och film osv, vikten känns viktig. Bra batteritid också typ.

 

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/9524001/wo/eQ7nsAanQkN626OxW1f2BDq5G6M/6.?p=0 .... Den känns ju het men kanske lite väl hög prestanda för de jag s´ka använda den till.

 

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sedhs1&kc=NRS15203&l=sv&oc=N1252014&rbc=N1252014&s=dhs .. Känns riktigthet också.

 

 

Macen väger 2,2 kg och dellen 2,8 kg. Är de märkbar skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag funderar på att skaffa en ny Laptop och har hittat denna som jag tycker verkar vara en bra pokerdator till ett schysst pris..men det vore intressant att höra lite åsikter från folk som är lite mer insatta än vad jag är när det gäller datorer. Priset på denna är 12229 kr.

 

DELL INSPERON 1720.

 

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)

 

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

 

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

 

VAL AV FÄRG Fri uppgradering från Jet Black till Midnight Blue med Intern 2.0

MP webcam

 

SINNESRO 1 års grundläggande garanti - hämt- och returservice

 

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™

 

 

HÅRDDISK 160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk

 

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB DDR2 dedikerat grafikminne

 

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara

 

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

 

 

BLUETOOTH Dell™ trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul (upp till 3 Mbit/s) med bättre datahastighet

 

TRÅDLÖS ANSLUTNING Dell™ trådlöst 1390 802.11b/g-minikort - Europa

 

MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 8.0 - svenska

 

SÄKERHETSPROGRAM McAfee® Security Centre™ 8.0 - 15 månaders skydd - svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag funderar på att skaffa en ny Laptop och har hittat denna som jag tycker verkar vara en bra pokerdator till ett schysst pris..men det vore intressant att höra lite åsikter från folk som är lite mer insatta än vad jag är när det gäller datorer. Priset på denna är 12229 kr.

 

DELL INSPERON 1720.

 

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)

 

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

 

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

 

VAL AV FÄRG Fri uppgradering från Jet Black till Midnight Blue med Intern 2.0

MP webcam

 

SINNESRO 1 års grundläggande garanti - hämt- och returservice

 

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™

 

 

HÅRDDISK 160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk

 

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB DDR2 dedikerat grafikminne

 

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara

 

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

 

 

BLUETOOTH Dell™ trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul (upp till 3 Mbit/s) med bättre datahastighet

 

TRÅDLÖS ANSLUTNING Dell™ trådlöst 1390 802.11b/g-minikort - Europa

 

MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 8.0 - svenska

 

SÄKERHETSPROGRAM McAfee® Security Centre™ 8.0 - 15 månaders skydd - svenska

 

Jag gav runt 11k för min för kanske ett år sen, lite mindre ram men samma upplösning. Tycker det är de mest prisvärda datorerna som finns ute just nu! Sjukt nöjd med min, alla spelare jag umgås med har likadan och är minst lika nöjda! Har du råd så kan 3års försäkringen kanske vara ngt att fundera på.. Kan vara rätt skönt att de kommer hem och fixar datorn, ifall de skulle hända ngt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gav runt 11k för min för kanske ett år sen, lite mindre ram men samma upplösning. Tycker det är de mest prisvärda datorerna som finns ute just nu! Sjukt nöjd med min, alla spelare jag umgås med har likadan och är minst lika nöjda! Har du råd så kan 3års försäkringen kanske vara ngt att fundera på.. Kan vara rätt skönt att de kommer hem och fixar datorn, ifall de skulle hända ngt!

 

Ok, det låter ju bra:-D..ska fundera på det där med försäkringen oxå...

En liten fråga till bara..Hur många bord kan du lira utan överlapp med den upplösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det låter ju bra:-D..ska fundera på det där med försäkringen oxå...

En liten fråga till bara..Hur många bord kan du lira utan överlapp med den upplösningen?

 

På 1920x1200 får du plats med 4st fönster utan överlapp, så blir det en bit kvar där du kan ha msn eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Även om det säkert blir tjatigt nu efter mängder av sidor i denna tråd så tänkte jag be om svar på denna fråga från någon som är insatt:

 

Jag behöver en dator för max 10 000 kr för grind, filmer för långa resor osv. Alltså inga särskilt höga krav men vill ha nåt med bra kvalitet ändå.

 

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Även om det säkert blir tjatigt nu efter mängder av sidor i denna tråd så tänkte jag be om svar på denna fråga från någon som är insatt:

Jag behöver en dator för max 10 000 kr för grind, filmer för långa resor osv. Alltså inga särskilt höga krav men vill ha nåt med bra kvalitet ändå.

Tips?

 

http://www.prisjakt.se ställ upp de krav du har och återkom med de alternativ du hittat för +- om dem

 

se även

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

om du ska grinda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...