Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2846

2) Allen Cunningham 1971

3) Richard Lee 1311

4) Erik Friberg 1066

5) Paul Wasicka 884

6) Doug Kim 751

7) Rhett Butler 534

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 289

 

SB 9, BB 18

 

(edit: rättade ett fel i räkningarna)

 

Om man ser det så är det väl inte så mycket som talar för gold (om min upfattning stämmer att han är klart sämre än några av de andra)

 

Genellt sätt brukar en person med 2800 i stacken (SNG 10 seats 3 paid) alltid lyckas komma in the money, sällan man misslyckas. Däremot är det mer öppet bland plats 2-5. Men givetvis är detta ingen random SnG heller utan WSOP men riktigt intressant post ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genellt sätt brukar en person med 2800 i stacken (SNG 10 seats 3 paid) alltid lyckas komma in the money, sällan man misslyckas.
Som sagt sådär kan man inte resonera här iom att alla redan är "in the money". I en vanlig sit & go så betalar bara de tre första platserna, men här är ju alla redan dollarmiljonärer. :)

 

Sen så är det ju också en skillnad i att första platsen får så oändligt mycket mer än 2an-9an här. Mer pengar, ära, bracelet, sponsoravtal m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2846

2) Allen Cunningham 1971

3) Richard Lee 1311

4) Erik Friberg 1066

5) Paul Wasicka 884

6) Doug Kim 751

7) Rhett Butler 534

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 289

 

SB 9, BB 18

 

(edit: rättade ett fel i räkningarna)

 

Mycket bra post! Men det är väl en rätt fläskig ante också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill redan nu meddela att vi kommer låsa den här tråden under dagen och starta upp en ny där finalbordet diskuteras. Det blir så oöverskådligt med 200 sidor x 15 inlägg att läsa.

 

Bara så att ingen blir förbannad när denna tråd låses :)

 

Jag blir förbannad iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill redan nu meddela att vi kommer låsa den här tråden under dagen och starta upp en ny där finalbordet diskuteras. Det blir så oöverskådligt med 200 sidor x 15 inlägg att läsa.

 

Bara så att ingen blir förbannad när denna tråd låses :)

 

Fördjävligt, men jag kan gå med på det om alla som postar i finalbordtråden läser igenom alla 200 sidorna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör dock vara medveten om innan man pröjsar att man bara får bild och ljud från finalbordet - ingen kommentator eller bild på hålkort...

 

Själv anser jag att man lika gärna kan följa Olas hand för hand uppdateringar...

Kan ju i och för sig vara kul att se allt tabletalk och spelarnas betende. Men visst Olas HHs går också bra, och jag personligen nöjer mig med dem. Skaffar WSOP dvd:en sen istället..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leif force:

 

"How would you describe your play throughout the tournament so far?

 

I can definitely say, and I'd bet all my chips on it, that I've seen the least amount of flops of any player. The first three days I saw about twelve flops. So I've been playing just really tight, just picking my fights, and not trying to see flops at all to try and take down pots."

 

 

12 floppar på 3dagar, hur är det möjligt att ta sig vidare då? att han får betalt när han varit så tight är ju märkligt.

extremt tursamma 12 floppar?

hur låg han till under de här dagarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...