Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Meg Tivéus misstänks för korruption

Förundersökning har inletts

Svenska Spels tidigare vd Meg Tivéus är misstänkt för mutbrott.

I går beslutade överåklagare Christer van der Kwast att inleda en förundersökning mot Tivéus.

Bosse Ringholm blir av med spelansvaret

Meg Tivéus misstänks för korruption Förundersökning har inletts

 

Van der Kwast vill själv inte kommentera misstankarna för aftonbladet.se.

Men i sitt beslut om att inleda en förundersökning skriver åklagaren att misstankarna rör en upphandling som gjordes under Tivéus tid som vd för Svenska Spel.

Upphandlingen handlade om olika tekniska lösningar och programvara för internetspel från Boss Media AB.

Enligt van der Kwast har Tivéus brutit mot lagen om offentlig upphandling.

 

Mutbrott

2004 avgick Tivéus som vd för Svenska Spel. Kort därefter fick hon uppdrag som konsult för och styrelseledamot i Boss Media.

Nu misstänker överåklagaren att Tivéus fått "otillbörlig belöning" från Boss Media under sin tid som vd i Svenska Spel.

Misstankarna handlar om bestickning, eller mutbrott.

Sedan tidigare är hon anmäld till Riksrevisionen av den moderate riksdagsledamoten Gunnar Axén som anser att hennes relationer med Boss Media bör granskas.

 

Tillbakavisar

Men Meg Tivéus tillbakavisar anklagelserna om mutbrott.

– Jag kan inte förstå att man inte skulle kunna använda sina kunskaper inom ett visst område när man går vidare till ett annat jobb. Dessutom förankrade jag beslutet att gå över till Boss Media hos min styrelseordförande i Svenska Spel och han var med på det, säger hon till aftonbladet.se.

När det gäller misstanken om att Tivéus brutit mot lagen om offentlig upphandling så säger hon att Svenska Spel inte lyder under den lagen.

– Det finns ett styrelsebeslut på det.

Hur ser du på att vara anklagad för mutbrott?

– Jag tycker det är jätte ledsamt. Samtidigt tycker jag det är bra att en förundersökning inleds, om det nu finns dubier mot mitt agerande, så det blir utrett.

Var och en får dra sina egna slutsatser om varför det sedan lades ner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något man kan göra för att få tillbaks sina pengar man nu förlorat pga SVS CPkrasch.. (hur fan stavar man krasch, krash, krach) "#%"#¤%

 

Ärligt alltså.. är man helt ute på gatan eller? hur kan de bara ta ens pengar..

Du kommer få lika mycket som de fick som råkade ut för "driftstörningarna" under SM.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något man kan göra för att få tillbaks sina pengar man nu förlorat pga SVS CPkrasch.. (hur fan stavar man krasch, krash, krach) "#%"#¤%

 

Ärligt alltså.. är man helt ute på gatan eller? hur kan de bara ta ens pengar..

 

Hur menar du, pengar som du hade vid borden? Mina är tillbaka på kontot iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...