Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Här följer lite information om veckan som varit och några nyheter framöver.

 

Veckan är nu i full igång och vi tänkte passa på att att uppmärksamma några vinnare som korats i helgen samt en ny turnering:

 

Svenska Spel gratulerar:

 

romylb - Vinnare av Fredagsfighten och 22 794 kr i första pris

jonneboy - Vinnare av Långlördag och 21 800 kr i första pris

fiskjägarn - Vinnare av Söndagsfeber och 12 555 kr i första pris

Mut75 - Vinnare av Söndagssteken och 54 862 kr i första pris

 

Det har som många av er märkt hänt mycket i turneringsutbudet och ikväll kommer ytterligare en nyhet!

 

TurboWiggen

Ikväll är det premiär för Anton Wiggs egenkomponerade turnering TurboWiggen.

Det är en turnering som kommer ha x-snabb struktur (3 minuters blindsnivå) och ha hela 50 000 i startmarker. Anton fick idén efter att ha spelat en turbo turnering i Barcelona med mycket i startmarker och snabb struktur.

Mer information om turneringen hittar ni svenskaspel.se/poker.

 

Turneringen kommer spelas klockan 20:00 på tisdagar och ha 300 kr inköp. Samtidigt kommer en exakt likadan turnering att spelas men med 30 kr inköp.

TurboWiggen kommer att spelas varje tisdag framöver och skaparen själv, Anton Wigg kommer att spela så många av dessa som möjligt. Premiären ikväll missar han tyvärr på grund av att han spelar en Live-turnering i Cannes.

 

Anton hälsar och ser fram emot att höra era synpunkter och tankar om denna turnering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska ni fixa så att klienten kan hantera temporära dissconnects? Sjukt irriterande att man ska bli utkastad från bordet, om ens internet så bara dör för 10 sek...

 

Medveten om att du troligtvis kommer svara "Vi är medvetna om detta och har vidarebefodrat problemet till Boss".

 

Men seriöst, är det inte dags att sätta lite krav på Boss att dom tar tag i buggfixningen, trots allt antar jag att ni betalar dom för att dom ska tillhandahålla pokermjukvaran till er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska ni fixa så att klienten kan hantera temporära dissconnects? Sjukt irriterande att man ska bli utkastad från bordet, om ens internet så bara dör för 10 sek...

 

Medveten om att du troligtvis kommer svara "Vi är medvetna om detta och har vidarebefodrat problemet till Boss".

 

Men seriöst, är det inte dags att sätta lite krav på Boss att dom tar tag i buggfixningen, trots allt antar jag att ni betalar dom för att dom ska tillhandahålla pokermjukvaran till er?

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man står i kö på ett bord och speccar det samtidigt, dvs har det öppet, och får platsen, så är det omöjligt att sätta sig. Platsen blir "Reserverad", men man kan inte lägga in deg. Försöker man öppna och stänga bordet tappar man platsen.

 

Lösning på det? Och när framförallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget speciellt, bara mordhot av spelarna (och deras barn, föräldrar, hundar) när dom har gjort -EV spel. Detta är -EV-spel enligt undertecknad. Jag kan visa händerna om du vill men jag fattar ingenting. Gdaily, GTO-spelarna och övriga pokerproffs menar på att jag blir utspelad men vägrar hjälpa mig med vad jag gör fel.

 

Du måste ju bara slänga upp några av händerna så att vi kan hiss eller diss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Fick frågan om "Varför stänger nii för reg 5 minuter innan eventet startar?" Det enkla svaret är att det är vad systemet just nu tillåter oss att göra. Vi har verkligen försökt att vara tydliga med att 17.55 var deadline för inköp. Det är den rutin vi har just nu men i framtiden är det möjligt att latereg bör finnas. Tar önskemålet vidare till våra utvecklare.

 

Hur går det? Finns verkligen ingenting jag stör mig mer på än det offantligt korkade i att inte erbjuda latereg. Att dessutom stänga registreringen 5 min innan start är bara skrattretande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det? Finns verkligen ingenting jag stör mig mer på än det offantligt korkade i att inte erbjuda latereg. Att dessutom stänga registreringen 5 min innan start är bara skrattretande.

 

Har inte denna frågan legat väldigt länge hos dem? Ha inte för höga förhoppningar:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man står i kö på ett bord och speccar det samtidigt, dvs har det öppet, och får platsen, så är det omöjligt att sätta sig. Platsen blir "Reserverad", men man kan inte lägga in deg. Försöker man öppna och stänga bordet tappar man platsen.

 

Lösning på det? Och när framförallt

 

Används också av regs som vill sno platsen genom att öpnna ett nytt bord så flyttas alla på kölistan dit. Bör återgärdas asap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Wigg är på frammarsch i vår pokerklient. Under gårdagen spelade Anton en 500 kr Texas-turnering som går kl 21.30 dagligen. Efter drygt 3 timmars spel satt han ensam kvar på bordet och tog hem första priset på 11 340 kr. Totalt var det 63st spelare som fick se första platsen gå till vår nya ambassadör, Anton Wigg.

 

Poker SM som spelas den 26/11 har redan 227st registrerade spelare och just nu en prispott på 442 650 kr. Satelliter spelas varje dag och kommer att öka i antal ju närmare finaldagen vi kommer.

Förra året deltog 2309 spelare i Poker SM och vinnaren Sebastian ”SmartNSexy” Blom tog hem drygt 1 miljon i förstapris.

 

Turneringen ”Veckopotten” kommer göra comeback på söndag med ett lite annorlunda upplägg för att passa in i dagens utbud. Inköpet kommer vara 2000 kr och starttiden är kl 18:30 på söndagar. För de som inte vill köpa in sig direkt, kommer det finnas möjlighet att kvala in sig under söndagen.

 

Hoppas helgen blir kanon så ses vi igen nästa vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker "reservationen" är på tok för länge också. En semi-fisk/regfisk spelade mot mig nyligen, och han ville byta dator så han skulle komma strax tillbaka vi ville ju förstås spela med samma stackar då vi var djupa så vi ville ju fortsätta på samma bord, så kommer han inte in igen för att nåt as väljer att sitta på sin reservation i sisådär 4394039 år. Vill minnas att det fakiskt var ett kräk här som har postat flertalet ggr i både denna tråd och har en egen dagbok på pf.nu.

 

blev så att vi var tvungen byta bord, ingen stor sak egentligen men ett jävla sätt att försöka sno action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen ”Veckopotten” kommer göra comeback på söndag med ett lite annorlunda upplägg för att passa in i dagens utbud. Inköpet kommer vara 2000 kr och starttiden är kl 18:30 på söndagar. För de som inte vill köpa in sig direkt, kommer det finnas möjlighet att kvala in sig under söndagen.

äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker "reservationen" är på tok för länge också. En semi-fisk/regfisk spelade mot mig nyligen, och han ville byta dator så han skulle komma strax tillbaka vi ville ju förstås spela med samma stackar då vi var djupa så vi ville ju fortsätta på samma bord, så kommer han inte in igen för att nåt as väljer att sitta på sin reservation i sisådär 4394039 år. Vill minnas att det fakiskt var ett kräk här som har postat flertalet ggr i både denna tråd och har en egen dagbok på pf.nu.

 

blev så att vi var tvungen byta bord, ingen stor sak egentligen men ett jävla sätt att försöka sno action.

+1

 

Tycker det är konstigt att det inte finns någon tidsbegränsning på bordsreservationerna. Vet själv också att jag råkat blocka bord bara för att jag inte sett att reservationen poppat upp. Onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...för att nåt as väljer att sitta på sin reservation i sisådär 4394039 år. Vill minnas att det fakiskt var ett kräk här som har postat flertalet ggr i både denna tråd och har en egen dagbok på pf.nu.

 

 

 

Vet själv också att jag råkat blocka bord bara för att jag inte sett att reservationen poppat upp. Onödigt.

 

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...