Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Beställde ett gäng böcker för mina FPP's. Det blev:

 

- Tournament Poker for Advanced Players

- Book of Bluffs

- Psychology of Poker

- Theory of Poker

 

Här går det undan, fick böckerna igår, hemkörda till dörren av DHL (stod att det skulle ta 4-6 veckor). :)

 

Har bläddrat lite i dem. Book of Bluffs verkar bra, har aldrig varit särskilt bra på att bluffa påstflåpp, eller särskilt bra på att fånga bluffar heller för den delen, betar någon rejält så viker jag oftast det mesta, fast det beror väl å andra sidan på att jag började lira mot ultrasynstationer på NL2 ( :shock: ) på tomtesajten Everest, och där var det bara värdebeta-värdebeta-värdebeta samt vika så fort de passiva mupparna hittade betknappen... När man började spela så hade man någon sådan där tramsig stolthet bakom att man aldrig bluffade minsann, den försvann ju fort när man fattade lite bättre, men jag har aldrig riktigt känt behovet av att finslipa bluffarskillsen, men nu kan man ju passa på att göra det.

 

Psychology of Poker verkar jätteintressant.

 

De båda Sklansky-böckerna känns väl lite sådär. Alltså, de är ju jättebra, men 80% av grejerna kan man redan, och jag känner mig inte motiverad att läsa en massa basic material bara för att hitta lite guldkorn här och där som man har missat tidigare. Provade att läsa Tournament Poker men det slutade bara med att jag satt och skummade genom texten för att hitta det intressanta, varpå man riskerar att missa en massa intressant som ligger inbakat här och där istället. De hamnar i hyllan och får läsas vid senare tillfälle när jag känner att jag är mer motiverad och har mer tid över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte funderat på att gå upp i nivå och skotta lite snart? Du har ju faktiskt tjänat ihop en fin rulle och har marginal att pröva vingarna lite högre.

 

Jag har näml själv blivit lite mer vänligt inställd till skottning under senaste tiden efter att ha läst lite inspirerande material på 2+2. Jag är annars väldigt risk-aversiv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte funderat på att gå upp i nivå och skotta lite snart? Du har ju faktiskt tjänat ihop en fin rulle och har marginal att pröva vingarna lite högre.

 

Jag har näml själv blivit lite mer vänligt inställd till skottning under senaste tiden efter att ha läst lite inspirerande material på 2+2. Jag är annars väldigt risk-aversiv...

 

Länk tack.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zlatan.jpg

 

Okej, tebax till topic nu ;)

 

Hehe, :lol: dags för avatarbyte igen kanske...

 

Har du inte funderat på att gå upp i nivå och skotta lite snart? Du har ju faktiskt tjänat ihop en fin rulle och har marginal att pröva vingarna lite högre.

 

Jo, tänkte kliva upp snart. Har funderat på att prova på $36+$3 6-handed, men jag skiter nog i det (de finns inte i turbo) och kliver upp till $55+$5. Ska göra ett uttag snart, sedan får jag utvärdera efter det. Har diskuterat lite med niqlas, han hade läst på 2+2 om ett system som någon använde (curtains?) för att gå upp i nivå när man spelar SnG's, byter ut ett bord i taget och utökar efter hand. Ska leta upp länken till den artikeln (om någon vet vilken jag menar så påsta den gärna här).

 

Tjena Myssion jag är 27 och bor oxå i tecko, jag och några kompisar brukar träffas för lite poker vissa helger. Vi brukar vara runt 20 pers och kör turnering till låååångt in på natten. Vore kul om du kunde vara med någon gång.

 

Släng iväg ett PM när det börjar bli dags, har dock jäkligt ont om tid nuförtiden så jag kan inte lova något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt om du svarat på något av detta innan, men:

 

Spelar du flera bord samtidigt?

 

Spelar du någonsin Speed-bord?

 

Alltid 10 spelare vid bordet?

 

6 bord samtidigt.

 

Japp, spelar turbosar alltid.

 

Stars är 9-manna, har funderat lite på att prova 6-manna men hoppar nog över det då de inte finns i turbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...