Gå till innehåll

BlackSmp

Members
  • Innehåll Antal

    99
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om BlackSmp

  • Placering
    Advanced Member
  • Födelsedag 1962-04-26

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Det syns på en gång att er övergång till en ny plattform kommer att gå bättre än för SvS:)
  2. [quote=Isildoor;1866779]Såg en kommentar från en representant på SVS angående en fråga på deras facebooksida, han påstår att de istället för ett forum har en lista där de skriver upp ALLA buggar som rapporterats in. Så kan de lättare hålla ordning på alla buggar sa han ungefär, jojo, man får ruskigt fina vibbar av deras kommunikation.[/quote] Återigen ett exempel på hur dåligt de kommunicerar och hur osannolika många av deras förklaringar är. Inte använder man ett forum för att hålla ordning på vilka buggar som finns. Möjligen så kan man samla in buggrapporter den vägen men man måste ha en separat lista... Och om de använde forumet för att hålla koll på byggarna så förtjänar de det nuvarande systemet.
  3. De borde istället säga "det är första gången som jag hör talas om det felet.." Att påstå att någon "sannolikt är ensam" om ett fel är dumt eftersom de inte har en aning om hur det är.
  4. [quote=suitedaces;1866661]Länk?[/quote] Gå till SvS pokersida på Facebook så hittar du den. Det står i inlägget
  5. [quote=Dr_Anonymous;1866647]Men vafan stänger de ner inatt på en söndag nu? Seriöst svs ni är fan sämsta klienten i världen. Älskar hur det står att det är en ordinarie stängning. Javisst nätterna till Onsdag ja, men på bästa turneringsdagen stänger ni ner helt plötsligt?[/quote] svs lösning på allt verkar vara att lägga in en reklamfilm för nya klienten (på fb sidan för svs poker) :)
  6. [quote=Trillske;1866582]Haha, ett annat bygge än de testat? Nej, man testar det bygge man sedan lägger i produktion. Det är hela funktionen med att testa saker. Däremot har du säkerligen rätt i att de har dåliga rutiner.[/quote] I verkligheten så kör man knappast alla tester på alla byggen utan det blir ett urval av regressiontester - helst med någon form av testautomation. Men vi behöver inte diskutera teststrategi här, det är uppenbart att de inte har koll på sin releaseprocess :)
  7. [quote=NeoSlayer;1866515]Man har en schemalagd turnering som gått VARJE söndag i över ett års tid och sen glömmer någon att lägga upp den. Svaret jag får är inte bara arrogant utan direkt felaktigt. Vi pratade om kompetens va? :) Jag gillar Linus med, han försöker verkligen men det blir fel lite för ofta för att jag ska kalla honom kompetent.[/quote] Eftersom jag bara körde CG så hade inte koll på turneringarna. Det gjorde det svårt för mig att förstå problemet med Linus svar. Det blev lättare nu Liknande svar fick jag mest hela tiden när jag påpekade brister med Mac installationen. Svar som hänvisar till c-disken när jag sitter på Mac som inte har en c-disk känns mest som när Microsofts "indiska support" ringer för att be mig välja startmenyn för att fixa ett fel som de har upptäckt... :)
  8. [quote=Trillske;1866520]Alltså vilket lol-svar. :-D Det stämmer säkerligen att de inte uppstod i testmiljön, men de har ju rimligen funnits där hela tiden. Jag tror varken förvaltare, testare eller support har ett jättekul arbetsliv just nu.[/quote] Inte säkert. Det beror helt på vilka rutiner de har. Om de levererar ut ett annat bygge än det som är testat så är det möjligt att de lägger till fel Det är iofs ingen bra kvalitetssäkring men det verkar rätt uppenbart att man har kvalitetsproblem som beror på dåliga kvalitetsrutiner och verifieeingsmetoder
  9. [quote=NeoSlayer;1866476]På det säger jag JÄTTELOL!! :roll::lol: Jag mailade för ett tag sen och frågade varför det inte fanns någon långsöndag upplagd? Hej. Helt enkelt för att det inte finns någon sådan turnering. LångLÖRDAG finns däremot, men det spelades såklart Lördagen den 11e. ¨ På söndagar är det Söndagssteken som gäller. Med vänlig hälsning Linus Kundservice Svenska Spel Däremot är han ofta snabb på att svara men kompetent? njaee.. inte inom pokerområdet i a f. Har fler exempel på svar helt uppåt väggarna.[/quote] Ok, jag konkretiserar mig:) han är en av de få som vet något om Mac och ger relevanta svar på det området. Jag kör inte turneringar så jag har inte koll på dem. Brukar det finnas en långsöndag eller var det bara ett önskemål från din sida?
  10. [quote=snaskov;1866468]... Med vänlig hälsning Linus Kundservice Svenska Spel[/quote] Linus är en av de som jag upplever som riktigt kompetenta på supporten. Dessvärre så finns det även andra som kommer med helt felaktiga svar som bara ger intryck av att de försöker att komma undan så lätt som möjligt.
  11. [quote=Folke Rosvall;1866429]En liten notis: Du är en av få skribenter som kan skilja på de och dem. Det är [B]mycket[/B] ovanligt nuförtiden, när orden i praktiken är utdöda. Alla säger ju dom. Jag har aldrig sett dej göra fel. En eloge![/quote] Tack. Alltid roligt med komplimanger.
  12. [quote=PIMM95;1866410]Tycker det sänder rätt dåliga signaler att SVS Poker stängt ner sitt eget pokerforum och nu tackar nej till detta.[/quote] Det var ju länge sedan som de sände de signalerna:) Jag både kan förstå dem samtidigt som jag tycker att de gör fel. Det är framförallt bristen på "transparens" som jag tycker är tråkig - samt avsaknaden av visionen att skapa en bra produkt.
  13. [quote=MrSokrates;1866374]Svaret från lotteriinspektionen. Hej Tack för ditt mail och dina synpunkter. Lotteriinspektionen är väl informerad...[/quote] Ganska typiskt byråkratsvar. I princip så stod det väl ungefär: "Vi litar på att SvS gör allt rätt. Du behöver inte kontakta oss om du är rädd för att bli blåst eftersom vi koll på allt iom att SvS berättar allt för oss..." Men som sagt, byråkratsvar utan speciellt mycket innehåll
  14. [quote=Ola Brandborn;1866322]Det betyder att det inte är gratis för en sajt att göra reklam på poker.se/pokerforum. SvS har utmärkta egna kanaler att kommunicera med sina spelare, som är gratis, exempelvis Facebook. Jag vet inte varför de inte utnyttjar dessa.[/quote] Min misstanke är att de vill använda FB för reklam, inte för diskussion
  15. [quote=Folke Rosvall;1866319]En gång i tiden fanns det ett sådant forum (deras eget). Svenska Spel hade förvånansvärt stort tålamod med alla skribenter som uppträdde oseriöst. Åren gick men till sist orkade inte Svenska Spel längre utan la ner forumet. Ett bättre alternativ hade varit att stänga av alla som inte ville debattera seriöst. Då hade forumet kunnat leva vidare.[/quote] Jag vet och kundtjänstpersonalen som körde forumet var bra. Det var dock samma problem där, inga ansvariga som yttrade sig eller talade om planerna. Det är det som irriterar mig med de kanaler som trots allt används. De lägger enbart ut rena "reklamtexter" och inte ett seriöst resonemang kring spelet Nåväl, de kan inte göra alla nöjda
×
×
  • Skapa nytt...