Gå till innehåll

Konto övertaget och tömts, kräva skadestånd?


Spinx

Recommended Posts

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vad menar du med att "sidan har gjort fel"?

 

Är det inte så att din polare måste ha loggat in på ditt pokerkonto för att ändra epost-adressen? Om så är fallet, vilket jag är övertygad om att det är, så är det inte deras fel.

 

För det första så var det inte en polare utan en kille som jag snackat med lite på msn, han har i sin tur forskat om mig och fått fram screenname, mitt riktiga namn osv. därefter har han letat reda på min adress via hitta.se eller eniro.se

 

Genom att ha haft dessa uppgifter, samt att han visste när jag loggat in senast och ungefär hur mycket jag hade på kontot så kunde han få ett nytt lösenord skickat till en för siten främmande mail genom att påstå att han glömt lösenordet och fått den registrerade mailen (min) spärrad.

 

Pokersiten gjorde fel genom att ge ut lösenordet trotts att han lämnade min gamla postadress till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett långt och svårt lösenord. Minst 10tecken. Ta gärna typ 3-4ord och sätt ihop dom med siffror imellan.

 

Precis vad jag har, jag har en gammal slumpad internetkod som vi fick första gången vi skaffade internet, omöjligt att lista ut den...

 

Men kan man bara maila och få en ny kod så är ju saken biff. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt han få jobba av det som slav åt dig för typ 6 spänn i timmen.

 

Haha.. barnarbete är förbjudet i sverige.. Och ska du göra en polisanmälan så blir det nog svårt i sverige.. Då vebsidan har sitt säte utomlands så kan det bli stora problem med utredningen och förundersökningen. Något lättare om det är ett Annat EU land som sidan har sitt säte i. Men du kommer nog att få rikta in dig på att bara få ett brev att brott inte kan styrkas tyvärr. Annars så borde brottsrubriseringe vara urkundsförfalskning eller betdrägeri. Vad säger hans pappa om saken? Gör du dessutom en anmälan så blir ditt konto föremål för en utredning och kan mycket väl bli ett öppet fall för skatteverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att "sidan har gjort fel"?

 

Är det inte så att din polare måste ha loggat in på ditt pokerkonto för att ändra epost-adressen? Om så är fallet, vilket jag är övertygad om att det är, så är det inte deras fel.

 

För det första så var det inte en polare utan en kille som jag snackat med lite på msn, han har i sin tur forskat om mig och fått fram screenname, mitt riktiga namn osv. därefter har han letat reda på min adress via hitta.se eller eniro.se

 

Genom att ha haft dessa uppgifter, samt att han visste när jag loggat in senast och ungefär hur mycket jag hade på kontot så kunde han få ett nytt lösenord skickat till en för siten främmande mail genom att påstå att han glömt lösenordet och fått den registrerade mailen (min) spärrad.

 

Pokersiten gjorde fel genom att ge ut lösenordet trotts att han lämnade min gamla postadress till dom.

 

Tipsa aftonbladet eller expressen med din story och häng ut pokersajten som har dessa slappa lösenordsrutiner. Så att vi andra kan få ha våra pengar ifred i framtiden.

 

Var väl efter artikel om Mats Rahm som bl.a b2b skärpte sina lösenordsrutiner (man fick en personlig fråga att svara på)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om vi ska gå in på det ekonomiska, vad kan jag ställa för krav på pokersiten, kan jag kräva att dom ska betala ut hela summan eller kanske ännu mera som plåster på såren?

 

Det är ju trotts allt dom som har gjort fel...

 

Du kan naturligtvis kräva att få tillbaka dina pengar om de nu har gjort fel som du säger. Men du har ingen möjlighet att få pengar som "plåster på såren". Du har lidit en ekonomisk skada och ska ha ersättning för den skada du lidit dvs $1 500. Skadestånd utöver din skada existerar inte i svenskt rättsväsende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

 

Va ska man köra för nåt då? Outlook? Har oxå hotmail kopplat till div. pokerkonton men skall åtgärda det efter alla skräckhistorier man hört. Typ Rahm. Vad är säkrast?

 

Gmail kan jag rekommendera. Kan skicka en invite om du pmar din mail.

 

Varför skulle det vara svårare att knäcka koden hos Gmail än Hotmail? Gmail är väl oxå webbaserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att få mina pengar det vet jag, jag vet vem som står bakom detta och har i dag varit i kontakt med dennes pappa då bedragaren själv är minderårig.
Men för tusan! Ni som skriver om hämnd och våld... ni har verkligen sjunkit i värde hos mig. Är ni helt friska egentligen? ... Tror ni våld löser problemet? Tror ni inte "den minderårige" kommer berätta för mamma/pappa/polisen? Hur många år tror ni trådskaparen får se upp med att tappa tvålen i duschen sen då?

 

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

Sprid ut vem det är om ni har några som helst gemensamma bekanta.

Anmäl honom eftersom han övertagit din identitet.

Jag tror inte pokersiten gör något utom att spärra hans konto.

Är han minderårig har han ändå inget "lagligt" konto...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är faktiskt straffmyndig vid 15 års ålder men man kan inte dömas till fängelse förrens man är 18 (tror det är 18 iaf).

 

Så förutsatt att killen är över 15 kan en polisanmälan visst ge en hel del effekt.

 

Sen till er som tycker man ska slå knäskålarna av grabben eller anlita ett gäng balter som utför det. Känns det som en rimlig åtgärd för 10-15k kronor? Tycker ni det tycker jag synd om er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att få mina pengar det vet jag, jag vet vem som står bakom detta och har i dag varit i kontakt med dennes pappa då bedragaren själv är minderårig.
Men för tusan! Ni som skriver om hämnd och våld... ni har verkligen sjunkit i värde hos mig. Är ni helt friska egentligen? ... Tror ni våld löser problemet? Tror ni inte "den minderårige" kommer berätta för mamma/pappa/polisen? Hur många år tror ni trådskaparen får se upp med att tappa tvålen i duschen sen då?

 

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

Sprid ut vem det är om ni har några som helst gemensamma bekanta.

Anmäl honom eftersom han övertagit din identitet.

Jag tror inte pokersiten gör något utom att spärra hans konto.

Är han minderårig har han ändå inget "lagligt" konto...

 

Våld är väl sällan en bra lösning. Men med tanke på hur värdelösa/inkompetenta polisen är här i Sverige så är våld det ända bra alternativ jag kan komma på iallafall.

 

Har behövt polisens hjälp två ggr. Med allvarliga saker. Båda gångerna hade dom kunnat lösa det hela på ett inte allt för krångligt sätt, men icke. "Förundersökning nedlagd pga blablabla"

 

Så lite pisk är mitt förslag :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara svårare att knäcka koden hos Gmail än Hotmail? Gmail är väl oxå webbaserat.

 

Det har funnits väldigt enkla sätt att knäcka lösenordet på Hotmail. Hur säkerheten är numer vet jag inte, men jag skulle själv aldrig använda Hotmail till saker där pengar är inblandade.

 

Så sant, men känns dumt och byta till alt. 2 om det inte är säkrare än alt.1.

 

Hade vart bra med lite "plain fact" om e-mailtjänstens säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

 

Denna personen är 17, minderårig men ändå straffmyndig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle ge han lite stryk vara fel.

Enda sättet för han att verkligen inse att han gjort fel och få det att svida lite.

Du kan ju polisanmäla han men inte skit kmr att hända o inte F*n kmr han bli nå räddare när han upptäcker de lr så vet han antagligen om det redan.

 

Behöver inte slå söndre knäskålarna men ett knäckt näsben, brutet finger etc skulle ju inte skada.

På med mössa, luva etc så han inte ser att det är du lr snacka med några såkallade "kompisar".

Lovar han kommer aldrig försöka nått liknande mot dig iaf igen o troligtsvis inte någon annan heller.

 

Sen kan du ju vara lite kylig o posta en lapp till han:

Gör inte om det dära... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily, tycker dina inlägg är patetiska. Tjatar om balter och basebollträn när en minerårig har kapat nåns internetkonto, suck. Du som moderator uppmanar alltså till detta och säger...bevis? Du verkar må riktigt dåligt.

 

Om någon kapar något av mina konton och tömmer det, då mår jag riktigt dåligt, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...