Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Hej,

 

Då man aldrig vet i förtid hur många som ställer upp i turneringen så är det en svår fråga att besvara. Men ifall vi utgår från förra årets siffror så är det Mörkpoker som tagit kortast tid för att utse en SM vinnare.

 

Generellt så tar ett SM event runt 7-8 timmar att spela. Alla event pusas vid finalbordet förutom Duellen som pausas vid 32 spelare och återupptas dagen efter kl 20:00 för att spelas färdigt.

Main Event spelas under 3 dagar, dag 1 tar turneringen paus kl 02:00 för att återupptas dagen efter klockan 19:00. Dag 2 spelas ner till finalbord för att sedan ta en paus till den 2/12 kl 19:00 då en vinnare koras.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Vart hittar jag handhistoriken i svenska spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har det för att särskilja sig från det riktiga SM. Det är viktigt för svs att strukturen är så usel så möjligt för maximalt ökat turmoment, det är ju trots allt ett turspel.

 

Alternativ två är ju att de är ungefär så inkompetenta som man förväntar sig.

 

tredje alternativet imo det behövs lite mer tur så att du inte kan vinna alla smturneringar som går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels Poker gratulerar ”Fellani”, 2012 års SM-vinnare i Texas Hold’em 5-manna!

Efter knappt en timme på finalbordet kunde ”Fellani” ta hem SM-titeln och tillsammans med den ett förstapris på 141 203 kronor.

 

Vi vill också passa på att tacka alla de 1642 spelare som deltog i det första eventet, och önska dem lycka till i kommande SM-events.

 

Med vänlig hälsning

Svenska Spels Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-8 timmar, om ni starta 19:00 så delar ni upp det på två dar då eller?

 

Nån annan här som körde omaha ifjol, hur gick det till, tid ungefär? Prispott ca?

 

Hej constantin,

 

Helt riktigt vi delar upp sidoeventen på 2 dagar. Dag 1 spelar vi ner till finalbordet och pausar till kl 20:00 dag 2. Dag 2 spelar vi till en vinnare är korad.

 

Syftar du på Omaha 5-manna som spelas den 7/11 så är det ett nytt event för i år. Som det ser ut idag har vi redan 144 registrerade och ser ut att kunna komma upp i ca 400-500 spelare. Tiden för turneringen skulle gissningsvis komma att ta ca 7 timmar.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni vet är första SM-eventet avgjort och vinnaren av Texas 5-manna blev ”Fellani”. Vi passar på att ännu en gång gratulera till vinsten av den första SM-titeln och blickar nu framåt till nästa event.

 

Nästa chans på en SM-titel går av stapeln imorgon klockan 19:00. Denna gång är det Omaha PL 5-manna som står för utmaningen. Redan nu har vi över 140 deltagare registrerade och en prispott på drygt 70 000 kronor.

Detta event är nytt för i år och vi ser fram emot att kora den första SM-vinnaren av Omaha 5-manna.

Du kan kvala in dig från 20 kronor och uppåt ända fram till en timme innan finalstart klockan 19:00 den 7/11.

 

Vill du ladda upp inför nästa event rekommenderar jag det nya avsnittet av Pokerstudion här

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels Poker gratulerar "Snarlik", 2012 års SM-vinnare i Omaha 5-manna!

Efter lite mer än en timmes spel på finalbordet kunde "Snarlik" ta hem SM-titeln och tillsammans med den ett förstapris på 71 363 kronor.

 

Vi vill också passa på att tacka alla de 662 spelare som deltog i premiären av detta nya event i SM, och önska dem lycka till i kommande SM-events.

 

Med vänlig hälsning

Svenska Spels Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördag klockan 19:00 startar det tredje SM-eventet, 7-kort Stötpoker. 7-kort Stötpoker är en av de mest klassiska spelformerna inom poker. Innan onlinepokern slog igenom under tidigt 2000-tal, var spelet större än Texas Hold?em i många delar av världen, inte minst i pokerns huvudstad Las Vegas.

 

Förra året deltog 162 spelare i finalen och den som drog längsta strået var RoosM, detta gav spelaren en vinst på 21 432 kronor och en SM-titel att skryta med. RoosM verkar vara ute efter att försvara sin titel då denna redan är registrerad och startklar inför lördagens final. Några som är ute efter att ta titeln ifrån titelhållaren är rosjon och Quenni (SM vinnare Duell 2011). Ska bli intressant och se vem som tar hem denna klassiker.

 

Eventet startar lördag klockan 19:00 med inköpet 490+10 SEK.

 

Finalen kommer att pausas när ett finalbord (8 spelare) är korat. Sedan kommer finalbordet starta klockan 20:00 på söndag.

 

Detta upplägg är detsamma för alla våra sido-event.

 

Stort lycka till i jakten på SM-titeln och årets tredje event!

 

Dybban flyttar in

 

Passar även på att rekomendera det senaste avsnittet av "Dybban flyttar in". Denna gång bär flyttlasset till ingen mindre än Jonatan "Samvetet" Hellman. Se hur Jonatan trixar med basketbollen och gör en klassisk Call-dance:) Se avsnittet på svenskaspel.se/poker

 

Mvh/

Niklas -Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det dags för årets fjärde event, denna gång är det Mörkpoker som står för utmaningen. Turneringen startar klockan 19:00 med inköp 500 kronor.

 

I skrivandets stund har vi drygt 80 registrerade och en prispott på över 40 000 kronor.

Satelliter spelas ända fram till 1 timme innan finalstart och kostar från 20 kronor.

 

Här kan ni ladda upp inför finalen och även få inblick i dagens finalbord i 7-kort Stötpoker

 

Lycka till i jakten på en SM-titel!

 

 

 

Mvh/

 

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! När man går in i Lobby/inställningar/layout/ingen så försvinner det där med att borden sorterar och ändrar sig själva när man öppnar ett nytt. Bra så långt. Däremot så kommer klienten inte ihåg inställningen så jag måste göra den varje gång (kan ju vara ngt med min burk oxå) jag spelar samt även i längre sessioner gå in och göra om manövern. Flera ggr har det också hänt att när man gjort sitt val och klicka på "använd" så blir "klickrutan" grå och inställningarna ändras inte. Supertacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels Poker gratulerar "TUTTAN2", 2012 års SM-vinnare i 7-kort stötpoker!

Efter drygt två timmars spel på finalbordet kunde "TUTTAN2" ta hem SM-titeln och tillsammans med den ett förstapris på 17 762 kronor.

 

Vi vill också passa på att tacka alla de 125 spelare som deltog i eventet 7-kort stötpoker, och önska dem lycka till i kommande SM-events.

 

Med vänlig hälsning

Svenska Spels Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte starta fler 2/4 bord, 4-5 gubbar på väntelistan på alla som är igång.

 

jojo den känner jag till. öppnades inga tomma bord längre för en nivå bara. skumt

 

I vissa fall kan automatiken med att generera nya bord haka upp sig, skulle detta hända vänligen kontakta vår kundsupport på 0770- 11 11 11 så lägger de ut nya bord direkt.

 

Vad är ståöver-meddelanden? Har dölj iklickat men får fortfarande popups på borden om det nu är det som menas.

För att kunna veta vad exakt det är för meddelande och kunna hjälpa dig på bästa sätt får jag be dig kontakta vår kundsupport på 0770- 11 11 11.

 

Hej! När man går in i Lobby/inställningar/layout/ingen så försvinner det där med att borden sorterar och ändrar sig själva när man öppnar ett nytt. Bra så långt. Däremot så kommer klienten inte ihåg inställningen så jag måste göra den varje gång (kan ju vara ngt med min burk oxå) jag spelar samt även i längre sessioner gå in och göra om manövern. Flera ggr har det också hänt att när man gjort sitt val och klicka på "använd" så blir "klickrutan" grå och inställningarna ändras inte. Supertacksam för hjälp.

Inställningen ska komma ihåg om du gör den under fliken inställningar, dock ändras den om du väljer en annan inställning på bordet. Vi tar detta vidare för felsökning, återkom gärna till vår kundservice på 0770- 11 11 11 så kan vi enklare felsöka och få mer information från dig exakt hur det ser ut.

 

Mvh/

Nikals - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! När man går in i Lobby/inställningar/layout/ingen så försvinner det där med att borden sorterar och ändrar sig själva när man öppnar ett nytt. Bra så långt. Däremot så kommer klienten inte ihåg inställningen så jag måste göra den varje gång (kan ju vara ngt med min burk oxå) jag spelar samt även i längre sessioner gå in och göra om manövern. Flera ggr har det också hänt att när man gjort sitt val och klicka på "använd" så blir "klickrutan" grå och inställningarna ändras inte. Supertacksam för hjälp.

 

+1. Sjukt tiltande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...