Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Lysande jobbat SvS. Att programmera in en bugg som gör att bb hoppar över en person när någon slås ut från small blind i sb vs bb. Hände polarn för 10 min sen och sedan händer det även på mitt bord.

...

 

Detta är ett medvetet val från Svs, de skrev i senaste patch-notesen att de hade ändrat till detta medvetet eftersom det var "enligt branschstandard" vetifasen vad det är för branschstandard dock :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför blir man kickad från alla bra bord om man tappar anslutning i en sekund? Det är för övrigt oerhört retarderat.

 

 

Hej,

Så här fungerar återkopplingen i klienten.

Då varje bord du har uppe har en enskild uppkoppling betyder det inte att alla bord får anslutningsproblem om ett bord får det. Detta för att du skall kunna spela vidare på de övriga borden medan bordet försöker återkoppla. Tappar du däremot kopplingen till Lobbyn utan att kunna återkoppla behövs det att du loggas ut från alla bord och loggar in pånytt.

 

 

Lysande jobbat SvS. Att programmera in en bugg som gör att bb hoppar över en person när någon slås ut från small blind i sb vs bb. Hände polarn för 10 min sen och sedan händer det även på mitt bord.

 

Detta är absolut ingen bugg utan en av de stora förändringarna som gjordes i och med förra uppdatering i oktober. Skillnaden från förut är att Dealer-knappen nu flyttas först och sedan positioneras SB och BB ut. Förut har BB flyttats först och sedan har Dealer-knappen positionerats. Blinds-logiken är inget eget påfund utan något som används av flera pokeroperatörer och något Boss Media ändrat i hela nätverket.

 

 

 

Vad jag verkligen inte kan förstå på svs är att man kan bara ha fem bord uppe totalt. Även om man bara ska raila, varför? Måste väl gynna sajten om jag kan ha fem cg-bord uppe och kunna få raila ett sjätte cg-bord? Varför måste jag behöva stänga ner ett av mina egna då för att raila det andra?

 

Oerhört frustrerande och jag ser inte riktigt varför funktionen ens finns men hoppas ni kan lösa detta för det kan ju omöjligen bara vara jag som stör mig på det.

 

Mvh,

 

Carl

 

Det är helt riktigt att man enbart kan ha uppe 5 cashgame bord uppe samtidigt. Detta är för att vi har satt en spärr på detta. Det är inget nytt utan något vi haft sedan uppstarten av pokerklienten.

Att vissa kan ha uppe fler bord beror på att de spelar turneringar där det inte finns någon spärr.

Vi tar det vidare att man ska ha möjlighet att raila flera cashbord utan att slå i spärren.

 

Angående problem med "slidebaren" får jag ta vidare för felsökning. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-11 11 11 för att vi enklare skall kunna få mer information hur det beter sig när ni klickar.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu är det enbart ett sido-event kvar och det spelas ikväll kl 19:00. Eventet är SM Duell med inköp 500 kronor.

 

Förra årets Duell-vinnare "Slacker_" är anmäld och sugen på att försvara sin titel. Några andra kända namn i deltagarlistan är Michael Tureniec, rosjon, dybban och många fler.

Duellen är den sista SM-titeln att knipa innan Poker SM Main Event startar på söndag där det redan nu är ca 1000 deltagare registrerade och prispotten närmar sig 2 miljoner kronor.

 

Allt pekar på att deltagarantalet kommer upp på förra årets rekordsiffror, vilket ger drygt 1.2 miljoner till förstapris.

 

Ta chansen att kvala in dig under hela veckan eller köp in dig direkt för att säkra platsen i årets största turnering på Svenska Spel.

 

Lycka till!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla Efterblivna Tokfittor, Hur Kan Ni Stänga Registreringen Innan Turneringen Börjar Till Sm Duell????? Hur I Helvete Ska Jag Veta Det? Ni Har Gjort Reklam Och åter Reklam Och Reklam Om Hur Ni äntligen Kommit In I 2000 Talet Och Börjat Ha Registrering öppen Fram Till Turneringsstart, Men Nu När Jag 4 Minuter Innan Turneringsstart Ska Registrera Mig Så Står Det Registrering Stängd???!?!??!? Ni Måste Vara Det Sämsta Skötta Företaget I Hela Jävla Världshistorien Jävla Fittdårar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Inlägg varnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla Efterblivna Tokfittor, Hur Kan Ni Stänga Registreringen Innan Turneringen Börjar Till Sm Duell????? Hur I Helvete Ska Jag Veta Det? Ni Har Gjort Reklam Och åter Reklam Och Reklam Om Hur Ni äntligen Kommit In I 2000 Talet Och Börjat Ha Registrering öppen Fram Till Turneringsstart, Men Nu När Jag 4 Minuter Innan Turneringsstart Ska Registrera Mig Så Står Det Registrering Stängd???!?!??!? Ni Måste Vara Det Sämsta Skötta Företaget I Hela Jävla Världshistorien Jävla Fittdårar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hej AMAGAD!

 

Det är helt riktigt att man kan registrera sig ända fram till start, detta gäller på alla turneringar förutom duell-turneringar tyvärr. Beklagar att du missat turneringen på grund av detta. Som det ser ut idag har vi ingen möjlighet att använda oss av den sena registreringen vi har fram till sista sekund innan turneringen startar när det gäller duellturneringar.

 

Får återigen beklaga att du missat denna information. Passa även på att ge lite "bassning" på språket du använder. Är helt med på att du är besviken men använd gärna en bättre ton så är det enklare att se vad som skrivs också.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltande dåligt med att bryta dagen. Att dessutom strukturen inte stämmer med den som finns under "turnering" är sjukt. Sålde min plats till en kompis precis, rätt bra deal för båda tror jag. Svs, ni är återigen sämst.

 

När fortsätter Hun? imorgon? Sjukt att bryta med 32 spelare kvar

Hej,

 

I alla våra SM-turneringar bryter vi turneringen vid finalbordet men vid SM Duell har vi gått ut med att vi skulle bryta vid 32 spelare kvar för att återuppta den idag kl 20:00.

Strukturen i duell-turneringar är bas strukturen som man börjar vid, när en omgång har spelats och man påbörjar omgång två återställs strukturen till nivå 1 men då med högre blinds. Detta är samma för alla duell-turneringar.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sista avsnittet av Pokerstudion innan SM Main drar igång, bjuder vi in det tunga gardet inom svensk poker, Ohlsson, Hellman och Rosenberg.

 

Peter Backe och Rikard Åberg är laddade inför årets stora höjdpunkt inom svensk poker – Main Event online på Svenska Spel. För att kunna ladda upp ordentligt, kommer här ett förlängt Pokerstudion med massor av inslag, krönikor, intervjuer och bra snack i studion.

 

Ohlsson, Hellman och Rosenberg

För att få igång snacket ordentligt i studion, har vi bjudit in tre stora profiler inom svensk poker - WPT-vinnaren Emil ”smekt” Ohlsson, bäste svensken under WSOP i somras, Jonatan ”Samvetet” Hellman och pokerredaktören Erik ”Valterego” Rosenberg från poker.se.

 

Sportprofiler med i SM

I programmet möter vi Brynässpelarna Widing, Järnkrok och Lauritzen, alla svenska mästare med Brynäs, som nu siktar på SM-guld i en helt annan disciplin. Vi träffar också Dick och Anton Axelsson i Frölunda Hockey som båda kvalade in till SM Main genom ett kval i söndags.

 

Dybbans krönika

Simon ”Dybban” Lindell avrundar programmet med en krönika om några av SM:s höjdpunkter samt en framåtblick mot det stora eventet som startar 18.00 på söndag kväll. Missa inte det!

 

Programmet hittar du här

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

I alla våra SM-turneringar bryter vi turneringen vid finalbordet men vid SM Duell har vi gått ut med att vi skulle bryta vid 32 spelare kvar för att återuppta den idag kl 20:00.

Strukturen i duell-turneringar är bas strukturen som man börjar vid, när en omgång har spelats och man påbörjar omgång två återställs strukturen till nivå 1 men då med högre blinds. Detta är samma för alla duell-turneringar.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Titta i klienten vilken struktur som står under turneringsinfo innan du svarar.

 

Jag struntar fullständigt i vad er standardstruktur är när ni redovisar en annan skriftligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i klienten vilken struktur som står under turneringsinfo innan du svarar.

 

Jag struntar fullständigt i vad er standardstruktur är när ni redovisar en annan skriftligt.

 

Hej,

 

Jag säger inte emot dig att strukturen i klienten kan verka missvisande.

Detta är dock enbart grundstrukturen för duell-turneringen. Efter som alla dueller kan pågå olika länge innan man slår ut sin motståndare återställs blindsen vid nästa duell-omgång. Den återställs då till blindsnivå 1 men då med den dubbla blindsen utifrån grundstrukturen. I omgång 3 är det samma tillvägagångssätt, man återställer till nivå 1 men då med dubbla blinds från omgång 2 o.s.v.

 

Framför din kritik och synpunkt på att detta bör förtydligas i strukturen.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag säger inte emot dig att strukturen i klienten kan verka missvisande.

Detta är dock enbart grundstrukturen för duell-turneringen. Efter som alla dueller kan pågå olika länge innan man slår ut sin motståndare återställs blindsen vid nästa duell-omgång. Den återställs då till blindsnivå 1 men då med den dubbla blindsen utifrån grundstrukturen. I omgång 3 är det samma tillvägagångssätt, man återställer till nivå 1 men då med dubbla blinds från omgång 2 o.s.v.

 

Framför din kritik och synpunkt på att detta bör förtydligas i strukturen.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Ditt pucko. Läs vad jag skriver. Exempelvis stod det i klienten att blindsen skulle vara 50/100, denna nivån spelade inte. Det var 40/80 sen 60/120.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moddas det inte i den här tråden? Håller med om att svs har sina brister och ibland är missvisande. Därför är det bra att den här tråden finns så man kan ställa frågor och föra fram sina synpunkter. Tror dock inte att den allmänna attityden i den här tråden leder till bättre och klarare svar på någonting.. Skippa mobbningen och sandlådenivån så tror jag personligen att tråden kommer vara mer givande framöver.

 

Mvh fredsmäklaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det var klockan 05.30 så tycker jag det är liiiite väl lame att stänga en FREDAG.. Extra underhåll i all ära men hade ni inte kunnat utföra detta typ onsdag eller torsdag istället?

 

Mvh

 

Hej,

 

Absolut är det inte den mest optimala dagen oavsett tid att stänga ner för service, i detta fall hade vi ingen möjlighet att skjuta upp servicen. Klienten är uppe sedan 07:00 och vi hoppas ni får en trevlig pokerlördag.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt pucko. Läs vad jag skriver. Exempelvis stod det i klienten att blindsen skulle vara 50/100, denna nivån spelade inte. Det var 40/80 sen 60/120.

 

Hej,

 

Jag ser absolut vad du skriver och jag ber om ursäkt om jag förklarar otydligt.

Det som händer är att i den första duellen så spelar du efter den grundstruktur som står i klienten. den börjar med 10/20, 20/40, 30/60, 50/100

I Duell nummer två kommer blindsen fördubblas mot grundstrukturen, så den ser ut så här, 20/40, 40/80, 60/120, 100/200 os.v. Likadant i omgång 3 och efterföljande nivåer.

 

Det är alltså helt riktigt som du säger, att den generella strukturen som står i lobbyn inte är samma för alla omgångar. Vi har i dags läget inte möjlighet att visa hur de resterande blindsstrukturerna ser ut i de omgångar som följer i en duellturnering.

 

Jag har tagit detta vidare och hoppas vi kan komma med en bättre lösning på detta i framtiden.

Har jag missuppfattat din fråga får jag be dig kontakta vår kundservice via telefon 0770-11 11 11 så kan du förklara utförligare vad det är som du anser har gått fel.

 

Självklart är det söndag som gäller för Poker SM, 18:00 för att vara exakt. Har ändrat detta i inlägget, tack för din uppmärksamhet.

 

Passar även på att kommentera ditt språk, förstår att du är frustrerad men håll god ton så är det enklare för mig att läsa och förstå dina inlägg.

Tack!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sista avsnittet av Pokerstudion innan SM Main drar igång, bjuder vi in det tunga gardet inom svensk poker, Ohlsson, Hellman och Rosenberg.

 

Peter Backe och Rikard Åberg är laddade inför årets stora höjdpunkt inom svensk poker – Main Event online på Svenska Spel. För att kunna ladda upp ordentligt, kommer här ett förlängt Pokerstudion med massor av inslag, krönikor, intervjuer och bra snack i studion.

 

Ohlsson, Hellman och Rosenberg

För att få igång snacket ordentligt i studion, har vi bjudit in tre stora profiler inom svensk poker - WPT-vinnaren Emil ”smekt” Ohlsson, bäste svensken under WSOP i somras, Jonatan ”Samvetet” Hellman och pokerredaktören Erik ”Valterego” Rosenberg från poker.se.

 

Sportprofiler med i SM

I programmet möter vi Brynässpelarna Widing, Järnkrok och Lauritzen, alla svenska mästare med Brynäs, som nu siktar på SM-guld i en helt annan disciplin. Vi träffar också Dick och Anton Axelsson i Frölunda Hockey som båda kvalade in till SM Main genom ett kval i söndags.

 

Dybbans krönika

Simon ”Dybban” Lindell avrundar programmet med en krönika om några av SM:s höjdpunkter samt en framåtblick mot det stora eventet som startar 18.00 på söndag kväll. Missa inte det!

 

Programmet hittar du här

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Ska Pokerstudion sluta sändas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Absolut är det inte den mest optimala dagen oavsett tid att stänga ner för service, i detta fall hade vi ingen möjlighet att skjuta upp servicen. Klienten är uppe sedan 07:00 och vi hoppas ni får en trevlig pokerlördag.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Ja man får väl vara glad att stängningen var där och inte 01.30 eller så. För det hade ju varit ungefär som att Fortum skulle stänga av strömmen för alla hushåll mitt under Kalle Anka på julafton :lol: Annars vill jag önska alla sick Goodrun såhär på Gudruns namnsdag :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...