Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Varför inte bara outa svs-fuskarna? Jag menar, det är ju inte så att de förtjänar annat. Mailat svs osv?

 

Jag är extremt nära att göra det, men jag är kanske lite för feg. Vissa av dem är väldigt respekterade och anses vara sköna av tungt folk, rent poker-mässigt tunga alltså.

 

För att måla bilden lite bättre kan jag förklara hur läget ser ut...

 

Det finns 8 konton, som jag misstänker enbart tillhör 4 människor. De här 4 människorna spelar enbart HU.

 

Människa 1, 25/50-100/200. Han kanske har en kompis, som loggar in exakt samma tider, loggar ut exakt samma tider, spelar exakt samma nivåer, köper in exakt lika mycket, de spelar aldrig mot varandra, de spelar aldrig 5-manna eller 10-manna och har exakt samma bords-uppställning på vilka 5 bord var de öppnar. Exempelvis: 1 styck 25/50, 2 styck 50/100, 1 styck 75/150 och 1 styck 100/200.

 

Givetvis kan jag inte vara säker på att det är samma spelare på 2 konton samtidigt, jag säger bara att jag har starka misstankar och en del bevis som stödjer min tes. Jag gillar inte det jag ser, då jag tycker att det är jävligt orättvist när andra spelare endast har hälften så stor möjlighet att få action som dessa.

 

Människa 2, spelar 10/20-15/30. Detsamma gäller denne, han kanske har en kompis, som loggar in exakt samma tider, loggar ut exakt samma tider, spelar exakt samma nivåer, köper in exakt lika mycket, de spelar aldrig mot varandra, de spelar aldrig 5-manna eller 10-manna och har exakt samma bords-uppställning på vilka 5 bord var de öppnar. Exempelvis: 2 styck 10/20 och 3 styck 15/30.

 

Människa 3, spelar 25/50-50/100. Detsamma gäller denne, han kanske har en kompis, som loggar in exakt samma tider, loggar ut exakt samma tider, spelar exakt samma nivåer, köper in exakt lika mycket, de spelar aldrig mot varandra, de spelar aldrig 5-manna eller 10-manna och har exakt samma bords-uppställning på vilka 5 bord var de öppnar. Dock har den här killen lite bättre känsla för att öppna lite olika bord. Exempelvis 4 styck 25/50 och 1 styck 50/100 på det ena kontot och 1 styck 25/50 och 4 styck 50/100 på det andra kontot.

 

Människa 4, spelar 7.5/15-25/50. Lite mer blandade nivåer alltså. Man skulle väl kunna kalla spelaren i fråga är bumhunternas bumhunter. I alla fall med svenska spelska mått mätt. Han gör det lite snyggare än övriga 3 vad gäller inloggning, blandar nivåer och inköp på ett lite annorlunda sätt osv... men ja, många har säkert samma starka misstankar som jag här, att det är en människa som spelar på 2 konton och följaktligen får dubbelt så stor chans som de som följer reglerna får, att få action.

 

Jag vill som sagt inte att någon ska bli straffad eller liknande, bara att de ska sluta opp med att skapa sig oschyssta fördelar gentemot andra, såvida det är ett regelbrott. Om det inte är ett regelbrott så vill jag ge som förslag till Svenska Spel att det ska skrivas in i reglerna, samt gratulera er som dragit nytta av den här luckan hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker tyvärr att det är oväsentligt om dom är sköna eller respekterade i den här frågan. Att snällt be fuskare sluta, och hoppas att de inte fortsätter på andra sätt är för vekt imo.

 

Som man bäddar får man ligga, så varför inte outa nicksen, "bevisningen" samt dina tankar och sen låta personerna försvara sig själva? Jag menar, har man rent mjöl i påsen brukar det ju inte vara något problem, speciellt om SVS-sajtreppen kanske kan styrka något via den här tråden.

 

Och ja, jag vill ju åt att svs ska göra en undersökning och eventuellt plocka ett konto eller två 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En man blir anklagad för våldtäkt. Det går inte till åtal och det finns inget som tyder på att anmälan var befogad. Påverkas mannens framtida liv tror du?

 

Extremt överdrivet exempel för o förklara poängen

 

grattis till första plats i VM i exempel.

.........

...............

.............

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis till första plats i VM i exempel.

.........

...............

.............

:D

 

tyty försvarar titeln från förra året mao.

 

Är det nån mer som mailat Svs "kundservice" och fått till svar att dom inte ser problemet i det hela?

 

"Jag är inte helt säker på vilken typ av fusk DU menar.

 

Tråden verkar iallafall(under dessa sidor )handla om att folk spelar på flera konton vilket i sig inte är tillåtet, men inte heller vidare smart om man ändå inte sätter sig på samma bord. Man köper sig alltså ingen fördel."

 

Go Svs!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga.

 

Det är, som vi tidigare sagt, enligt Svenska Spels regler förbjudet att spela på flera konton. Och ja, beroende på hur spelaren väljer att använda sig av eventuella dubbla konton kan det medföra en fördel för spelaren vilket självklart inte är okej eller tillåtet.

 

Det jag misstänker att kundservice i det här fallet menar är att dubbla konton inte per automatik ger kunderna fördel. Men att det kan göra det om personen exempelvis spelar väldigt mycket, använder sina dubbla konton för att dölja sitt sätt att spela eller skaffar sig fördelar genom att spela på flera bord samtidigt för att hitta det bästa motståndet.

 

Det är som sagt förbjudet och vi tar tacksamt emot anmälningar för att ha en chans att kontrollera regelbrott. Jag skickar också vidare era synpunkter angående hårdare straff för multipla konton till vår säkerhetsavdelning så får de diskutera saken vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga.

 

Det är, som vi tidigare sagt, enligt Svenska Spels regler förbjudet att spela på flera konton. Och ja, beroende på hur spelaren väljer att använda sig av eventuella dubbla konton kan det medföra en fördel för spelaren vilket självklart inte är okej eller tillåtet.

 

Det jag misstänker att kundservice i det här fallet menar är att dubbla konton inte per automatik ger kunderna fördel. Men att det kan göra det om personen exempelvis spelar väldigt mycket, använder sina dubbla konton för att dölja sitt sätt att spela eller skaffar sig fördelar genom att spela på flera bord samtidigt för att hitta det bästa motståndet.

 

Det är som sagt förbjudet och vi tar tacksamt emot anmälningar för att ha en chans att kontrollera regelbrott. Jag skickar också vidare era synpunkter angående hårdare straff för multipla konton till vår säkerhetsavdelning så får de diskutera saken vidare.

 

 

Fint.. Just den delen att fusket ska bestraffas med mer än stängt konto är det viktiga.. Själv har jag inte varit på Svs ett tag så du bumhunter eller vad du hette kan väl maila in dina misstankar och dess nicks...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är helgen här och som flera av er redan vet har mycket hänt och mer kommer att hända.

 

Under gårdagen blev det klart att Anton Wigg och Michael Tureniec är Svenska Spels nya pokerambassadörer.

Vi vill hälsa dom hjärtligt välkomna och rivstartar detta sammarbete med att de kommer spela Söndagssteken imorgon kl 20:00. Kom in och spela mot dom eller bara ställ frågor chatten.

 

Från den 1:a september har vi gjort förändringar i turneringsutbudet

Mycket förändringar har de blivit och vi är tacksamma för alla synpunkter. Bra som mindre bra.

 

TOPP100 nollställs och börjar om pånytt

Under våren har vi fått nya möjligheter att utveckla våra rankingturneringar och med start den 4:e september kommer vi köra igång. Var med och ha chans att tävla om en paketresa till Las Vegas för 2 personer.

För mer information om TOPP100 och de förändringar som gjorts ber vi er gå in på svenskaspel.se/poker .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som på krogen.

 

Det finns ett sätt att hoppa fram i kön på Svs men marginalerna här är för korta för att jag ska orka förklara.

 

:-P

Då har vi väl ytterligare en punkt att sätta upp på listan "6 år gamla buggar som skickats vidare till teknikavdelningen/leverantören men fortfarande inte åtgärdats".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga.

 

Det är, som vi tidigare sagt, enligt Svenska Spels regler förbjudet att spela på flera konton. Och ja, beroende på hur spelaren väljer att använda sig av eventuella dubbla konton kan det medföra en fördel för spelaren vilket självklart inte är okej eller tillåtet.

 

Det jag misstänker att kundservice i det här fallet menar är att dubbla konton inte per automatik ger kunderna fördel. Men att det kan göra det om personen exempelvis spelar väldigt mycket, använder sina dubbla konton för att dölja sitt sätt att spela eller skaffar sig fördelar genom att spela på flera bord samtidigt för att hitta det bästa motståndet.

 

Det är som sagt förbjudet och vi tar tacksamt emot anmälningar för att ha en chans att kontrollera regelbrott. Jag skickar också vidare era synpunkter angående hårdare straff för multipla konton till vår säkerhetsavdelning så får de diskutera saken vidare.

 

Var snäll och kolla dessa 2 som spelar NL 1/2, det är samma person:

"mmvisst" och "slappynr9"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...