Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Jag misstänker att du redan har förstått det här, men jag ska ändå försöka vara väldigt tydlig. Vad användarna på forumet undrar är om det är tillåtet att använda HUD.

 

En HUD visar beslutsstödsinformation för att hjälpa spelare att i realtid ta beslut. Jag är helt säker på att du om du mot förmodan inte själv vet vad än HUD är enkelt kan fråga någon av dina kollegor.

 

Den beslutsstödsinformation som visas grundar sig i de flesta fall på statistik från föregående händer. Med de formuleringar som föreligger i reglerna kan man med lite god fantasi tolka användandet av en sådan HUD med beslutsstöd i realtid som både tillåtet och otillåtet.

 

Vad användarna vill ha svar på är alltså frågan

 

"Anser Svenska Spel att det tillåtet att använda en sådan HUD?"

 

Du kan enkelt besvara den frågan med "Ja" eller "Nej".

 

Vill du utveckla kan du t.ex. svara "Ja, svenska spela anser att HUD baserar sitt realtidsstöd på tidigare spelade händer och bör därför vara tillåtet" eller ett "Nej, svenska spel anser att både Holdem Manager och Pokertracker visar beslutstödsinformation i realtid som ger användaren av en HUD en orättvis fördel gentemot de spelare som inte har tillgång till den beräknade statistiken"

 

Om du inte kan svara "Ja" eller "Nej" på frågan bör du erkänna detta samt eventuellt ge en förklaring till varför det inte går att besvara en så enkel fråga med ett "Ja" eller ett "Nej".

 

Användarna vill inte ha en hänvisning till regler om bästa bud. De vill ha ett enkelt "Ja" eller "Nej".

 

För att förtydliga. Detta är en binär frågeställning. Antingen är det tillåtet eller också är det otillåtet att använda en HUD som visar statistik från tidigare spelade händer. Du kan inte gömma dig bakom trams om att du inte vet vad en HUD är eller att du inte kan ta ställning till enskilda program. Svaret på användarnas fråga är antingen JA eller NEJ.

 

Så tanken är alltså att du ska svara JA om det är tillåtet och NEJ om det är otillåtet.

 

Svara Ja Eller Nej är du bussig. Om du inte förstår frågan kan jag gärna utveckla den och definiera mer precist vad jag menar.

 

Skulle du inte kunna utveckla det här ytterligare? Jag förstår inte riktigt.

 

Mvh

Socialdemokrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desto lägre ner i stakes man kommer desto otrevligare är folk. Ibland chockerande vad vissa regs kallar än för att man råkar vinna en pot mot dom

Så sant, underbart dock hur fantasin hos vissa kan flöda när tilten slår på.

 

1zwdxys.jpg

 

Kan man ens kalla nån man inte ens kan se för fetto? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med stämningen på svs? är inte van vid att få höra hur dålig jag är så fort jag vinner en pot. nästan utan undantag ju
Håller med, på /5 och /10 har det blivit så illa att jag till och med har blivit överdrivet snäll i chatten och dessutom agerar lite icke-legitimerad ordningsvakt. Då är jag inte direkt känd för att vara jättelugn i chatten...

 

Mycket tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två saker som ni gärna får fixa till i eran mjukvara är:

 

1. I scenariot att man ligger nära att ha förlorat så mycket att man närmar sig sin spelgräns finns det ett irriterande beteende hos klienten. Om man försöker fylla på mer pengar på ett cash-bord än vad dagliga gränsen tillåter så leder det till att det poppar upp en informationsruta om detta. Man blir sedan omedelbart utkastad från bordet.

 

Detta är såklart irriterande och det bör istället vara så att man får en ny chans att fylla på med pengar fast med ett mindre belopp och behålla sin plats på bordet.

 

Workaround för oss spelare till detta är fixat är att ta med sig en krona mindre in än sin spelgräns in när man loggar in. På så sätt kan man inte råka fylla på för mycket och slipper bli utkastad från bordet.

 

2. Den andra buggen som ni säkert redan känner till är det här med att det helt plötsligt inte går att fylla på om man väljer att fylla på max. Trodde den var borta men hände häromdagen igen.

 

Min gissning är att någon klåpare har använt flyttal för att implementera hur mycket pengar man har på bordet. Det här ger avrundningsfel som gör att när man försöker fylla på max överskrider man maxbeloppet för vad som är tillåtet en aning och hela påfyllningen fallerar.

 

Ex: Har 45 kr och vill ladda upp till 200 genom att lägga till 155. Men i det bakomliggande systemet är summan på bordet sparad som 45,00000001 eller liknande och det fallerar när man försker fylla på.

 

Workaround är att fylla på lite mindre än maxbeloppet.

 

---

 

Hojta till om det är oklart vad jag menar och skicka sedan ett par Trisslotter till "Blasfemi" som tack för hjälpen att kvalitetssäkra eran poker klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...