Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många sådana där poäng är du uppe i på Stars nu Myssion?

 

Jag köpte böcker för typ 6000 poäng, så nu har jag 9000 ungefär. Siktar i nuläget på skärmarna samt två böcker till. Bryr mig inte så mycket om poängen än så länge, det tar rättså lång tid att få ihop till något på den här nivån. När jag går upp till $55+$5 däremot så tar det fart. Då blir jag snabbt platinum-VIP, vilket ger ytterligare FPP-bonus, samt pröjsar mer i räjk. På en turre får jag i nuläget 20FPP, men när jag gått upp kan jag få 62.5 FPP/turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion. Har fått för mig att du använder PokerOffice. Stämmer det?

 

Vilka stats använder du på din table overlay?

 

Japp stämmer.

 

Jag har:

 

- Antal spelade händer

- $VPIP

- Preflåpp räjs %

- Agression Factor Total (Postflop)

- Attempt to steal blinds

- Folded BB to steal

- Folded SB to steal

 

Funderar lite på att möblera om lite, de två sistnämnda är inte så användbara som jag trodde, då det krävs en jäkla massa händer för att det ska bli en någorlunda rättvisande siffra, kikar mest på $VPIP i de situationerna istället.

 

Sedan får man ta hänsyn till andra faktorer, såsom blinds, situation, min image etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 35 st idag och plussade fint. Har ingen jätteintressant HH att presentera på rak arm, ska kika igenom händerna imorgon och lägga upp något. Just nu fokuserar jag mycket på det mentala spelet, att inte hänga läpp så himla mycket när man blir utdragen. Idag var mitt ROI på ca 26%, men ändå blir jag så himla less på alla bad beats. Visst drar man själv ut ibland också såklart, men inte alls lika ofta. Extra jobbigt när man är tjippi på bubblan eller ITM och sedan blir utdragen två gånger i rad av muppsyner så man åker ut.

 

Har blivit något bättre på att ha tålamod när man börjar bli kort också, framförallt när man är i tidig position. Ofta är det bättre att åka igenom blindsen en gång för att kunna ställa ur sen position hellre än att ställa med semiskräp, typ K8s, från tidig position.

 

Har även fokuserat lite på ITM-spelet. Det blir ju ofta en light-variant av bubbelspelet, där man har en mindre stack som riskerar att åka, en mellanstack som bör passa sig åtminstone lite, samt en storstack som kan vara aggro. Tidigare har jag spelat allt för aggressivt som mellanstack i sådana situationer, och spelat för förstaplatsen, vilket ju iofs inte är helt fel, men efter att ha lekt lite med SNGPT så kan jag konstatera att man inte får bli för övermodig och gambla allt för mycket. Har blivit mer uppmärksam på när det är lämpligt att hålla sig något mer passiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra myssion! Blir kul i höst när vi drar igång en eller två plantor till:

"Ni behöver inte göra mer än att hålla jämna steg med Myssion" :)

 

Hehe, det blir ett tufft jobb mao. Bra jobbar Myssion!

 

Edit:

Tanken är att spelarna ska få hjälp, dels i diskussionerna med er i forumet och dels i form av mentorskap från några av de lite mer erfarna spelarna på pokerforum.nu.

 

Såg detta i Plantskolebeskrivningen. Är det så att du haft någon mentor under tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra myssion! Blir kul i höst när vi drar igång en eller två plantor till:

"Ni behöver inte göra mer än att hålla jämna steg med Myssion" :)

 

Hehe, det blir ett tufft jobb mao. Bra jobbar Myssion!

 

Edit:

Tanken är att spelarna ska få hjälp, dels i diskussionerna med er i forumet och dels i form av mentorskap från några av de lite mer erfarna spelarna på pokerforum.nu.

 

Såg detta i Plantskolebeskrivningen. Är det så att du haft någon mentor under tiden?

 

Har haft lite folk som varit med och tittat och kommenterat när jag har spelat, bl.a. Iréne-Mats, men inget mer specifikt än så. *hint-hint till Nusseman* ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion. Har fått för mig att du använder PokerOffice. Stämmer det?

 

Vilka stats använder du på din table overlay?

 

Japp stämmer.

 

Jag har:

 

- Antal spelade händer

- $VPIP

- Preflåpp räjs %

- Agression Factor Total (Postflop)

- Attempt to steal blinds

- Folded BB to steal

- Folded SB to steal

 

Funderar lite på att möblera om lite, de två sistnämnda är inte så användbara som jag trodde, då det krävs en jäkla massa händer för att det ska bli en någorlunda rättvisande siffra, kikar mest på $VPIP i de situationerna istället.

 

Sedan får man ta hänsyn till andra faktorer, såsom blinds, situation, min image etc.

 

"- $VPIP"

Vol. $ put in pot.

Har undrat över detta ett tag nu.

Vad är det för något och på vilket sätt använder du den statsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder det för att klassificera motståndaren som lös eller tight. Har man VP$IP över 40% är man tex. väldigt lös, men om man har 8% så är man supertight. Tillsammans med hur aggressivt motståndaren är efter floppen kan man få en rätt bra bild av hur motståndaren spelar på de olika gatorna. Ett tips är att läsa PokerTracker-turorialsen på bet-the-pot.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Används så som fredyr beskriver.

 

Det är hur ofta man lägger in pengar i potten frivilligt, d.v.s. utan att man sitter i blindsen. Använder man bara flops % seen, så kan det vara missvisande, då man kanske har höjt en massa preflopp utan att få syn, eller har spelat en massa gratishänder från big blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru mysoxen! :lol:

 

Nyfiken fråga, säg att du tex startar upp 4st sng samtidigt och går långt i 2 och tidigt ut i de andra 2. startar du då upp 2 igen direkt eller spelar du klart de andra 2 först. Själv kör jag runt 3 åt gången tills de är färdiga.

 

mycke 2 blir det.....

 

/hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru mysoxen! :lol:

 

Nyfiken fråga, säg att du tex startar upp 4st sng samtidigt och går långt i 2 och tidigt ut i de andra 2. startar du då upp 2 igen direkt eller spelar du klart de andra 2 först. Själv kör jag runt 3 åt gången tills de är färdiga.

 

mycke 2 blir det.....

 

/hej

 

Jag fyller oftast på kontinuerligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Myssion, såg i startinlägget att du började på Everest, du lirade deras SNGsfreerolls kan jag tänka mej? Isåfall, hur mycket lirade du upp till innan du bytte sida/ tog ut?

 

Började med deras SnG-freerolls, "gulade" ett par gånger (om man nu kan kalla det för det med tanke på att jag inte ens kom upp i över $1 :)), satte in $5 tre gånger och "gulade" dem varje gång. Läste sedan på om lite bankroll management, och började om på SnG-freerolls, fast besluten om att aldrig mer sätta in pengar på ett pokerkonto. Spelade mest FL i början ($0.02/$0.04, $0.05/$0.10 och $0.25/$0.50 (stora summor vi snackar om här... ;)) men bytte sedan till NL2 och kom upp till $750 på NL10 (med enstaka inhopp på NL25, PL25 och NL50) innan jag flyttade hela rasket till Party och började grinda NL25 där. På Everest fanns bara NL25 som SH-bord, och jag kände mig osäker där. På Party bytte jag dock snabbt till SH efter lite inspiration och tips från Zyr, sedan har jag nästan uteslutande spelat SH sedan dess. Ja, förutom nu då, när det är SnG's för hela slanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...