Gå till innehåll

Konto övertaget och tömts, kräva skadestånd?


Spinx

Recommended Posts

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

 

Denna personen är 17, minderårig men ändå straffmyndig...

 

Om du vet vem som har gjort det. Publisera hans namn och adress, gärna foto också här på forumet, så kommer han garanterat inte att kunna visa sig på någon av klubbarna i Sverige. Är säkert ett mer märkbart staff än vad någon myndighet någonsin kan utdömma iaf.

 

Men det strider mest troligt mot PUL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

 

Denna personen är 17, minderårig men ändå straffmyndig...

 

Om du vet vem som har gjort det. Publisera hans namn och adress, gärna foto också här på forumet, så kommer han garanterat inte att kunna visa sig på någon av klubbarna i Sverige. Är säkert ett mer märkbart staff än vad någon myndighet någonsin kan utdömma iaf.

 

Men det strider mest troligt mot PUL

 

Självklart strider det mot PUL man får göra en pris/prestande bedömning. Vad blir böterna när man bryter PUL och hur gott mår man när man får sin hämnd? Att bryta mot PUL är med all säkerhet lägre straffsats på än att skicka in Baltic Invest 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

 

Helt klart Darwins urvalsmekanismer visar sig fungera ännu en gång.

 

Varför inte lägga upp password och userid här på forumet direkt? Hotmail bjuder ju ungefär på samma säkerhet 8-)

 

Seriöst dock. Ken Lennard rekommenderade i någon krönika på AB (tror det var i samband med Rahms bankrollkupp) att det första man måste göra som seriös pokerspelare är att fixa en riktig e-mail. Det kanske är någonting för pokerforum.nu att tillhandahålla. Jag tar inget konsultarvode för tipset :D

 

//Guts

 

Som sagt så hade detta inget med min hotmail adress att göra egentligen.

Den var inte kopplad till kontot och den blev inte hackad .slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

 

Denna personen är 17, minderårig men ändå straffmyndig...

 

Om du vet vem som har gjort det. Publisera hans namn och adress, gärna foto också här på forumet, så kommer han garanterat inte att kunna visa sig på någon av klubbarna i Sverige. Är säkert ett mer märkbart staff än vad någon myndighet någonsin kan utdömma iaf.

 

Men det strider mest troligt mot PUL

 

Hur ska de bevisa vem det är som lagt upp sidan etc etc etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att ha haft dessa uppgifter, samt att han visste när jag loggat in senast och ungefär hur mycket jag hade på kontot så kunde han få ett nytt lösenord skickat till en för siten främmande mail genom att påstå att han glömt lösenordet och fått den registrerade mailen (min) spärrad.

 

Pokersiten gjorde fel genom att ge ut lösenordet trotts att han lämnade min gamla postadress till dom.

 

Jag tycker du ska ifrågasätta starkt hur dom kunde lämna ut dina uppgifter utan att ens kontrollera visakortsnr, telfonkontakt, o s v.. sånt som bara du kan verifiera..

Sen skadar det ju inte att nämna för supporten hur chockad du är över hur lätt det verkar vara att lura just den siten.. mumla om aftonbladet o lite så.. ngn kompensation borde du få..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon stjäl av mig, så kommer jag att skicka balter på honom. Detta oavsett summa, oavsett om det kostar mer än beloppet han stulit. Grad av våld kan givetvis diskuteras, det är nog beroende av summa, men tjuvar skall veta att stjäl de av mig så kan de inte sova gott på natten och festa för mina pengar. Det kan dröja ett år eller två, men min hämd kommer. Detta fungerar inte bara som hämd dock, utan som varning för alla andra potentiella tjuvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon stjäl av mig, så kommer jag att skicka balter på honom. Detta oavsett summa, oavsett om det kostar mer än beloppet han stulit. Grad av våld kan givetvis diskuteras, det är nog beroende av summa, men tjuvar skall veta att stjäl de av mig så kan de inte sova gott på natten och festa för mina pengar. Det kan dröja ett år eller två, men min hämd kommer. Detta fungerar inte bara som hämd dock, utan som varning för alla andra potentiella tjuvar.

Du är ju helt sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon stjäl av mig, så kommer jag att skicka balter på honom. Detta oavsett summa, oavsett om det kostar mer än beloppet han stulit. Grad av våld kan givetvis diskuteras, det är nog beroende av summa, men tjuvar skall veta att stjäl de av mig så kan de inte sova gott på natten och festa för mina pengar. Det kan dröja ett år eller två, men min hämd kommer. Detta fungerar inte bara som hämd dock, utan som varning för alla andra potentiella tjuvar.

 

Det värsta är att efter ett tag när balterna har dåligt med pengar så kommer dom på att dom känner till en kille som verkar ha rätt gott om dom.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att efter ett tag när balterna har dåligt med pengar så kommer dom på att dom känner till en kille som verkar ha rätt gott om dom.......

Ja, eller att de kanske åker dit för misshandeln eller vad du nu beställt och råkar avslöja vem som beställt den. Det skulle nog inte vara första gången det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon stjäl av mig, så kommer jag att skicka balter på honom. Detta oavsett summa, oavsett om det kostar mer än beloppet han stulit. Grad av våld kan givetvis diskuteras, det är nog beroende av summa, men tjuvar skall veta att stjäl de av mig så kan de inte sova gott på natten och festa för mina pengar. Det kan dröja ett år eller två, men min hämd kommer. Detta fungerar inte bara som hämd dock, utan som varning för alla andra potentiella tjuvar.

Hårding...jag tror säkert att du har tuffa kompisar men att knäcka knäskålarna på någon för pengar lär kunna straffa sig det också.

 

Vänd på resonemanget. Säg att du har ett yrke som tjuv och inte som pokerspelar/poker-allt-i-allo. Du lever på att hustla av folk pengar och att tömma deras konton. Du är en man helt utan moral och utan någon som helst empati med dina offer. Ett av dina offer kommer på dig och anlitar tuffa balter för att knäcka dina knäskålar. Du sitter nu med två trasiga knäskålar, ett livslångt handikapp att se fram emot och genom dina kriminella kontakter har du fått veta vem som "fixade" dig. Vilket av följande alternativ är mest rätt?

 

Du tänker:

A: Nej men det var rätt åt mig jag skulle inte ha blåst honom.

 

eller

 

B: NU JÄVLAR!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm,

 

Är man yrkestjyv så har man accepterat riskerna i sitt "yrke", vilket kan innebära knepigheter om man klipper fel person. Då har ju den personen ett val , att göra eller att inte göra. Vad det handlar om då är ju om man vågar stå för konsekvenserna av sina val man gör eller har gjort.

 

Om vi vänder frågeställningen lite till.

 

Säg att din flickvän har blivit våldtagen, du vet vem det är som gjort det, men kan inte bevisa det i ett rättsligt sammanhang och personen som gjort det inte blir dömd. vad hade du gjort då? Suttit och surat att inte rättsväsendet fungerar och att samhället är förjävligt ? Eller hade du tagit saken i egna händer?

 

Nu är ju detta ganska OT, men iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm,

 

Är man yrkestjyv så har man accepterat riskerna i sitt "yrke", vilket kan innebära knepigheter om man klipper fel person. Då har ju den personen ett val , att göra eller att inte göra. Vad det handlar om då är ju om man vågar stå för konsekvenserna av sina val man gör eller har gjort.

 

Om vi vänder frågeställningen lite till.

 

Säg att din flickvän har blivit våldtagen, du vet vem det är som gjort det, men kan inte bevisa det i ett rättsligt sammanhang och personen som gjort det inte blir dömd. vad hade du gjort då? Suttit och surat att inte rättsväsendet fungerar och att samhället är förjävligt ? Eller hade du tagit saken i egna händer?

 

Nu är ju detta ganska OT, men iaf

I fallet att min flickvän blivit våldtagen hade jag antagligen tagit saken i egna händer och skitit i följderna. Jag accepterar därmed också risken för att få en mothämnd tillbaka av dennes anhöriga etc. Den risken är jag inte beredd att ta för en värdslig sak som pengar. Det är skillnaden. I det ena fallet är jag beredd att dö på kuppen för att jag så gärna vill ha hämnd på förövaren i det andra är jag det inte. Enkelt och klart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickol

skulle hon må bra av att förövaren kom undan med det helt och hållet?

Saken är ju den att det är en förlora förlora situation.

Man får väll se till att komma undan med det eller vara tillräkligt snäll för att inte åka in på flera år.

De flesta misshandelsfall man läser om i tidningarna leder ju bara till böter..

 

Många verkar ha mentaliteten att det är synd om förövaren, att denne inte förtjänar ett kok stryk, visst klippta knäskålar kan ju vara att ta i lite, var tom någon som kallade tjyven denna tråd handlar om för hjälte.

 

Får man en smäll på krogen så slår man oftast tillbaks, man ger igen, i den mån man kan, självbevarelsedrift, man står inte still och tar emot för att det är fel att skada en annan människa. Det är alltid fel att skada en annan människa, men i vissa fall är det en alternativ lösning, även om det inte är en bra lösning.

 

Man försvarar sig själv, sina nära och kära och sin egendom. Hur och när är olika från fall till fall. I den mån rättsväsendet kan göra sitt så är givitvis det alltid den bästa lösningen. (även om jag själv skulle tappa alla spärrar om tex min fru blev våldtagen)

 

..but thats me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du vet vem som har gjort det. Publisera hans namn och adress, gärna foto också här på forumet, så kommer han garanterat inte att kunna visa sig på någon av klubbarna i Sverige. Är säkert ett mer märkbart staff än vad någon myndighet någonsin kan utdömma iaf.

 

Ungefär lika intelligent som våldsivrarna. Gör själv ett brott när någon annan gjort ett.

 

Varför inte bara och dränka han. Ta familjen med. De är ju ansvariga för uppfostran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du vet vem som har gjort det. Publisera hans namn och adress, gärna foto också här på forumet, så kommer han garanterat inte att kunna visa sig på någon av klubbarna i Sverige. Är säkert ett mer märkbart staff än vad någon myndighet någonsin kan utdömma iaf.

 

Ungefär lika intelligent som våldsivrarna. Gör själv ett brott när någon annan gjort ett.

 

Varför inte bara och dränka han. Ta familjen med. De är ju ansvariga för uppfostran.

 

Ja varför inte jag har alltid förespråkat retroaktivaaborter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför allt gnäll över att man är sjuk i huvudet bara för att man ser våld som en alt. lösning? Jag kan tänka mig att ta till våld om någon skulle tömma mina pokerkonton. Men jag respekterar fortfarande er som inte skulle kunna. Ni har eran åsikt, vi har våran.

 

Då får du väl respektera åsikten om att någon tycker du är sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...