Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Tveksamma odds redan om han VET att han är uppe mot färgdraget definitvt inte annars.

 

Lillerik tror sig ju veta att han är uppe mot ett färgdrag. Då är det ju minst ett överkort, troligtvis två (mot hans nior). Överkorten 6 outs och färgdraget 9 outs, dvs 15 outs. Multiplicerar man sina outs med 4 på floppen så får man den ungefärliga chansen som man har att vinna potten, dvs Cunningham har 60 procents chans att vinna potten. Friberg vinner alltså 40 procent av gångerna mot färgdraget och överkorten.

 

Friberg behöver betala ca 40 procent av pottens storlek för att syna, så redan här är synen tveksam minst sagt.

 

 

Approximationen 4 ggr outsen funkar inte så jättebra när det är många outs. Friberg har 44-45% mot två färgdragsöverkort. Synen är i mitt tycke nästan självklar mot färgdrag och 2 överkort. Fast det är ju även för den bäste väldigt svårt att sätta någon till 100% (eller ens 90%) på just den handen så synen i det faktiska fallet är mycket tveksam tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tveksamma odds redan om han VET att han är uppe mot färgdraget definitvt inte annars.

 

Lillerik tror sig ju veta att han är uppe mot ett färgdrag. Då är det ju minst ett överkort, troligtvis två (mot hans nior). Överkorten 6 outs och färgdraget 9 outs, dvs 15 outs. Multiplicerar man sina outs med 4 på floppen så får man den ungefärliga chansen som man har att vinna potten, dvs Cunningham har 60 procents chans att vinna potten. Friberg vinner alltså 40 procent av gångerna mot färgdraget och överkorten.

 

Friberg behöver betala ca 40 procent av pottens storlek för att syna, så redan här är synen tveksam minst sagt.

 

 

Approximationen 4 ggr outsen funkar inte så jättebra när det är många outs. Friberg har 44-45% mot två färgdragsöverkort. Synen är i mitt tycke nästan självklar mot färgdrag och 2 överkort. Fast det är ju även för den bäste väldigt svårt att sätta någon till 100% (eller ens 90%) på just den handen så synen i det faktiska fallet är mycket tveksam tycker jag.

 

jo tveksam är den ju men ej genomusel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken svensk tid sätter finalbordet igång ? :oops:

Hur länge kan det tänkas hålla på ? Segt att man ska jobba imorgon :?

 

Enligt vad jag kan få fram börjar det 14.00 västkusttid (17.00 östkust) vilket skulle innebära 23.00 svesnk tid. Vilket skulle innebära en väldigt väldigt lång och tidsmässigt för många tveksam natt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken svensk tid sätter finalbordet igång ? :oops:

Hur länge kan det tänkas hålla på ? Segt att man ska jobba imorgon :?

 

Enligt vad jag kan få fram börjar det 14.00 västkusttid (17.00 östkust) vilket skulle innebära 23.00 svesnk tid. Violket skulle innebära en väldigt väldigt lång och tidsmässigt för många tveksam natt :?

 

alltså om 5minuter eller 24h och 25min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken svensk tid sätter finalbordet igång ? :oops:

Hur länge kan det tänkas hålla på ? Segt att man ska jobba imorgon :?

 

Enligt vad jag kan få fram börjar det 14.00 västkusttid (17.00 östkust) vilket skulle innebära 23.00 svesnk tid. Violket skulle innebära en väldigt väldigt lång och tidsmässigt för många tveksam natt :?

 

alltså om 5minuter eller 24h och 25min?

 

om 24h. Säg att finalen håller på minst 12 timmar så är tiden att bevaka 23.00 imorgon torsdag kväll till 11.00 fredag förmiddag, med lite + eller - beroende på hur snabbt dom spelar. Snacka om dålig svensk sändningstid men...hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något spelvärt odds på Unibet? Tycker oddsen inte är mkt att ha, detär inte lätt att sia här och oddsen är nog ganska riktigt satta utifrån de förutsättningar som gäller, men vad vet jag...

 

WSOP Main Event - Vinnare

Vem vinner?

 

Vinnare Plats (1- 2)

Cunningham, Allen 3.50 2.00

Gold, Jamie 3.50 2.00

Lee, Richard 6.00 2.75

Friberg, Erik 7.00 3.00

Wasicka, Paul 8.50 3.50

Kim, Doug 14.00 5.50

Butler, Rhett 20.00 8.50

Binger, Michael 30.00 10.00

Nassif, Dan 30.00 10.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va inte mycket till odds. Men man skulle kunna beta lite för spänningens skull som Thuritz hade sagt. ;)

 

Jag satte en tia på några olika svenskar innan det började. Gav mellan 800 och 2000 ggr pengarna. Tyvärr fanns inte Friberg med i listan med folk man kunde beta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va inte mycket till odds. Men man skulle kunna beta lite för spänningens skull som Thuritz hade sagt. ;)

 

Jag satte en tia på några olika svenskar innan det började. Gav mellan 800 och 2000 ggr pengarna. Tyvärr fanns inte Friberg med i listan med folk man kunde beta på.

 

Jo. Skulle ju kunna vara kul för spänningensskull om man ska orka följa hela finalbordet :D Har ingen feeling för Friberg. Samtidigt tror jagitne det är så säkert att CL:sen håller så om jag skulle lira skulle jag nog chansa på:

 

Lee, Richard 6.00 2.75

Wasicka, Paul 8.50 3.50

 

Ligger hyfsat till ochmed lite tur så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik är väl en sådan spelare som antingen slaskar ut sig direkt eller tar hem alltihop, han sitter då inte och foldar sig till mer pengar. 7 ggr pengarna jag tar jag iaf!

 

Exakt min tanke, Erik spelar för vinst. Det gör Cunningham också. Gold har så tokmycket marker så man måste tro på honom. Mellan dessa tre kommer det nog att stå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2846

2) Allen Cunningham 1971

3) Richard Lee 1311

4) Erik Friberg 1066

5) Paul Wasicka 884

6) Doug Kim 751

7) Rhett Butler 534

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 289

 

SB 9, BB 18

 

(edit: rättade ett fel i räkningarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2841

2) Allen Cunningham 1968

3) Richard Lee 1309

4) Erik Friberg 1064

5) Paul Wasicka 883

6) Doug Kim 750

7) Rhett Butler 533

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 288

 

SB 9, BB 18

 

great post!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2841

2) Allen Cunningham 1968

3) Richard Lee 1309

4) Erik Friberg 1064

5) Paul Wasicka 883

6) Doug Kim 750

7) Rhett Butler 533

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 288

 

SB 9, BB 18

Snyggt, men för att vara petig så är faktiskt inte den totala chipcounten där 10 000 utan 9 984. Så något litet fel har slingrat sig in där någonstans.

 

HEJA ERIK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2841

2) Allen Cunningham 1968

3) Richard Lee 1309

4) Erik Friberg 1064

5) Paul Wasicka 883

6) Doug Kim 750

7) Rhett Butler 533

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 288

 

SB 9, BB 18

Snyggt, men för att vara petig så är faktiskt inte den totala chipcounten där 10 000 utan 9 984. Så något litet fel har slingrat sig in där någonstans.

 

HEJA ERIK!

 

Du har så rätt! Det var en BB som råkade komma med i totalen.

 

1) Jamie Gold 2846

2) Allen Cunningham 1971

3) Richard Lee 1311

4) Erik Friberg 1066

5) Paul Wasicka 884

6) Doug Kim 751

7) Rhett Butler 534

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 289

SB 9, BB 18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er spelar säkert SnG vilket kanske kan göra detta intressant. Nedan ses en lista på marker diffen mellan de som ska spela final. Räknat på en 10 pers SnG med 1000 marker i start.

 

1) Jamie Gold 2846

2) Allen Cunningham 1971

3) Richard Lee 1311

4) Erik Friberg 1066

5) Paul Wasicka 884

6) Doug Kim 751

7) Rhett Butler 534

8) Michael Binger 348

9) Dan Nassif 289

 

SB 9, BB 18

 

(edit: rättade ett fel i räkningarna)

 

Om man ser det så är det väl inte så mycket som talar för gold (om min upfattning stämmer att han är klart sämre än några av de andra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...