Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

jo den duger för dina syften. se denna tråd ang skärmupplösning så kommer du säkert återkomma med flera frågor :D

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

enligt mig så är en bärbar max 13 tum och ca 2kg, köper du större typ 15,4 tum så blir den mer släpbar...

sen kommer följdfrågor om ljudnivå, processor (den du länkar till är en gammal modell, dagens är minst dual core), vista eller xp (vilka klienter kör och vilka stödjer de?), spela spel???

enligt mig använder man inte en bärbar till att spela spel (visst finns det extrem modeller typ Dell XPS serien men de kostar därefter) använd istället den stationära till att spela spel på...

tja smaken är som baken :)

 

Jag tycker att 13 tum är för lite, vill hellre ha en 15 tum, men det blir ju som du säger lite besvärligare. Är kanske värt att tänka på processor och xp eller vista. Vilken hade du själv valt?? :roll: Tycker du att Dell har dom bästa bärbara??

Nej, spela spel tycker jag egentligen inte heller att man ska göra på bärbar, men jag hade kanske bara tänkt lira lite FootballManager eller NHL. Jag ska flytta till Zinkensdamm i Sthlm så ja har tyvärr inte tillgång till min gamla data.

 

Du har inget bra mobilt bredband att tipsa om??

 

Men du ska ha ett stort tack för tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker att 13 tum är för lite, vill hellre ha en 15 tum, men det blir ju som du säger lite besvärligare. Är kanske värt att tänka på processor och xp eller vista. Vilken hade du själv valt?? :roll: Tycker du att Dell har dom bästa bärbara??

Nej, spela spel tycker jag egentligen inte heller att man ska göra på bärbar, men jag hade kanske bara tänkt lira lite FootballManager eller NHL. Jag ska flytta till Zinkensdamm i Sthlm så ja har tyvärr inte tillgång till min gamla data.

Du har inget bra mobilt bredband att tipsa om??

Men du ska ha ett stort tack för tipsen

 

mobilt bredband vet jag inget om, dock "brukar" det finnas väldigt många oskyddade öppna WLAN i städer som man kan surfa via en laptop.

om jag skulle tagit en pokerlaptop i 15,4 tums format (med 1920x1200 i upplösning) hade jag direkt tagit en dell latitude d830, den som de flesta pokerspelare kör med, kolla bak i tråden. (jo man kan köpa företagsmodeller privat, bara ringa o snacka med dell!)

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/latit_d830?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd

dells laptop fungerar fint, de har oxå mkt bra support och garanti! har själv anverkat 2 st och har kvar 1 dell laptop. om du ska ha vista eller xp beror helt på vart du ska spela poker, vad stödjer "din" sida?

men smaken är som baken, finns lika många åsikter som det finns användare, lycka till med laptop köp! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mobilt bredband vet jag inget om, dock "brukar" det finnas väldigt många oskyddade öppna WLAN i städer som man kan surfa via en laptop.

om jag skulle tagit en pokerlaptop i 15,4 tums format (med 1920x1200 i upplösning) hade jag direkt tagit en dell latitude d830, den som de flesta pokerspelare kör med, kolla bak i tråden. (jo man kan köpa företagsmodeller privat, bara ringa o snacka med dell!)

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/latit_d830?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd

dells laptop fungerar fint, de har oxå mkt bra support och garanti! har själv anverkat 2 st och har kvar 1 dell laptop. om du ska ha vista eller xp beror helt på vart du ska spela poker, vad stödjer "din" sida?

men smaken är som baken, finns lika många åsikter som det finns användare, lycka till med laptop köp! :D

 

den såg bra ut. går det att välja bort cd och dvd? jag behöver fan inte det och då blir den ganska mycket lättare va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Jag behöver hjälp med att köpa ny laptop.

 

Just nu bor jag i spanien, men jag kommer vara hemma ett par dagar i juli och då skulle jag behöva veta vart jag ska vända mig och vilken typ av dator jag behöver. Den ska vara till för poker, film, musik och lite spel.

 

Prisklass: 15-17000kr

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde, Vikten är inte så viktig, skulle nog helst vilja ha en 17 tummare med bra upplösning.

 

Toshiba Qosmio G30 är en fin 17 tummare. Eller håll ut för qosmio G40/G45 som kommer snart. Väger iof ca 4 kg, så hoppas verkligen att vikten inte är viktig :-D . Köp den billigt på leijung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar inom en snar framtid ner till Danmark och att släpa med sig en stationär ner är det inte tal om. Det får bli en laptop för pokervinsterna. Jag är ganska invalid på området i dagsläget så behöver lite råd och tips. 2gb ram och en skärm som duger minst till 4 bord(800x600) går det åt. Det får gärna vara en burk med hyffsat batteriliv och inte alltför högljudd. Jag kommer inte spela några krävande spel. Har kikat på DELL och Sony Vaio. Rekommendationer?

 

/brun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2gb ram och en skärm som duger minst till 4 bord(800x600) går det åt. Det får gärna vara en burk med hyffsat batteriliv och inte alltför högljudd. Jag kommer inte spela några krävande spel. Har kikat på DELL och Sony Vaio. Rekommendationer?

 

Skulle vara ganska bra med en budget ;-) men macbook pro passar ju bra in på dina krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

osx in action:

http://surl.se/brdw

 

:mrgreen:

Vad kör du för emuleringsprogram? Parallells? Har det funkat smärtfritt? Jag har aldrig lyckats få det där att snurra, det där onämnbara skit-OS:et bara hänger sig hela tiden.... Samma sak på min iMac btw. Jag är tvungen att använda bootcamp, dessvärre hänger sig det ganska ofta ändå...

 

Det verkar funka bättre när jag pluggar i nätverkskabeln och inte kör trådlöst, annars är det tvärkört (Parallells är tvärkört i vilket fall som helst, där kan jag inte ens starta upp skiten.).

 

Ps. Tjacka nya gardiner. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör du för emuleringsprogram? Parallells? Har det funkat smärtfritt? Jag har aldrig lyckats få det där att snurra, det där onämnbara skit-OS:et bara hänger sig hela tiden.... Samma sak på min iMac btw. Jag är tvungen att använda bootcamp, dessvärre hänger sig det ganska ofta ändå...

 

Det verkar funka bättre när jag pluggar i nätverkskabeln och inte kör trådlöst, annars är det tvärkört (Parallells är tvärkört i vilket fall som helst, där kan jag inte ens starta upp skiten.).

 

Ps. Tjacka nya gardiner. ;-)

 

allt funkade smärtfritt från början för mig. kör parallells från min bootcamp på skärmdumpen. windows är faktiskt ovanligt stabilt för att vara windows när jag kör det i osx. datorn blir som sagt småvarm i windows, men http://www.macupdate.com/info.php/id/23049 så blir den kall igen.

 

kommer nog främst använda parallells för att göra enklare saker, när det ska pokras så bootar jag till windows. EV+ att gå offline på msn(adiumx), irc(colloquy) och fokusera helt på poker.

 

kan iaf varmt rekommendera MBP 17" 1920x1200 för poker. helt sagolikt bra dator, kärlek från första stunden. ctrl+dubbelfingerscroll, cmd+esc/shifh+cmd+esc så sjukt snyggt, cmd+alt+ctrl+8 ujuj, hålla händerna ovanför högtalarna så tänds tagentbordet, så sjukt mycket fina små finesser =)

 

tips på fina gardiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa den här enbart för pokerspel. Det är den bästa prestandan jag hittat för det priset. Dells nya 1520 är klart snyggare men jag kan inte vänta 10-14 dagar på den plus att den kostar runt 14K i liknande konfiguration.

 

Eftersom jag bara spelar två eller tre bord är upplösningen bra. Det jag undrar över är grafiken, har läst att integrerad grafik inte duger till spel men det ska väl inte vara nåt problem vad gäller poker, nån som har erfarenhet?

 

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:1560207;c:36159

 

HP Compaq Business Notebook 6710b

Processor Intel Core 2 Duo T7500 / 2.2 GHz ( med dubbelkärna )

Display 15.4" TFT aktiv matris 1680 x 1050 ( WSXGA+ )

Grafikstyrenhet Intel GMA X3100

Hårddisk 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm

Optisk lagring DVD±RW (+R dubbla lager) / DVD-RAM

RAM 1 GB (installerad) / 4 GB (max) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 1 x 1 GB )

Vikt 2.6 kg

 

10.705 inkl moms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa den här enbart för pokerspel. Det är den bästa prestandan jag hittat för det priset. Dells nya 1520 är klart snyggare men jag kan inte vänta 10-14 dagar på den plus att den kostar runt 14K i liknande konfiguration.

 

Eftersom jag bara spelar två eller tre bord är upplösningen bra. Det jag undrar över är grafiken, har läst att integrerad grafik inte duger till spel men det ska väl inte vara nåt problem vad gäller poker, nån som har erfarenhet?

 

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:1560207;c:36159

 

HP Compaq Business Notebook 6710b

Processor Intel Core 2 Duo T7500 / 2.2 GHz ( med dubbelkärna )

Display 15.4" TFT aktiv matris 1680 x 1050 ( WSXGA+ )

Grafikstyrenhet Intel GMA X3100

Hårddisk 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm

Optisk lagring DVD±RW (+R dubbla lager) / DVD-RAM

RAM 1 GB (installerad) / 4 GB (max) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 1 x 1 GB )

Vikt 2.6 kg

 

10.705 inkl moms

 

 

några nya spel kommer du inte kunna spela, men poker är inget problem alls.

du funderar inte på o lägga till 1gig ram ? om du ska ha vista så kommer du behöva det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en laptop som i stort sett bara ska användas till poker och musik (ipod etc). Jag vill kunna spela MINST 9 BORD med MINIVIEW som finns på ipoker-nätverketm, utan överlapp. Kan någon hjälpa mig med vilken skärm (tum+upplösning) som behövs för att kunna det?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en laptop som i stort sett bara ska användas till poker och musik (ipod etc). Jag vill kunna spela MINST 9 BORD med MINIVIEW som finns på ipoker-nätverketm, utan överlapp. Kan någon hjälpa mig med vilken skärm (tum+upplösning) som behövs för att kunna det?

Tacksam för svar!

 

saxar lite från föregående sida:

om jag skulle tagit en pokerlaptop i 15,4 tums format (med 1920x1200 i upplösning) hade jag direkt tagit en dell latitude d830, den som de flesta pokerspelare kör med, kolla bak i tråden. (jo man kan köpa företagsmodeller privat, bara ringa o snacka med dell!)

http://www1.euro.dell.com/content/pr...dt1&l=sv&s=bsd

dells laptop fungerar fint, de har oxå mkt bra support och garanti! har själv anverkat 2 st och har kvar 1 dell laptop. om du ska ha vista eller xp beror helt på vart du ska spela poker, vad stödjer "din" sida?

men smaken är som baken, finns lika många åsikter som det finns användare, lycka till med laptop köp!

 

sen kan du även kolla:

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

och återkomma med vidare funderingar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

några nya spel kommer du inte kunna spela, men poker är inget problem alls.

du funderar inte på o lägga till 1gig ram ? om du ska ha vista så kommer du behöva det..

 

Datorn är snabb och skärmen väldigt bra men Vista känns buggig. Tog lång tid och mycket problemlösande att installera PostgreSQL för PT plus en massa annat ej pokerrelaterat som gärna strular. Tack och lov har jag Macen för allt annat än poker. Lustigt att Vista tar nästan 1GB bara för att fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är snabb och skärmen väldigt bra men Vista känns buggig. Tog lång tid och mycket problemlösande att installera PostgreSQL för PT plus en massa annat ej pokerrelaterat som gärna strular. Tack och lov har jag Macen för allt annat än poker. Lustigt att Vista tar nästan 1GB bara för att fungera...

 

Du skall INTE ha Vista. Så mycket problem med det samt att dom du säger det tar upp sjukt mycket kapacitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog bli XP till slut men testar ett tag till nu när jag precis fått allt att fungera.

 

OT: Vista är nidbilden av hur man ser PC jämfört med Mac. Ganska snyggt men mest processor- och minneskrävande lullull som inte funkar nåt vidare. Strul, buggar, programcrascher, omstarter mm mm mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...