Gå till innehåll

NeoSlayer

Members
  • Innehåll Antal

    438
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om NeoSlayer

  • Placering
    Advanced Member

Converted

  • Hemort
    Skara

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. [quote=TheGrinder;1866480]Möjligt jag ser vart du pekar men sjukare svar har man väll läst:-) inte helt uppåt väggen imo, för att vara svs :mrgreen:[/quote] Man har en schemalagd turnering som gått VARJE söndag i över ett års tid och sen glömmer någon att lägga upp den. Svaret jag får är inte bara arrogant utan direkt felaktigt. Vi pratade om kompetens va? :) Jag gillar Linus med, han försöker verkligen men det blir fel lite för ofta för att jag ska kalla honom kompetent.
  2. [quote=BlackSmp;1866475]Linus är en av de som jag upplever som riktigt kompetenta på supporten. Dessvärre så finns det även andra som kommer med helt felaktiga svar som bara ger intryck av att de försöker att komma undan så lätt som möjligt.[/quote] På det säger jag JÄTTELOL!! :roll::lol: Jag mailade för ett tag sen och frågade varför det inte fanns någon långsöndag upplagd? Hej. Helt enkelt för att det inte finns någon sådan turnering. LångLÖRDAG finns däremot, men det spelades såklart Lördagen den 11e. ¨ På söndagar är det Söndagssteken som gäller. Med vänlig hälsning Linus Kundservice Svenska Spel Däremot är han ofta snabb på att svara men kompetent? njaee.. inte inom pokerområdet i a f. Har fler exempel på svar helt uppåt väggarna.
  3. [quote=PIMM95;1866410]Tycker det sänder rätt dåliga signaler att SVS Poker stängt ner sitt eget pokerforum och nu tackar nej till detta.[/quote] Synd? Ja. Dåligt? Nej. Kan ju finnas tusen orsaker som vi aldrig kommer greppa.
  4. [quote=Folke Rosvall;1866385]Mycket bra! Min gissning är att dom kommer att avböja erbjudandet, men jag hoppas att jag har fel.[/quote] Tror tyvärr du har rätt men det vore ju fullständigt idiotiskt att INTE ta hjälp från alla håll. Kruxet är bara att ska man ha en anställd som lägger ett par timmar varje dag så bör ju den vara insatt för annars blir det ju god dag yxskaft svar. Hur hittar man den personen som har ett par timmar över varje dag i dessa tider.. :roll:
  5. [quote=Lemmysan;1866286]Ok, suck var exakt skriker jag ut min besvikelse....lol. [/quote] Nu syftade jag i och för sig inte just på dig men jag förstår att du tar åt dig när du har ett nästan 10år gammalt konto varav 11/13 kommentarer är i den här tråden. är det också....lol? En mer ödmjuk approach vore ju istället trevligt om du vill ha vettiga svar.
  6. [quote=emiiii;1866282]Tack för ditt svar. Det finns väl en person i bolaget som har det övergripande ansvaret över affärsområdet Poker? Den personen som initierade byte av klient eller åtminstone godkände den. Det är ingen demokratisk process där majoriteten av de anställde bestämmer om klienten ska bytas eller ej. Jag tycker du motsäger dig lite med tanke på snacket om monopol och att de inte skulle bry sig om Poker för att det är en mindre del av omsättningen. Så länge det just är monopol är det än viktigare att bidra till en bredd i spelutbudet och inte bara erbjuda de spel som ger högst avkastning. Svenska Spels huvudsakliga mål är inte att dra in så mycket pengar som möjligt (åtminstone inte den officiella ståndpunkten). Förövrigt tror jag de icke-monetära värdena är mycket högre än vad de monetära är inom affärsområdet Poker. Skulle man fråga folk vilka spel SVS erbjuder skulle nog de flesta få in poker bland de fem första och även om inte intäkterna från poker inte ens är bland de tio största så bidrar det därmed till att folk spelar annat samtidigt som förtroendet för varumärket SVS urholkas och rinner över på övriga affärsområden med en så pass undermålig klient och dålig kommunikation. Jag är övertygad om att det finns kompetent och bra personal på SVS som jobbar stenhårt men det behöver inte stå i motsatsförhållande till ovan skrivet.[/quote] Självklart bryr dom sig. Jag uttryckte mig nog luddigt. Det jag ville få fram var att H E L A svenska spel står inte still för att pokerklienten har kraschat. Sen håller jag med om att har man monopol så ska man ju tillhandahålla ett konkurrenskraftigt alternativ. Sen finns det ju förmodligen ett stort mervärde i pokerspelare i form av att vi ofta är totalt spelgalna :) Därav min kommentar nedan om diskussionen om att köra rakefritt ett tag. Stor del av de pengarna kommer nog in på andra spelformer.
  7. [quote=BlackSmp;1866248]Jag tror verkligen på att poker är en försvinnande del av SvS totala vinst - det märks. Det kan inte vara roligt att jobba på pokersidan av SvS för de får inte chansen att göra ett tillfredsställande jobb.[/quote] Precis, det är klart att dom (svs) är medvetna om att klientbytet blev ett stort fiasko och jag kan lova att dom gör allt i sin makt för att få saker dit dom vill. För att ge ett exempel så vet jag att det fördes en diskussion ganska högt upp om att köra helt rakefritt en tid framöver som ett sätt att be om ursäkt. Pengarna är inte problemet utan att man i sitt uppdrag inte får ge bonusar eller rabatter så det blev blankt nej. Men det är ju ingen vild gissning att dom i skrivande stund sliter sitt hår i hopp om att hitta en lösning på hur man ska få tillbaka alla besvikna spelare.
  8. [quote=Lemmysan;1866280]Alla fel ska loggas, vad fick ni för instruktioner egentligen? Dessutom bara ett par timmar! Låter som ett totalfail av ett BETA-test. Om det nu var meningen som ett, ja herreji vad ska man säga...[/quote] Suck.. Så klart det inte var ett "beta-test", var påstår jag det? Jag var bara inbjuden i ett försök att få en kort feedback från någon som spenderar mycket tid i klienten. Vi hittade givetvis en hel del buggar som numer är borttagna men ska man ha en ärlig tror jag man hade behövt minst en vecka på sig för att logga alla buggar och indirekta tankevurpor. Alla är besvikna givetvis inklusive mig själv och det köper jag, men en del verkar heller inte ha förmågan att tänka klart utan ska mest bara skrika ut sin besvikelse.
  9. [quote=BlackSmp;1866248]Provade ni att köra på Mac? Eller mitt favoritklagomål: att installera på Mac? Jag tror verkligen på att poker är en försvinnande del av SvS totala vinst - det märks. Det kan inte vara roligt att jobba på pokersidan av SvS för de får inte chansen att göra ett tillfredsställande jobb.[/quote] Nej. Jag fick testa Laptop, platta, andriod osv. Ingen Mac.
  10. [quote=emiiii;1866239]Det är ju uppenbart att SVS fått ta emot mycket klagomål ang. den nya klienten. Det är också uppenbart att det inte händer nått. Nån borde ju ha kontakter inom SVS och sakligen kunna framföra till ansvarig (inte kundservice) hur dåligt klienten fungerar. Folk som testat "betaversion"? Dybban? Andra?! De skulle ju såklart inte lanserat klienten innan den fungerade bättre. Men svälj stoltheten och kör den gamla klienten tills den nya fungerar! Lägg inte energi på design (tycker egentligen inte det är nått fel på designen) o annat trams utan se till att funktionerna fungerar. En av SVS styrkor har ju varit att man kunnat lita på att pengarna känts säkra. För varje dag som går utan att det händer nått urholkas förtroendet för dels SVS men kanske framförallt för poker runt om i stugorna. Ansvarig för det här projektet med den nya klienten hade ju fått gå för längesen i vilket seriöst privat bolag som helst. Ska vi inte kunna ställa högre krav bara för att det är ett statligt bolag? Suck.[/quote] Jag var en av de som testade versionen innan den kom ut. Problemet som jag ser nu i efterhand var att vi provade kanske i ett par timmar och då kollade man mest efter vilka nya funktioner som skulle komma eftersom att man räknade med att småfel skulle rättas till och layouten skulle man vänja sig vid tids nog. Sen provade man kanske varje modul i en timma sammanlagt. PC, tablet, mobil osv.. Jag håller fullständigt med om att man borde kunna ställa högre krav på ett så stort bolag när man lanserar en ny klient. Men ta Dybban t ex som du nämnde som exempel, vem ska han beklaga sig till? Det finns ju ingen som är så högt anställd på svenska spel som har med poker att göra. Det folk verkar ha svårt att greppa är hur liten del av Svenska spel som intäkterna från poker ger. För att dra en parallell så drar Keno in 5ggr så mkt varje år. 10-lotten drar in hälften så mkt. 10lotten liksom?? Poker är tyvärr inget kraftargument och även om vi som brinner för spelet sliter vårt hår så är det nog tyvärr ingen som bryr sig nämnvärt om pokerspelandet skulle ens halveras. Det är inte ens 1% av totala vinsten i så fall. Med det sagt så vet jag också att det finns folk som sliter som djur för att få pokern att växa på svenska spel och dom har nog inte haft så roliga veckor. Min poäng är helt enkelt att så länge dom har monopol på pokerspelande i Sverige så borde man kunde ställa högre krav, frågan är bara hur man ska få dom att lyssna?
  11. Det ska inte vara problem med cg-borden längre. Uttagen fick tjejen till svar att dom "låg efter" men att hennes pengar skulle komma imorgon fredag.
  12. [quote=Bloop;1865874]Jupp, själv inne på andra dagen nu. Pengarna brukar annars komma dagen efter om uttaget inte sker allt för sent dagen innan. Varför ska detta OCKSÅ behöva krångla? Uttagen via Sv. Spels hemsida till min bank ska väl för helvete inte ha något med själva pokerklienten att göra. Jag skämtar inte när jag påstår att detta är den sämsta uppdatering jag sett av något någonsin, datorrelaterat eller inte. Wow. [URL="https://www.youtube.com/watch?v=OReGUIdddJw"]Everyone has AIDS[/URL][/quote] Grädde på moset... Tjejen hade med tagit ut pengar och ringde med och ville veta. Efter hon har lagt på blir jag uppringd av ett gbg-nummer där det var en röst som sa : tack för att du vill deltaga i en undersökning för att förbättra kundtjänst. Äh, va fan. ok då tänkte jag. -Tryck 1-5 hur snabbt du kom fram. -5 -Tryck 1-5 hur snabbt du kom fram. -555 -Tryck 1-5 hur snabbt du kom fram. -5555555555555555555555555555555555555 -Tryck 1-5 hur snabbt du kom fram. Inte ens DET funkade... :lol::lol:
  13. [quote=Folke Rosvall;1865856]I dag ser korten ut som vanligt igen. Vad var det för konstiga kort igår? Misstag eller avsiktligt?[/quote] Om du går till Inställningar-Allmänna inställningar och tittar på höger sida så kan du välja om du vill ha kort med eller utan kläder samt fyrfärgskortlek eller inte.
×
×
  • Skapa nytt...