Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svevende%20noter%20-%204.gifEss-Å-Kå-Kå-E-Ärr-Såkker! Såkker-Såkker-Såkker! VM, Nu är det Såkker-feber!Svevende%20noter%20-%204.gif

Som när min syster sände radio när det var förra fotbolls-VM och hon skulle visa att tjejer också kunde sina grejer vad gäller fotboll. Så hon bestämmer sig för att spela en låt som passar in med fotbolls-VM. Hon startar låten och den börjar "H-O-C-K-E-Y HOCKEY!" (Nu tar vi dem) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja den matchen blir nog inte mycket att sjunga och hurra för. Måste väl vara ungefär lika svårt att spela mot Sverige som mot en pokerspelare som bara spelar AA.

 

Men, men hoppet är det sista som överger en, så visst skall det hejas!

 

//Matte

 

Hej Leo, visste inte att du hade ett kåntå på PF.nu. Alltså, om det andra laget skapar massor av målchanser, så har inte det egna lagets strategi funkat särskilt bra, oavsett om målchansena resulterar i mål eller ej.

 

Lite som att tycka att man gjorde rätt beslut bara för att ens hålstegdrag träffade på river när man synat sig all-in på flåppen.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Från Myssions Resultat-tråd:

 

Här kommer en sammanställning av mitt spel sedan jag klev upp till $25+$2 igen.

 

$25+$2 (NLT) 22/5-14/6

 

- 536 st spelade

- 223 st ITM (73 - 68 - 82) = 41.6%

- Resultat $2020.50

- ROI 13.96%

 

Länk till Graaf

 

Lyckades dock inte göra länken som en sån där liten minibild, när jag gjorde den förra så fick jag "link to thumbnail"-kod av imageshack som jag använde, men denna gången fick jag inte det, lyckades inte lista ut hur man gjorde på egen hand. Skumt.

 

Härligt, tackar!

Åsså är jag grymt impad av resultatet.

536st tycker i alla fall jag är tillräckligt många för att kunna säga att resultatet är korrekt visande, swings hit å dit cånsiderd.

14% ROI är superstrongt (tycker jag) med tanke på att du flerbordar. Snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, utdragningsafton idag igen tydligen. 19 spelade (2-2-2). Jobbigaste var när vi är HU och jag sitter på 11500 av markerna och blir utdragen som favorit tre gånger i rad... hejdå Myssion...

 

Har kikat lite i SNGPT idag angående eastbay's lilla artikel om Unexploitable HU play, jäkligt intressant. Ska ta och plugga in det dära, och sedan ska jag experimentera lite själv för att hitta unexploitable play från knappen vid olika stackstorlekar. Började lite idag, men sprang på patrull med en gång.

 

Exempel (3 spelare kvar, samtliga med 10xbb istacken):

 

Om SB/BB endast synar med 66+,ATs+,AJo+, så är det $EV+ att ställa med 100% av sin HD. Om fi däremot synar med t.ex. 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs så är det bara korrekt att ställa med 16% av sin HD. Om man däremot ökar deras syn-HD ytterligare så blir det korrekt att ställa med fler händer igen (t.ex. med 33% av sin HD om SB/BB synar med any two (tror att SNGPT inte tar hänsyn till overcall så det kanske inte blir så realistiskt iofs), så det är inte ett linjärt samband, det blir en U-kurva. Blir lite knepigt att hitta optimal unexploitable ställ-HD då, så jag sket i det och ska pilla mer imorgon (eastbay har ju gjort ett avancerat program för att räkna ut ett Nash Equilibrium, det är inte tänkt att man ska göra det med SNGPT, så det kan ju bli rätt klurigt... Men vafan... :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens

Henke får frispark på exakt samma plats som på Råsunda mot Chile, fast kanske en meter bredvid

 

Han får ta och bestämma sig nu, Härenstam Junior. Var det på exakt samma fläck, lite bredvid, eller helt enkelt i ett helt annat land?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en annan grej. I din resultatpost berättar du all möjlig intressant info men jag saknar en faktor: tidsåtgången. Som vi alla vet är tid pengar, och även om timlönen i sig kan vara intressant så tycker i alla fall jag att det skulle vara skoj om du fortlöpande berättade hur lång tid du totalt lagt ner på ditt SnG-grindande - om du orkar, dvs. Om du kör sammanhängande spelperioder (vilket jag utgår från ;)) så är det ganska lätt att redovisa.

 

Mycket roligt att ta del av spelandet annars! Sen jag började överväga era resonemang har iofs min ROI blivit negativ, men jag gör mitt bästa för att gå tillbaka till mitt gamla "mindless stop n' go"-spel igen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade hitta en bild som du kanske kan ha användning av efter WM...

 

Länk till bilden...

 

klicka inte på bilden, den kastar upp en massa popups och skit inklusive ett fönster som inte gick att stänga alls så jag fick plocka det via aktivitetshanteraren.

Ja, vad är det för skitlänk? Jag råkade stänga ned ett pokerbord i röran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade hitta en bild som du kanske kan ha användning av efter WM...

 

Länk till bilden...

 

klicka inte på bilden, den kastar upp en massa popups och skit inklusive ett fönster som inte gick att stänga alls så jag fick plocka det via aktivitetshanteraren.

Ja, vad är det för skitlänk? Jag råkade stänga ned ett pokerbord i röran.

 

Mozilla for the win son.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade hitta en bild som du kanske kan ha användning av efter WM...

 

Länk till bilden...

 

klicka inte på bilden, den kastar upp en massa popups och skit inklusive ett fönster som inte gick att stänga alls så jag fick plocka det via aktivitetshanteraren.

Ja, vad är det för skitlänk? Jag råkade stänga ned ett pokerbord i röran.

 

Mozilla for the win son.

 

Ah... sorry, tänkte inte på det att det finns folk som kör utan skydd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en annan grej. I din resultatpost berättar du all möjlig intressant info men jag saknar en faktor: tidsåtgången. Som vi alla vet är tid pengar, och även om timlönen i sig kan vara intressant så tycker i alla fall jag att det skulle vara skoj om du fortlöpande berättade hur lång tid du totalt lagt ner på ditt SnG-grindande - om du orkar, dvs. Om du kör sammanhängande spelperioder (vilket jag utgår från ;)) så är det ganska lätt att redovisa.

 

Kul att det går bra Myssion, du verkar också spelat en hel del. Har du någon koll på hur många timmar du totalt lagt ned på Plantskolan?

 

 

Har faktiskt ingen riktig koll. Skulle tippa på att jag lägger ner mellan 2-4 h/dag på själva spelandet och 2-4 h på övrigt; analysera mitt spel, skriva på forumet, läsa böcker etc.

 

Spelar oftast sex bord samtidigt, ibland 4 om jag känner för att ta det lite lugnt. En turre tar i snitt 32 min, så det blir 8-12/h, säg 10 för enkelhetens skull, och jag har ett ROI på 14%, d.v.s. $3.78 i vinst/turre = ca $35-$40/h.

 

Så timlönen känns ju ok, dock känner jag att jag hade kunnat bli mer effektiv och kanske öka på volymen en hel del.

 

Du skriver väl en heltäckande SnG-guide (med garanterad vinst om man följer den) sen? ;)

 

Vad kör du för principer vid heads up? SAGE-systemet (hittar ingen länk, cardplayer.com tycks vara nere) eller nåt annat?

 

Tänkte faktiskt lägga till lite material om HU-spel i min SnG-guide som nästa steg, så du får hålla dig lite till.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bidde lite spel idag, fast inte så mycket. Spelade 8 st (2-1-1) och det blev mest en massa standardsituationer. Många synmuppar vid borden idag.

 

Har lekt med SNGPT i lite olika knapp- och HU-situationer, kommer förhoppningsvis att skriva ihop något mer konkret under veckan.

 

Nu ska jag äta en näve honungs- och marmeladsmörgåsar med O'boy och småglutta lite på Brassiljen mot Australjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...