Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

Tack för den infon. Många som gnäller på att Gold är en turklonkare, men jag tycker att han verkar spela sin stora stack riktigt bra. Han har väl varit chipleader i 3-4 dar nu?

 

Gold har haft en jävla tur med korten inatt i vart fall. Sen spelar han sin stack bra, men en jävla tur med kort har han haft (av det vi fått se har han vunnit i stort sett varje 50/50 läge)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett par noteringar från finalbordet:

 

Bara två har över snittstacken som är cirka 9,8 miljoner. Friberg ligger dock väldigt nära.

 

Med lite fantasi kan man säga att vi har en Glimne som chipleader. "Allt är inte Gold som Glimnar". :-)

 

De är tre över snitt.

 

Gold: 27m

Cunningham: 18m

Lee: 12m

 

OK, det verkar som om det skett en revidering i chipcounten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll på de övriga spelarna vid FT förutom Erik och Cunningham. Vilka är dom och vad pysslar de med i pokersammanhang?

 

Michael Binger satt på finalbordet tillsammans med bl.a. Mats Rahmn när han tog sin WSOP-titel tidigare i år. Binger är den ende förutom Cunningham som har erfarenhet av finalbord i WSOP.

 

Wasicka har ett par placeringar strax utanför finalbord från WSOP i år. De andra finns inga direkt uppgifter om.

 

Chipleadern Jamie Gold verkar vara någon sorts Hollywood-producent i alla fall.

 

Tack för den infon. Många som gnäller på att Gold är en turklonkare, men jag tycker att han verkar spela sin stora stack riktigt bra. Han har väl varit chipleader i 3-4 dar nu?

 

Han har varit chipleader ett par dagar. De första dagarna dominerade Dmitri Nobles. Sen åkte han ut på 70-80-plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående deals på finalbordet, går det att göra och har någon någonsin hört att man gjort en deal på ett WSOP main event finalbord? Jag har inte hört det tidigare, men det behöver ju inte betyda att det inte hänt.

 

Som jag förstått det är det närmast legio att man gör det och sen spelar vidare om äran och de extra pengar som segern ger - tror dock inte att wsop så gärna skyltar med deals i media

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående deals på finalbordet, går det att göra och har någon någonsin hört att man gjort en deal på ett WSOP main event finalbord? Jag har inte hört det tidigare, men det behöver ju inte betyda att det inte hänt.

 

Som jag förstått det är det närmast legio att man gör det och sen spelar vidare om äran och de extra pengar som segern ger - tror dock inte att wsop så gärna skyltar med deals i media

 

Visst är deals närmast praxis i turneringar, men det vore intressant om någon som kanske är mer insatt i hur det fungerar på ett finalbord i WSOP kan bekräfta eller dementera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cunningham är ju en sån där doldis som andra proffs har jättestor respekt för. Negreaneu har sagt vid något tillfälle att han aldrig träffat någon som kan så mycket om poker som Cunningham kan. Enligt N så kan Cunningham sin pokerteori på gränsen till fulländan.

 

Det kanske är året då Cunningham slår igenom, för han har ju inte haft framgångar i de andra stora tv-sända turneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är Cardplayers chipcount fel eller så har någon av spelarna roffat åt sig lite falska marker på vägen. Det totala antalet marker är nämligen över 90 miljoner, om man ska tro Cardplayer. :-)
Dessutom är det väll någon som blev diskad också? (marker i fickan) ... Så det borde vara ännu färre?

"Någon av spelarna" behöver ju inte vara någon av de som är kvar. (inte det du sa iofs., bara en ) av mig.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är Cardplayers chipcount fel eller så har någon av spelarna roffat åt sig lite falska marker på vägen. Det totala antalet marker är nämligen över 90 miljoner, om man ska tro Cardplayer. :-)
Dessutom är det väll någon som blev diskad också? (marker i fickan) ... Så det borde vara ännu färre?

"Någon av spelarna" behöver ju inte vara någon av de som är kvar. (inte det du sa iofs., bara en ) av mig.)

 

Tror mer på teorin att Cardplayers chipcount inte är helt korrekt. De har ju inte direkt glänst med sin rapportering under natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cunningham är ju en sån där doldis som andra proffs har jättestor respekt för. Negreaneu har sagt vid något tillfälle att han aldrig träffat någon som kan så mycket om poker som Cunningham kan. Enligt N så kan Cunningham sin pokerteori på gränsen till fulländan.

 

Det kanske är året då Cunningham slår igenom, för han har ju inte haft framgångar i de andra stora tv-sända turneringarna.

 

I de WSOP-avsnitten jag såg förra året lyckades han rätt bra.

 

 

Sen hur kan du säga att han inte haft framgångar, menar 4 st bracelets är ju inte att leka med klart. Klart de kanske inte är i turneringar med mega-buyins men ändå.

 

Förövrigt så såg jag en film på Cardplayer där Cunningham visade Kina-poker. Oerhört lärorik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Friberg, är det inte den där tomten från TV som spelar vilka 2 kort som helst och gör jättemånga (och dåliga) bluffar?

 

Jo, då var han väl lite åt de hållet. Men jag tror han spelar lite mer stabilt nu, när det gäller mer pengar. Som Brenes sa till någon tidning/sajt, så är Erik den spelaren med störst chans på bordet i och med att han inte bara spelar nötter/nästintill nötter som Cunningham.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Friberg, är det inte den där tomten från TV som spelar vilka 2 kort som helst och gör jättemånga (och dåliga) bluffar?

 

Jo, då var han väl lite åt de hållet. Men jag tror han spelar lite mer stabilt nu, när det gäller mer pengar. Som Brenes sa till någon tidning/sajt, så är Erik den spelaren med störst chans på bordet i och med att han inte bara spelar nötter/nästintill nötter som Cunningham.

 

Sant, den spelstil han har gör att upswings o downswings blir större. Han spelar likt farha/hansen lite mer efter flop än vad traditionella spelare gör. Men jag ser inget fel med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det finns en tråd dedikerad till något liknande, men den är inte så aktiv, so here goes:

 

Är det någon som har koll på kvaliten på ESPN's live feed via nätet som man kan beställa och om det finns andra möjligheter att se finalbordet live?

 

Jag och några polare hade tänkt köra en all-nighter/morning med poker både hemma och på tv så att säga. Hade varit fint om någon kanske redan har beställt och fått mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ju minst sagt överdrivet att påstå att man är överlägset bäst då Allen Cunningham sitter på samma finalbord i en turnering.

 

Men jag tycker det är rätt inställning. Givetvis kan man inte objektivt blunda för Cunninghams rutin och skicklighet men samtidigt måste man i lirareriks fall komma in orädd och utan respekt för någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...