Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Ikväll 19.00 inleds 2012 års finalbord i Poker-SM Main Event. Pokerstudion sänder live från 18.00 till sista handen spelats.

 

Peter Backe och Rikard Åberg är tillbaka i Pokerstudion för att följa finalbordet i årets Main Event. Programmet sänds live och visas på svenskaspelspoker.se. Gäster i studion blir Svenska Spels pokerambassadörer Anton Wigg och Michael Tureniec.

 

En timmes försnack

Studion drar igång en timme innan finalbordet börjar. Då ska vi se tillbaka på vinnarna från årets åtta sidoevents, hur spelet gick i Main fram till finalbordet och vi får se en presentation av samtliga spelare på finalbordet. Sedan följer och livekommenterar vi finalbordet från första handen till den sista. Sändningen sker med någon minuts fördröjning för att kommentarerna inte ska kunna påverka spelet.

 

EN pokermiljonär

Väl mött ikväll 18.00. Det kommer att bli en fantastisk avslutning av årets SM-månad där vi till slut ska kora årets svenska mästare som tar hem den mycket åtråvärda titeln och förstapriset på 1 206 475 kronor.

 

Mvh/

 

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte öppna finalbordet i klienten, det verkar vara för många som kollar. Bilden i länken som postades är så sudding så man ser inte, är det enda alternativet som finns?

 

Hej,

 

Beklagar att Live-streamen hade brister i kvaliten på bilden, hoppas att kommentatorerna kompenserade detta:)

Vi tar med detta till nästa gång och ser om vi kan förbättra bildkvaliten.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett otroligt välspelat och spännande finalbord som varade i fyra timmar, kan vi kora den svenska mästaren i poker 2012 - Sten Nilsson.

 

19.00 på söndagkvällen gick startskottet för finalbordet i Poker-SM online på Svenska Spel. Årets största och tyngsta, svenska pokerturnering skulle avgöras. Pokerstudion sände live från hela finalbordet och i studion satt ambassadörerna Michael Tureniec och Anton Wigg tillsammans med Peter Backe och Rikard Åberg.

 

Upp och ner för B Schevan

Redan från start var det mycket action där chipleadern Fredrik ”-fredman-” Svedberg fick släppa ledningen efter ett kort tag till ”B Schevan” som låg tvåa inför dagen. Ledningen tog han när hans färg var bättre än Marcus ”crunky” Abrahamssons färg vilket gav tiondeplatsen till ”crunky”.

 

Spelet fortsatte i hårt tempo och det var shortstacken ”-No-Limit-” som till slut, efter mycket välspelat shortstackspel, fick ge sig på nionde plats. I samma hand förlorade ”B Schevan” en stor del av sina marker till Alexander ”SuperSur” Ödman vilket lite senare ledde till hans utgång som åtta.

 

Fyrtal öppnade vägen mot segern

Spelaren Sten ”officeren” Nilsson började efter en ganska anonym start att spela allt fler händer. Det ledde också till två raka utslagningar i rask takt av Hannes ”hxtr” Rask på sjunde plats och Jim ”The_Gap” Blomquist där ”officeren” slowspelade kåk på turn och sedan synade ett jättebet all-in på river av ”The_Gap” med fyrtal i knektar.

 

Spelet mellan de fem sista höll på ett bra tag innan Marcus ”Brosknalle” Heideman slog ut ”SuperSur” på femte plats och Nils ”Karandras” Hörnström åkte på fjärde plats mot ”officeren” efter missat färgdrag för "Karandras". I det läget hade Sten Nilsson ett jätteövertag i marker när en coinflip mellan ”-fredman-” och ”Brosknalle” skulle avgöra vem som skulle spela heads-up om titeln med ”officeren”. Det blev ”-fredman-” som vann den slantsinglingen och ”Brosknalle” åkte som trea.

 

”-fredman-” nära segern

”-fredman-” hade tagit sig tillbaka från svåra lägen i turneringen och ledde till slut ett tag heads-up-duellen, men ett floppat tvåpar mot en floppad färg, kostade merparten av hans marker och med ett 80% markerövertag släppte inte ”officeren” greppet. Han vann till slut när han fick in det med par i femmor mot A9 för ”-fredman-” där en femma på floppen avgjorde det hela och segern var ett faktum.

 

”Helt underbart”

Fredrik ”-fredman-” Svedberg ska ha en stor eloge för mycket bra spel på finalbordet och det var rättvist att de två bästa spelarna möttes heads-up. Svedberg fick också 690 877 kronor för sin andraplats.

 

Sten Nilsson fick titeln svensk mästare och förstapriset på 1 207 457 kronor.

 

– Det känns helt underbart just nu och det kommer nog att ta ett tag att smälta det här. Jag kände mig omåttligt stolt och lättad när sista handen var spelad. Jag trodde inte så mycket om mina chanser i inledningen av finalbordet, men ju närmare slutet vi kom, desto mer steg pulsen och jag insåg att jag faktiskt kunde vinna hela alltet. När jag sedan fick in fyrtalet i knektar, så gick jag för segern och det höll hela vägen.

 

Sten får fundera lite på vad han ska göra med vinsten.

– Det ska bara bli skönt att få in pengarna på bankkontot. Jag har inte bestämt än vad jag ska göra med pengarna, men en del kommer att gå till att ge mig chansen att fortsätta med min stora passion här i livet – att spela poker.

 

Resultat Main Event:

 

1. officeren - 1 206 457 SEK

2. –fredman- - 690 877 SEK

3. Brosknalle - 443 398 SEK

4. Karandras - 314 503 SEK

5. SuperSur - 273 257 SEK

6. The Gap - 221 699 SEK

7. hxtr - 167 563 SEK

8. B Schevan 116 005 SEK

9. –No-Limit- 61 869 SEK

10. crunky 48 980 SEK

 

Passar även på att tacka alla deltagare som bidragit till att vi arrangerat det största Poker SM genom tiderna med 6 813 deltagare i alla SM Event!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med valuta konverteringen i Holdem Manager.

 

Vinner jag 1kr står det 1€ vunnet. I Settings/Currency står det SEK och kursen mot $, men händerna verkar importeras som kr och inte SEK, är det därför det misslyckas?

 

Någon som har lösning?

Jag har samma problem och hittade inget svar på din fråga. Någon som vet hur detta kan avhjälpas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...