Gå till innehåll

VIP-shopen


Mr_Hansen

Recommended Posts

  • Svars 275
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har vi svenskar möjlighet att beställa porschen ir aston martin som finns i vip shopen?

 

Nu har jag fått ett svar.

 

Aston Martin är bara tillgänglig till 31:e december 2007, men Porschen är tillgänglig även nästa år. Det går till som så att, efter du har köpt bilen genom VIP-shopen så genomför du köpet hos en bilhandlare. Detta sker då med hjälp av en betalning ($60,000) som kommer direkt från oss till bilhandlaren. Så om Porschen finns att köpa i Sverige så innebär det att den är tillgänglig för svenska spelare genom vår VIPClub.

 

Här hittar du en lista på Porsche-butiker i Sverige:

 

http://www.porsche.se/page.aspx?m=121

 

Hör av dig om du har fler frågor, eller maila (på engelska) direkt till vipclub@pokerstars.com.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aston Martin är bara tillgänglig till 31:e december 2007, men Porschen är tillgänglig även nästa år. Det går till som så att, efter du har köpt bilen genom VIP-shopen så genomför du köpet hos en bilhandlare. Detta sker då med hjälp av en betalning ($60,000) som kommer direkt från oss till bilhandlaren. Så om Porschen finns att köpa i Sverige så innebär det att den är tillgänglig för svenska spelare genom vår VIPClub.

 

Så 3 miljoner FPPs är värda $60K om man köper en porsche men bara $45K om man "köper" bonusar. Vad får man för kurs om man använder Concierge Service.

 

Sen får man ingen porsche för $60K i sverige. Eller får man köpa begagnat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så 3 miljoner FPPs är värda $60K om man köper en porsche men bara $45K om man "köper" bonusar. Vad får man för kurs om man använder Concierge Service.

 

Sen får man ingen porsche för $60K i sverige. Eller får man köpa begagnat?

 

Hej himmelsdyk, ursäkta dröjsmålet.

 

Bilen har helt enkelt ett mervärde jämfört med våra andra produkter i butiken.

 

Concierge Service -- 186,000 FPPs = $3,000

 

Man kan köpa ny eller begagnad, så länge man köper från en Porsche-butik. Om du vill göra ett köp och bilen kostar mer än $60,000 så kontakta vipclub@pokerstars.com med detaljer om pris och butik så kan det kanske gå att lösa.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej himmelsdyk, ursäkta dröjsmålet.

 

Bilen har helt enkelt ett mervärde jämfört med våra andra produkter i butiken.

 

Concierge Service -- 186,000 FPPs = $3,000

 

Man kan köpa ny eller begagnad, så länge man köper från en Porsche-butik. Om du vill göra ett köp och bilen kostar mer än $60,000 så kontakta vipclub@pokerstars.com med detaljer om pris och butik så kan det kanske gå att lösa.

 

Ahh ok, tackar för svaren. Är inte akuellt för porsche köp just nu, men jag följer tråden på 2+2 som handlar om förändringarna i VIPsystemet inför nästa år, verkar som det blir några förbätringar. Så lite beroende hur det blir så kanske det blir porsch köp i slutet av sommaren :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh ok, tackar för svaren. Är inte akuellt för porsche köp just nu, men jag följer tråden på 2+2 som handlar om förändringarna i VIPsystemet inför nästa år, verkar som det blir några förbätringar. Så lite beroende hur det blir så kanske det blir porsch köp i slutet av sommaren :-D

 

Har du en länk till den tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej himmelsdyk, ursäkta dröjsmålet.

 

Bilen har helt enkelt ett mervärde jämfört med våra andra produkter i butiken.

 

Concierge Service -- 186,000 FPPs = $3,000

 

Man kan köpa ny eller begagnad, så länge man köper från en Porsche-butik. Om du vill göra ett köp och bilen kostar mer än $60,000 så kontakta vipclub@pokerstars.com med detaljer om pris och butik så kan det kanske gå att lösa.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

$60k är enligt google i skrivande stund 387.000 SEK. Jag tror inte ens att man får en Porsche Boxster för detta? Cayman S som ni marknadsför verkar kosta runt 550k SEK om man kollar återförsäljare via blocket.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det inget som helst sätt att få ut det fulla värdet i cash. Antingen får man det i form avv att köpa ut något ur shoppen. Eller så får man ta en sämre kurs i form av bonusar?

 

Finns det inget sätt att förvandla de till cash?

 

Sirocko

 

Det finns tyvärr inget sätt att få ut FPPs i cash annat än genom bonusarna. Men det "fulla" värdet är ca 1.5-1.6 cent/FPP. Dock så kan man få ett mervärde när man köper vissa produkter ur shopen, t.ex. Porschen (2 cent/FPP).

 

$60k är enligt google i skrivande stund 387.000 SEK. Jag tror inte ens att man får en Porsche Boxster för detta? Cayman S som ni marknadsför verkar kosta runt 550k SEK om man kollar återförsäljare via blocket.se.

 

Att värdet är satt till $60,000 av oss är för att det är priset på bilen på den amerikanska marknaden. Som sagt ovan så kan det gå att hitta en lösning på internationella prisskillnader om man mailar vipclub@pokerstars.com när man vill göra sitt köp.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att Pokerstars shopen inte anpassar sina priser efter marknaden, tex. på vissa skärmar och DVD- spelare har priset varit detsamma i över 1 år fast priset på produkten har sjunkit ute på marknaden i vissa fall med ca 20-30%.

/O

 

Vissa priser i shoppen kommer att uppdateras inom de närmsta 30 dagarna, bl.a. med hänsyn till detta.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då närmar det sig när jag kan köpa ut ett xbox 360 men jag har några frågor

 

1 har aldrig handlat från vip shopen så vet inte hur det funkar. Något man måste veta/göra/tänka på?

 

2 Har hört att xboxarna har nå fel i sig och går ofta sönder. Hur funkar det med att få den lagad? Man får ju det om man köper den från andra ställen. Går det alls? eller ska man kanske sattsa på en stabilare playstation 3

 

3 kanske mer en fråga till representanten... Kommer Xbox att vara en av de produkterna ni kommer att sänka priset på inom de 30 dagarna?

 

edit 4 hur lång tid kan det ta att få hem tex ett Xbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då närmar det sig när jag kan köpa ut ett xbox 360 men jag har några frågor

 

1 har aldrig handlat från vip shopen så vet inte hur det funkar. Något man måste veta/göra/tänka på?

 

2 Har hört att xboxarna har nå fel i sig och går ofta sönder. Hur funkar det med att få den lagad? Man får ju det om man köper den från andra ställen. Går det alls? eller ska man kanske sattsa på en stabilare playstation 3

 

3 kanske mer en fråga till representanten... Kommer Xbox att vara en av de produkterna ni kommer att sänka priset på inom de 30 dagarna?

 

edit 4 hur lång tid kan det ta att få hem tex ett Xbox?

 

Hej jaken,

 

1. Kontrollera så att din registrerade address stämmer (see 'Cashier'). Behöver du uppdatera den så kan du göra detta genom att välja 'Account' från huvudlobbyn, följt av 'Change Account' och 'Change Mailing Address...'. Annars inget särskilt att tänka på.

 

2. Samma garanti gäller som om du köpte produkten i en "vanlig" butik. Om det uppstår ett problem med varan du har köpt från VIP-shoppen så hör du bara av dig till vipclub@pokerstars.com så kommer de att hjälpa dig vidare.

 

Hur stabila de olika konsollerna är vet jag inget om, så jag överlåter till andra att svara på det. :)

 

3. & 4. återkommer jag om så fort jag har fått ett besked från vårt VIP-team.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då närmar det sig när jag kan köpa ut ett xbox 360 men jag har några frågor

 

1 har aldrig handlat från vip shopen så vet inte hur det funkar. Något man måste veta/göra/tänka på?

 

2 Har hört att xboxarna har nå fel i sig och går ofta sönder. Hur funkar det med att få den lagad? Man får ju det om man köper den från andra ställen. Går det alls? eller ska man kanske sattsa på en stabilare playstation 3

 

3 kanske mer en fråga till representanten... Kommer Xbox att vara en av de produkterna ni kommer att sänka priset på inom de 30 dagarna?

 

edit 4 hur lång tid kan det ta att få hem tex ett Xbox?

 

3. Priserna på spelkonsoller kommer att justeras inom de kommande två veckorna.

 

4. Leveranstiden är ca 3-4 veckor.

 

Har ni fler frågor så svara vi gärna på dem.

 

Hälsningar,

 

Martin K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag till FPP/VIP Shopen:

 

Inför något slags filtreringsfunktion liknande den som finns i spellobbyn, så att man kan t.ex få bättre överblick över endast böcker, endast turneringsinköp, endast bonusar, endast kläder osv.

 

Dessutom så eftersöker jag fler "kringböcker", dvs böcker som inte är (dåliga) strategiböcker utan titlar i stil med The Professor, the banker and the suicide king. Jag ser t.ex Holdens andra bok, men inte hans första.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis reggat mig och har silverstatus och 2600 i poäng. Hur lång tid har jag på mig att skrapa ihop till en PS3? Hur lång tid som helst eller nollställs det så småningom?

 

Har du spelat upp dig till silver i januari så kommer du vara det resten av januari + februari. Spelar du under februari upp över 1500 VPP så kommer du behålla din silver-status även i mars, annars blir du bronze i mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...