Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Skulle flingpaketen ha missledande info till våra nya generationer?

Kändes som att detta skulle undersökas..

 

Brunbjörnen parar sig i maj-juli men fosterutvecklingen börjar först då det är dags för vintervilan. Under sin vintersömn i idet föder björnhonan ungarna i januari. Vid födseln väger de bara omkring 300 g och är inte större än en vuxen ekorre.

 

Shit, va liten liksom :P. Ja, man lär sig något nytt varje dag. Då återstår bara för dig att ta reda på hur björnen gör när den kissar och hur giraffen låter. ;)

 

Smilla fick ett bowlingset i present av en kompis till familjen, en liten boll med en pingla i och 6 st käglor formade som djur. En apa, en gris, en ko, en tupp, ett lejon och en giraff. Sedan tar man fram dem och leker med dem och säger "Vad säger grisen? Nöff-nöff". Men det blir problematiskt när man kommer till giraffen liksom... vafan säger en sån? Gnäggar den som en häst kanske? Eller skäller som ett rådjur?

 

---------------

 

Spelade mina första $55+$5 idag. Torskade den första på typ sjätteplats eller något när jag gjorde ett semimuppspel. Har kanske 14xbb i stacken och några spelare bakom med typ 11xbb, en av dem är dock storstack med typ 5K i marker. Jag ställer med tanke på småstackarnas stackar, men såklart hittar storstacken AK och sopar mattan med mig. Dumt spel helt enkelt, skulle höjt till 2-2.5xbb istället.

 

Den andra vann jag! :D När vi är fem kvar har jag tredje största stacken, och de två sista är pyttekorta. Tyvärr så sitter där en synmupp till storstack och synar en massa duttbetar av den ena kortisen, för att sedan lägga sig... :roll: Som tur är så klantar synmuppen ut sig helt och hållet, jag tar den sista ministackens marker, och sedan är vi tre st. Där blir vi snart två styckna, och fi är ultratajtvek och jättemuppig. Envisas med att limpa konstant från SB med en kort stack, för att sedan gå all-in på flåppen när jag tjeckar till honom. Tyvärr träffar jag aldrig något att trappa med, men nöter ner honom till fotknölarna ändå eftersom han fåldar från SB ibland, samt viker absolut varje gång jag ställer från SB. Sedan drar han tyvärr ut mig så vi blir lika igen, varpå han hittar syn med A2 när jag har Q2. Ingen hjälp för Myssion och jag får 960 i marker. Dubblar upp första handen, och sedan är det all-in typ varje hand tills jag leder igen, får sedan syn av något ess eller något, men drar ut med en runner-runner stege. :P Rättvist iaf... hade väntat mig tuffare motstånd på den nivån, men det är typ samma spelare där, fast något färre synmuppar och lösaggron. Spelet är nåååågot tajtare och det är nåååågot fler spelare kvar längre, men absolut ingen märkvärdig skillnad.

 

I $27:orna vann jag två och fick en tredjeplats av 9 st tror jag, vilket är godkänt. Gör så att jag kör 4 bord med $27:or, och ett bord med $60:or. Ska öka på med fler $60:or efter hand.

 

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu får nån lov att avslöja Myssions nick?

 

Skulle gissa på Myssion

 

Hur tänker du då?

 

 

Lustigt att raken är procentuellt högre på $50-nivån. Är det inte turbo längre?

 

Jo, fortfarande turbosar. Av någon anledning funkar det så med dem på Stars... Fråga mig inte varför...

 

Turbosarna är: $3+$0.40, $6+$0.50, $15+$1, $27+$2, $55+$5, $105+$9, $210+$15, $525+$30. Men det är fortfarande mindre räjk än på icke-turbosarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nyfiken på hur länge du kommer vara planta, är det bestämt från början?

 

Myssion spelar månadsvis tills han inte vill längre, eller tills vi känner att vi inte vill ha kvar platskolan. Som det ser ut nu kommer det förhoppningsvis dröja. :) Den vinst han har spelat ihop hittills kommer t ex användas till minst en kryssningssatellit för oss forummedlemmar. Lysande jobb Myssion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag rygg på dig under sommaren på allvar myssion, har precis bytt från PT & Party till PO2 & Stars ;)

 

Ska också köra $25+$2 ett tag nu, dock inte så många som du. Målet är att bli Silver under juli, vilket kräver 150 SnGs om jag räknat rätt. Har nämligen ännu större problem med disciplinen än du, tror aldrig jag spelat mer än 10 SnGs i rad :( Pallar ju också bara tre samtidigt, kanske blir bättre när den nya klienten får PO-stöd och man kan köra fyra bord utan overlap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag rygg på dig under sommaren på allvar myssion, har precis bytt från PT & Party till PO2 & Stars ;)

 

Ska också köra $25+$2 ett tag nu, dock inte så många som du. Målet är att bli Silver under juli, vilket kräver 150 SnGs om jag räknat rätt. Har nämligen ännu större problem med disciplinen än du, tror aldrig jag spelat mer än 10 SnGs i rad :( Pallar ju också bara tre samtidigt, kanske blir bättre när den nya klienten får PO-stöd och man kan köra fyra bord utan overlap.

 

Lycka till! Vad nickar du?

 

 

 

Myssion, slit hem Tourney Mananger.

 

Vilket? Jag sökte men hittade bara en klocka för lajvturrar.

 

 

 

 

 

Provade strategin att kliva upp i nivå 1 bord i taget, men jag vet inte, den passar nog inte mig... I nuläget har jag lite svårt att låta bli att fokusera på dagsresultatet (vilket jag jobbar på), men ska man då lägga till en eller två turrar på en högre nivå, så blir dagsresultatet väldigt beroende av dessa få turrar, vilket inte är så bra. Ska köra vidare på $25+$2 tills rullen är $3000, sedan går jag upp på samtliga bord på en gång istället. Har funderat och vridit och vänt på detta ett tag och jag tror att den modellen passar mig bäst helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 37 st igår. Hade sanslös missflyt under dagen men lyckades vända det till ett lillplus i slutet. 2 vinster, 5 andraplatser och 11 :shock: tredjeplatser. Och det var inte så att tredjeplatserna var sådana där jag precis squeezade mig ITM för att sedan dö ut fort, utan jag var ofta rättså stor stack och blir utdragen...

 

Skrev väl något om detta för några dagar sedan tror jag men iaf så är det en stor omställning för mig att spela SnG istället. En av anledningarna är att man är all-in och får se alla fem korten så himla ofta, jämfört med CG, och tja, då blir det en jäääävla massa fler utdragningar också. Sedan är det väl så som det står i Psychology of Poker, en vinnande spelare blir utdragen oftare än vad han drar ut själv, eftersom han oftare går in med bästa handen. Känns som en klen tröst ibland bara... Måste fokusera mindre på dagsresultat och enstaka utdragningar! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...