Gå till innehåll

SAJT: PokerStars.com


Hristo

Recommended Posts

  • Svars 660
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Billiga prylar i shoppen om man jämför med parypokers grejor, frågan är om det är lika "svårt" att samla ffp som partys vip? någon som vet vad man drar in per timme och bord på de olika nivåerna nlt25 nlt50 nlt100?

 

Tacksam för svar!

 

FPPs for low-limit and 6-handed tables

 

* All fixed limit tables with limits up to $1-2 will give the first FPP when the rake is $.40.

* All NL/PL tables up to $1-2 blinds will give the first FPP when the rake is $.40.

* All 6-max tables will give a second FPP at $2 instead of $3. Note this is not true for games being played 6-handed at 10-player tables – just 6-max tables.

 

 

Important note: because we’ve just made this change, existing tables will not reflect the change – only newly generated tables. It should take about 24 hours for most of the tables to regenerate so they all reflect the more generous FPP rules.

 

Dealing speed

 

We got out our stopwatches and compared our dealing speed to the competition; y’all were right. We are going to make some changes but we still want our players to be able to see what happened in the hand without having to look at the hand history.

 

* We’ve already implemented some changes on our “fast” (formerly “high-speed”) tables. We have reduced the “time to act”, delay between hands, and other parameters. You should find the playing experience faster and smoother.

* We’re going to speed up animation for fast tables and turbo tournaments in the next software build (about 3 weeks from now). In the meantime, you can turn off animation if it bothers you.

* The all-in slowroll. It’s gonna go faster – again, that will be in the next software build.

 

 

Again, thank you for the comments and suggestions. We’re always delighted to be able to say “yes” to our players.

 

Best regards,

Lee Jones

 

PokerStars Poker Room Manager

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billiga prylar i shoppen om man jämför med parypokers grejor, frågan är om det är lika "svårt" att samla ffp som partys vip? någon som vet vad man drar in per timme och bord på de olika nivåerna nlt25 nlt50 nlt100?

 

Tacksam för svar!

 

Jag skulle nog gissa på att det är lättare att få poäng på stars än på party nu med de nya reglerna. På stars behöver potten bli över $8 för att man ska få en (base)FPP. På party behövs det inte lika mycket, bara $1, men man får bara 2, 3 resp. 5 poäng per 20 raked hands (för NL25, 50 resp 100). Är det fler potter större än $8 än 2, 3 resp 5 per 20 händer för de olika nivåerna? Gissar på det. Bonus FPP om rake på $2 (6-Max) eller $3 tas på stars dessutom.

 

Även mycket lättare att få högre status på stars (Silver 1500 (base) FPP på stars på en månad, omedelbara bonuspoäng (50%) efter det, jämfört med Party, 10000 Poäng på ett kvartal för att bli silver, sen efter kvartalet är slut får man 50% extra poäng i ett kvartal) och då få bonus FPP. När då priserna dessutom är högre på party är det en no-brainer vad man väljer: Pokerstars FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skulle nog gissa på att det är lättare att få poäng på stars än på party nu med de nya reglerna. På stars behöver potten bli över $8 för att man ska få en (base)FPP. På party behövs det inte lika mycket, bara $1, men man får bara 2, 3 resp. 5 poäng per 20 raked hands (för NL25, 50 resp 100). Är det fler potter större än $8 än 2, 3 resp 5 per 20 händer för de olika nivåerna? Gissar på det. Bonus FPP om rake på $2 (6-Max) eller $3 tas på stars dessutom.

 

Tack för upplysningarna! kul att du engagerade dej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag tänkte sätta in pengar på Stars för första gången men är inte sugen på att fortsätta mitt playmoneykonto. Har nån av er erfarenhet av att starta ett nytt? Kan man hamna i knipa? Kan man avsluta?

 

Anledningen är främst att jag inte vill nicka samma sak som på Prima och lite grann att jag vill byta avatar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nu 20k fpp och ligger på runt 70k fpp/månad. spelar enbart cashgames. vad är mest EV för mig att bränna pengarna på?

 

ska man ta de olika småbonusarna?

ska man stejka mtt:are i dyra turrar, vilka isåfall?

ska man spara till aston martin?

 

vad har högst EV?

 

somsagt, jag spelade 2st 3600FPP (9pers) kval till 530$ miljonen. Vann en palts som jag sålde för 503$ och köpte en VIP SNG emot en champ för 15000FPP. Vann den med. Så för mina 22k FPP vann jag 1500$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hadde hellre sett en rakeback än FPP... Altså, man behöver ju inte spela länge innan man ha,na på 1000 fpp, där kan man ex köpa en väska för dessa poäng... väskan bör ju kosta någonstans runt... tja låt oss säga 35 dollars... tillverkning, tryck, frakter och div pappersvändning. Så varför inte få välja FPP eller 30$/1000 fpp?!?!

 

Dessutom är det inget speciellt roliga saker man kan beställa, har det som man vill ha nu.

 

Eller kan man betala SNG med fpp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det inget speciellt roliga saker man kan beställa, har det som man vill ha nu.

:shock: Både en Porsche och en Aston Martin?

Om du är Supernova så kan du beställa i princip vad du vill om du inte hittar något du vill ha.

 

För att svara på din fråga så kan man inte spela SnG:s för FPP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela lite mer på Stars förra månaden än vad jag gjort tidigare och blev då Silverstar. Då så får man ju 1,5 x FPP hela tiden enligt sajten. Gäller inte det VPP också? Har nämligen spelat 12st 15+1 sng och enligt statsen så behöver jag 1440VPP för att behålla min Silverstar status under denna månad.

 

Frågan är alltså: Som Silverstar, får man bara 1,5xFPP och inte 1,5xVPP också? Det står ju att "VIP Player Points (VPP) are earned just like Frequent Player Points (FPP).", vilket ju definitivt är uppe för tolkning i detta fallet. Anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela lite mer på Stars förra månaden än vad jag gjort tidigare och blev då Silverstar. Då så får man ju 1,5 x FPP hela tiden enligt sajten. Gäller inte det VPP också? Har nämligen spelat 12st 15+1 sng och enligt statsen så behöver jag 1440VPP för att behålla min Silverstar status under denna månad.

 

Frågan är alltså: Som Silverstar, får man bara 1,5xFPP och inte 1,5xVPP också? Det står ju att "VIP Player Points (VPP) are earned just like Frequent Player Points (FPP).", vilket ju definitivt är uppe för tolkning i detta fallet. Anyone?

 

Du får 1,5xFPP, inte 1,5xVPP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är främst att jag inte vill nicka samma sak som på Prima och lite grann att jag vill byta avatar.

 

Byta avatar är väl enkelt, bara att klicka på något smart ställe...

 

Du kan byta avatar max en gång. Men sen är det slut. Du sitter med din avatar for ever.

Nu verkar ju gdaily i och för sig hinta om att det finns en möjlighet genom att "klicka på något smart ställe". Det får gärna utvecklas.

 

Men nu var ju inte det vad jag helst ville veta. Vad jag undrar är om det (som det gick på party) går att ditcha mitt playmoneykonto inför min (planerade) första insättning. Jag vill starta ett nytt konto med nytt nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...