Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
1 timme sedan, säger suitedaces :

Fyrfärgskortlek ska finnas. Gå till Inställningar > Teman, och sen scrolla ner.

Jag var just inne på Teman och scrollade ner, men fyrfärgskort verkar vara enda alternativet. Kan det vara så att Henr1k har skrivit fel? Han kanske vill bli av med fyrfärgskorten?

Postad
Den 2024-01-04 kl 18:34, säger katmandu :

Hej!

Kommit tillbaka efter ett LÅNGT uppehåll. Första intrycket av nya (för mig ny iaf) klienten var helt okej. Men efter att ha öppnat ett tredje bord så började hacka och lagga rejält. Det är spelbart men på gränsen 

Någon som har någon lösning på detta? Sitter inte med en superdator men den ska absolut klara av en sketen pokerklient

din dator är för slö och det är problemet.

20 timmar sedan, säger Henr1k :

Hej,

Jag har inte spelat på bra många år, och såg nu att klienten är uppdaterad och nytt nätverk. Jaha, bara acceptera antar jag.

Men en sak som är riktigt störande, går det inte att på något sätt få fyrafärgskortlek? Jag kan allvarligt inte spela många bort utan det. Så gammal och sliten är jag.

Edit: Ännu en fråga: Jag har en gammal licens till HM2, är det någon som vet om den går att använda på denna klient? Jag såg att någon frågade detta tidigare, men jag tror inte det blev något svar där. Så jag chansar på att ställa den igen.

som andra sagt så finns det så klart i inställningar. 

  • 2 weeks later...
Postad
Den 2024-01-06 kl 09:16, säger Folke Rosvall :

Jag var just inne på Teman och scrollade ner, men fyrfärgskort verkar vara enda alternativet. Kan det vara så att Henr1k har skrivit fel? Han kanske vill bli av med fyrfärgskorten?

Idag har det blivit en uppdatering av klienten. Nu kan man välja mellan tvåfärgs- och fyrfärgskort. Dessutom kan man numera välja kort med mer traditionellt utseende. En bra förändring.

  • Like 1
Postad

POY Någon som vet om man kan se tabellen med rankingpositioner någon stans, hittar inget.

Varför tar det bort spelade turrar från lobbyn så fort, kan de inte få ligga ett dygn eller nåt så man kan se resultat. dagen efter.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Postad

Har fått mitt konto spärrat med följande meddelande:

Hej!

Vi på spelansvarsteamet har försökt nå dig för att stämma av hur du känner kring dina spelvanor. Under tiden vi försöker nå dig är ditt konto tillfälligt spärrat. Ditt konto aktiveras igen efter genomfört samtal. Vi kommer att göra ytterligare ett försök att nå dig under kommande vardagar. Vi ringer dig mellan kl 09:30-16:00. För önskemål om datum eller tid du vill bli kontaktad är du välkommen att kontakta vårt talsvar på 0498- 20 02 91.

Med vänlig hälsning
Spelansvarsteamet
Svenska Spel, Sport och Casino”

 

Eftersom jag 80% av mina vardagar sitter i möte har jag svårt att svara okända nummer. Jag ringde supporten och frågade om det var lagligt att spärra en kunds konto utan en riktig anledning. Har läst villkoren svenska spel delger på hemsidan, som vi alla för övrigt godkänt. Hittar inget, kan någon skicka en print/länka villkoret som säger de har rätt att stänga kontot med pengar låsta? 

Postad

Nu har alla som har medlemskort i Casino Cosmopol fått följande meddelande:

"Hej!

Vi är måna om att spel ska vara roligt och tryggt för dig som spelare.

För att ge våra gäster förutsättningar att inte spela för mer än de har råd med, inför vi en personlig förlustnivå vid förluster från 10 000 kr, eller mer, i månaden. Nivån baseras på taxerad inkomst.
För de som ibland spelar för mer pengar än de har råd med, kan en justerad nivå betyda oerhört mycket.

Om man, under en kalendermånad, överskrider sin förlustnivå får man en tillfällig spelpaus resten av månaden, med start nästkommande dag. Vid nästa kalendermånad börjar en ny period där tidigare vinster/förluster nollställs, med undantag för eventuella depositioner.

Införandet av förlustnivå sker den 4:e mars och du hittar mer information om vad det innebär på vår hemsida.

Vänliga hälsningar,

Omsorgsavdelningen
Casino Cosmopol"

Vad ska man säga? Cosmopol har tvingats stänga Göteborg och Malmö och fortsätter man på det här sättet kommer väl Stockholm också snart att stänga. I stället för att spela i ett offentligt casino tvingas många att övergå till privata klubbar och underjordiska casinon.

Människor vill inte bli satta under förmyndare. Man vill sköta sitt spelande utan att storebror vet allt. Jag är mycket bekymrad över vad Cosmopol håller på med.

  • Like 2
Postad

kanske snart är dags ett cosmobesök och spela mot fiskar med jobb och proffs utan taxerad inkomst som hamnat under månadsförlustnivån under sessionen och gamblar i slutet av kvällen för att komma tillbaka så de inte stängs av resten av månaden!

Postad
Just nu, säger lamern :

kanske snart är dags ett cosmobesök och spela mot fiskar med jobb och proffs utan taxerad inkomst som hamnat under månadsförlustnivån under sessionen och gamblar i slutet av kvällen för att komma tillbaka så de inte stängs av resten av månaden!

Spel från den 25:te (lönehelg) till den sista i varje månad borde vara nöten - fiskar med jobb och slut på proffs för månaden.

Postad
12 timmar sedan, säger Färgadstege :

Har fått mitt konto spärrat med följande meddelande:

Hej!

Vi på spelansvarsteamet har försökt nå dig för att stämma av hur du känner kring dina spelvanor. Under tiden vi försöker nå dig är ditt konto tillfälligt spärrat. Ditt konto aktiveras igen efter genomfört samtal. Vi kommer att göra ytterligare ett försök att nå dig under kommande vardagar. Vi ringer dig mellan kl 09:30-16:00. För önskemål om datum eller tid du vill bli kontaktad är du välkommen att kontakta vårt talsvar på 0498- 20 02 91.

Med vänlig hälsning
Spelansvarsteamet
Svenska Spel, Sport och Casino”

 

Eftersom jag 80% av mina vardagar sitter i möte har jag svårt att svara okända nummer. Jag ringde supporten och frågade om det var lagligt att spärra en kunds konto utan en riktig anledning. Har läst villkoren svenska spel delger på hemsidan, som vi alla för övrigt godkänt. Hittar inget, kan någon skicka en print/länka villkoret som säger de har rätt att stänga kontot med pengar låsta? 

Lol, så deras lösning på att de är oroliga över ditt spelande är att låsa dina pengar på en spelsite. Hade ju varit rimligt att låta en ta ut sina pengar kan man tycka.

  • Like 1
Postad
Den 2024-02-10 kl 07:58, säger brusig1 :

Lol, så deras lösning på att de är oroliga över ditt spelande är att låsa dina pengar på en spelsite. Hade ju varit rimligt att låta en ta ut sina pengar kan man tycka.

FInns inte mycket logik i deras agerande. Mitt svs konto är en blygsam sidoinkomst och har varit sedan 2020. 

Ska bli spännande och se vad de har för anledning vid vårt samtal. 

Postad
10 timmar sedan, säger Färgadstege :

FInns inte mycket logik i deras agerande. Mitt svs konto är en blygsam sidoinkomst och har varit sedan 2020. 

Ska bli spännande och se vad de har för anledning vid vårt samtal. 

Enligt andra så verkar de ringa efter downswings. Har du backat nyligen?

Postad
16 minuter sedan, säger suitedaces :

Enligt andra så verkar de ringa efter downswings. Har du backat nyligen?

Dom har sökt mig djupt oroade över mina spelvanor med. Fått brev hem om att höra av mig till dom, kan inte ens bemöda sig höra av sig själva. Detta är efter typ 80-100 speltimmar i januari och 40 bi up eller nåt. Du behöver inte vara i downstreak.

Jag ringde upp deras support efter att ha läst Färgadsteges inlägg om att få kontot blockerat för att föregå detta och får lämna förslag till tider via deras vanliga support. Finns ingen sätt att direkt kontakta dessa "omsorgskommunikatörerna", dom kan heller inte ge någon mailadress eller höra av sig till mig direkt via mail eller dylikt för att bestämma tid utan får föreslå tid vilket supporten ska framföra och sen "kanske" dom ringer då.

Lika bra kundservice som vanligt med andra ord.

  • Sad 1
Postad
21 minuter sedan, säger lamern :

hör med axel om han kan reda upp kommunikationskanalerna

Jag efterfrågade ju såklart Axel men han har tydligen blivit multimiljardär och pensionerat sig från svs-supporten. Vissa är menade för stora ting!

  • Like 1
Postad
Den 2024-02-09 kl 18:56, säger Färgadstege :

Har fått mitt konto spärrat med följande meddelande:

Hej!

Vi på spelansvarsteamet har försökt nå dig för att stämma av hur du känner kring dina spelvanor. Under tiden vi försöker nå dig är ditt konto tillfälligt spärrat. Ditt konto aktiveras igen efter genomfört samtal. Vi kommer att göra ytterligare ett försök att nå dig under kommande vardagar. Vi ringer dig mellan kl 09:30-16:00. För önskemål om datum eller tid du vill bli kontaktad är du välkommen att kontakta vårt talsvar på 0498- 20 02 91.

Med vänlig hälsning
Spelansvarsteamet
Svenska Spel, Sport och Casino”

 

Eftersom jag 80% av mina vardagar sitter i möte har jag svårt att svara okända nummer. Jag ringde supporten och frågade om det var lagligt att spärra en kunds konto utan en riktig anledning. Har läst villkoren svenska spel delger på hemsidan, som vi alla för övrigt godkänt. Hittar inget, kan någon skicka en print/länka villkoret som säger de har rätt att stänga kontot med pengar låsta? 

haha riktigt sjukt att man ska behöva ringa och prata med dom.. när deras test är ett skämt. Man kan ju bara fylla i vad man vill på de där med spelansvar

Postad
25 minuter sedan, säger Pokergod1 :

haha riktigt sjukt att man ska behöva ringa och prata med dom.. när deras test är ett skämt. Man kan ju bara fylla i vad man vill på de där med spelansvar

+1. Jag blev inte uppringd idag på tiden jag önskat så nu har jag inget sätt att nå dom för att komma överens om eller önska ny tid. Det telefonnummer dom angivit i sitt brev hem fungerar inte som man kan ringa in och lämna önskemål om datum och tid man önskar bli kontaktad. Man får ringa till den vanliga supporten och be dom skicka önskemål om tid utan möjlighet att få feedback på om den funkar eller inte :D Svs överträffar sig själva som vanligt!

Postad

Nu kommit i kontakt med omsorgskonsulten som sa att han ringde upp utifrån hur jag fyllt i självtestet dom har på SVS hemsida. Hade väl svarat typ "Ibland" på "Händer det att du spelar för mer än du tänkt dig?" eller något liknande och blivit rödmarkerad i systemet trots att ingenting annat var indikativt på spelproblem. Vet inte om jag är enda som brukar svara ärligt på dessa men ifall jag inte är det så kan vara bra för andra att veta!

Frågade även vad som krävs för att bli uppringd baserat på resultat och han sa att man ska ha förlorat över 100 000 kr senaste året för att bli rödmarkerad baserat på resultat.

Man ska även kunna bli rödmarkerad baserat på kraftigt förändrat spelbeteende senaste månaden utan att han gick in närmare på exakt hur förändrat det behöver vara för att man ska bli rödmarkerad. Hoppas det kan hjälpa någon!

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sad 1
Postad
17 timmar sedan, säger afghan_balla :

Nu kommit i kontakt med omsorgskonsulten som sa att han ringde upp utifrån hur jag fyllt i självtestet dom har på SVS hemsida. Hade väl svarat typ "Ibland" på "Händer det att du spelar för mer än du tänkt dig?" eller något liknande och blivit rödmarkerad i systemet trots att ingenting annat var indikativt på spelproblem. Vet inte om jag är enda som brukar svara ärligt på dessa men ifall jag inte är det så kan vara bra för andra att veta!

Frågade även vad som krävs för att bli uppringd baserat på resultat och han sa att man ska ha förlorat över 100 000 kr senaste året för att bli rödmarkerad baserat på resultat.

Man ska även kunna bli rödmarkerad baserat på kraftigt förändrat spelbeteende senaste månaden utan att han gick in närmare på exakt hur förändrat det behöver vara för att man ska bli rödmarkerad. Hoppas det kan hjälpa någon!

Fick du kontot upplåst och kan spela igen nu då?

Minns inte om jag gjort självtestet eller inte; är det tvunget eller gjorde du det av egen vilja?

Postad
5 minuter sedan, säger suitedaces :

Fick du kontot upplåst och kan spela igen nu då?

Minns inte om jag gjort självtestet eller inte; är det tvunget eller gjorde du det av egen vilja?

Jag fick det aldrig låst. Färgadstege du tänker på. Har svårt att tro att någon normal person inte skulle få det upplåst efter samtal med dom.

Jag brukar göra det på deras hemsida där man kollar sina månds/årsresultat när dom börjar spamma en varje gång man loggar in bara för att bli av med spammandet. Sanningsnivån i svaren kommer gå ned framöver dock!

Postad
7 timmar sedan, säger Johan_Beta :

De anonyma bordens enda syfte är att dölja nit-stats. Skriv det på min gravsten.

Dom anonyma bordens syfte är att ingen ska veta något om någon annan när spelet börjar. Alla ska ha samma utgångsläge.

Innan anonyma bord infördes var det många som satt med statistikprogram, vilket andra upplevde som "fusk". Nu är det med andra ord slutfuskat.

Men nu har vi fått ett annat problem, nämligen solvers. Maskiner spelar mot maskiner. Rent spel människa mot människa blir tyvärr mer och mer en omöjlighet.

Postad

Det spelar ingen roll för fisken/nettoinsättaren eftersom denne blir spottad direkt och range-nedmald oavsett och om det inte direkt gynnar netto-insättare men gynnar nit-regs - som nu kan få lite mer action än de förtjänar så är det inte en bra sak.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...