Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Jag brukar ju inte spela på den här sajten så det är säkert jag som inte är van. Men, var hittar man hur man ställer om till 4-färgskortlek? Och hur tar man sig snabbt till turneringslobbyn på de turrar man spelar? När jag trycker på "Lobby" som finns i bordet man spelar så kommer jag till lobbyn där jag sist befann mig och jag kommer inte till den turre jag spelar. Ska jag sen titta i nästa turres lobby så måste jag trycka "tillbaka" och sen leta upp den turren och gå in i lobbyn. Så kan man ju inte hålla på om man spelar några turrar samtidigt. Då missar man ju vad som händer och har säkert missat att agera också och när man väl kommer till turren så är det redan inaktuellt det man skulle kolla upp.

 

Men som sagt, det är säkert bara jag som inte hittar ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ju inte spela på den här sajten så det är säkert jag som inte är van. Men, var hittar man hur man ställer om till 4-färgskortlek? Och hur tar man sig snabbt till turneringslobbyn på de turrar man spelar? När jag trycker på "Lobby" som finns i bordet man spelar så kommer jag till lobbyn där jag sist befann mig och jag kommer inte till den turre jag spelar. Ska jag sen titta i nästa turres lobby så måste jag trycka "tillbaka" och sen leta upp den turren och gå in i lobbyn. Så kan man ju inte hålla på om man spelar några turrar samtidigt. Då missar man ju vad som händer och har säkert missat att agera också och när man väl kommer till turren så är det redan inaktuellt det man skulle kolla upp.

 

Men som sagt, det är säkert bara jag som inte hittar ordentligt.

 

 

1.

Inställningar,, klicka sen åt sidan vid AA som ligger vid bordet som visas

 

2.

Detta har vart efterfrågat sen tidigt 1600tal men inte gjorts nåt åt, det är inte lättare än vad du skriver. :evil::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis en Sill Lotto och på fjärde plats efter knappen så hade jag lite tid på mig tänkte jag att träffa en bra hand.

Första handen så ryker både small och big blind och här kommer kruxet.

Knappen flyttas till under the gun(!).Han slipper således betala small eller big blind.Knappen flyttar och small och big hoppar två steg och förbi den lyckliga killen.

Där sitter jag såklart och blir utslagen.

 

Men till frågan,Svenska Spel svarade att de ändrat detta senaste uppdateringen och nu följer branschstandard.Detta låter helt galet.

Vilka andra pokerklienter följer detta?

Aldrig sett tidigare och tänk er att råka ut för det i bubblan under en stor turnering.

 

Fast vad vet jag,alla kanske har ändrat till detta för några timmar sedan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplevde samma sak igår, otroligt störande.

Vad är problemet?

 

+1

 

Det händer ofta, alltid med samma svar från kundservice "vi har inte upplevt några störningar hos oss" och "ingen annan har ringt om detta". Jag spelar på fast lina, har andra siter uppe samt även andra bord på svs uppe så det är helt klart ett fel hos Svs. Extra problematiskt när det är många inloggade, t ex hände det när jag fick KK i SM-5-manna, halvdjupt inne i turren - småtiltande:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har vart efterfrågat sen tidigt 1600tal men inte gjorts nåt åt, det är inte lättare än vad du skriver. :evil::cry:

Det är actually enklare numera! Om du går in Inställningar > Spelarprofil så hittar du enkelt vilka turrar du är reggad i och kan öppna tillhörande lobby! Inte för att det heller är någon superlösning, men det är ju klart bättre än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Det händer ofta, alltid med samma svar från kundservice "vi har inte upplevt några störningar hos oss" och "ingen annan har ringt om detta". Jag spelar på fast lina, har andra siter uppe samt även andra bord på svs uppe så det är helt klart ett fel hos Svs. Extra problematiskt när det är många inloggade, t ex hände det när jag fick KK i SM-5-manna, halvdjupt inne i turren - småtiltande:-P

 

Sitter också på fast lina 100/100mbit, har också andra sajter uppe och de laggar inte samtidigt som Svs.

Så Svs kan vi få någon förklaring till varför problemet uppstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det egentligen när man blir disconnctad på ett bord men inte på dom andra..?

 

Om jag kommer ihåg det rätt så tappar skitklienten kontakten vid första förlusten av ett större datapaket och återfår den inte förrän en full omstart av programmet. Varje pokerbord/fönster i klienten har separata anslutningar. Det kan ha med din dators internetanslutning att göra, din ISP eller SvS's server. Kan också finnas en hel del buggar i klienten som inte "lagas" innan omstart. I de senare fallen så lär vi inte få reda på det i första taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ju inte spela på den här sajten så det är säkert jag som inte är van. Men, var hittar man hur man ställer om till 4-färgskortlek? Och hur tar man sig snabbt till turneringslobbyn på de turrar man spelar? När jag trycker på "Lobby" som finns i bordet man spelar så kommer jag till lobbyn där jag sist befann mig och jag kommer inte till den turre jag spelar. Ska jag sen titta i nästa turres lobby så måste jag trycka "tillbaka" och sen leta upp den turren och gå in i lobbyn. Så kan man ju inte hålla på om man spelar några turrar samtidigt. Då missar man ju vad som händer och har säkert missat att agera också och när man väl kommer till turren så är det redan inaktuellt det man skulle kolla upp.

 

Men som sagt, det är säkert bara jag som inte hittar ordentligt.

 

Hej Greenbay,

Ser att du fått svar från vänliga forumvänner, vill bara bekräfta att det är som de säger.

4-färgs kortlek ändrar du till under Inställningar och sedan väljer du mellan 4-färg eller vanlig layout på korten vid bilden av de två A,A-korten.

Angående att hitta de turneringar som du spelar i och så snabbt som möjligt hitta informationen har vi i senaste uppdateringen lagt till en knapp som heter "Spelarprofil" som du hittar under fliken "Inställningar". Där kan du hitta alla dina pågående turneringar.

 

Har ni driftstörningar? Jag med flera upplever att klienten bara laggar till med olika internet operatörer. Lagom kul sitta i 4b potter och se hur man bara försvinner.

Förstår absolut att det är irriterande och inte alls roligt att sitta mitt i en pott och ens klient hakar upp sig. Att den hakar upp sig kan bero på många olika orsaker och vad som hänt just dig kan jag inte undersöka här. Jag får be dig kontakta vår kundservice på 0770-11 11 11 så kan de enklare felsöka och se om de kan hjälpa dig vidare.

 

Hur kommer det sig att ni byter namn på Omaha borden? Ena dagen står det omaha high och omaha hi/low men ena dagen står det OMH och OML?

Detta är en mycket bra fråga:) Jag har tagit den vidare och undersöker hur vi kan få slut på ändrandet av förkortningen.

 

Hur fungerar det egentligen när man blir disconnctad på ett bord men inte på dom andra..?

Då varje bord du har uppe har en enskild uppkoppling betyder det inte att alla bord får anslutningsproblem om ett bord får det. Detta för att du skall kunna spela vidare på de övriga borden medan bordet försöker återkoppla. Tappar du däremot kopplingen till Lobbyn utan att kunna återkoppla behövs det att du loggas ut från alla bord och loggar in pånytt.

 

Har jag missat besvara någon fråga så är det bara att säga till.

Ni får ha en trevlig fortsättning på veckan och ska ni spela någon SM-turnering önskar jag all lycka till i jakten på SM-titeln!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Greenbay,

Ser att du fått svar från vänliga forumvänner, vill bara bekräfta att det är som de säger.

4-färgs kortlek ändrar du till under Inställningar och sedan väljer du mellan 4-färg eller vanlig layout på korten vid bilden av de två A,A-korten.

Angående att hitta de turneringar som du spelar i och så snabbt som möjligt hitta informationen har vi i senaste uppdateringen lagt till en knapp som heter "Spelarprofil" som du hittar under fliken "Inställningar". Där kan du hitta alla dina pågående turneringar.

Det gör det ju liiite snabbare att hitta sina turrar men varför kan ni inte ha en shortcut direkt från bordet? Och varför kan man inte ha fler turrelobbys öppna samtidiga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en fråga. Jag spelar en headsupturre och där står det att plats 1 till 3 får samma pris. Hur kan plats tre få pris? Ska de som förlorar semifinalen spela om priset? Eller är det den som slowspelar semifinalen som går vidare?

Svarar mig själv.

Har nu spelat turren och det var så sjukt att den som är kvar längst av de som förlorar i semi blir trea. Mao så gällde det att slöspela ut det andra bordet. Sanslöst! Inte mycket poker där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör det ju liiite snabbare att hitta sina turrar men varför kan ni inte ha en shortcut direkt från bordet? Och varför kan man inte ha fler turrelobbys öppna samtidiga?

Som det ser ut idag ar vi ingen möjlighet att öppna upp egna fönster för turneringsinformationen utan den syns direkt i lobbyn. Att kunna ha ännu bättre översyn av turnerings-lobbyn är något vi tar med oss och ser hur vi kan utveckla i framtiden.

 

Svarar mig själv.

Har nu spelat turren och det var så sjukt att den som är kvar längst av de som förlorar i semi blir trea. Mao så gällde det att slöspela ut det andra bordet. Sanslöst! Inte mycket poker där inte.

 

Det är helt rätt som du skriver. I duell-kval får man spela om platserna, den som hänger kvar längst är den som vinner priset/platsen. Vi tar även denna vidare som önskemål om förändring för att slippa "slö" spelandet i sutet.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills har 5 SM-titlar fördelats och det sjätte eventet av nio startar i kväll. Texas Fixed Limit är spelformen och var 2011 det fjärde största eventet med sina 338 deltagare. Vinnaren av turneringen blev ManBearPig som i och med detta kammade hem hela 41 405 kronor.

 

Just nu har vi ca 70 registrerade men fullt med kval turneringar kvar att kämpa om en plats i finalen.

Kval-satelliter spelas ända fram till 1 timme innan finalstart och kostar från 20 kronor.

 

På vår facebook sida kan du ladda upp inför Texas Fixed med hjälp av senaste avsnittet av Pokerstudion

 

Lycka till i jakten på en SM-titel!

 

 

 

Mvh/

 

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt rätt som du skriver. I duell-kval får man spela om platserna, den som hänger kvar längst är den som vinner priset/platsen. Vi tar även denna vidare som önskemål om förändring för att slippa "slö" spelandet i sutet.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Ja, enklast är att som i det här fallet ge 50:- till båda semifinalistförlorarna. Roligast är att låta dem spela en till match om priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...